Mitä tapahtunut Sanaristikot.net sivustolle?

Anonyymi

Sanaristikot.net -sivusto ei ole auennut enää aikoihin, jumittaa vaan tyhjää sivua kun koittaa ladata. Kellään tietoa mitä tapahtunut, ei kai ole pysyvästi lopettanut toimintaansa?

261

4469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Telialla palvelin rikki ilmeisen kriittisesti. Nykyään ei ole normaalia pitää jotain palvelua poissa verkosta päiväkausia ilman että taustalla on sössitty huolella. Haiskahtaa siltä että jossain yritetään kuumeisesti etsiä löytyykö mistään varmuuskopiota vai pitääkö kaikki aloittaa alusta.

    • Sitä ihmettelen, ettei hs 3146:sta ole monikaan keskustellut.

      Eikä yhtään maanantain 25.1.2021 HS- eikä IS-ristikoista. Vain omat näkökulmani on esillä.

      Ei minusta keskustelu saisi olla näin sivustoriippuvaista.

      • Anonyymi

        Jospa kaikki ovat avanneet ajatusten tonavansa erään Tapsan eräässä foorumissa ja siksi tämä suht epämuodostunut keskustelunalusta on jäänyt rauhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa kaikki ovat avanneet ajatusten tonavansa erään Tapsan eräässä foorumissa ja siksi tämä suht epämuodostunut keskustelunalusta on jäänyt rauhaan.

        Asenne erstää joku ulkopuolrlle ei kuulu aikuisten maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa kaikki ovat avanneet ajatusten tonavansa erään Tapsan eräässä foorumissa ja siksi tämä suht epämuodostunut keskustelunalusta on jäänyt rauhaan.

        Kyllä siellä voisi hyvin keskustella (täysin anonyymistikin). Toimisi ainakin moderoinnin suhteen tätä sivustoa paremmin, kun ei olisi "tekoälyn" tekemää moderointia. Poistoon joutuisi vain kommentit, joissa toista henkilöä pilkataan. Pilkkamisen suhteen olisin Sanariksen foorumia tiukempi. Mahdollisia poistamisia pelätään mielestäni ihan liikaa.

        Se, että vihjekuvat voi näyttää suoraan sivulla, on suuri etu.

        Sivustolla on täysin luvallista vihjeittää uudelleen palkintoristikoiden vihjeitä. Ratkaisusanojen paljastaminen ei yleisesti ottaen suositeltavaa, muttei ole ehdottomasti kiellettyäkään. Hesarin suttuisten henkiläkuvien kohdalla henkilöiden paljastamista pidän itse jopa reiluna toimintana, vaikka muiden vihjeiden kohdalla toivon pidätty ämpää linjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa kaikki ovat avanneet ajatusten tonavansa erään Tapsan eräässä foorumissa ja siksi tämä suht epämuodostunut keskustelunalusta on jäänyt rauhaan.

        Olisi tässä samassa hässäkässa korja tuo ristikkorenki, että aukeaa sekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi tässä samassa hässäkässa korja tuo ristikkorenki, että aukeaa sekin.

        Ristikkorenki ei toimisi muutenkaan, sillä Flash-tuki on lopetettu. EV kyllä lupaili toisella tekniikalla olevaa ristikkorenkiä lähiaikoina.


    • Anonyymi

      No voihan pahus. Kiitoksia vastauksista!

      • Viitannet H 3146:een. Kyllä siitä saa lisääkin kysyä kuten mistä tahansa ristikosta. Jos ei täällä niin muualla voin antaa palkintokilpailuun lähetettäviin ristikoihin ratkaisuja helpottavia vinkkejä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Viitannet H 3146:een. Kyllä siitä saa lisääkin kysyä kuten mistä tahansa ristikosta. Jos ei täällä niin muualla voin antaa palkintokilpailuun lähetettäviin ristikoihin ratkaisuja helpottavia vinkkejä.

        Eikun minä olin tuossa siis ketjun aloittaja ja sadattelin vain tuota että sanaristikot.netin palvelin rikki.

        Täällä Suomi24 :ssä en oo käynyt vuosiin, näköjään pitäisi rekisteröidä tunnus kun muuten menee viestit sekaisin. Joskus muinoin täällä pystyi sentään anonyyminäkin käyttää nimimerkkiä ja keskusteluissa pystyi seuraamaan kuka sanoi mitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikun minä olin tuossa siis ketjun aloittaja ja sadattelin vain tuota että sanaristikot.netin palvelin rikki.

        Täällä Suomi24 :ssä en oo käynyt vuosiin, näköjään pitäisi rekisteröidä tunnus kun muuten menee viestit sekaisin. Joskus muinoin täällä pystyi sentään anonyyminäkin käyttää nimimerkkiä ja keskusteluissa pystyi seuraamaan kuka sanoi mitä.

        Täällä voi kirjoittaa väliin eikä vain säikeen loppuun, Lopputulos on sekava, jos usea jatkokommentti liittyy yhteen tiettyyn kommenttin.

        Voi täällä aina loppuunkin kirjoittaa, millä välttyy sekavuudelta.


    • Anonyymi

      Viikko totaalista tilttiä jo takana. Onkohan siellä jokin kiristystilanne päällä eli tiedot on kryptattu ja vaaditaan lunnaita maksuun ennen kuin linjoja saadaan elvytettyä ennalleen.

      Puhtaan ja modernin foorumin avaamiseen uudelle serverille ei mene montaa tuntia jos on halua aloittaa ihan A:sta. Tuskinpa siinä vanhassa mitään kovin korvaamatonta olikaan.

    • Anonyymi

      Toivottavasti alkaisi toimia, olen jo ikävöinyt sivustoa.

      Mukava ollut keskustella toisten ratkojien kanssa ja myös kysellä apuja kun itse jäänyt jumiin jonkun ristikon kanssa.

      Harmittaa kun sivusto ei toimi!

      • Anonyymi

        Kyllä sitä muuallakin voi keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä muuallakin voi keskustella.

        Niin missä muualla voi keskustella? Kerro!


      • Anonyymi

        Jaa harmittaako, kun et voi kysellä ratkaisuja? Et siis osaa itse ratkoa!


    • Anonyymi

      Samaa ihmettelen itsekin! Vielä viime viikolla toimi ihan normaalisti ja on (oli?) yksi parhaimmista, ellei ainoa sivusto, missä pystyi täyttämään ristikoita netissä! Voisiko tästä ottaa johonkin yhteyttä?

      • Anonyymi

        Toi nettiristikkouden täyttämisen puute on kyllä monelle iso puute. Sanariksen ristikkoarkistolle ei ole vastinetta.

        Itselleni sillä on hyvin vähän merkitystä, koska ratkon ristikoita digipiirroksien päälle samaan tapaan kuin paperistikoita. Sellaiseen käyttöön saa muutamalla kympillä tuhansittain ristikoita niin, että niitä ei ikinä ehdi ratkoa. IS Extra -tilauksella saa uusiakin edullisesti.

        Olen laittanut s-postia Sanarikseen päin, jotta sieltä vastattaisiin täällä, missä mennään.


    • Tämän sivuston ärsyttävin piirre on se, että ei ole linkkiä viimeisen kommentin kohdalle sivun lopussa. Jos asentaa Hacker's Keyboard näppäimistön (suositeltavaa asentaa Fdroid avulla), sillä saa mm. toiminnon, jolla pääsee sivun loppuun (virtuaalinen End-painike). Sitten kyllä pitää hieman rullata taaksepäin. Jos kommentteja on paljon, rullattavaa on kuitenkin vähemmän, jos rullaisi sivun ylhäältä alas loppuun.

      Olen nuolia esittänyt, mutta niitä ei ole laitettu.

    • Anonyymi

      "Päivitys 26.01.2021 11:00: Korjaustoimenpiteet jatkuvat, arviota niiden lopullisesta valmistumisesta ei vielä ole."

      Huhhuh, asiaa tutkiva taho ei vieläkään tiedä mitä pitäisi tehdä ja milloin. Nyt jos koskaan pitäisi alan miesten ja naisten koota voimat ja rakentaa oma kotipesä, sellainen ristikkoajatushautomo piste fi harrastuksensa tueksi. Onko joukossa voimaa ja rohkeutta vai voivotellaanko vaan?

      • Anonyymi

        Aiemmin oli ilmoitus, että ei saada yhteyttä tietokantapalvelimelle eli nimen omaisesti tietokantapalvelin on rikki. Jos tietokannoista ei ole varakopioita, tilanne on varsin ikävä. Luulisi varakopioita olevan.


      • Anonyymi

        Onhan sellainen olemassa, mutta ei haluta käyttää. Tosin vierailaan kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sellainen olemassa, mutta ei haluta käyttää. Tosin vierailaan kyllä.

        Kannattaisikohan Tapsan kokeilla rakentaa rinnalle ihan tavallinen BBS-foorumi ilman omia raskaita näkymäsäätely/-kikkailuja ja kirjoitusrajoituksia. Veikkaan että huomaat eron käyttäjämäärissä muutamassa viikossa.

        Valmispaketit on asennuksen jälkeen nopeasti käyttövalmiita. Alkuasetusten säätöihin ei mene montaakaan tuntia eli saattaisit ehtiä avata uuden foorumin vielä ennen kuin huoltoyhtiö keksii missä sen rikki menneen varmuuskopiot on.

        Viimeistään laskiaisena on avajaiset - sadalle ekalle asiakkaalle kahvia ja pullaa.

        Eiksje?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisikohan Tapsan kokeilla rakentaa rinnalle ihan tavallinen BBS-foorumi ilman omia raskaita näkymäsäätely/-kikkailuja ja kirjoitusrajoituksia. Veikkaan että huomaat eron käyttäjämäärissä muutamassa viikossa.

        Valmispaketit on asennuksen jälkeen nopeasti käyttövalmiita. Alkuasetusten säätöihin ei mene montaakaan tuntia eli saattaisit ehtiä avata uuden foorumin vielä ennen kuin huoltoyhtiö keksii missä sen rikki menneen varmuuskopiot on.

        Viimeistään laskiaisena on avajaiset - sadalle ekalle asiakkaalle kahvia ja pullaa.

        Eiksje?

        En nyt uutta asenna, sillä esittämösi on ihan irrallinen softa. bbPress on tietyt rajoitteet, mutta se integroituu WordPressiin. On siinä melkein XenForon ominaisuudet.

        Onhan siinä viritelmiä, mutta jos säätä sopivasti, kaikki asiat löytyy mobiililaitteella todella nopeasti ilman tarpeettomia siirtymiä. Oletuksena valikot ovat välilehtien takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En nyt uutta asenna, sillä esittämösi on ihan irrallinen softa. bbPress on tietyt rajoitteet, mutta se integroituu WordPressiin. On siinä melkein XenForon ominaisuudet.

        Onhan siinä viritelmiä, mutta jos säätä sopivasti, kaikki asiat löytyy mobiililaitteella todella nopeasti ilman tarpeettomia siirtymiä. Oletuksena valikot ovat välilehtien takana.

        Omapa on valintasi. Älä sitten harmittele jatkossa kun tuhlasit elämäsi tilaisuuden nenän kaiveluun. Kansa näkee miten aiempi foorumi makaa kanveesissa, lukua lasketaan eikä ole merkkiäkään siitä että se siitä enää nousisi. Uudelle puhtaalle alustalle on kysyntäpiikki korkeimmillaan. Telian huoltohemmot vaikuttaa olevan huumorimiehiä. Kaikki on ihanasti rempallaan eikä osata yhtään arvioida milloin asiat korjaantuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisikohan Tapsan kokeilla rakentaa rinnalle ihan tavallinen BBS-foorumi ilman omia raskaita näkymäsäätely/-kikkailuja ja kirjoitusrajoituksia. Veikkaan että huomaat eron käyttäjämäärissä muutamassa viikossa.

        Valmispaketit on asennuksen jälkeen nopeasti käyttövalmiita. Alkuasetusten säätöihin ei mene montaakaan tuntia eli saattaisit ehtiä avata uuden foorumin vielä ennen kuin huoltoyhtiö keksii missä sen rikki menneen varmuuskopiot on.

        Viimeistään laskiaisena on avajaiset - sadalle ekalle asiakkaalle kahvia ja pullaa.

        Eiksje?

        Kyllä https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/forum/sanaristikot/
        pitäisi olla ihan toimiva. Jaottelulla alaosatoihin on sekä hyvät että huonot puolensa. Ekä pikavaihto jollakin tavalla oli tarpeen.
        Sivustolla on muutakin kuin vain foorumi. Muuta sisältöä voi toki tulla tekemään muutkin. Sivusto saisi olla nopeammalla palvelimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapa on valintasi. Älä sitten harmittele jatkossa kun tuhlasit elämäsi tilaisuuden nenän kaiveluun. Kansa näkee miten aiempi foorumi makaa kanveesissa, lukua lasketaan eikä ole merkkiäkään siitä että se siitä enää nousisi. Uudelle puhtaalle alustalle on kysyntäpiikki korkeimmillaan. Telian huoltohemmot vaikuttaa olevan huumorimiehiä. Kaikki on ihanasti rempallaan eikä osata yhtään arvioida milloin asiat korjaantuu.

        En nyt ymmärtä, mikä nykysivustossa sitten risoo, sillä siinä on selkeä foorumiosio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omapa on valintasi. Älä sitten harmittele jatkossa kun tuhlasit elämäsi tilaisuuden nenän kaiveluun. Kansa näkee miten aiempi foorumi makaa kanveesissa, lukua lasketaan eikä ole merkkiäkään siitä että se siitä enää nousisi. Uudelle puhtaalle alustalle on kysyntäpiikki korkeimmillaan. Telian huoltohemmot vaikuttaa olevan huumorimiehiä. Kaikki on ihanasti rempallaan eikä osata yhtään arvioida milloin asiat korjaantuu.

        Jos ei sanistikot-foorumiosio sinulle kelpaa, luo itse uusi-


    • Anonyymi

      Viive korjauksessa on niin pitkä ettei mitenkään enää voi olla kyse pelkästä rautaviasta. Valehtelevat jos niin väittävät. Joku onnistui todennäköisesti tuhoamaan niin ajossa olleen tietokannan kuin mahdolliset varmuuskopiotkin ja nyt ollaan tumput suorina odottamassa että joku herättäisi ja painajainen loppuisi. Eikös selaimet jo pitkään näyttäneet "Ei suojattu" -tekstiä foorumilla vierailtaessa.

    • Anonyymi

      Hyvä vaan, ettei toimi. Olisi vaan pitkään pois käytöstä. Sitä oikein sydämestäni toivon. Sieltä luuserit hakivat oikeita vastauksia, kun tollot eivät osanneet Hesarin ristikkoa täyttää..

      • Muistuttaa erään kommentteja. Hesarin ristkoiden kuvat ovat kovin suttuisia, joten on kohtuus pyytää apuja kovin suttuisten kuvavihjeiden kohdalla. Toki kun suttuisuudesta vähän ärsyyntyneenä olen laittanut esille kaikki valokuvista tunnistamani henkilöhahmot, sekään ei ehkä ole kovin fiksu linja.

        Sanaristikot - Helsingin Sanomat osastolla voisi näyttää linkkikuvia. Merkistötuki on riittävä (ei tule kykymysmerkkejä tunnisyamattomalle merkille).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Muistuttaa erään kommentteja. Hesarin ristkoiden kuvat ovat kovin suttuisia, joten on kohtuus pyytää apuja kovin suttuisten kuvavihjeiden kohdalla. Toki kun suttuisuudesta vähän ärsyyntyneenä olen laittanut esille kaikki valokuvista tunnistamani henkilöhahmot, sekään ei ehkä ole kovin fiksu linja.

        Sanaristikot - Helsingin Sanomat osastolla voisi näyttää linkkikuvia. Merkistötuki on riittävä (ei tule kykymysmerkkejä tunnisyamattomalle merkille).

        Julkaisemalla valokuvien henkilöt totta vie toimit vastoin kaikkea järkeä. Jos et nauti Hesareista, älä tyrkytä tyytymättömyyttäsi viikosta toiseen muille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julkaisemalla valokuvien henkilöt totta vie toimit vastoin kaikkea järkeä. Jos et nauti Hesareista, älä tyrkytä tyytymättömyyttäsi viikosta toiseen muille.

        Otetaan opiksi. Ehkä on järkevämpää antaa samankaltaisia vinkkejä kuin mitä on HS-säikeissä totuttu antamaan. Joskus henkilö löytyy lähettämällä digikuvasta leikattu pikkukuva Googlen kuvahakuun. Kuvat ovat usein liian epätarkkoja tai ne on rajattu Google-hakua ajetellen hankalasti, joten tämä menettely toimii käytännössä alle puoleen kuvista. Voisin kertoa, milloin tämä menettely toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Julkaisemalla valokuvien henkilöt totta vie toimit vastoin kaikkea järkeä. Jos et nauti Hesareista, älä tyrkytä tyytymättömyyttäsi viikosta toiseen muille.

        Mitä tyytymättömyyteen tulee, Sanariksen foorumissa oli kyllä omasta takaa henkilöitä, jotka esittivät tyytymättömyyttään HS:n ristikoihin viikosta toiseen - joskus minua paljon kärjekkääminkin. Toki olen yksi kärjekkäimistä kriitikoista..


    • Kun tilanne on se, mikä on, eikö nyt ole aika keskudtella siitä, millaista tukea rstkojat voisivat toisilleen antaa. Itse olen HS-tyyppisen auttamisen kannalla.

    • Anonyymi

      Perjantain paras uutinen:

      Korjaustoimenpiteet jatkuvat viikonlopun yli, arviota niiden lopullisesta valmistumisesta ei vielä ole.

      Toinen viikonloppu jo kun huolto raataa mutta valmista vaan ei tule

      (⊙_◎)

      • Anonyymi

        Mutta ei sen takia kannata ristikkokeskustekuista luopua. Ainakin HS 3147:aan löytyy vinkkejä ka lisää saa pyytää.
        IS:stä ja SK:sta saa HS:n tapaan pyytää vinkkejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sen takia kannata ristikkokeskustekuista luopua. Ainakin HS 3147:aan löytyy vinkkejä ka lisää saa pyytää.
        IS:stä ja SK:sta saa HS:n tapaan pyytää vinkkejä.

        Täällä tosin robotti poistaa asiallisia kommentteja - tuskin poistetut viisi kommenttia ovat olleet epäasiallisia.


    • Anonyymi

      Taitaa telia lopettaa koko palvelimen tai kyseisen palvelun tarjoajan sivujen päivityksen kokonaan, ei palvelin voi olla rikki kuukausia.
      Olisikohan raha tässä takana joku taho haluaa sivuston pois.

      • Anonyymi

        Eiköhän todennäköisintä ole varmuuskopioiden puute. Mutta kun Sanariksen arvolle ei käy päinsä tiedottaa asiasta täällä, kaikenlaisia spekulointeja tulee aina vain lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän todennäköisintä ole varmuuskopioiden puute. Mutta kun Sanariksen arvolle ei käy päinsä tiedottaa asiasta täällä, kaikenlaisia spekulointeja tulee aina vain lisää.

        Oikeasti tästä sekoilusta ei saa puhtaita papereita enää kumpikaan osapuoli. Palvelimen ylläpitäjä ja tekniikasta vastaava on todennäköisesti tehnyt kaikki mahdolliset virheet mitä kuvitella saattaa oman selustansa turvaamisessa. Sivujen omistaja puolestaan käyttäytyy sivistymättömän moukkamaisesti kun ei muilla kanavilla (some) säännöllisesti tiedota asiakkailleen selkeästi missä mennään forumin suhteen. Näköjään vielä 2020-luvulla verkossa voi toimia kuin viime vuosituhannella oli tapana. 😦


    • Anonyymi

      https://www.inmicsnebula.fi/fi/tiedotteet/hairio-palvelinymparistossa
      Nyt palvelinvika on jo kirjattu korjatuksi (päättymisajankohta merkattu). Paitsi tietenkin "muutaman asiakkaan" kohdalta. Mielenkiintoista myös että kyseessä on pelkkä "häiriö" vaikka se kestää viikkoja ja palvelimen sivustot ovat totaalisesti poissa käytöstä.

      "Alkamisajankohta Ti 19.01.2021 - 00.25
      Päättymisajankohta To 04.02.2021 - 17.00

      Päivitys 04.02.2021 17:00: Olemme saaneet vikaa rajattua ja häiriö kohdistuu enää muutamaan asiakkaaseen."

      • Anonyymi

        Eihän tuota ole merkattu korjatuksi vaan infoavat vaan että vika on rajattu. Siitä on vielä pitkä matka maaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuota ole merkattu korjatuksi vaan infoavat vaan että vika on rajattu. Siitä on vielä pitkä matka maaliin.

        Ja ilmoitettu päättymisaika on jo mennyt. Uutta aikaakaan ei ole ilmoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ilmoitettu päättymisaika on jo mennyt. Uutta aikaakaan ei ole ilmoitettu.

        Näyttää siltä että Tapsa voitti tämän erän lähestulkoon selätyksellä.

        Tarinan opetus: kannattaa olla rinnakkainen foorumi valmiina. Sitä tarvitaan kun toinen kyykkää eli tekee katoamistempun.


    • Anonyymi

      Mihin sinä sitä sivua tarvitset? Ihmettelen vinkumista.

      • Anonyymi

        Tuttavamme tuli tänne ilahduttamaan kommenteillaan. Olisi kyllä kiva, että ristikoiden ratkonnassa olisi yhteisöllisyyttä. Sitä nyt eivät kaikki halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavamme tuli tänne ilahduttamaan kommenteillaan. Olisi kyllä kiva, että ristikoiden ratkonnassa olisi yhteisöllisyyttä. Sitä nyt eivät kaikki halua.

        Itse kaipaisin sivustoa auki niitten ristikoitten vuoksi. Pitkään olin harrastanut ristikoita lähinnä sähköisesti kännykällä ja tabletilla, ja tuon sivuston kautta onnistui hienosti mutta nyt ei ole sitten missään vastaavanlaisesti tarjolla.

        Tätä en ymmärrä miksi täällä suhtaudutaan netin ristikoihin kovin äkäisesti, mutta se ei toisaalta minua liikuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse kaipaisin sivustoa auki niitten ristikoitten vuoksi. Pitkään olin harrastanut ristikoita lähinnä sähköisesti kännykällä ja tabletilla, ja tuon sivuston kautta onnistui hienosti mutta nyt ei ole sitten missään vastaavanlaisesti tarjolla.

        Tätä en ymmärrä miksi täällä suhtaudutaan netin ristikoihin kovin äkäisesti, mutta se ei toisaalta minua liikuta.

        Netistä löytyy paljon piirrosohjelmalla hyvin ratkottavissa olevia ristikoita ja halvalla saa tuhansittain ratkottavia ristikoita.

        Itse olen ratkonut piirrosohjelmalla satoja ristikoita, ehkä jopa 1000 ylittävän määrän. Onnistumisen edellytys on ostaa käyttötarkoitukseen sopiva kynä. Niitä saa 2 € kpl netistä. Ilman sopivaa kynää ei piirrosohjelmalla kannata piirrosohjelmalla ristikoita ratkoa.

        Toki ei voi tarkistaa oikeellisuutta, jos ei ristikkoon ole löydettävissä ratkaisua.


      • Anonyymi

        Voisi edes täällä vinkua apua Hesarin ristikoihin, mutta eipä niitä juuri kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi edes täällä vinkua apua Hesarin ristikoihin, mutta eipä niitä juuri kommentoida.

        Onko kukaan vielä edes vilkaissut helmikuun HS-kuukausiliitteen ristikkoon? Kaikki vaan lamaantuneena odottaa uutta joulua, vaikka vuoden paras aika (elämän kevät) on alkanut :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kukaan vielä edes vilkaissut helmikuun HS-kuukausiliitteen ristikkoon? Kaikki vaan lamaantuneena odottaa uutta joulua, vaikka vuoden paras aika (elämän kevät) on alkanut :D

        Avasin säikeen "Helsingin Sanomat kuukausiliite 2/2021". Sinne vaan keskustelemaan. Omilla svuillani on säie "Helsingin Sanomien kuukausiliitteet 2021".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse kaipaisin sivustoa auki niitten ristikoitten vuoksi. Pitkään olin harrastanut ristikoita lähinnä sähköisesti kännykällä ja tabletilla, ja tuon sivuston kautta onnistui hienosti mutta nyt ei ole sitten missään vastaavanlaisesti tarjolla.

        Tätä en ymmärrä miksi täällä suhtaudutaan netin ristikoihin kovin äkäisesti, mutta se ei toisaalta minua liikuta.

        Olen tilannut satunnaisesti digilehtiä. Tekstareita lähetän säännöllisesti IS-ristikoita ja joskus SK:sta. Mutta minua on haukuttu ristikkopummiksi.

        Suosittelen irtautumaan paperilehdistä, paperitulosteista ja nettisovellusriippuvaisuudesta. Chattini ei edes toimisi kunnolla, jos olisin riippuvainen paperista. Jos joku lähettää minulle ristikon, väännän sen mahdollisimman suoraan ja leikkaan liiat pois. Sitten laitan toiseen kerrokseen päälle punaisella tai sinisellä ratkojan laittamat kirjaimet. Kolmanteen laitan eri värillä kirjaimet, joita ristikossa ei ole. Jos ristikossa on virheitä, niitä voi kumittaa tai peittää. Digiratkonta piirrosohjelmalla on aidosti kivaa, jos sen viitsii opetella!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen tilannut satunnaisesti digilehtiä. Tekstareita lähetän säännöllisesti IS-ristikoita ja joskus SK:sta. Mutta minua on haukuttu ristikkopummiksi.

        Suosittelen irtautumaan paperilehdistä, paperitulosteista ja nettisovellusriippuvaisuudesta. Chattini ei edes toimisi kunnolla, jos olisin riippuvainen paperista. Jos joku lähettää minulle ristikon, väännän sen mahdollisimman suoraan ja leikkaan liiat pois. Sitten laitan toiseen kerrokseen päälle punaisella tai sinisellä ratkojan laittamat kirjaimet. Kolmanteen laitan eri värillä kirjaimet, joita ristikossa ei ole. Jos ristikossa on virheitä, niitä voi kumittaa tai peittää. Digiratkonta piirrosohjelmalla on aidosti kivaa, jos sen viitsii opetella!

        Hienosti olet ottanut nykyään laajasti mahdollisen digitaalisen tekniikan haltuun. Vierivä kivi ei sammaloidu, vaan välillä pitää rohkeasti hypätä syvään päätyyn oppimaan uutta.

        Mutta missä on täysin digitaaliset ristikkolehdet? Milloin Iisakki ilmoittaa että paperin kärrääminen loppuu ja tilaukset toimitetaan vain jonkun nettipalvelimen kautta bitteinä? Alkuun se vaatisi todennäköisesti hinnoitteluun niin selkeän muutoksen että harrastajat huomaisi eron. Miksi maksaa tuplat tai triplat paperista bitteihin verrattuna? Luontokin kiittäisi viimeistään tulevia sukupolvia.

        Tarvittaisiin joku startup-yritys jolla on katse tulevaisuudessa ilman menneisyyden rapisevia haamuja.

        Saattaa mennä vielä ikuisuus ellei parikin. Tosin eläähän se lapamato Toivossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti olet ottanut nykyään laajasti mahdollisen digitaalisen tekniikan haltuun. Vierivä kivi ei sammaloidu, vaan välillä pitää rohkeasti hypätä syvään päätyyn oppimaan uutta.

        Mutta missä on täysin digitaaliset ristikkolehdet? Milloin Iisakki ilmoittaa että paperin kärrääminen loppuu ja tilaukset toimitetaan vain jonkun nettipalvelimen kautta bitteinä? Alkuun se vaatisi todennäköisesti hinnoitteluun niin selkeän muutoksen että harrastajat huomaisi eron. Miksi maksaa tuplat tai triplat paperista bitteihin verrattuna? Luontokin kiittäisi viimeistään tulevia sukupolvia.

        Tarvittaisiin joku startup-yritys jolla on katse tulevaisuudessa ilman menneisyyden rapisevia haamuja.

        Saattaa mennä vielä ikuisuus ellei parikin. Tosin eläähän se lapamato Toivossakin.

        Itse asiassa varsin hyvä digitaalinen ristikkolehti on olemassa, nimittäin IS Extra. Se on varsin hyvä vaihtoehto digitaalisena ristikkolehtenä paperisille ristikkolehdille. Ristikkoa kohden hinta on samaa luokkaa kuin paperilehdillä. Tosin 2 tai sitä vaikeampia ristikoita ei viikon sisällä ole kuin 1-3 (Kovis, Mantan valinta viikonvaihteeksi sekä satunnaisesti Juha Leinosen laatima jättiristikko).

        Hyvin lähelle Passeli Pelikaania IS:n tarjonta on. Jos ottaa vertailuun Passelin irtonumeron ja kahden viikon IS:t, IS:ssä on kolme kovista. 2 tai vaikeampia voi olla saman verran. Erikoistehtäviä Passelissa on enemmän, mutta on IS:ssäkin joitakin muitakin tehtävätyyppejä kuin tavanomaisia ristikoita (mm. sanahaarakas, sudokut, pokeriristikko).

        IS Extra vastaa varmasti varsin hyvin Mantan Mainiot Ristikot tarjontaa, joskin Mantassa laatijaporukka on laajempi. Muita digitaalisista ristikkolehdistä käyviä lehtiä ei sitten ole.

        IS Extra toki ei ihan vastaa Punaista Pelikaania. Ostaisin Punaisen Pelikaanin, jos saisin sen digitaalisesti. Jos saisin lehden joltakulta paperisena, skannaisin lehden. Tuttavani lähetti lehden valmiiksi skannattuna. Laitoin ratkaisut digitaalisena, en edes lähettänyt niitä vaan laitoin linkit Google Driveen. Ratkaisut voi lähettää s-postiliitteinäkin. Jos ristikot on suoraan digitaalisina, niistä saa Sanaris paremmin tolkun kuin sottaisista skannauksista tai valokuvista. Säästyy postimaksuilta.

        Parasta digiratkonnassa on se, että korjaa ristikkoa miten paljon tahansa, lopputulos on aina siisti ikään kuin olisi kirjoittanut kuulakärkikynällä ilman ainuttakaan virhettä. Digiratkonnassa ristikon päälle voi tehdä apumerkintöjä. Apumerkinnät voi myös piilottaa, jos niitä ei jossakin vaiheessa tarvitse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa varsin hyvä digitaalinen ristikkolehti on olemassa, nimittäin IS Extra. Se on varsin hyvä vaihtoehto digitaalisena ristikkolehtenä paperisille ristikkolehdille. Ristikkoa kohden hinta on samaa luokkaa kuin paperilehdillä. Tosin 2 tai sitä vaikeampia ristikoita ei viikon sisällä ole kuin 1-3 (Kovis, Mantan valinta viikonvaihteeksi sekä satunnaisesti Juha Leinosen laatima jättiristikko).

        Hyvin lähelle Passeli Pelikaania IS:n tarjonta on. Jos ottaa vertailuun Passelin irtonumeron ja kahden viikon IS:t, IS:ssä on kolme kovista. 2 tai vaikeampia voi olla saman verran. Erikoistehtäviä Passelissa on enemmän, mutta on IS:ssäkin joitakin muitakin tehtävätyyppejä kuin tavanomaisia ristikoita (mm. sanahaarakas, sudokut, pokeriristikko).

        IS Extra vastaa varmasti varsin hyvin Mantan Mainiot Ristikot tarjontaa, joskin Mantassa laatijaporukka on laajempi. Muita digitaalisista ristikkolehdistä käyviä lehtiä ei sitten ole.

        IS Extra toki ei ihan vastaa Punaista Pelikaania. Ostaisin Punaisen Pelikaanin, jos saisin sen digitaalisesti. Jos saisin lehden joltakulta paperisena, skannaisin lehden. Tuttavani lähetti lehden valmiiksi skannattuna. Laitoin ratkaisut digitaalisena, en edes lähettänyt niitä vaan laitoin linkit Google Driveen. Ratkaisut voi lähettää s-postiliitteinäkin. Jos ristikot on suoraan digitaalisina, niistä saa Sanaris paremmin tolkun kuin sottaisista skannauksista tai valokuvista. Säästyy postimaksuilta.

        Parasta digiratkonnassa on se, että korjaa ristikkoa miten paljon tahansa, lopputulos on aina siisti ikään kuin olisi kirjoittanut kuulakärkikynällä ilman ainuttakaan virhettä. Digiratkonnassa ristikon päälle voi tehdä apumerkintöjä. Apumerkinnät voi myös piilottaa, jos niitä ei jossakin vaiheessa tarvitse.

        IS:n arkistosta löytyy yli 200 kpl Sanariksen laatijoiden koviksia Leinoselta jonkin verran lisää. Kakkosia ja helpompia löytynee tuhansia. Tuhansia ristikoita löytyy myös SK:n arkistoista - tutustumistarjous oli ja on ehkä vieläkin 5 € eli käytännössä ilmainen. Rehellisesti sanoen paperilehdet ovat lähes tarpeettomia, jos on kiinostunut vain keskivaikeista ja vaikeista ristikoista eikä mahdollisista palkinnoista.

        Toki laatijoita täytyy tukea, otta uusiakin tehdään - jos vaikka joskus arvontaonni olisi suosiollinen. Itse olen tukenut tekstarivastauksilla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        IS:n arkistosta löytyy yli 200 kpl Sanariksen laatijoiden koviksia Leinoselta jonkin verran lisää. Kakkosia ja helpompia löytynee tuhansia. Tuhansia ristikoita löytyy myös SK:n arkistoista - tutustumistarjous oli ja on ehkä vieläkin 5 € eli käytännössä ilmainen. Rehellisesti sanoen paperilehdet ovat lähes tarpeettomia, jos on kiinostunut vain keskivaikeista ja vaikeista ristikoista eikä mahdollisista palkinnoista.

        Toki laatijoita täytyy tukea, otta uusiakin tehdään - jos vaikka joskus arvontaonni olisi suosiollinen. Itse olen tukenut tekstarivastauksilla.

        Kuten monet ovat sinulle kertoneet, tekstarivastausten lähettäminen ei ole ristikoiden tukemista, ei myöskään ristikoiden rohmuaminen omalle koneelle vitosen tarjouksella. Iltis jo näyttää vähentäneen vuodenvaihteessa yhden ristikon eli tiistain toisen ristikon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten monet ovat sinulle kertoneet, tekstarivastausten lähettäminen ei ole ristikoiden tukemista, ei myöskään ristikoiden rohmuaminen omalle koneelle vitosen tarjouksella. Iltis jo näyttää vähentäneen vuodenvaihteessa yhden ristikon eli tiistain toisen ristikon.

        Digijutussa IS:lle ei tekstarists tule juuri kuluja vaan lähes kaikki on suoraa tuottoa (hyvin pieni operaattorikulu). Jos ostat paperilehden kerran viikossa etkä osallistu palkintokisaan tekstarilla, IS saa voittoa vähemmän kuin kahdesta tekstarista viikossa, koska on välistä vetäjiä.

        SK:sta maksoin joskus 30€. Tuli ladattua varmarmaan yli 2000 ristikkoa. Osa on vielökin ratkomatta ja tuskin ratkon ikinä kaikkia lataamiani ristikoita.

        Ristikoita on Google Divessa muutaman kymmenen ristikkolehden verran. Kotona ja matkalla minulle riittää, että on tablet-laite, Wifi-yhteys, kynä ja tablet-hanska (ilman sitä on erittäin epämiellyttävä ratkoa, vaikka välttämättömyys se ei ole). En kaipaa kotiin enkä matkalle ainuttakaan paperilehteä ristikoiden takia. Paperiristikko on minulle lähinnä menneisyyttä, jota en lainkaan kaipaa.


    • Kun autan muita ratkomaan ristikoita loppuun asti, tuen sillä ristikoiden tekemistä. IS saa enemmän tekstareita ja eri lehdet enemmän palkintokisaan osallustuvia. Se voi kannustaa jatkotilauksiin.

      • Sanariksen linja kieltää vinkkasminen palkintoristikoista on omaan jalkaansa ampumista! Taloudellisessa mielessä täysin järjetöntä toimintaa!

        Jos Sanaris olisi kaikkien ristikoiden kohdalla noudattanut HS-säikeiden linjaa, se olisi saanut taloudellista hyötyä foorumista. Käyttäjiä olisi varmasti ollut enemmän.

        Joo, olidi hieman epäreilua kun kaikki eivät sivuja käyttäisi, mutta oli siihen kaikki mahdollisuus varmaan lähes jokaisella suomalaisella, mökin mummollakin omalla älykännykällään.

        Jos Sanaris sas sivut pystyyn jatkuukohan siellä entinen jalkaan ampumisen meininki? Oletettavasti.

        Toki jotkut eivät halua vinkkejä. Lehdistä pitäisi oikeastaan olla kaksi säiettä. Yksi niille, jotka eivät halua vinkkejä ja toinen niille, jotka niitä kaipaavat. Ei se sen vaikeampi asia ole.

        No täällä ja sivuillani Sanariksen foorumin HS-säikeiden linjaa ainakin pyritään noudattamaan kaikkien ristikoiden kohdalla.


    • Jos Sanaris saa fooruminsa pystyyn, laittakoon julkaisemiensa ristikoiden yhteyteen foorumin nettiosoitteen, mikä se lehdellä on mahdollista laittaa esille. Näin ne saisivat mainosta. Ja jos vielä lopettaisi jalkasn ampumisen, tuotto voisi kasvaa.

      Ei minulla ole mitään Sanariksen ristikkotuotantoa vastaan, vaikka EV teki minusta väärän päätöksen. Ei ole koskaan järkevää antaa kellekkään somessa elinikäistä porttikieltoa - ei edes Trumpille Twitterissä.

      Sanariksella on haastavimmat ristikot, mutta ei välttämättä laadukkain sanasto. Kukaan Sanariksessa ei sanaston laadussa yllä sellaiseen tasaisen hyvään suoritukseen kuin IS Ristikot firman Juha Leinonen.

      • Anonyymi

        Nyt sinne on tullut ilmoitus, että omaan jalkaan ampuminen jatkuu uudella palvelimella lähipäivinä. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinne on tullut ilmoitus, että omaan jalkaan ampuminen jatkuu uudella palvelimella lähipäivinä. ;)

        Täälläkin sekä sivuillsni saa jatkossakin vierailla, jos haluaa mihin tahansa palkintoristikkoon vinkkejä (saa vihjrittää uudelleenkin) ennen kuin ristikoiden palautusaika on päättynyt. Minulta niitä on viimeaikoina eniten kyselty chatissa. Muistakaa nyt, että Sanariksen foorumi EI ole ainoa paikka, jossa ristikoita voi käsitellä.

        Jos joku haluaa vinkkejä vaikka ei saisi, antakaa vinkki, että apuja voi etsiä muualta. Tämän tiedon salaaminen Sanariksen foorumissa on sitä jalkaan ampumista foorumin vakiovierailijoiden puolelta. Jos ristikoista kysellään muuallakin, seon Sanariksen etu, vaikka EV:n on sitä äärimmäisen vaikea myöntää. Ei kannata olla mustasukkainen.


    • Pelikaaniristikot on taas tominnassa ja kaikki nöyttää olevan entisellään.
      Mutta kuten joku epäili, on ollut tietokantaongelmia ja ainakin osa on menetetty:
      "Sivustomme kärsivät vielä palveluntarjoajamme teknisistä ongelmista. Pyrimme palauttamaan mitä pystymme uudelle palvelimelle lähipäivinä."
      On laitettu sentään ilmoitus.

      Mutta jos joku haluaa apua vahoihin ristikoihin, voin auttaa. IS:n ratkaistuja kovisristikoita minulla on tallennettuna yli 200 kpl.

    • Anonyymi

      ToimivallavPelikaaniristikot-sivustolla on varoituskolmio. Sivustolla ei siten ole turvallista edellenkään vastata kilpailuihin lomakkeella, ei varsinkaan kansikisoihin. Arveluttavaa toimintaa Sanariksella pitää sivusto tuollaisella palvelimella. Jos sama varoitus on anonyymissä foorumissa, asialla ei ole merkitystä.

      • Anonyymi

        Lähetin s-postia Sanarikselle ja pyysin välittömästi postamaan vastauslomakesivun käytöstä.


      • Anonyymi

        Jos Googlen avustamana menee Pelikaaniristikot-sivustolle, tulee http://-alkuinen sivusto (osoitteen näkee, jod kokeilee muuttaa osoitetta).. Kun varoituskolmiota klikkaa, Chrome muistuttaa, että sivuilla annetut tiedot voi varastaa. Kukaan vastuullinen henkilö ei anna käyttöön lomaketta, josta voidaan esim. varastaa IBAN-muotoinen tilitieto.
        Yritin vaihtaa http tilalle https, mutta sivuille ei sen jälkeen päässyt. On täysin edesvastuutonta ylläpitää nykyistä Pelikaaniristikot-sivustoa!

        Katsokaakin, että uusitulta Sanariksen foorumilta ei tule mitään varoitusta ja että osoite alkaa https. Jos muistutetaan vanhentuneesta tietoturvasertfikaatista ja/tai https-alulla sivusto ei toimi, hylätkää sivusto täysin!

        Sivusto on pitkään toiminut vanhentuneella sertifikaatilla, mikä ei ole vastuullista toimintaa.


    • Anonyymi

      Voitteko luottaa TELIAAN, palvelin rikki eikä mitään tapahdu.
      Taitaa koko yhtiö olla niitä pilipali yhtiöitä, ei kiinnosta toimiiko mikään vaan kassaan pitää tulla rahaa .
      VAIHTAKAA LIITTYMÄNNE TOIMIVALLE OPERAATTORILLE luotatko että sun puhelin toimii huomenna ja jos ei niin korjaako TELIA liittymääsi koskaan

      • Anonyymi

        Eikös tuossa ole kyse kylmästi rahasta? Telialla on toimiviakin palveluja pilvin pimein ja osa ihan pilvessä, mutta jos palvelusta ei haluta maksaa ja ajelehditaan kuin lastu lainehilla toivoen parasta ("ikinä ennenkään ei mitään ole sattunut") niin lopputulos on nyt nähty syöksy jyrkänteeltä.

        Odotan mielenkiinnolla keksiikö kyseisen yhtiön ristikoiden laatijat sivujensa toimimattomuudesta hyvän ja humoristisen ristikon johonkin tulevaisuuden lehdistään.

        Aihetta olisi 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuossa ole kyse kylmästi rahasta? Telialla on toimiviakin palveluja pilvin pimein ja osa ihan pilvessä, mutta jos palvelusta ei haluta maksaa ja ajelehditaan kuin lastu lainehilla toivoen parasta ("ikinä ennenkään ei mitään ole sattunut") niin lopputulos on nyt nähty syöksy jyrkänteeltä.

        Odotan mielenkiinnolla keksiikö kyseisen yhtiön ristikoiden laatijat sivujensa toimimattomuudesta hyvän ja humoristisen ristikon johonkin tulevaisuuden lehdistään.

        Aihetta olisi 😊

        Yksi nettituttu kertoi, että juuri tuosta on kyse eli on yritetty selvitä omilla viritelmillä eikä ole ostettu kunnon palvelua.


    • Firmalla on kolmet nettisivut, mutta vain yksi on asianmukaisesti toteutettu. Pelikaaniristikot-sivuston varoitusmerkki ei anna hyvää kuvaa firmasta.

      • Anonyymi

        Älkää lyökö lyötyä enää yhtään enempää. Selainten varoitusmerkit on lopulta vain selainten rakentajien tapa hoputtaa ja kannustaa sivustojen rakentajia panostamaan tietoturvaan merkitsemällä sivut huomiota herättävästi turvattomiksi. Joillakin on tapana mennä siitä missä aita on matalin aina siihen asti kuin se on sallittua. Iso hätä tulee eteen vasta sitten jos/kun https tulee pakolliseksi. Vastavirtaan änkyröintiä voisi ymmärtää jos turvallisempi, suojatun https -yhteyden ylläpito olisi kalliista, mutta kun se ei nykyään ole hinnasta kiinni. Sitä paitsi sertifikaatin asennus laittaa myös googlen suosimaan hakutuloksissaan suojattuja sivuja.

        Jokainen itse päättäköön antaako itsestään tietoja sivuille jotka eivät käytä luottamusta herättävää SSL-varmennetta.


    • Anonyymi

      On tämä saitti Skytän IS-koviksen ja Hesarin ristikoiden käsittelyssä toiminut.

    • Anonyymi

      Kun sanaristikot.net:n URLsta puuttuu http:n perästä se s, niin mitähän kamalaa siitä minulle sivuston käyttäjänä voi seurata? Joku sieppaa sinne nimimerkillä kirjoittamani kommentin niin, että se kommentti on sieppaajalla hallussaan mikrosekunnin ennen kuin se kommentti on luettavissa sanaristikot.net:ssä?

      • Ei sillä sanaristikot.net ole merkitystä. Laitoin s-postia Pelikaaniristikoiden kilpailuvastaussivusta, johon pitäisi kansikisan osalta antaa tilinumerokin. Tällainen toiminta nyt vaan on moraalitonta! Vastaukset voi antaa s-postillakin tai kirjeitse, joten sivu ei ole tarpeen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ei sillä sanaristikot.net ole merkitystä. Laitoin s-postia Pelikaaniristikoiden kilpailuvastaussivusta, johon pitäisi kansikisan osalta antaa tilinumerokin. Tällainen toiminta nyt vaan on moraalitonta! Vastaukset voi antaa s-postillakin tai kirjeitse, joten sivu ei ole tarpeen.

        Minulla on verkkopankin maksutiedoissa kymmenittäin sekä yksityishenkilöiden että yritysten tilimumeroita. Kerros nyt minulle, miten niitä hyväksikäyttäen saan hankittua itselleni paljon rahaa. Sinunkin tilinumerosi on varmaan monen tiedossa, ja sinun tiedossasi on iso määrä muitten tilinumeroita. Miten moraalisi kestää niiden hallussapidon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on verkkopankin maksutiedoissa kymmenittäin sekä yksityishenkilöiden että yritysten tilimumeroita. Kerros nyt minulle, miten niitä hyväksikäyttäen saan hankittua itselleni paljon rahaa. Sinunkin tilinumerosi on varmaan monen tiedossa, ja sinun tiedossasi on iso määrä muitten tilinumeroita. Miten moraalisi kestää niiden hallussapidon?

        Ei periaatteessa pidä antaa tietoja kuin niille, joille haluaa eikä kenenkään pidä voida niitä epäasianmukaisesti kerätä.


    • Anonyymi

      On ihan kauheaa kun joudumme olemaan täällä Tapiolandiassa!

      • En loukkaa ketään ratkojaa kuten joku aina silloin tällöin pyrkiin "pääfoorumilla". Annan avoimemmin vinkkejä kuin "pääfoorumilla". Kritisoin välillä laatijoita, mutta aivan vastaavaa on tehty "pääfoorumillakin". Ehkä kommentoin liikaa, mikä joitakin ärsyttää.


      • Tuo on jopa loukkaavaa. Jos minulle ei olla ilkeitä, olen varsin ystävällinen ja avulias.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuo on jopa loukkaavaa. Jos minulle ei olla ilkeitä, olen varsin ystävällinen ja avulias.

        En nyt halua tänne tällaisia mätäviestejä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En nyt halua tänne tällaisia mätäviestejä!

        No toit esimerkin, millä tavalla minusta yritetään tehdä epämiellyttävä. Tällä tavoin on eräs henkilö paljon provosoinut puolin sun toisin epämiellyttävää käytöstä. Pitkään se on pysynyt poissa kunnes nyt taas pulpahti pintaan. Ehkä syynä on se, että oman porukan kerääminen ympärille eräässä epämääräisessä foorumissa ei ole onnistunut. Tämä kommentti on lähinnä ilkeä provosoimisyritys ja jos tällainen kirjoittelu jatkuu, se on vain ja aioastaan jonkinlainen kosto.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No toit esimerkin, millä tavalla minusta yritetään tehdä epämiellyttävä. Tällä tavoin on eräs henkilö paljon provosoinut puolin sun toisin epämiellyttävää käytöstä. Pitkään se on pysynyt poissa kunnes nyt taas pulpahti pintaan. Ehkä syynä on se, että oman porukan kerääminen ympärille eräässä epämääräisessä foorumissa ei ole onnistunut. Tämä kommentti on lähinnä ilkeä provosoimisyritys ja jos tällainen kirjoittelu jatkuu, se on vain ja aioastaan jonkinlainen kosto.

        Taitaa vain ristikkoharrastajien pinna olla viimeinkin katkennut nimimerkin Tapio-Huuhaa dominointiin. Niin sairaalloista maaninen kirjoittelu ja laatijoiden haukkuminen on. Aulis Lehto on aivan käsittämättömän sairaalloisen ajojahdin kohteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa vain ristikkoharrastajien pinna olla viimeinkin katkennut nimimerkin Tapio-Huuhaa dominointiin. Niin sairaalloista maaninen kirjoittelu ja laatijoiden haukkuminen on. Aulis Lehto on aivan käsittämättömän sairaalloisen ajojahdin kohteena.

        Ehkä parasta olisi nyt antaa erittäin kokeneen terapeutin lukea vaikka kuukauden nimimerkin Tapio-Huuhaa viestit tähän Suomi24-osioon ja antaa hänen sen jälkeen päättää minkälainen hoitosuunnitelma voisi antaa parhaan parantumisennusteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa vain ristikkoharrastajien pinna olla viimeinkin katkennut nimimerkin Tapio-Huuhaa dominointiin. Niin sairaalloista maaninen kirjoittelu ja laatijoiden haukkuminen on. Aulis Lehto on aivan käsittämättömän sairaalloisen ajojahdin kohteena.

        Aulis Lehto on saanut Sanariksen foorumissa nimimerkitä Pekkatyttö minua voimakkaampaa kritiikkiä, joka on ollut sävyltään ilkeämpää. Sanariksen foorumissa on muutama muukin kirjoittanut hyvin terävään sävyyn. En suinkaan ole ainoa kriitikko enkä edes kriittisimmin kirjoittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa vain ristikkoharrastajien pinna olla viimeinkin katkennut nimimerkin Tapio-Huuhaa dominointiin. Niin sairaalloista maaninen kirjoittelu ja laatijoiden haukkuminen on. Aulis Lehto on aivan käsittämättömän sairaalloisen ajojahdin kohteena.

        Aulis Lehtoa on minua terävämpään ja hyvinkin epäkohteliaaseen sävyyn kritisoinut "pääfoorumissa" nimimerkki Pekkatyttö. Myös eräs toinen kirjoittanut on kirjoittanut minua terävämmin.

        Olen myös oppinut joissakin asioissa arvostamaan Lehtoa. Pyrin kohtelemaan laatijoita oikeudenmukaisesti tuoden sekä hyviä että huonoja puolia esille. Niin on tehty "pääfoorumissakin".

        Mitä kuukauden sisällä tulleeseen kirjoitteluun tulee, ilkeyksiä on harrastettu muiden toimesta. Minuun on kohdistettu tässä säikeessä pientä ilkeyttä. Viimeisimmässä hesarisäikeessä on kohdistettu johonkuhun toiseen ratkojaan.

        Kuukauden sisällä ilkeyksiä on ollut tosi vähän. Kun "pääfoorumi" meni "huoltotauolle" viime päivinä ilkeyksiä on alkanut ilmestyä mitä todennäköisemmin "pääfoorumin" käyttäjien taholta. Kyllä tätä foorumia ovat alkaneet pilaamaan ne, joita harmittaa "huoltokatko".

        Kirjoitan paljon, mikä joitakin ärsyttää. Mutta paljon kirjoittaminen ei ole rikos.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Aulis Lehtoa on minua terävämpään ja hyvinkin epäkohteliaaseen sävyyn kritisoinut "pääfoorumissa" nimimerkki Pekkatyttö. Myös eräs toinen kirjoittanut on kirjoittanut minua terävämmin.

        Olen myös oppinut joissakin asioissa arvostamaan Lehtoa. Pyrin kohtelemaan laatijoita oikeudenmukaisesti tuoden sekä hyviä että huonoja puolia esille. Niin on tehty "pääfoorumissakin".

        Mitä kuukauden sisällä tulleeseen kirjoitteluun tulee, ilkeyksiä on harrastettu muiden toimesta. Minuun on kohdistettu tässä säikeessä pientä ilkeyttä. Viimeisimmässä hesarisäikeessä on kohdistettu johonkuhun toiseen ratkojaan.

        Kuukauden sisällä ilkeyksiä on ollut tosi vähän. Kun "pääfoorumi" meni "huoltotauolle" viime päivinä ilkeyksiä on alkanut ilmestyä mitä todennäköisemmin "pääfoorumin" käyttäjien taholta. Kyllä tätä foorumia ovat alkaneet pilaamaan ne, joita harmittaa "huoltokatko".

        Kirjoitan paljon, mikä joitakin ärsyttää. Mutta paljon kirjoittaminen ei ole rikos.

        ”Kirjoitan paljon, mikä joitakin ärsyttää. Mutta paljon kirjoittaminen ei ole rikos.”

        Juu ei ole rikos ei. Sairaalloista ja neuroottista se voi olla. Haluaisitko sinä kirjoitella sairaalloisen neuroottisen henkilön kanssa? Moni ei halua ja tämä johtikin erään poistamiseen pääpalstalta. Mitenhän kävi pääpalstan ilmapiirille erään poistamisen jälkeen - paraniko vai huononiko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Kirjoitan paljon, mikä joitakin ärsyttää. Mutta paljon kirjoittaminen ei ole rikos.”

        Juu ei ole rikos ei. Sairaalloista ja neuroottista se voi olla. Haluaisitko sinä kirjoitella sairaalloisen neuroottisen henkilön kanssa? Moni ei halua ja tämä johtikin erään poistamiseen pääpalstalta. Mitenhän kävi pääpalstan ilmapiirille erään poistamisen jälkeen - paraniko vai huononiko?

        Ei oleellisesti parantunut, sen takasi mollaavat, ilkeilevät kommentit. Toki niitä on varmasti poistettu paljon, mutta tiukemminkin niihin olisi voinut suhtautua.

        Ristikoiden piirteistä (laadintatekniset asiat, vihjeitys, sanasto ja kuvitus) tulee joskus nipotettua. Mutta kyllä niistä Jaska tai joku muukin on nipottanut. Ruodinta on myös toisinaan ihan perusteltua, tekee sen sitten minä, Jaska tai esim. Juha N.

        Joskus meni "pääfoorumissa" vihjeiden käsittely liian kiihkeäksi ja täälläkin kerran (provosoin erään hlön kirjoittamaan). Pitkään aikaan sellaista ei ole ollut, ei ainakaan tänä vuonna. Olen tässä suhteessa parantanut tapojani. Minun Lehdon kritiikkini on toki joku joskus täällä hiiltynyt.

        Pyrin jatkossa olemaan provosoimatta ja kerron vain mielipiteeni. Jos siihen provosoituu kiihkeästi vastaamaan, vika ei ole minun.

        Jos joku täällä tai sivuillani on apua kysynyt, siinä ei ole mitään neuroottista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En nyt halua tänne tällaisia mätäviestejä!

        Hävettää kun viime vuonna alennuin samalle tasolle mätä-alkuisten sanojen käytössä täällä ja Ylilaudassa. Jos sitä joskus oppisi jättämään tämänkaltaiset kommentit huomioimatta tai ainakin oppisi sen, että ei itse menisi saman tasoiseen kirjoitteluun.

        Toivoisin, että mätä-alkuisten sanojen käyttäjästä tulisi fiksu toisten ratkojien auttaja. Aitoa osaamista ei näyttäisi puuttuvan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Hävettää kun viime vuonna alennuin samalle tasolle mätä-alkuisten sanojen käytössä täällä ja Ylilaudassa. Jos sitä joskus oppisi jättämään tämänkaltaiset kommentit huomioimatta tai ainakin oppisi sen, että ei itse menisi saman tasoiseen kirjoitteluun.

        Toivoisin, että mätä-alkuisten sanojen käyttäjästä tulisi fiksu toisten ratkojien auttaja. Aitoa osaamista ei näyttäisi puuttuvan.

        Onko väärä muistikuva, että juuri sinä puhuit ensimmäisenä mätä-asioista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko väärä muistikuva, että juuri sinä puhuit ensimmäisenä mätä-asioista?

        On. Sen aloitti joku toinen, mutta tuli jatkettua salla tyylillä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On. Sen aloitti joku toinen, mutta tuli jatkettua salla tyylillä.

        Siis samalla tyylillä. Joskus painallus on liian heikko eikä rekisteröidy.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Siis samalla tyylillä. Joskus painallus on liian heikko eikä rekisteröidy.

        Huonon viestinnän joku taisi aloittaa kesäkuussa 2020 täällä ja Ylilaudassa. Ylilaudassa on eka tämä viesti (13.6.2020 klo 23.06:30):
        "Joku haluu pätee ja päsmäröidä. En nyt halua näitä mätäviestejä."
        Milolin eka tämän kaltainen oli täällä, on hankalampi selvittää, mutta samoihin aikoihin täälläkin, ehkä hieman aiemmin täällä.
        Näistä on monta kuukautta saanut olla rauhassa, mutta tässä säikeessä monen kuukauden tauon jälkeen ehkä just sama henkilö uudestaan aloitti. Lupasi kyllä pysyvästi jättää Suomi24:n, mutta ei ehkä toiminutkaan ilmoituksensa mukaisesti.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Huonon viestinnän joku taisi aloittaa kesäkuussa 2020 täällä ja Ylilaudassa. Ylilaudassa on eka tämä viesti (13.6.2020 klo 23.06:30):
        "Joku haluu pätee ja päsmäröidä. En nyt halua näitä mätäviestejä."
        Milolin eka tämän kaltainen oli täällä, on hankalampi selvittää, mutta samoihin aikoihin täälläkin, ehkä hieman aiemmin täällä.
        Näistä on monta kuukautta saanut olla rauhassa, mutta tässä säikeessä monen kuukauden tauon jälkeen ehkä just sama henkilö uudestaan aloitti. Lupasi kyllä pysyvästi jättää Suomi24:n, mutta ei ehkä toiminutkaan ilmoituksensa mukaisesti.

        Tilanne täällä on eskaloitunut niin pahaksi, että Batmanin oli palattava. Tapio sai kerran erään parhaista piilosanalaatijoista lähes lopettamaan laadinnan, koska joutui Aulis Lehdon nyt kohtaaman ajojahdin kohteeksi. Mitä tällaisesta ihmisestä pitää ajatella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne täällä on eskaloitunut niin pahaksi, että Batmanin oli palattava. Tapio sai kerran erään parhaista piilosanalaatijoista lähes lopettamaan laadinnan, koska joutui Aulis Lehdon nyt kohtaaman ajojahdin kohteeksi. Mitä tällaisesta ihmisestä pitää ajatella?

        Oskalan suhteen se ei ollut tavoitteeni. Yritin auttaa häntä, koska tehtävissä oli paljon pieniä huolimattomuusvirheitä. Pahoitin tahattomasti Oskalan mielen.

        Nykyisin huolimattomuusvirheitä ei ole julkaistuissa ristikoissa ollut.

        Yritän ymmärtää. Lehdon ristikoita. Laatu saisi olla parempi, mutta kyllä niissä hyviäkin piirteitä on.

        Ajatus Lehdon suojelemiseksi kritiikiltäni ja toimiminen "Batmanina" ei nyt ole kovin mielekästä. Lehdon suhteen on eräitä muitakin, jotka ovat kanssani niistä samaa mieltä. Menetkö heitä aina ojentamaan ja Lehtoa puolustamaan heidän kritiikkiään vastaan? Nämä muut eivät todin ole tänne kirjoittaneet tai en ole huonannut heidän kirjoittaneen.

        Ei Aulis-kritiikki ole täällä sen kummempaa kuin "pääfoorumissakaan". En uskoa, että "Batmania" nyt tarvittaisiin laatijoiden puolustajaksi. Lehdon suhteen olen kyseenalaistanut hänen toimintaansa, mutta en ole siinä mitenkään mikään erityinen harvinaisuus.

        Muiden laatijoiden suhteen "Batman" on yrittänyt kokonaan kieltää minulta kritiikin. Täällä "Batmanin " mukaan saisi olla paljoooooooon vähemmän kritiikkiä kuin "pääfoorumissa", koska se "Batmanin" mukaan ei ole yhtä laadukasta kuin "pääfoorumin" asianantuntijoilla. "Batnan " pyrkii olemaan melkoinen päsmäri ja sensuroija, rehellusen keskustelun rajoittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oskalan suhteen se ei ollut tavoitteeni. Yritin auttaa häntä, koska tehtävissä oli paljon pieniä huolimattomuusvirheitä. Pahoitin tahattomasti Oskalan mielen.

        Nykyisin huolimattomuusvirheitä ei ole julkaistuissa ristikoissa ollut.

        Yritän ymmärtää. Lehdon ristikoita. Laatu saisi olla parempi, mutta kyllä niissä hyviäkin piirteitä on.

        Ajatus Lehdon suojelemiseksi kritiikiltäni ja toimiminen "Batmanina" ei nyt ole kovin mielekästä. Lehdon suhteen on eräitä muitakin, jotka ovat kanssani niistä samaa mieltä. Menetkö heitä aina ojentamaan ja Lehtoa puolustamaan heidän kritiikkiään vastaan? Nämä muut eivät todin ole tänne kirjoittaneet tai en ole huonannut heidän kirjoittaneen.

        Ei Aulis-kritiikki ole täällä sen kummempaa kuin "pääfoorumissakaan". En uskoa, että "Batmania" nyt tarvittaisiin laatijoiden puolustajaksi. Lehdon suhteen olen kyseenalaistanut hänen toimintaansa, mutta en ole siinä mitenkään mikään erityinen harvinaisuus.

        Muiden laatijoiden suhteen "Batman" on yrittänyt kokonaan kieltää minulta kritiikin. Täällä "Batmanin " mukaan saisi olla paljoooooooon vähemmän kritiikkiä kuin "pääfoorumissa", koska se "Batmanin" mukaan ei ole yhtä laadukasta kuin "pääfoorumin" asianantuntijoilla. "Batnan " pyrkii olemaan melkoinen päsmäri ja sensuroija, rehellusen keskustelun rajoittaja.

        Batmania tarvitaan, koska täällä maalitetaan maanisella propagandakirjoittelulla laatijaa. Vaaditaan häntä jopa lopettamaan tai hänen työantajaansa vaihtamaan hänet pois tehtävästään. Tilanne on mennyt erään osalta jopa niin pitkälle, että voidaan puhua sairaalloisesta ajojahdista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Batmania tarvitaan, koska täällä maalitetaan maanisella propagandakirjoittelulla laatijaa. Vaaditaan häntä jopa lopettamaan tai hänen työantajaansa vaihtamaan hänet pois tehtävästään. Tilanne on mennyt erään osalta jopa niin pitkälle, että voidaan puhua sairaalloisesta ajojahdista.

        Olen ehdottanut Hesarille neljää eri henkilöä korvaaksi, tosi.

        Jotkut ovat vain toivoneet jonkun korvaavan Lehdon. Pekkatyttö on oman toiveensa esittänyt varsin terävästi. Itse en niin asiaa esittäisi.

        Tosin voisi Lehto jatkaakin, mutta minusta ei ainoana perjantairistikoiden ja kuukausiliitteen laatijana. Jos hän ei laatisi kaikkia ristikoita, olisi aikaa olisi tehdä edes joskus ristikko, jossa olisi kunnon sanasto. Lehto saa eläkettä. Ei hänen ole toimeentulosyistä pakko jokaista perjantain ja kuukausiliitteen ristikkoa laatia. Jos olisi Teemu Pallonen esim. rinnalla, se voisi ehkä kannustaa Lehtoa parempaan laatuun.

        Ilta-Sanomat panostaa paljon ristikoihin. Hesari voisi panostaa enemmän. Hesari on sentään Suomen ykkössanomalehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oskalan suhteen se ei ollut tavoitteeni. Yritin auttaa häntä, koska tehtävissä oli paljon pieniä huolimattomuusvirheitä. Pahoitin tahattomasti Oskalan mielen.

        Nykyisin huolimattomuusvirheitä ei ole julkaistuissa ristikoissa ollut.

        Yritän ymmärtää. Lehdon ristikoita. Laatu saisi olla parempi, mutta kyllä niissä hyviäkin piirteitä on.

        Ajatus Lehdon suojelemiseksi kritiikiltäni ja toimiminen "Batmanina" ei nyt ole kovin mielekästä. Lehdon suhteen on eräitä muitakin, jotka ovat kanssani niistä samaa mieltä. Menetkö heitä aina ojentamaan ja Lehtoa puolustamaan heidän kritiikkiään vastaan? Nämä muut eivät todin ole tänne kirjoittaneet tai en ole huonannut heidän kirjoittaneen.

        Ei Aulis-kritiikki ole täällä sen kummempaa kuin "pääfoorumissakaan". En uskoa, että "Batmania" nyt tarvittaisiin laatijoiden puolustajaksi. Lehdon suhteen olen kyseenalaistanut hänen toimintaansa, mutta en ole siinä mitenkään mikään erityinen harvinaisuus.

        Muiden laatijoiden suhteen "Batman" on yrittänyt kokonaan kieltää minulta kritiikin. Täällä "Batmanin " mukaan saisi olla paljoooooooon vähemmän kritiikkiä kuin "pääfoorumissa", koska se "Batmanin" mukaan ei ole yhtä laadukasta kuin "pääfoorumin" asianantuntijoilla. "Batnan " pyrkii olemaan melkoinen päsmäri ja sensuroija, rehellusen keskustelun rajoittaja.

        Batman ei anna periksi! Vihapuhe ja työnantajan painostaminen antamaan potkut laatijalle on äärimmäisen vastenmielistä toimintaa. Miten alas ihminen voi vajota?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Batman ei anna periksi! Vihapuhe ja työnantajan painostaminen antamaan potkut laatijalle on äärimmäisen vastenmielistä toimintaa. Miten alas ihminen voi vajota?

        Olen kaksi kertaa esittänyt korvaajaehdotuksen Hesarille. Olen sen jälkeen jättänyt asian sikseen. Joistakin yksittäisistä ongelmista olen huomauttanut (virheet ja vaihtoehtoiset ratkaisusanat).

        Viimeisen kuukauden ajan Lehdon krtiikkini on ollut varsin maltillista. Jos "pääfoorumi" olisi pystyssä, siinä olisi todennäköisesti ollut terävämpää kritiikkiä esim. Jiikoolta. Tänne ei "pääfoorumin" vakiokommentoijat ole tulleet kritiikkiään esittämään.

        Batmanin rooli on Lehdon puolustamiseksi aivan tarpeeton. Se näyttäytyy vain turhana sensuroimispyrkimyksenä.

        IS-säikeissä vaikuttaisi jonkun "pääfoorumin" henkilön olevan asialla hyvine kommentteineen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen kaksi kertaa esittänyt korvaajaehdotuksen Hesarille. Olen sen jälkeen jättänyt asian sikseen. Joistakin yksittäisistä ongelmista olen huomauttanut (virheet ja vaihtoehtoiset ratkaisusanat).

        Viimeisen kuukauden ajan Lehdon krtiikkini on ollut varsin maltillista. Jos "pääfoorumi" olisi pystyssä, siinä olisi todennäköisesti ollut terävämpää kritiikkiä esim. Jiikoolta. Tänne ei "pääfoorumin" vakiokommentoijat ole tulleet kritiikkiään esittämään.

        Batmanin rooli on Lehdon puolustamiseksi aivan tarpeeton. Se näyttäytyy vain turhana sensuroimispyrkimyksenä.

        IS-säikeissä vaikuttaisi jonkun "pääfoorumin" henkilön olevan asialla hyvine kommentteineen.

        Siis lähetit Aulis Lehdon työantajalle VAIN KAKSI kertaa toivomuksen hänen erottamiseksi? Batman jättää tämän nyt vaan tähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis lähetit Aulis Lehdon työantajalle VAIN KAKSI kertaa toivomuksen hänen erottamiseksi? Batman jättää tämän nyt vaan tähän.

        Kylläpäs nimimerkki Tapio-Huuhaa jauhotettiin oikein huolella. Kyllä ihan hampaita naurattaa 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs nimimerkki Tapio-Huuhaa jauhotettiin oikein huolella. Kyllä ihan hampaita naurattaa 😁

        Vähän ihmetytti "Batmanissa" vain erään vanhan jutun kaivelu. Jos nytvoitaisiin jotkin vanhat jutut unohtaa. Varsinkin kun yhteen vahaan juttuun ei liiky mitään ilkeyttä, pahansuopuutta.

        Sen sijaan muu ei yllättänyt. Jinkilaiseen laatijoiden ylisuojeluuun ja kritiikin rajoittamiseen "Batman" on ennenkin pyrkinyt.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On. Sen aloitti joku toinen, mutta tuli jatkettua salla tyylillä.

        Eipäs puhuta muunneltua totuutta. Mätä-alkuliitteen lanseerasi nimimerkki Tapio-Huuhaa pääpalstalla littana/lottana-keskustelussa, joka on legendaarinen piilosanojen maailmassa. Siinä hän kiukutteli päiväkausia, kun ei ollut koskaan kuullut sanaa lottana synonyyminä sanalle littana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs puhuta muunneltua totuutta. Mätä-alkuliitteen lanseerasi nimimerkki Tapio-Huuhaa pääpalstalla littana/lottana-keskustelussa, joka on legendaarinen piilosanojen maailmassa. Siinä hän kiukutteli päiväkausia, kun ei ollut koskaan kuullut sanaa lottana synonyyminä sanalle littana.

        Mutta Suomi24 ja Ylilauta -foorumeissa sitä käytti ensimmäisenä joku muu. En edes muista, että olisin littana/lottana keskusteluissa sitä käyttänyt. Nyt joku todella kaivelee menneitä. Ja vaikka olisin muitanutkin, käsittelin tässä säikeessä Suomi24 ja Ylilauta säikeitä/lankoja. Keltään sanan käyttöjältä toiminta ei ole ollut fiksua mainituissa kolmessa foorumissa.


    • Chatissani tarjoan apua, mitä ei voi koskaan tarjota "pääfoorumilla". Viime aikoina sillä on ollut sopivasti käyttöä. Laajamittaista käyttöä en edes toivo, sillä sellaiseen ei minulla riitä aika. Tokin minua voi siinä tukea esittämällä anonyymisti kommentteja. Täysimmittaisia käyttöoikeuksia jollekulle luotettavalle henkilölle voisin kysyä.

    • Olen myös luonut säikeitä toisia varten , kuten säikeen Maantairistikot. 8.2.2021 Hesarin maanantairistikoita en ole itse edes ratkonut ja IS:n ristikoista vain yhden (Histis). Sinne vaan kirjoittelemaan omia mielipiteiä.

    • Anonyymi

      Onpa tänne Iisakin ristikoista kiinnostuneet löytäneet. :)

    • Anonyymi

      Kertoivat Anneli Saarikon olleen pytyllä tapahtunut jysähdys. Jysähdyksen aikaan Krista Kiuru ollut rautatieasemalla, lehti tietää kertoa.

    • Huonoa viestintää on viime aikoina tällä sivustolla ollut lähinnä tässä säikeessä. Onko se kunnia "pääforumia" kaipaaville? Minusta ei todellakaan. Täällä nyt voisi opetella kunnioittamaan toisia ratkojia!

    • Anonyymi

      Vähän yli vuosi sitten innostuin vaikeista ristikoista, mm. Punaisen pelikaanin ja Iisakin ristikoiden ja Iltasanomien vaikeat alkoivat kiinnostaa. Sanaristikot.net löysin, jotain kysymyksiä sinne viime vuooan laitoin, mutta pääasiassa vain lueskelin silloin tällöin. Sitten saitti meni nurin, eikä pystyyn nousemisesta näy merkkejä, joten äskettäin rupesin etsimään, löytyisikö jotain vastaavaa. Tämä suomi24:n osasto löytyi.

      Ja voi herttimaleijaa sentään. Näyttää olevan pääasiassa yhden nimimerkin mellastuspaikka. Ja täällä olevia aiheita lueskelemalla on selvinnyt, että nimimerkki on potkittu joskus aiemmin ulos sanaristikot.netistä. Kun se paikka on nurin, niin ei pysty selvittämään miksi näin on käynyt, mutta en kyllä asiaa ihmettele.

      Täältä on kirjoituksia selailemalla löytynyt mm. seuraavaa. Mainittu nimimerkki syyttää erästä ristikkokuvittajaa lapsipornon tuottamisesta, ja siinä sivussa tulee kertoneeksi, että tosiaan pitää alastoman pikkulapsen piirrettyä kuvaa pornona, eli seksuaalisesti kiihottavana kuvana. Nimimerkki myös kertoo tietävänsä, millaisia alusvaatteita naiset käyttävät, jolloin herää kysymys, miten hän on laajat tietonsa naisten intiimipukeutumisesta hankkinut. Ehkä emme rupea spekuloimaan tällä asialla. Lisäksi nimimerkki on vaatinut Helsingin sanomien ristikkolaatijalle potkuja. Lisääkin vastaavaa varmaan löytyisi, mutta muutaman päivän tutustuminen tämän paikan sisältöön kertoo, että ehkä ei kannata syventyä enempää.

      Lisäksi nimimerkki näyttää perustaneen jonkinlaisen ristikoiden ratkaisujen paljastuspalvelun. Eli kun esim. uusi Punainen Pelikaani ilmestyy, niin hän alkaa paljastella siinä olevien ristikoiden ratkaisuja. Jokainen erityisesti kovisristikoista oikeasti pitävä ja niiden laatijoita arvostava on varmaan kanssani samaa mieltä: Erittäin halveksittavaa toimintaa.

      Ilmeisesti nimimerkillä on omakin nettisivusto, jossa hän kai käsittelee ristikkomaailman asioita, ja ehkä muutakin. Ja kenties paljastaa saman tien uusien ristikoiden koko ratkaisut. En tiedä, koska sen päätöksen tein, että tuolle sivustolle en mene, omaa sydän- ja mielenterveyttä kannattaa vaalia. Toivottavasti sanaristikot.net vielä saadaan toimimaan.

      • "Eli kun esim. uusi Punainen Pelikaani ilmestyy, niin hän alkaa paljastella siinä olevien ristikoiden ratkaisuja. Jokainen erityisesti kovisristikoista oikeasti pitävä ja niiden laatijoita arvostava on varmaan kanssani samaa mieltä: Erittäin halveksittavaa toimintaa."

        Pyrin toimimaan niin, etten paljasta itse ratkaisusanoja. Joskus olen toki tuonut esille ratkaisusanan, kun uusi lehti on jo ilmestynyt ja edellinen lehti pitäisi saada lähetyskuntoon. Joku kyselijä on saattanut lipsauttaa itse ratkaisusanan, mutta sille en voi mitään. Olen minä sivuillani joissakin Pelikaanien ristikoissa auttanut toisia ratkomaan ristikoita loppuun asti. Myös Iisakin ristikoissa ja eräissä muissa ristikoissa olen auttanut.
        En pidä asiaa vääränä, enkä häpeä toimintaani yhtään enkä pidä sitä halveksuttavana. Jos joku haluaa sellaisena pitää, se on hänen asiansa. Olen itse asiassa varsin ylpeä niistä kerroista, joissa olen onnistunut toisia auttamaa ilman, että olisin paljastanut ratkaisusanat.

        Minusta on puolestaan vähän tyhmää, jos ei anneta apua tarvitseville kaatuneiden HS-säikeiden tapaan apuvinkkejä. Vinkkien antaminen toisi lisäö yhteisöllisyyttä ratkontaan.

        Vaikka Sanariksen foorumi saataisiin pystyyn, olisi hyvä, että on myös muita foorumeita, joista saa palkintoristikoiden ongelmiin vinkkejä. Toivon, että muitakin kanavia käytetään. Jos toivoo, että HS-säikeiden tyyliin ei anneta apuja kuin HS:n ristikoille, on tietenkin ymmärrettävää, että kaipaa kovasti Sanariksen foorumia. Ei pidä kuitenkaan olettaa, että kaikki niin toivovat.

        Muiden kanavien käyttö voi lisätä kiinnostusta esim. Punaiseen Pelikaaniin. Vinkkien kieltäminen on minun mielestäni ollut Sanarikselta vain ja ainoastaan omaan jalkaansa ampumista.

        Suomi24:ssä jotkut paljonkin paljastivat Punaisen Pelikaanin ratkaisusanoja. Siitä en itsekään pitänyt. Asiasta myös valitettiin ylläpidolle.

        Tällä sivulla on viime aikoina kysellyt neuvoja moni muukin kuin minä. Hyvä niin. Yritän olla kirjoittamatta liikaa.


    • Anonyymi

      Täällä on toivottu toisenlaista suhtautumista ristikoihin kuin mitä Sanariksen foorumi edusti kun se oli pystyssä. Täällä loukkaannuttin valitushyökkäyksiin, joita jotkut pistivät pystyyn viime vuoden alkupuolella. Sanariksen foorumin käyttäjät pyrkivät sanelemaan, miten täällä pitää toimia. Saivat jopa tämän sivuston ylläpitäjän puolelleen.

      On ensijaisen tärkeää, että on erlaisia kanavia.

      • Anonyymi

        Nyt taas syytät toista foorumia ja sen käyttäjiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taas syytät toista foorumia ja sen käyttäjiä.

        En ollut viime vuoden kevättalvella ainut syyttäjä. Syyttäjiä oli monia. Jotkut olivat sitä mieltä, että EV oli valitusten takana ja että EV on vaikuttanut tämän sivuston toimintatapoihin ja ehkä uhkaillut tätä sivustoa. Monet paheksuivat valituksia ja pitivät niitä EV.n syynä. Asiat käyvät julki viimevuoden maalis-huhtikuun keskusteluista. Tämä ei ole mitään panettelua, vaan tosiasia, että tällaisia mietteitä täällä on ollut. Nyt minä kyllä kaivelen n. 10 kk vanhoja kommentteja.

        Itse en oikein usko, että EV itse olisi asialla vaan että kyseessä oli joku hyvin innokas Sanariksen foorumin kannattaja. Saivat jopa aikaan minulle muutaman päivän porttikiellon tälle sivustolle.

        Hyökkäys oli rajua, joskin jossakin suhteissa oikeutettua, sillä jotkut linkittävät ristikoista ottamiinsa skannauksiin tai valokuviin. Oli hyvä, että sellainen loppui.

        Sain chattini toiminnon, jossa vain minä voin nähdä lähetetyt kuvat. Kuvat eivät ole staattisia kuvia vaan tietokannassa olevaa dataa. Niitä ei voi millään hakukoneella löytää, joten ne eivät riko tekijänoikeuskia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ollut viime vuoden kevättalvella ainut syyttäjä. Syyttäjiä oli monia. Jotkut olivat sitä mieltä, että EV oli valitusten takana ja että EV on vaikuttanut tämän sivuston toimintatapoihin ja ehkä uhkaillut tätä sivustoa. Monet paheksuivat valituksia ja pitivät niitä EV.n syynä. Asiat käyvät julki viimevuoden maalis-huhtikuun keskusteluista. Tämä ei ole mitään panettelua, vaan tosiasia, että tällaisia mietteitä täällä on ollut. Nyt minä kyllä kaivelen n. 10 kk vanhoja kommentteja.

        Itse en oikein usko, että EV itse olisi asialla vaan että kyseessä oli joku hyvin innokas Sanariksen foorumin kannattaja. Saivat jopa aikaan minulle muutaman päivän porttikiellon tälle sivustolle.

        Hyökkäys oli rajua, joskin jossakin suhteissa oikeutettua, sillä jotkut linkittävät ristikoista ottamiinsa skannauksiin tai valokuviin. Oli hyvä, että sellainen loppui.

        Sain chattini toiminnon, jossa vain minä voin nähdä lähetetyt kuvat. Kuvat eivät ole staattisia kuvia vaan tietokannassa olevaa dataa. Niitä ei voi millään hakukoneella löytää, joten ne eivät riko tekijänoikeuskia.

        Se että muutkin ehkä siitä valittivat joskus menneisyydessä, ei oikeuta nyt yksin jatkamaan toisen sivuston panettelua. Sitä paitsi sanot itsekin, että poistelu oli oikeutettua. Jos joku valitti, se ei ollut asiatonta. Myös tämän sivuston robotti poistaa linkityksiä ilman valituksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se että muutkin ehkä siitä valittivat joskus menneisyydessä, ei oikeuta nyt yksin jatkamaan toisen sivuston panettelua. Sitä paitsi sanot itsekin, että poistelu oli oikeutettua. Jos joku valitti, se ei ollut asiatonta. Myös tämän sivuston robotti poistaa linkityksiä ilman valituksia.

        Minusta poistelu valitusten perusteella oli oikeutettua koskien tekijäoikeussuojan alaisen materiaalin näyttämisessä julkisesti. Mutta siihen, millä tavalla autetaan Punaisen Pelikaanin vihjeissä, siihen puuttumista en pitänyt oikeana toimintana.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta poistelu valitusten perusteella oli oikeutettua koskien tekijäoikeussuojan alaisen materiaalin näyttämisessä julkisesti. Mutta siihen, millä tavalla autetaan Punaisen Pelikaanin vihjeissä, siihen puuttumista en pitänyt oikeana toimintana.

        Robotista voi valittaa, mutta ei kannata. Se poistaa niin paljon aivan asiallisia viestejä, että kukaan ei jaksa valittaa vailla kunnon perusteita tehdyistä poistoista.

        No antaa sen vajaan vuoden takaisen episodin olla. Sillä episodilla kyllä tämän sivuston aktiviteettia saatii onnistuneesti joksikin aikaa laskettua.

        Minä en ole panetellut toista foorumia täsdä säikeessä, vaan olen vain kertonut faktaa, miten toisessa foorumissa on toimittu ja miten sen foorumin aktiiviset käyttäjät ovat toimineet tätä foorumia kohtaan. Saisitte hävetä ainakin osaa toimintaanne.

        Toivottavasti nykyinen Sanariksen foorumin alhaalla oleminen saisi tämän sivuston ja omat sivunit pysyvästi varteen otettavaksi kilpailijoiksi. Koska tämän sivuston ja omien sivujeni toimintaperiaatteista kaikki ei pidä, joidenkin ratkojien tähden olisi hyvä, jos Sanariksenkin foorumi toimisi.

        Kysyn myös, miten toisen foomin ylösajoa toimiva on oiketettu panettelemaan minua. Saa minulla olla asioista mielipiteitä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Robotista voi valittaa, mutta ei kannata. Se poistaa niin paljon aivan asiallisia viestejä, että kukaan ei jaksa valittaa vailla kunnon perusteita tehdyistä poistoista.

        No antaa sen vajaan vuoden takaisen episodin olla. Sillä episodilla kyllä tämän sivuston aktiviteettia saatii onnistuneesti joksikin aikaa laskettua.

        Minä en ole panetellut toista foorumia täsdä säikeessä, vaan olen vain kertonut faktaa, miten toisessa foorumissa on toimittu ja miten sen foorumin aktiiviset käyttäjät ovat toimineet tätä foorumia kohtaan. Saisitte hävetä ainakin osaa toimintaanne.

        Toivottavasti nykyinen Sanariksen foorumin alhaalla oleminen saisi tämän sivuston ja omat sivunit pysyvästi varteen otettavaksi kilpailijoiksi. Koska tämän sivuston ja omien sivujeni toimintaperiaatteista kaikki ei pidä, joidenkin ratkojien tähden olisi hyvä, jos Sanariksenkin foorumi toimisi.

        Kysyn myös, miten toisen foomin ylösajoa toimiva on oiketettu panettelemaan minua. Saa minulla olla asioista mielipiteitä.

        Kuule sinä pärjäisit täällä niin paljon paremmin, jos et yrittäisi koko ajan haukkua sinun toimintaasi kriittisesti suhtautuvia tai jopa panettelevia. Kaivat sillä omaa kuoppaasi syvemmälle ja kirjoitat siinä ohessa ihan liikaa ristikkoasian vierestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule sinä pärjäisit täällä niin paljon paremmin, jos et yrittäisi koko ajan haukkua sinun toimintaasi kriittisesti suhtautuvia tai jopa panettelevia. Kaivat sillä omaa kuoppaasi syvemmälle ja kirjoitat siinä ohessa ihan liikaa ristikkoasian vierestä.

        Näitä nyt ei viime aikoina ole juuri ollut, mutta viime päivät ovat tuoneet tullessaan. Mistähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule sinä pärjäisit täällä niin paljon paremmin, jos et yrittäisi koko ajan haukkua sinun toimintaasi kriittisesti suhtautuvia tai jopa panettelevia. Kaivat sillä omaa kuoppaasi syvemmälle ja kirjoitat siinä ohessa ihan liikaa ristikkoasian vierestä.

        Antaa nyt Tapio-Huuhaan puuhastella kaikilla mahdollisilla foorumeilla. Mitä se ketään liikuttaa, jos jonkun mielenterveys on pois raiteiltaan? Korkeintaan niin, että joku voisi suositella jotakin tuntemaansa psykiatria. Minä en valitettavasti tunne ketään sopivaa tai sellaista, joka ottaisi näin haastavan haasteen vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa nyt Tapio-Huuhaan puuhastella kaikilla mahdollisilla foorumeilla. Mitä se ketään liikuttaa, jos jonkun mielenterveys on pois raiteiltaan? Korkeintaan niin, että joku voisi suositella jotakin tuntemaansa psykiatria. Minä en valitettavasti tunne ketään sopivaa tai sellaista, joka ottaisi näin haastavan haasteen vastaan.

        Kyllä Tapiolla saa olla mielipiteitä, eri asia on sitten kuka niitä viitsii ja halua lukea. Yökyttää ainakin minua kaikki hänen kirjoituksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa nyt Tapio-Huuhaan puuhastella kaikilla mahdollisilla foorumeilla. Mitä se ketään liikuttaa, jos jonkun mielenterveys on pois raiteiltaan? Korkeintaan niin, että joku voisi suositella jotakin tuntemaansa psykiatria. Minä en valitettavasti tunne ketään sopivaa tai sellaista, joka ottaisi näin haastavan haasteen vastaan.

        Minulla ei ole mielenterveysongelmia, mutta kieltämättä olen vähän poikkeava persoona. Sellaidis ei Suomessa oikren ymmärretään vaan hsukutaan hulluiksi tai muulla tavoin käytetään epäasiallista kirltä. Ymmärtän jossakin määrim näitä "normaaleja" ihmisiä. Kumpikin on jossakin määrin kykenemätön ymmärtämään toistaan. Ikävintä "normaaleissa" on poikkeavan ihmisen luokitteleminen mielenterveysongelmaksi. Vastenmielistä toimintaa. Saisitte hävetä syvästi käytöstänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mielenterveysongelmia, mutta kieltämättä olen vähän poikkeava persoona. Sellaidis ei Suomessa oikren ymmärretään vaan hsukutaan hulluiksi tai muulla tavoin käytetään epäasiallista kirltä. Ymmärtän jossakin määrim näitä "normaaleja" ihmisiä. Kumpikin on jossakin määrin kykenemätön ymmärtämään toistaan. Ikävintä "normaaleissa" on poikkeavan ihmisen luokitteleminen mielenterveysongelmaksi. Vastenmielistä toimintaa. Saisitte hävetä syvästi käytöstänne.

        Olet itse kertonut olevasi epänormaali asperger, joka ei edes uskalla/halua/kehtaa lukea omaa diagnoosiaan. Hullujen huoneet on muuten täynnä terveinä itseään pitäviä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Koittakaas nyt aikuiset ihmiset rauhoittua! Jokainen kirjoittakoon ja ilmaiskoon itseään lakien sallimissa rajoissa ja kenenkään ei ole pakko lukea taikka kommentoida, jos se ei tunnu omaan ajatusmalliin sopivalta.

      Ristikkojen seurassa ajanvietto on iloinen asia. Sitä paitsi se "puuhastelu" pitää aivosolut liikkeellä eli on jopa terveellistä 😏

      Muistakaa keskiviikkoisin ilmestyvä IS-TV -lehti. Siinä riittää aimo annos pureskeltavaa aivojumppaa etsiville. Heti aamukahvista alkaen.

      • Anonyymi

        "... lakien sallimissa rajoissa..."
        Mahtaako noihin rajoihin mahtua ristikon kuvittajan syyttäminen lapsipornon tekemisestä, jolloin siinä sivutuotteena tulee samalla syyttäneeksi lehden kustantajaa lapsipornon levittämisestä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "... lakien sallimissa rajoissa..."
        Mahtaako noihin rajoihin mahtua ristikon kuvittajan syyttäminen lapsipornon tekemisestä, jolloin siinä sivutuotteena tulee samalla syyttäneeksi lehden kustantajaa lapsipornon levittämisestä?

        Se oli hieman ajattelemattomasti kirjoitettu. Lapsen kohdalla vain heitin ilmaan, onko kuva piirretty muitten mielestä asianmukaisesti.

        Yksiselitteisesti pornahtavana pidin vain vasemman reunan naisen kuvaa.

        "Mukana on samankaltainen seksityöläinen sekä samankaltaiset alastomat henkilöt vasemmassa alakulmassa.

        Pikkulapsen alastokuva on mielestäni hieman arveluttavasti piirretty. Markku siis haluaa jatkaa tutulla pornahtavalla tyylillään."

        Viimeinen lause olisi ollut paremmin siteeraamani tekstin ekan lauseen perässä.

        Näemmä pitää kirjoittaa hyvinkin tarkasti, koska joku on ottanut tehtäväkseen kirjoitteluni kritisoinnin. Kun kritiikki on erillisessä säikeessä, se ei pilaa ristikkosäikeitä.


    • Anonyymi

      Täällä on hyvin toimivia säikeitä. Monet Hesarin säikeet ovat sellaisia olleet, kuten myös IS-säikeet, esim. "IS Viikonloppu 6.-7.2.2021". Yritetään keskustella tistikkosäikeissä asiallisesti. Riidan haastaminen HS- ja IS-säikeissä olisi ikävää.

      • Anonyymi

        Kirjoitusvirheistä päätellen Tapio on asialla tabletteineen. Onko tämä reilua? Lähetetään viestejä muka anonyyminä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitusvirheistä päätellen Tapio on asialla tabletteineen. Onko tämä reilua? Lähetetään viestejä muka anonyyminä.

        Mitäs muut tekevät? Muut saavat kirjoittaa anonyymisti, mutta minä en niin saisi toimia. Minun on toki vaikeampi kirjoittaa anonyymisti ja se ei koske vain kirjoitusvirheitä vaan myös tyyliä. Korjaan kirjoitusvirheitä, mutta kaikkia virheitä ei tule huomattua. Virheitä voi tulla kommenttiin kymmenittäin.

        Toisten epäasiallisuudesta en saisi huomauttaa. Kun huomautin ikävästä toisen ratkojan mollamisesta, minua ruvettiin ojentamaan sen sijaan, että mollaamiseen reagoitaisiin. Jotkut vaan ihan periaatesyistä eivät minusta pidä.


    • Säikeessä Maantairistikot on monen henkilön kommentteja. Kun minulta tuli yhdessä vaiheessa neljästä kommentista kolme, siitä huomautettiin.

      Nyt kun tänne on tullut yleensä Sanariksen foorumiin kirjoittajia, jotkut ovat ottaneet tehtäväkseen tarkkailla, kuinka paljon kirjoitan. Kun siitä jossakin säikeessä mainitaan, pilataan helposti koko säie. Tällä he vain osoittavan oman turhautumisensa Sanariksen foorumin kaatumisesta. Tämä turhautumine täytyy jotenkin purkaa minuun, kun on ennestään antipatioita.

      Vain tässä säikeessä on tarkoitus keskustella Saniksen kaatuneesta foorumista. Keskustelun käyminen foorumista muualla vain pilaa foorumin toimintaa. Kun muualla ei voi tai ei haluta keskustella, eikö rakentavampi asenne kaikilta olisi paikallaan?

      Täällä voi kuka tahansa tuoda mielipiteitään tai pyytää apua. Kuten olen kertonut, autan täällä ja sivuillani mielelläni - toki sekin jotakuta ärsyttää.

      • Anonyymi

        Luulen, että tämä palsta on tuhon tiellä. Tunnen, että otteeni kirpoaa ja se on normaalia ja oikein. En ole ikinä ennen tuntenut niin. Tyttäreni lähettää minulle kuvan ristikosta ja sitten minä ratkon ja haukun lastijaa kunnes olen saanut ratkottua ja haukuttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että tämä palsta on tuhon tiellä. Tunnen, että otteeni kirpoaa ja se on normaalia ja oikein. En ole ikinä ennen tuntenut niin. Tyttäreni lähettää minulle kuvan ristikosta ja sitten minä ratkon ja haukun lastijaa kunnes olen saanut ratkottua ja haukuttua.

        Jospa nyt rauhoituttaisit. Ironia/parodia tai mikä lieneekään ei ole rakentavaa. Täältä poistettiin yksi säie ja ihan syystä (en sitä ehdottanut). Jos nyt ei rauhoituta, tämänkin säie lähtee.

        Ehkä oli väärin ehdottaa lehdelle toista/toisia laatijoita, mutta siitä oli keskustelua myös Sanariksen foorumissa. Se on kuitenkin tehty. Asiaa ei kannata vatvoa enempää.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jospa nyt rauhoituttaisit. Ironia/parodia tai mikä lieneekään ei ole rakentavaa. Täältä poistettiin yksi säie ja ihan syystä (en sitä ehdottanut). Jos nyt ei rauhoituta, tämänkin säie lähtee.

        Ehkä oli väärin ehdottaa lehdelle toista/toisia laatijoita, mutta siitä oli keskustelua myös Sanariksen foorumissa. Se on kuitenkin tehty. Asiaa ei kannata vatvoa enempää.

        Batman ei unohda. Törkeitä tekoja ei voi lakaista piiloon. Vastuu on kannettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Batman ei unohda. Törkeitä tekoja ei voi lakaista piiloon. Vastuu on kannettava.

        Kehotin Hesaria lukemaan myös muiden kommentteja asiasta silloin kun Sanariksen foorumi oli pystyssä. Jonkun linkin tai sitaatin laitoin, en nyt tarkkaan muista ja olen hävittänyt s-postit.

        Rampe toi esille, että sanaston taso on vuosien varrella laskenut laatijan laiskistuttua. Jos sanaston laatu laskee laiskuuden takia, laatijan työmoraali on pielessä. Jos asiasta valittaa, työmoraali voi parantua. Jos ei parane, työnantaja voi tehdä omat johtopäätöksensä.

        Voimakkaimmin eroa on vaatinut nimimerkki "Pekkatyttö". Hän ehkä ei maininnut asiasta suoraan Hesariin.

        Aulis Lehto on ymmärtääksemi lähes 70 v. Parempi okisi antaa tehtävä nuoremmille. Joskus se on kuitenkin tehtävä. Liian pitkään ei kannata jatkaa. Toki ei lähes 70-vuotias mikään ikäloppu ole, jos vain on voimavaroja pitää työn laatu korkeana.

        Asiaa on nyt kuitenkin ihan tarpeeksi puitu. Seuraavat 10 vuottako "Batman" aikoo pitää asian esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehotin Hesaria lukemaan myös muiden kommentteja asiasta silloin kun Sanariksen foorumi oli pystyssä. Jonkun linkin tai sitaatin laitoin, en nyt tarkkaan muista ja olen hävittänyt s-postit.

        Rampe toi esille, että sanaston taso on vuosien varrella laskenut laatijan laiskistuttua. Jos sanaston laatu laskee laiskuuden takia, laatijan työmoraali on pielessä. Jos asiasta valittaa, työmoraali voi parantua. Jos ei parane, työnantaja voi tehdä omat johtopäätöksensä.

        Voimakkaimmin eroa on vaatinut nimimerkki "Pekkatyttö". Hän ehkä ei maininnut asiasta suoraan Hesariin.

        Aulis Lehto on ymmärtääksemi lähes 70 v. Parempi okisi antaa tehtävä nuoremmille. Joskus se on kuitenkin tehtävä. Liian pitkään ei kannata jatkaa. Toki ei lähes 70-vuotias mikään ikäloppu ole, jos vain on voimavaroja pitää työn laatu korkeana.

        Asiaa on nyt kuitenkin ihan tarpeeksi puitu. Seuraavat 10 vuottako "Batman" aikoo pitää asian esille.

        Batman ei unohda. Ei ole näkynyt anteeksipyyntöä Lehdolle nimimerkki Tapio-Huuhaalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Batman ei unohda. Ei ole näkynyt anteeksipyyntöä Lehdolle nimimerkki Tapio-Huuhaalta.

        Suoranainen vaihtamisesitys oli ehkä liian voimakas mielipiteen ilmaisu, vaikka koin, että tein ilmaisun siksi, että monet vain kirjoittavat nettiin, muutta eivät lähetä esitystä Hesariin.

        Joidenkin ristikoiden perusteella esitys oli täysin perusteltua. Viimeisintä esitystäni tällä foorumilla on kehuttukin. Siinä esitin ristikoiden laadintavastuun jakamista viidelle laatijalle.

        Ristikoiden laadinta ja koodaus ovat aloja, joissa tulos ratkaisee. Jos tulos ei täytä odotuksia, sitten vaan hommat loppuu. Hesarilla ja sen ristikoiden ratkojilla tuntuu yleisellä tasolla olevan hyyyvin pitkä pinna. Joillakin ratkojilla pinna on katkennut ja he ovat lopettaneet ratkonnan. Tällaisia kommentteja Sanariksen foorumissa oli. Siellä avoimesti pohdittiin, onko enemmän niitä, jotka ovat Lehdon jatkamisen kannalla vai sitä vastaan. Toin tämän pohdinnan vain Hesarin tietoon.

        Välillä on parempilaatuisiakin ristikoita. Viime aikoina taso on ehkä keskimäärin parantunut. Kokonaan erottamisen esitys oli virhe. Olisi pitänyt esittää työn jakamista. Pyydän siis anteeksi kokonaan erottamisen esittämistä.

        Edelleen olen sitä mieltä, että laatijan ei tule laatia enempää ristikoita kuin hän pystyy kunnialla saamaan päätökseen.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Suoranainen vaihtamisesitys oli ehkä liian voimakas mielipiteen ilmaisu, vaikka koin, että tein ilmaisun siksi, että monet vain kirjoittavat nettiin, muutta eivät lähetä esitystä Hesariin.

        Joidenkin ristikoiden perusteella esitys oli täysin perusteltua. Viimeisintä esitystäni tällä foorumilla on kehuttukin. Siinä esitin ristikoiden laadintavastuun jakamista viidelle laatijalle.

        Ristikoiden laadinta ja koodaus ovat aloja, joissa tulos ratkaisee. Jos tulos ei täytä odotuksia, sitten vaan hommat loppuu. Hesarilla ja sen ristikoiden ratkojilla tuntuu yleisellä tasolla olevan hyyyvin pitkä pinna. Joillakin ratkojilla pinna on katkennut ja he ovat lopettaneet ratkonnan. Tällaisia kommentteja Sanariksen foorumissa oli. Siellä avoimesti pohdittiin, onko enemmän niitä, jotka ovat Lehdon jatkamisen kannalla vai sitä vastaan. Toin tämän pohdinnan vain Hesarin tietoon.

        Välillä on parempilaatuisiakin ristikoita. Viime aikoina taso on ehkä keskimäärin parantunut. Kokonaan erottamisen esitys oli virhe. Olisi pitänyt esittää työn jakamista. Pyydän siis anteeksi kokonaan erottamisen esittämistä.

        Edelleen olen sitä mieltä, että laatijan ei tule laatia enempää ristikoita kuin hän pystyy kunnialla saamaan päätökseen.

        Lähetin seuraavan palautteen Hesariin

        Pyydän anteeksi Lehdon kokonaan erottamisen vaadettani. Toivon, että välitätte tämän myös Lehdolle.
        Alla linkki uuteen esitykseen:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16724925/ehdotukseni-lehdon-korvaajaksi#comment-106547572

        Toivon, että asia on nyt käsitelty, eikä jatketa asian perässä päivätolkulla, viikkoja, kuukausia, vuosia, vuosikymmentä tai vuosikymmeniä.

        Tässä säikessä kuten myös joissakin muissakin säikeissä on puolin sun toisin kaiveltu menneitä ihan liikaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Lähetin seuraavan palautteen Hesariin

        Pyydän anteeksi Lehdon kokonaan erottamisen vaadettani. Toivon, että välitätte tämän myös Lehdolle.
        Alla linkki uuteen esitykseen:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16724925/ehdotukseni-lehdon-korvaajaksi#comment-106547572

        Toivon, että asia on nyt käsitelty, eikä jatketa asian perässä päivätolkulla, viikkoja, kuukausia, vuosia, vuosikymmentä tai vuosikymmeniä.

        Tässä säikessä kuten myös joissakin muissakin säikeissä on puolin sun toisin kaiveltu menneitä ihan liikaa.

        Katson siis, ettei Lehdolla riitä voimavarat, aika tai kunnianhimo luoda nykyisellä tahdilla tasaisen laadukkaita ristikoita. Tämä on mielipiteeni. Jos joku tyytyy heikompaan laatuun kuin minä, se on hänen asiansa. Jos on huono laatu, yksi tai useampi A puuttuu: Ammattitaito,Ammattiylpeys, Aika. Haluan vain, että ristikot olisivat mahdollisimman paljon AAA-tason ristikoita.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Katson siis, ettei Lehdolla riitä voimavarat, aika tai kunnianhimo luoda nykyisellä tahdilla tasaisen laadukkaita ristikoita. Tämä on mielipiteeni. Jos joku tyytyy heikompaan laatuun kuin minä, se on hänen asiansa. Jos on huono laatu, yksi tai useampi A puuttuu: Ammattitaito,Ammattiylpeys, Aika. Haluan vain, että ristikot olisivat mahdollisimman paljon AAA-tason ristikoita.

        Laadintateknisesti Lehdon nykyristikot eivät koskaan ole valiolaatua. Kuvituksen laatuu hipoo aina hyväksyttävyyden alarajaa.

        Mutta ristikossa on usein mielenkiintoinen, hauska ja hyvä perusidea. Siksi niitä tukee ratkottua. Ristikossa on myös yksittäisiä hyviä ja hauskoja vihjeitä.

        Lehdon ristikko on mielenkiintoisuuden näkökulmalta aina mielenkiintoisempi kuin pääkuvaton pakerrusristikko. Esimerkkinä pettymyksestä on Juha Leinosen pääkuvaton ristikko. Leinosella on Lehdon tapaan yleensä hyvin mielenkiintoinen pääkuva ja siitä johdetut hauskat sanat. Kun tämä elementti Leinoselta puuttui, ristikko oli perin tylsä ja olisi saanut olla ratkomatta.

        Vaikka perusidea olisi kuinka hyvö tahansa, tilanne ei yksin sillä ole kunnossa. Kun sanasto vain harvoin on kohtalaisen laadukasta, tilanne ei ole hyvä.

        Tosin itselle mielenkiintoa on siinä, miten Lehto on onnistunut haastavaan rakenteeseen luomaan minkäkinlaisen sanaston. Useimmiten sanasto on pettymys, mutta silloin tällöin on valonpilkahduksia.


    • Anonyymi

      Jos jokainen pyrkii elämään sovussa, eiköhän täälläkin voi pärjätä kaikkien kanssa. Jos nyt lopetetaan turha kinastelu.

      • "Batmanin" oma toiminta säikeessä "Kysymys/vastaus" oli erittäin väärää. Täysin aiheeton vihjaus säikeen poistoon Batmanin mielestä aiheuttaneeseen henkilöön.


      • Ei minusta ristikkoala ole jokin omalla laillaan toimiva. Jos työhön ei olla tyytyväisiä, siitä valitetaan ja mahdollisesti toivotaan tilalle joku toinen. Tiedän asian omasta kokemuksesta.
        Miksi sanaristikkoalan pitäisi olla poikkeus? Mutta tämä tästä. Toivon aiheen käsittelyn päättyvän.


      • Miksi "Batman" muuten ottaa Lehdon esille tässä säikeessä eikä säikeessä, jossa asiaa on ennestään keskusteltu. Ei ole fiksua kirjoittaa hirveästi aiheen vierestä.

        Tosin tämä säie on kyllä menettänyt alkuperäisen tarkoituksensa, mutta silti asiat pitäisi pyrkiä käsittelemään asianmukaisissa säikeissä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Miksi "Batman" muuten ottaa Lehdon esille tässä säikeessä eikä säikeessä, jossa asiaa on ennestään keskusteltu. Ei ole fiksua kirjoittaa hirveästi aiheen vierestä.

        Tosin tämä säie on kyllä menettänyt alkuperäisen tarkoituksensa, mutta silti asiat pitäisi pyrkiä käsittelemään asianmukaisissa säikeissä.

        Sinäkö täällä päätät mihin kukin kirjoittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö täällä päätät mihin kukin kirjoittaa?

        On yleinen oeriaate, että kirjoutetaan johdannon aiheesta.

        Tarpeettomat sivuhuomautukset ärsyttävät. Minua ärsytti Kysymys/vastaus-säikeessä asian vierestä kirjoittelu.

        Tosin itsekin tuli syyllistyttä asian vierestä kirjoitteluun, kun huomautin yhdessä Hesarisäikeessä, että toista ratkojaa ei ole fiksua kutsua sokeaksi. Turhaa ärsyyntyneisyyttä siitäkin seurasi sekä turhaa kirjoittelua.

        Useimmilla olisi kivempaa, kun ei kirjoiteta asian vierestä - tällöin vain niillä ei ole kivaa, joiden päätehtävä on kirjoittaa asian vierestä tai kirjoittaa ärsyttävästi tai mollaavasti.

        Pitäisi olla "Asian vierestä" -säie, mutta se häpyy näkyvistä, jos sitä ei jatkuvasti käytä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        On yleinen oeriaate, että kirjoutetaan johdannon aiheesta.

        Tarpeettomat sivuhuomautukset ärsyttävät. Minua ärsytti Kysymys/vastaus-säikeessä asian vierestä kirjoittelu.

        Tosin itsekin tuli syyllistyttä asian vierestä kirjoitteluun, kun huomautin yhdessä Hesarisäikeessä, että toista ratkojaa ei ole fiksua kutsua sokeaksi. Turhaa ärsyyntyneisyyttä siitäkin seurasi sekä turhaa kirjoittelua.

        Useimmilla olisi kivempaa, kun ei kirjoiteta asian vierestä - tällöin vain niillä ei ole kivaa, joiden päätehtävä on kirjoittaa asian vierestä tai kirjoittaa ärsyttävästi tai mollaavasti.

        Pitäisi olla "Asian vierestä" -säie, mutta se häpyy näkyvistä, jos sitä ei jatkuvasti käytä.

        Ehkä Batmanilla on asperger eikä se voi pidätellä kirjoittelua, vaan kaikki on käytävä läpi pohjamutia myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Batmanilla on asperger eikä se voi pidätellä kirjoittelua, vaan kaikki on käytävä läpi pohjamutia myöten.

        Tuntuu, että sekä "Batman" errä Tapio toimivat tässä suhteessa hyvin samankaltaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Batmanilla on asperger eikä se voi pidätellä kirjoittelua, vaan kaikki on käytävä läpi pohjamutia myöten.

        Onkohan Batman jo tarpeeksi paljon jauhanut Tapion Lehdon korvaajaehdotusta? Kuinka kauan Batman aikoo jauhaa tästä asiasta? Eiköhän siihen aleta jo kyllästyä?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Onkohan Batman jo tarpeeksi paljon jauhanut Tapion Lehdon korvaajaehdotusta? Kuinka kauan Batman aikoo jauhaa tästä asiasta? Eiköhän siihen aleta jo kyllästyä?

        Netissä kiertää huhu, jonka mukaan nimimerkki Tapio-Huuhaan tulisi keskittää kirjoittelunsa omille sivuilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä kiertää huhu, jonka mukaan nimimerkki Tapio-Huuhaan tulisi keskittää kirjoittelunsa omille sivuilleen.

        Jos fooruumiin ri tule vastauksia, minulla on yhtä suuri oikeus kuin muillakin käyttää tätä foorumia. Taas joku pyrkii sensuroimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos fooruumiin ri tule vastauksia, minulla on yhtä suuri oikeus kuin muillakin käyttää tätä foorumia. Taas joku pyrkii sensuroimaan.

        Batman puolustaa tässä Tapiota. Oikeinkirjoitukseen voisi kyllä panostaa. Usein kirjoitukset ovat pelkkää aivosumua.


    • Anonyymi

      On niin pitkäksi venynyt tämä säie etten jaksa lukea kokonaan, mutta haluaisin vaan palata tuohon aloittajan kysymykseen: onko uutta tietoa kenelläkään sanaristikot.net sivustosta? Saadaanko se toimimaan vai mitä tapahtuu?

      • Anonyymi

        Eilen ilmestyneessä Pelikaani-lehdessä kertovat etsivänsä uutta palvelun tarjoajaa kun edellisen koneet hajosi. Jotain tietojakin on ilmeisesti kadonnut. Jossain vaiheessa varmaan jotain uutta kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen ilmestyneessä Pelikaani-lehdessä kertovat etsivänsä uutta palvelun tarjoajaa kun edellisen koneet hajosi. Jotain tietojakin on ilmeisesti kadonnut. Jossain vaiheessa varmaan jotain uutta kuuluu.

        Saapas nähdä löytääkö kansa enää takaisin täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eilen ilmestyneessä Pelikaani-lehdessä kertovat etsivänsä uutta palvelun tarjoajaa kun edellisen koneet hajosi. Jotain tietojakin on ilmeisesti kadonnut. Jossain vaiheessa varmaan jotain uutta kuuluu.

        Ei siellä mistään etsimisestä puhuta, vaan "... olemme siirtämässä materiaaleja toiseen paikkaan, mutta kaikkea ei pystyttäne palauttamaan".


    • Minäkin vähän nyt kärsin palvelinongelmasta chattis-sivustolla. Tätä kirjoittaessani sivusto ei toimi.

      Tämäkin sivusto joskus pätkii joskus. On pieniä aikoja kokonaan pois ja viestin lähetys välillä ei onnistu tai toimii väärin. Lähetä-painikkeen painamisen tuli virheilmoitus. Hesarin 3150 säikeessä tuli palvelinongelman vuoksi kaksi viestiä samasta asiasta.

    • Anonyymi

      Onnittelut Ekille viime lauantain merkkipäivästä urallaan! Lukekaa Hesarin tämän aamun juttu valtakuntamme kuuluisimmasta ristikkomogulista.

    • Anonyymi

      Ihmetellyt itsekin, miksi sanaristikot eivät aukea. On ollut mukava ratkoa aikansa kuluksi eläke-ehtoisin. Mutta se on näköjään historiaa.

      • Anonyymi

        Hesari ja IS-säikeisiin on täällä aika kivasti vastailtu. Mukaan joukkoon vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hesari ja IS-säikeisiin on täällä aika kivasti vastailtu. Mukaan joukkoon vaan.

        Mukaan voi tulla, jos hyväksyy nimimerkki Tapio-Huuhaan säännöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mukaan voi tulla, jos hyväksyy nimimerkki Tapio-Huuhaan säännöt.

        Hesarin suhteen muuten olen toiminut ihan samaan tapaan kuin on toimittu Sanariksen HS-säikeissä. Ei siis mitään uutta ja ihmeellistä. Välillä itse otin paljastavamman linjan, mutta palasin Sanaris-tyyliseen Hesari-linjaan.


    • Pelikaaniristikot on taas alhaalla.

      Vaikuttaa, että EV on ajankulukseen lukenut tätä foorumia ja irvailee kirjoitusvirheille eräässä ristikossa näillä pääkuvan puhekuplan "sanoilla":

      "Rustikko on täys kuvotuksia, siis törkeä ilmoitus ja pitää ölystää joko hupa tai tupsi eikä mitiä tai hopsetta!"

      "Rustikko" ja "kuvotuksia" ovat tyypillisiä kirjoitusvirheitä meikäläiselle (eikä niitä näy muilla), mutta ihan loppu on kyllä vähän överiä, sillä "sanojen" merkityksiä ei edes ymmärrä. Niin ei kukaan kirjoita. Mitä tästä EV:n ristikosta pitäisi ajatella?

      • Samoin toinen puhekupla osoittaa tämän (ja ehkä omankin) foorumin varsin tarkkaa lukemista:

        "Tässä ristikossa ei ole paljon fakkisanoja eikä yhtään orporuutua eikä myöskään alku- tai loppupiiloja!"

        Kaikista muista paitsi fakkisanoista on lähiaikoina täällä keskusteltu. Niistä ei ole hirveästi koskaan ollut Sanariksen foorumissa, ei ainakaan niin paljon kuin mitä olen tuonut esille. Fakkisanat ovat EV:n kaatuneen foorumin tyypillisiä kritiikin kohteita. Harmittanee, että niistä ei mainita?

        Kertookoohan ristikko kovinkin suuresta harmistumisesta?

        No Sanariksen ristikoiden kritiikki välittyy hyvin eri foorumeidenkin kautta. Hesarin kohdalla palaute pitää lähettää suoraan Hesariin. Lehto tai Hesarin toimitus tuskin eri foorumeita seuraavat.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Samoin toinen puhekupla osoittaa tämän (ja ehkä omankin) foorumin varsin tarkkaa lukemista:

        "Tässä ristikossa ei ole paljon fakkisanoja eikä yhtään orporuutua eikä myöskään alku- tai loppupiiloja!"

        Kaikista muista paitsi fakkisanoista on lähiaikoina täällä keskusteltu. Niistä ei ole hirveästi koskaan ollut Sanariksen foorumissa, ei ainakaan niin paljon kuin mitä olen tuonut esille. Fakkisanat ovat EV:n kaatuneen foorumin tyypillisiä kritiikin kohteita. Harmittanee, että niistä ei mainita?

        Kertookoohan ristikko kovinkin suuresta harmistumisesta?

        No Sanariksen ristikoiden kritiikki välittyy hyvin eri foorumeidenkin kautta. Hesarin kohdalla palaute pitää lähettää suoraan Hesariin. Lehto tai Hesarin toimitus tuskin eri foorumeita seuraavat.

        Kuvassa EV keskustelee kuvittajan kanssa tuoden esille omat näkökulmansa. Kuvittaja käyttää oman alansa sanoja, joita ei käytetä missään foorumikeskusteluissa. Kuvittajan sanat siis eivät liity mihinkään käytyyn keskusteluun.

        Ideana ristikossa on kolme näkökulmaa ristikoihin: yleisnäkökulma, laatijan & kuvittajan näkökulma ja huonosti esitetty kritiikki. Viimeisin on mielestäni esitetty kyseenalaisesti.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kuvassa EV keskustelee kuvittajan kanssa tuoden esille omat näkökulmansa. Kuvittaja käyttää oman alansa sanoja, joita ei käytetä missään foorumikeskusteluissa. Kuvittajan sanat siis eivät liity mihinkään käytyyn keskusteluun.

        Ideana ristikossa on kolme näkökulmaa ristikoihin: yleisnäkökulma, laatijan & kuvittajan näkökulma ja huonosti esitetty kritiikki. Viimeisin on mielestäni esitetty kyseenalaisesti.

        Luulen, että sinua pilkataan. Ehdotan, että lähetät palautetta, että ei saa pilkata, jos tabletilla kirjoitettu on. Toki tuli varmaan hyväkin mieli osaltaan, koska kirjoitteluasi luetaan korkeimmalla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että sinua pilkataan. Ehdotan, että lähetät palautetta, että ei saa pilkata, jos tabletilla kirjoitettu on. Toki tuli varmaan hyväkin mieli osaltaan, koska kirjoitteluasi luetaan korkeimmalla tasolla.

        Mitä? Onko Tapsa päässyt jo ristikkoon? Kertokaa heti mistä se ristikko löytyy. Ostan sen heti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Onko Tapsa päässyt jo ristikkoon? Kertokaa heti mistä se ristikko löytyy. Ostan sen heti.

        Seura 8/2021 SUURNUOTTA


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että sinua pilkataan. Ehdotan, että lähetät palautetta, että ei saa pilkata, jos tabletilla kirjoitettu on. Toki tuli varmaan hyväkin mieli osaltaan, koska kirjoitteluasi luetaan korkeimmalla tasolla.

        Joo, sinäpä kirjoitit just niin kuin on asian laita. Toisaalta on kyllä kirjoitettu aika pilkalliseen sävyyn, mistä voisi esittää palautetta. Mutta tosiaan toisaalta olen hyvilläni, että palaute menee perille tätäkin foorumia käyttäen.

        Vähän ihmettelen sävyä siksi, että olen käsitellyt EV:n ristikoita varsin positiviissävytteisesti. Toki olen nostanut joitakin laatijoita eräissä suhteissa hänen yläpuolelleen.

        Eihän minun tarvitse lähettää palautetta. EV voi lukea sen tästä säikeestä. Kun säie vielä käsittelee EV:n sivuston ongelmia, palaute menee melkoisen varmasti perille.

        Minua kyllä harmittaa, että EV ei itse kerro tässä säikeessä, missä mennään. EV, onko se nyt niin kamalan vaikea osallistua keskusteluun muualla kuin omalla foorumilla?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Seura 8/2021 SUURNUOTTA

        No mutta tuohan on takuuvarma todiste siitä että palaute on mennyt perille. Säikähdin jo että Tapsa on juoru-Seiskassa, mutta turhaan onneksi säikähdin. Seurahan on kuitenkin suht normaali ja hyvämaineinen yleislehti. Sinne ristikkoon pääseminen pitää ottaa kunnia-asiana. Harva meistä voi kehua vastaavalla meriitillä ja sillä että on jo valtakunnan julkkis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta tuohan on takuuvarma todiste siitä että palaute on mennyt perille. Säikähdin jo että Tapsa on juoru-Seiskassa, mutta turhaan onneksi säikähdin. Seurahan on kuitenkin suht normaali ja hyvämaineinen yleislehti. Sinne ristikkoon pääseminen pitää ottaa kunnia-asiana. Harva meistä voi kehua vastaavalla meriitillä ja sillä että on jo valtakunnan julkkis.

        "Rustikko on täys kuvotuksia, siis törkeä ilmoitus ja pitää ölystää joko hupa tai tupsi eikä mitiä tai hopsetta!" johdetut ratkaisusanat olivat kyllä aika mollaavia. Toki teen toisinaan niin paljon kirjoitusvirheitä, että tekstä on vaikea ymmärtää. Jotenkin vaan tuntuu, että kirjoitusviheiden tähden kommentit pitäisi EV:n mukaan sivuuttaa. En mielestäni ole ainakaan viime aikoina hänestä pahalla lailla kirjoittanut. EV voisi vähitellen lopettaa omalta puoleltaan vihanpidon.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Rustikko on täys kuvotuksia, siis törkeä ilmoitus ja pitää ölystää joko hupa tai tupsi eikä mitiä tai hopsetta!" johdetut ratkaisusanat olivat kyllä aika mollaavia. Toki teen toisinaan niin paljon kirjoitusvirheitä, että tekstä on vaikea ymmärtää. Jotenkin vaan tuntuu, että kirjoitusviheiden tähden kommentit pitäisi EV:n mukaan sivuuttaa. En mielestäni ole ainakaan viime aikoina hänestä pahalla lailla kirjoittanut. EV voisi vähitellen lopettaa omalta puoleltaan vihanpidon.

        Tuohon tuli pari virhettä, kun pari painallusta ei rekisteröitynyt.


    • Suurnuotta 8/2021 ristikon sanomasta luulisi menevän monella aika lailla yli hilseen ristikon sanoma. Se on täysin ymmärrettävä vain aktiivisille foorumin seuraajille.

      Kysyin eräältä tutulta, mitä mieltä hän on ristikosta. En saanut vastausta. Hän on Seuran tilaaja eikä osallistu nettikeskusteluihin.

    • Anonyymi

      Pelikaaniristikot kärsii edelleen tietokantaongelmista, mutta sitä ei parane jäädä suremaan. Tämän viikon Aulis ilmestyy jo parin tunnin kuluttua ja siitä riittää porinaa ainakin aamuun asti :D

      Mikä se seuraava HS:n ristikon järjestysnumero olikaan? Tapsa tietää jo mutta ei kerro.

      • Anonyymi

        Laitoin palautetta nimimerki Tapio-Huuhaa ristikkoaiheisille sivuille. Saapas nähdä ottaako onkeensa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin palautetta nimimerki Tapio-Huuhaa ristikkoaiheisille sivuille. Saapas nähdä ottaako onkeensa.

        En kyllä löydä mitään uutta palautetta, joten en tiedä, mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En kyllä löydä mitään uutta palautetta, joten en tiedä, mistä on kyse.

        Onkohan moderaattori poistanut palautteen. Sinänsä EV:n imperiumin vastaisku on nerokas. Sitä vastaan ei oikein voi puolustautua nolaamatta itseään täydellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan moderaattori poistanut palautteen. Sinänsä EV:n imperiumin vastaisku on nerokas. Sitä vastaan ei oikein voi puolustautua nolaamatta itseään täydellisesti.

        Sivustollani on myös automaattinem roskapostisuodin. Se ei ole erityisen tehokas, joten poistin käytöstä kirjautumatta kommentoinnin. Itse en ole poistanut mitään muuta kuin vahingossa kahteen kertaan tulleita viestejä. Ehkä kommentti jäi vain rekisteröitymättä.

        Mitä itsensä nolaamiseen tulee, EV:kin saattaa ristikollaan nolata itsensä tai aiheuttaa vieläkin pahempaa. Vastaisku saattaa osua omaan jalkaan. Jos nyt valittaisin Seura-lehden toimituksern ristikosta ja kertoisin vähän taustoja, mitähän Seura-lehden toimitus sen jälkeen EV:n laatimasta Suurnuotta-ristikosta tuumisi?

        Se vaikutus asialla minuun on, että olen yrittänyt tarkistaa kirjoittamaani tekstiä huolellisemmin. Tähänkin tekstiin tuli ainakin 10-20 kpl kirjoitusvirhettä, joita korjailin. Teen kosketusnäytöllä niin paljon kirjoitusvrheitä, että niitä jää helposti ainakin muutama.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sivustollani on myös automaattinem roskapostisuodin. Se ei ole erityisen tehokas, joten poistin käytöstä kirjautumatta kommentoinnin. Itse en ole poistanut mitään muuta kuin vahingossa kahteen kertaan tulleita viestejä. Ehkä kommentti jäi vain rekisteröitymättä.

        Mitä itsensä nolaamiseen tulee, EV:kin saattaa ristikollaan nolata itsensä tai aiheuttaa vieläkin pahempaa. Vastaisku saattaa osua omaan jalkaan. Jos nyt valittaisin Seura-lehden toimituksern ristikosta ja kertoisin vähän taustoja, mitähän Seura-lehden toimitus sen jälkeen EV:n laatimasta Suurnuotta-ristikosta tuumisi?

        Se vaikutus asialla minuun on, että olen yrittänyt tarkistaa kirjoittamaani tekstiä huolellisemmin. Tähänkin tekstiin tuli ainakin 10-20 kpl kirjoitusvirhettä, joita korjailin. Teen kosketusnäytöllä niin paljon kirjoitusvrheitä, että niitä jää helposti ainakin muutama.

        Pitäisikö minun tehdä valitus EV:n ristikosta Seura-lehden toimitukseen vai ei?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pitäisikö minun tehdä valitus EV:n ristikosta Seura-lehden toimitukseen vai ei?

        Ei kannata olla liian herkkänahkainen jos itse käy armotta kaikkien kimppuun anonyymisti keskustelupalstoilla. Silloin on syytä varautua ottamaan iskuja itsekin.

        En päätä kenenkään muun puolesta, mutta JOS olisin tilanteessasi niin unohtaisin koko Seura-jutun ja muistaisin vain sen että palautteet on luettu. Ei välttämättä ymmärretty mutta vastaanotettu ja luettu kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata olla liian herkkänahkainen jos itse käy armotta kaikkien kimppuun anonyymisti keskustelupalstoilla. Silloin on syytä varautua ottamaan iskuja itsekin.

        En päätä kenenkään muun puolesta, mutta JOS olisin tilanteessasi niin unohtaisin koko Seura-jutun ja muistaisin vain sen että palautteet on luettu. Ei välttämättä ymmärretty mutta vastaanotettu ja luettu kuitenkin.

        Jos Tapio ei laita palautetta Seuralle, hän hyväksyy nöyryytyksen ja näyttää tosi nololta. Jos tapio laittaa palautetta Seuralle, hän näyttää nololta ja nöyryytetyltä pikkusielulta. Tässä ei voi oikein voittaa kuin EV.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos Tapio ei laita palautetta Seuralle, hän hyväksyy nöyryytyksen ja näyttää tosi nololta. Jos tapio laittaa palautetta Seuralle, hän näyttää nololta ja nöyryytetyltä pikkusielulta. Tässä ei voi oikein voittaa kuin EV.

        Minusta tässä ei voita kumpikaan.

        Ehkä Seura-lehden toimitukseen ei kannata lähettää palautetta. Lukenee EV palautteeni tästä säikeestä.

        Jos lähettäisin palautteen, laittaisin Seura-lehden toimitukseen palautteena mainitsisin ristikon, mistä on kyse ja kehotuksen lukea tämä Suomi24:n säie loppuun asti tietystä kohdasta alkaen. En nyt millään usko, että EV säilyisi kolhuitta, jos niin tekisin. Eikö myös EV näyttäytyisi pikkusieluisena?

        En nyt halua vahingoittaa firman liiketoimintaa, joten en taida lähettää (lopullista päätöstä en ole tehnyt, sillä haluan katsoa ja miettiä vielä tilannetta).

        Mitä EV:n ristikoihin tulee, arvostan hyvinkin korkealle useimmat laatijan IS:n Maanantaikeskis, Histis ja Uutisristikko ristikot. Koviksetkin ovat useimmiten onnistuneita. Pääsääntöisesti siis suhtaudun niihin varsin positiivisesti.

        Minulla ei yleisellä tasolla ole mitään Sanariksen julkaisemia ristikoita vastaan, päinvastoin pidän niitä yleisesti ottaen varsin korkeatasoisina. Mutta yksittäisiä ristikoita pidän enemmän tai vähemmän epäonnistuneina.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta tässä ei voita kumpikaan.

        Ehkä Seura-lehden toimitukseen ei kannata lähettää palautetta. Lukenee EV palautteeni tästä säikeestä.

        Jos lähettäisin palautteen, laittaisin Seura-lehden toimitukseen palautteena mainitsisin ristikon, mistä on kyse ja kehotuksen lukea tämä Suomi24:n säie loppuun asti tietystä kohdasta alkaen. En nyt millään usko, että EV säilyisi kolhuitta, jos niin tekisin. Eikö myös EV näyttäytyisi pikkusieluisena?

        En nyt halua vahingoittaa firman liiketoimintaa, joten en taida lähettää (lopullista päätöstä en ole tehnyt, sillä haluan katsoa ja miettiä vielä tilannetta).

        Mitä EV:n ristikoihin tulee, arvostan hyvinkin korkealle useimmat laatijan IS:n Maanantaikeskis, Histis ja Uutisristikko ristikot. Koviksetkin ovat useimmiten onnistuneita. Pääsääntöisesti siis suhtaudun niihin varsin positiivisesti.

        Minulla ei yleisellä tasolla ole mitään Sanariksen julkaisemia ristikoita vastaan, päinvastoin pidän niitä yleisesti ottaen varsin korkeatasoisina. Mutta yksittäisiä ristikoita pidän enemmän tai vähemmän epäonnistuneina.

        "Jos lähettäisin palautteen, laittaisin Seura-lehden toimitukseen palautteena mainitsisin ristikon, mistä on kyse ja kehotuksen..."

        Tuli muutettua sisältöä korjaamatta kaikkia sanoja - sekin välillä unohtuuu. Ajatus menee eteenpäin liian vauhdilla niin, ettei kukaan pysy mukana.

        Po.:

        "Jos lähettäisin palautteen, laittaisin Seura-lehden toimitukseen palautteena maininnan ristikosta, josta on kyse ja kehotuksen..."


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        "Jos lähettäisin palautteen, laittaisin Seura-lehden toimitukseen palautteena mainitsisin ristikon, mistä on kyse ja kehotuksen..."

        Tuli muutettua sisältöä korjaamatta kaikkia sanoja - sekin välillä unohtuuu. Ajatus menee eteenpäin liian vauhdilla niin, ettei kukaan pysy mukana.

        Po.:

        "Jos lähettäisin palautteen, laittaisin Seura-lehden toimitukseen palautteena maininnan ristikosta, josta on kyse ja kehotuksen..."

        Kaverille tulee Seura. Pyysin ratkomaan ristikon. Sitten kysyin, oliko jotain erikoista. Ei kuulemma, kiva ristikko. Kysyin, mitä pääkuvista tuli ja hän kertoi. Ei kyllä mitään sellaista, mitä Tapio-Huuhaa on antanut ymmärtää. Onko Tapio menettänyt yöunensa ja hermonsa turhaan? Siltä vaikuttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaverille tulee Seura. Pyysin ratkomaan ristikon. Sitten kysyin, oliko jotain erikoista. Ei kuulemma, kiva ristikko. Kysyin, mitä pääkuvista tuli ja hän kertoi. Ei kyllä mitään sellaista, mitä Tapio-Huuhaa on antanut ymmärtää. Onko Tapio menettänyt yöunensa ja hermonsa turhaan? Siltä vaikuttaa.

        No hyvä asia on sitten se, että ristikko on vain pienelle piirille sisällöllisesti kysymyksiä herättävä. Niin oletinkin, joskin ajattelin, että mitä tavallinen ratkoja ajattelee teemasta.

        Piiloviestien laittaminen tai omien turhautumien purkaminen ristikossa on kuitenkin laatijalta melko riskialtista toimintaa.

        Kehotin laatijaa s-postilla nyt kuitenkin lukemaan tämän säikeen lopun siltä osin kun se käsittelee Seuran ristikkoa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        No hyvä asia on sitten se, että ristikko on vain pienelle piirille sisällöllisesti kysymyksiä herättävä. Niin oletinkin, joskin ajattelin, että mitä tavallinen ratkoja ajattelee teemasta.

        Piiloviestien laittaminen tai omien turhautumien purkaminen ristikossa on kuitenkin laatijalta melko riskialtista toimintaa.

        Kehotin laatijaa s-postilla nyt kuitenkin lukemaan tämän säikeen lopun siltä osin kun se käsittelee Seuran ristikkoa.

        Täytyy kyllä arvostaa toimintaasi. Mitähän hirveyksiä ristikoissa olisikaan, jos sinä et olisi valvomassa. Tavallinen ratkoja ei osaa löytää näitä virheitä ja kätkettyjä viestejä kuten sinä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sivustollani on myös automaattinem roskapostisuodin. Se ei ole erityisen tehokas, joten poistin käytöstä kirjautumatta kommentoinnin. Itse en ole poistanut mitään muuta kuin vahingossa kahteen kertaan tulleita viestejä. Ehkä kommentti jäi vain rekisteröitymättä.

        Mitä itsensä nolaamiseen tulee, EV:kin saattaa ristikollaan nolata itsensä tai aiheuttaa vieläkin pahempaa. Vastaisku saattaa osua omaan jalkaan. Jos nyt valittaisin Seura-lehden toimituksern ristikosta ja kertoisin vähän taustoja, mitähän Seura-lehden toimitus sen jälkeen EV:n laatimasta Suurnuotta-ristikosta tuumisi?

        Se vaikutus asialla minuun on, että olen yrittänyt tarkistaa kirjoittamaani tekstiä huolellisemmin. Tähänkin tekstiin tuli ainakin 10-20 kpl kirjoitusvirhettä, joita korjailin. Teen kosketusnäytöllä niin paljon kirjoitusvrheitä, että niitä jää helposti ainakin muutama.

        Tabletilla tulee kirjoitukset täyteen virheitä. Tietokone olisi, siinä näppäimistö, jolla kirjoittaminen on tuhat kertaa kätevämpää. Mutta kun pitäisi nousta sohvalta kirjoittamaan, niin mieluummin jatkaa itsestään pellen tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tabletilla tulee kirjoitukset täyteen virheitä. Tietokone olisi, siinä näppäimistö, jolla kirjoittaminen on tuhat kertaa kätevämpää. Mutta kun pitäisi nousta sohvalta kirjoittamaan, niin mieluummin jatkaa itsestään pellen tekemistä.

        Tämähän on selkeä hyökkäys ja mollaus! Ei olisi uskonut, että kukasn hyökkää sairaan ihmisen kimppuun näin suoraan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tabletilla tulee kirjoitukset täyteen virheitä. Tietokone olisi, siinä näppäimistö, jolla kirjoittaminen on tuhat kertaa kätevämpää. Mutta kun pitäisi nousta sohvalta kirjoittamaan, niin mieluummin jatkaa itsestään pellen tekemistä.

        Teen tablet-laitteella mielettömän määrän kirjoitusvirheitä. Suurin syy virheiden näkymiseen lopullisessa tekstissä on kuitenkin olemukseeni liittyvä hätäisyys ja malttamattomuus. Jos kiihtyy, virheiden määrä kasvaa. Samasta syystä johtuu sanamuotovirheet, kun ei malta lukea aina tekstiä ihan ajatuksella läpi. Tämä on ominaispiirre, jota täytyy opetella käsittelemään paremmin.

        Olen nyt kuitenkin yrittänyt tässä suhteessa ottaa opikseni. En huomauta toisten kirjoitusvirheistä, joten saisiko jo saman kohtelun? Jos asiani ei tule ymmärretyksi, voi pyytää kertomaan asia selvemmin.

        Virheillä parodisointi tuntuu lapselliselta. Toki jos tarkoitus on saada niitä vähenemään, se kyllä on lopulta toiminutkin. Tosin vasta EV:n parodia sai aikaan sen, että kiinnitän virheisiin paljon enemmän huomiota kuin aiemmin. Anonyymiä parodiaa ei ole tullut otettua riittävän tosissaan, koska olen pitänyt sitä niin lapsellisena.

        Ominaispiirteeni johtaa myös intomielisyyteen, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa runsasta kirjoittelua.

        Ominaispiirteisiin kuuluu vajavuus toisten tunteiden tulkinnassa. Sen luokittelu sairaudeksi on mielestäni väärin, tekee sen kuka tahansa. Se on jotenkin totaalisen vanhanaikaisen tuntuista ajattelua, josta ainakin Ruotsissa pyritään eroon.

        Netissäkin siitä on haittaa. Toisaalta provosoituu helposti. Toisaalta suhtautuu toisten kirjoitteluun liiankin epäluuloisesti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Teen tablet-laitteella mielettömän määrän kirjoitusvirheitä. Suurin syy virheiden näkymiseen lopullisessa tekstissä on kuitenkin olemukseeni liittyvä hätäisyys ja malttamattomuus. Jos kiihtyy, virheiden määrä kasvaa. Samasta syystä johtuu sanamuotovirheet, kun ei malta lukea aina tekstiä ihan ajatuksella läpi. Tämä on ominaispiirre, jota täytyy opetella käsittelemään paremmin.

        Olen nyt kuitenkin yrittänyt tässä suhteessa ottaa opikseni. En huomauta toisten kirjoitusvirheistä, joten saisiko jo saman kohtelun? Jos asiani ei tule ymmärretyksi, voi pyytää kertomaan asia selvemmin.

        Virheillä parodisointi tuntuu lapselliselta. Toki jos tarkoitus on saada niitä vähenemään, se kyllä on lopulta toiminutkin. Tosin vasta EV:n parodia sai aikaan sen, että kiinnitän virheisiin paljon enemmän huomiota kuin aiemmin. Anonyymiä parodiaa ei ole tullut otettua riittävän tosissaan, koska olen pitänyt sitä niin lapsellisena.

        Ominaispiirteeni johtaa myös intomielisyyteen, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa runsasta kirjoittelua.

        Ominaispiirteisiin kuuluu vajavuus toisten tunteiden tulkinnassa. Sen luokittelu sairaudeksi on mielestäni väärin, tekee sen kuka tahansa. Se on jotenkin totaalisen vanhanaikaisen tuntuista ajattelua, josta ainakin Ruotsissa pyritään eroon.

        Netissäkin siitä on haittaa. Toisaalta provosoituu helposti. Toisaalta suhtautuu toisten kirjoitteluun liiankin epäluuloisesti.

        Ihan vaan tiedoksi, että pyysin erään säikeen poistoa. Toin tiedoksi, että joku parodisoi toimintaani säikeen johdannossa. Ylläpito tuli samaan johtopäätöseen, että se on asiatonta. Jouduin kuitenkin hieman selittämään, missä näkyi se, että parodisoiden esiinnytään ikään kuin olisin aloittanut säikeen. Jos nyt jatkossa ei parodisoida ketään eikä kirjoiteta ikään kuin toisena henkilönä. Tällainen on varsin ala-arvoista toimintaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että pyysin erään säikeen poistoa. Toin tiedoksi, että joku parodisoi toimintaani säikeen johdannossa. Ylläpito tuli samaan johtopäätöseen, että se on asiatonta. Jouduin kuitenkin hieman selittämään, missä näkyi se, että parodisoiden esiinnytään ikään kuin olisin aloittanut säikeen. Jos nyt jatkossa ei parodisoida ketään eikä kirjoiteta ikään kuin toisena henkilönä. Tällainen on varsin ala-arvoista toimintaa.

        Kantelupukki kaakattaa, ei saa rauhassa maatakkaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Teen tablet-laitteella mielettömän määrän kirjoitusvirheitä. Suurin syy virheiden näkymiseen lopullisessa tekstissä on kuitenkin olemukseeni liittyvä hätäisyys ja malttamattomuus. Jos kiihtyy, virheiden määrä kasvaa. Samasta syystä johtuu sanamuotovirheet, kun ei malta lukea aina tekstiä ihan ajatuksella läpi. Tämä on ominaispiirre, jota täytyy opetella käsittelemään paremmin.

        Olen nyt kuitenkin yrittänyt tässä suhteessa ottaa opikseni. En huomauta toisten kirjoitusvirheistä, joten saisiko jo saman kohtelun? Jos asiani ei tule ymmärretyksi, voi pyytää kertomaan asia selvemmin.

        Virheillä parodisointi tuntuu lapselliselta. Toki jos tarkoitus on saada niitä vähenemään, se kyllä on lopulta toiminutkin. Tosin vasta EV:n parodia sai aikaan sen, että kiinnitän virheisiin paljon enemmän huomiota kuin aiemmin. Anonyymiä parodiaa ei ole tullut otettua riittävän tosissaan, koska olen pitänyt sitä niin lapsellisena.

        Ominaispiirteeni johtaa myös intomielisyyteen, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa runsasta kirjoittelua.

        Ominaispiirteisiin kuuluu vajavuus toisten tunteiden tulkinnassa. Sen luokittelu sairaudeksi on mielestäni väärin, tekee sen kuka tahansa. Se on jotenkin totaalisen vanhanaikaisen tuntuista ajattelua, josta ainakin Ruotsissa pyritään eroon.

        Netissäkin siitä on haittaa. Toisaalta provosoituu helposti. Toisaalta suhtautuu toisten kirjoitteluun liiankin epäluuloisesti.

        Muuta Ruotsiin, jos et pysty hyväksymään diagnoosiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Ruotsiin, jos et pysty hyväksymään diagnoosiasi.

        Rauhoitutaanpa taas! Aurinko paistaa eli jos mielesi on musta niin ulos hölkkäämään, HOP! Reippailu auttaa aina - ja miksei lukeminenkin sitten reippailun jälkeen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Teen tablet-laitteella mielettömän määrän kirjoitusvirheitä. Suurin syy virheiden näkymiseen lopullisessa tekstissä on kuitenkin olemukseeni liittyvä hätäisyys ja malttamattomuus. Jos kiihtyy, virheiden määrä kasvaa. Samasta syystä johtuu sanamuotovirheet, kun ei malta lukea aina tekstiä ihan ajatuksella läpi. Tämä on ominaispiirre, jota täytyy opetella käsittelemään paremmin.

        Olen nyt kuitenkin yrittänyt tässä suhteessa ottaa opikseni. En huomauta toisten kirjoitusvirheistä, joten saisiko jo saman kohtelun? Jos asiani ei tule ymmärretyksi, voi pyytää kertomaan asia selvemmin.

        Virheillä parodisointi tuntuu lapselliselta. Toki jos tarkoitus on saada niitä vähenemään, se kyllä on lopulta toiminutkin. Tosin vasta EV:n parodia sai aikaan sen, että kiinnitän virheisiin paljon enemmän huomiota kuin aiemmin. Anonyymiä parodiaa ei ole tullut otettua riittävän tosissaan, koska olen pitänyt sitä niin lapsellisena.

        Ominaispiirteeni johtaa myös intomielisyyteen, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa runsasta kirjoittelua.

        Ominaispiirteisiin kuuluu vajavuus toisten tunteiden tulkinnassa. Sen luokittelu sairaudeksi on mielestäni väärin, tekee sen kuka tahansa. Se on jotenkin totaalisen vanhanaikaisen tuntuista ajattelua, josta ainakin Ruotsissa pyritään eroon.

        Netissäkin siitä on haittaa. Toisaalta provosoituu helposti. Toisaalta suhtautuu toisten kirjoitteluun liiankin epäluuloisesti.

        Ongelma: "Teen tablet-laitteella mielettömän määrän kirjoitusvirheitä."

        Ratkaisu: Kirjoita ainakin kohtalaisen pitkät tekstit tietokoneen kunnollisella näppäimistöllä.

        Syy, ettei näin voi tehdä: "Pitäisi nousta sohvalta."

        Okei.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, että pyysin erään säikeen poistoa. Toin tiedoksi, että joku parodisoi toimintaani säikeen johdannossa. Ylläpito tuli samaan johtopäätöseen, että se on asiatonta. Jouduin kuitenkin hieman selittämään, missä näkyi se, että parodisoiden esiinnytään ikään kuin olisin aloittanut säikeen. Jos nyt jatkossa ei parodisoida ketään eikä kirjoiteta ikään kuin toisena henkilönä. Tällainen on varsin ala-arvoista toimintaa.

        Joku kysyi poistetussa kommentissa, valitinko robotin toiminnasta viimeisimmän poistopyynnön yhteydessä. En valittanut, sillä olen aiemmin huomauttanut robotin toiminnasta. Olen joitakin kommentteja pyytänyt palauttamaan, mutta robotti nyt vaan tekee niin paljon virhepoistoja, että ei niistä jatkuvasti jaksa muistuttaa.

        Jos useampi muistuttaisi, ehkä ohjelmoija voisi yrittää saada robotin toimintaa järkevämmäksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Joku kysyi poistetussa kommentissa, valitinko robotin toiminnasta viimeisimmän poistopyynnön yhteydessä. En valittanut, sillä olen aiemmin huomauttanut robotin toiminnasta. Olen joitakin kommentteja pyytänyt palauttamaan, mutta robotti nyt vaan tekee niin paljon virhepoistoja, että ei niistä jatkuvasti jaksa muistuttaa.

        Jos useampi muistuttaisi, ehkä ohjelmoija voisi yrittää saada robotin toimintaa järkevämmäksi.

        Tänne on tullut pelon ilmapiiri. Voitaisiinko tehdä tälle jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänne on tullut pelon ilmapiiri. Voitaisiinko tehdä tälle jotain?

        Tapio
        En tiedä mistä tällainen ilmapiiri on tullut. Itse olen ollut rakentava ja pitänyt yllä hyvää ilmapiiriä. Johtuukohan useista pääpalstalta siirtyneistä kirjoittajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio
        En tiedä mistä tällainen ilmapiiri on tullut. Itse olen ollut rakentava ja pitänyt yllä hyvää ilmapiiriä. Johtuukohan useista pääpalstalta siirtyneistä kirjoittajista.

        Onko täällä siis Tapionkin mielestä pelon ilmapiiri?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko täällä siis Tapionkin mielestä pelon ilmapiiri?

        20:39
        "Tapio
        En tiedä mistä tällainen ilmapiiri on tullut."

        Tuo ei ole nimimerkin Tapio-huuhaa kirjoittama, jos joku niin luulee. Toimin kyllä joskus niin, etten kirjaudu, vaan laitan kommentin alkuun "Tapio". Joku matkii tällaista toimintaani.

        Vähän yli kuukausi sitten oli parempi ilmapiiri. Oli toki myös vähemmän kirjoittajia. On tänne moneen säikeeseen ihan asiallistakin ristikkokeskustelua tullut. Jos nyt pysyttäisiin asiassa eikä mentäisi henkilökohtaisuuksiin, turhalta känältä vältyttäisiin.

        Jokaiselle pitäisi suoda oikeus ristikoiden kehumisiin ja kritisointiin, niistä kysymyksiin ilman ilkeilyjä ja asiaan kuuluviin vinkkeihin. Vain suorien vastausten antamista turhan aikaisin olisi kiva välttää.

        Toisena kirjoittajana esiintyminen on ikävimmästä päästä, miten kukaan voi toimia. Sen jatkuva ilmaantuminen hieman rassaa, kun joskus matkija on varsin hyvä ja saattaa harhauttaa (selkeän parodian erottaa helpommin). Tästä syystä pitäisi pyytää tämän säikeen siivoamista tai jopa poistoa. Tällaiseen toimintaan on puututtava.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        20:39
        "Tapio
        En tiedä mistä tällainen ilmapiiri on tullut."

        Tuo ei ole nimimerkin Tapio-huuhaa kirjoittama, jos joku niin luulee. Toimin kyllä joskus niin, etten kirjaudu, vaan laitan kommentin alkuun "Tapio". Joku matkii tällaista toimintaani.

        Vähän yli kuukausi sitten oli parempi ilmapiiri. Oli toki myös vähemmän kirjoittajia. On tänne moneen säikeeseen ihan asiallistakin ristikkokeskustelua tullut. Jos nyt pysyttäisiin asiassa eikä mentäisi henkilökohtaisuuksiin, turhalta känältä vältyttäisiin.

        Jokaiselle pitäisi suoda oikeus ristikoiden kehumisiin ja kritisointiin, niistä kysymyksiin ilman ilkeilyjä ja asiaan kuuluviin vinkkeihin. Vain suorien vastausten antamista turhan aikaisin olisi kiva välttää.

        Toisena kirjoittajana esiintyminen on ikävimmästä päästä, miten kukaan voi toimia. Sen jatkuva ilmaantuminen hieman rassaa, kun joskus matkija on varsin hyvä ja saattaa harhauttaa (selkeän parodian erottaa helpommin). Tästä syystä pitäisi pyytää tämän säikeen siivoamista tai jopa poistoa. Tällaiseen toimintaan on puututtava.

        Hyvä esimerkki tämän sivuston heikkouksista. Joku aloittaa keskustelun "Simo Silmu on kuollut" ja se edelleen seisoo tuolla "Trendaavissa keskusteluissa". Eikö täällä mitään asiallista korjata? Haloo, moderaattori!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki tämän sivuston heikkouksista. Joku aloittaa keskustelun "Simo Silmu on kuollut" ja se edelleen seisoo tuolla "Trendaavissa keskusteluissa". Eikö täällä mitään asiallista korjata? Haloo, moderaattori!

        Oho! Eiks se ollu sen broidi ku delas?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki tämän sivuston heikkouksista. Joku aloittaa keskustelun "Simo Silmu on kuollut" ja se edelleen seisoo tuolla "Trendaavissa keskusteluissa". Eikö täällä mitään asiallista korjata? Haloo, moderaattori!

        Toisena henkilönä esiintyminen oli kyllä ainakin nimimerkin "Pike" mukaan hänen kohdallaan ongelma. Sen lisäksi joku saattoi vahingossa käyttää toisen nimimerkkiä.

        Minä olen viimeaikona joutunut täällä tämän asian suhteen aika pahan kiusanteon uhriksi. Mikähän on tämän kiusanteon motiivi? Kosto, kateus, sivustolta ulos savustaminen, kommenttieni mitätöinti, pilkanteko - näitä kaikkea vai vielä jotain muuta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tällä tarkoitat?

        Simo Silmu kuollut! Trendaavat keskustelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simo Silmu kuollut! Trendaavat keskustelut.

        Edelleen etusivulla kolmantena trendaavana keskusteluna: Simo Silmu on kuollut.

        Pöyristyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen etusivulla kolmantena trendaavana keskusteluna: Simo Silmu on kuollut.

        Pöyristyttävää.

        Ihmismoderaattori taitaa viettää vapaapäivää ja vastuu on vain "tekoälyllä"?


    • Mitä toimintatapoihin tulee, kaikkia ei voi samaan aikaan miellyttää.

      Ymmärrän niitä, joiden mielestä Sanariksen rikkoutuneen foorumin periaate palkintoristikoihin on hyvä. Siitä taas monet eivät pidä. En minäkään sitä oikeana pidä.

      Täällä on nyt IS-säikeessä aivan eri meininki, koska ratkaisusanoja paljastetaan heti. Tästä jotkut pitävät ja jotkut eivät. Itse en pidä tämänhetkisestä meiningistä, mutta siihen tulee vain sopeutua. Ei pidä avata säiettä, jos pelkää oman ratkontansa spoilaamista.

      Edustan näiden välimuotoa, jota täällä(kin) lähiaikoina on harrastettu HS-säikeessä ja aiemmin joissakin muissa säikeissä. Mutta en voi määrätä, miten muualla toimitaan. Tänään annoin omilla sivuillani vinkkejä, mutta en ratkaisusanoja. Jos tämä tapa miellyttää, käyttäkää sivujani - myös siinä tapauksessa, että Sanariksen foorumi alkaa toimia.

      Tuskin koskaan voidaan luoda yhtenäistä toimintakulttuuria vihjeissä auttamisen suhteen. Siksi erilaisista toimintatavoista ei oikein voi valittaakaan. Jos ei ole selviä toimintatapaohjeita, niitä voi ehdottaa, mutta ei voi pakottaa noudattamaan. Tässä suhteessa toisen foorumin haukkuminen ei ole oikein. Oman mielipiteensä siitä, onko jokin tapa viisas vai tyhmä, voi kyllä sanoa.

      • Anonyymi

        Laitoin tähän pitkän perustellun kommentin mutta se on poistettu. Valittaako eräs kaikista kommenteista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin tähän pitkän perustellun kommentin mutta se on poistettu. Valittaako eräs kaikista kommenteista?

        Ihan vaan tiedoksi, ettö en ole ainakaan minä valittanut. Valitan vain epäasiallisesta kirjoittamisesta, varsinkin siitä, jos joku yrittää esittäytyä minuna. Se on äärimmäisen törkeää toimintaa. Muista asioista en viime aikoina ole valittanut. Mollaksiakin siedän hyvin pitkälle valittamatta.

        Robotti poistaa paljon automaattisesti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi, ettö en ole ainakaan minä valittanut. Valitan vain epäasiallisesta kirjoittamisesta, varsinkin siitä, jos joku yrittää esittäytyä minuna. Se on äärimmäisen törkeää toimintaa. Muista asioista en viime aikoina ole valittanut. Mollaksiakin siedän hyvin pitkälle valittamatta.

        Robotti poistaa paljon automaattisesti.

        Tarkoittanet kommenttia, joka alkaa sanoilla "Ei tarvita mitään yhtenäistä kulttuuria. Jos haluaa tiukan linjan, pysyy pääpalstan ...". Kommentin alku näkyi minulle kommentteja antaneiden luettelossa kun kirjauduin.

        Oletan, että olet kanssani samoilla linjoilla. Kaikkialla ei tarvitse noudattaa Sanariksen foorumin periaatteita.

        Viime vuoden maalis-huhtikuussa Sanariksen foorumista tuli tälle foorumille painostusta, jossa vaadittiin, että tällä foorumilla ei saa paljastaa ratkaisusanoja, jos palkintokisan ratkaisuaikaa on jäljellä.

        Tämän sivuston moderaattori taipui painostuksen alla ja lähetti minulle asian tiimoilta s-postia. Periaatteessa uusin IS-säie rikkoo viime huhtikuussa määriteltyä käytäntöä. Minä en asiasta valita, vaikka en pidäkään säikeen toimintaa hyvänä. Jos joku valittaa, se on hänen asiansa.


    • Aiemmin vain Sanariksen foorumia käyttäneillä on täällä mahdollisuus sekä huonontaa että parantaa ilmapiiriä ja/tai toimintatapoja. Naljailu ja tarpeeton huomauttelu huonontaa ilmapiiriä. Vaatimalla järkevää tapaa toisten auttamiseen, voidaan parantaa toimintatapaa.

      Parhaimmillaan tästä voi tulla pääfoorumi.

      Omakin foorumi menettään merkitystään. Chattiani tavanomainen foorumi ei korvaa, sillä siinä on toiminto, jota ei voi toteuttaa täällä, ei Sanariksen foorumissa eikä omassa foorumissani.

    • Täällä nyt vähän yksi sun toinenkin on huonontanut ilmapiiriä eikä mihinkään suuntaan ole syytä osoitella sormella. Missään ei ole ollut kovin helppoa eikä taida koskaan tulla olemaankaan. Joillekin Sanariksen foorumi sopii, mutta ongelmaton sekään ei tule olemaan.

      Jos täällä haluaa viipyä tai on pakotettu viipymään kun suosikkifoorumi on pois käytöstä, voi osallistua säikeeseen "Nyt se sitten repes", jossa voi keskustella tämän sivuston nykytilasta.

    • Vähän kyllä käy sääliksi Sanariksen foorumin käytäntöihin tottuneita, jos sivustoa ei saada pystyyn. Täällä kun toimitaan toisin periaattein. Pian on jo mennyt kaksi kuukautta sivuston kaatumisesta.

      • Anonyymi

        Onkohan joku saanut jotain halvalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan joku saanut jotain halvalla?

        On kyllä noloa, että sanaris on valinnut niin halvan palvelun, että se on näin kauan pois käytöstä. Kertoo melko paljon asiakkaiden kunnioituksesta. Ai niin, eihän tätä saa sanoa. Linnan juhlissa marinoitunut TV:stä tuttu EV saa hajuherneen nenäänsä. Mahtaa tuntua hyvältä nyt.


    • Anonyymi

      Viimeinen rasti?

      • Anonyymi

        Kukaan, ei siis kukaan, olisi uskonut miten heikoissa kantimissa tuo firma on. Ei edes pysty pitämään nettisivuja pystyssä. Voi olla, että kuolo korjaa yrityksen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan, ei siis kukaan, olisi uskonut miten heikoissa kantimissa tuo firma on. Ei edes pysty pitämään nettisivuja pystyssä. Voi olla, että kuolo korjaa yrityksen,

        Ei tuollaista saa sanoa! Halveksin tuollaista kirjoittelua hyvin kovasti. Miksi se sallitaan täällä. Onko tämä täydellistä ja oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan, ei siis kukaan, olisi uskonut miten heikoissa kantimissa tuo firma on. Ei edes pysty pitämään nettisivuja pystyssä. Voi olla, että kuolo korjaa yrityksen,

        Foorumi ei ole tuottava bisnes, joten siinä mielessä kuntoon laittaminen ei ole tärkeää. EV saattaisi jopa huokaista helpotuksesta, kun yksi seurattava sivusto on pois käytöstä. Suurin ongelma hänelle tällä hetkellä foorumeissa on se, että hän ei nyt halua kommentoida toisilla foorumeilla.

        Päänettisivut ovat asiallisesti toteutetut. En nyt usko enkä toivo firmalle kuoloa, sillä firma tuottaa pääosin varsin laadukkaita ristikoita.

        Eniten minua ihmetyttää Pelikaaniristikot-sivusto, koska sillä on kaupallista merkitystä. Miksi ihmeessä sitä on niin vaikea saada asiallisesti toteutettua? Ei siinä ainakaan pitäisi säästää.

        Kolmen eri sivuston ylläpito on myös oma riesansa. Yhdessä pitäminenkin olisi ongelma, sillä navigaatiosta tukee pakostakin massiivinen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Foorumi ei ole tuottava bisnes, joten siinä mielessä kuntoon laittaminen ei ole tärkeää. EV saattaisi jopa huokaista helpotuksesta, kun yksi seurattava sivusto on pois käytöstä. Suurin ongelma hänelle tällä hetkellä foorumeissa on se, että hän ei nyt halua kommentoida toisilla foorumeilla.

        Päänettisivut ovat asiallisesti toteutetut. En nyt usko enkä toivo firmalle kuoloa, sillä firma tuottaa pääosin varsin laadukkaita ristikoita.

        Eniten minua ihmetyttää Pelikaaniristikot-sivusto, koska sillä on kaupallista merkitystä. Miksi ihmeessä sitä on niin vaikea saada asiallisesti toteutettua? Ei siinä ainakaan pitäisi säästää.

        Kolmen eri sivuston ylläpito on myös oma riesansa. Yhdessä pitäminenkin olisi ongelma, sillä navigaatiosta tukee pakostakin massiivinen.

        Jos ei aio sivustoa enää pystyyn, sen voisi sanoa. Nyt saattaa turha toivo elää sen käyttäjissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei aio sivustoa enää pystyyn, sen voisi sanoa. Nyt saattaa turha toivo elää sen käyttäjissä.

        Taustalla on pakko olla jotain minkä ei haluta tulevan julkisuuteen. Kun tietokanta katoaa taivaan tuuliin ja alkaa radiohiljaisuus niin taustalla ehkä neuvotellaan hakkerien kanssa mahdollisista lunnaista että edes jotain kryptatusta aineistosta saataisiin palautettua. Kahdessa kuukaudessa kuka tahansa olisi jo polkaissut kokonaan uuden foorumin pystyyn jos olisi halua sellainen asiakkaille tarjota. Nyt leikitään kuuromykkää mikä ei ole imagolle hyväksi.


    • Anonyymi

      Näyttää viimein toimivan.

      • Anonyymi

        Noin kolmen vuoden keskustelut näemmä hävinneet.


    • Anonyymi

      Uuden säikeen aloittanut kirjoittaa:
      "Hyvä olla takaisin! Eräs saa hippailla keskenään."

      Tämä tuntuu sikäli erittäin oudolta, että eräs hippailusta kirjoittanut on ollut henkilö, joka on halunnut heti kertoa palkintoristikoiden ratkaisusanat vihjeistä kysyttäessä sen jälkeen kun hän on itse ristikon ratkonut. Jos kyse on samasta henkilöstä, miksi hän haluaisi kommentoida Sanariksen foorumissa? Siellähän tällainen toiminta on ehdottomasti kielletty.

      • Anonyymi

        Syöksy sementtiin! Valtakautesi on ohi! Joudut olemaan yksin yksinäinen - kurjuuden kuningas!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syöksy sementtiin! Valtakautesi on ohi! Joudut olemaan yksin yksinäinen - kurjuuden kuningas!

        Osoitit tuolla vain sen, että itse olisit hallunnut olla tämän foorumin "kingi", joka määrittää toimintatavat, mutta et siinä onnistunut. Kovin kostonhaluinen kommentti, joka pursuaa suunnatonta vihaa minua kohtaan.

        Jos haluat auttaa toisia paljastamalla palkintoristikoiden ratkaisusanoja, ei sinulla ole paikkaa, jossa toimia niin kuin haluaisit. Täälläkin näin toimiessasi rikot sovittuja pelisääntöjä. Osoitit oman turhautumisesi tällä kommentilla.

        Jospa nyt vain palattaisiin järkeville linjoille. En toista kirjoittamaani, joten lue täältä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16845589/is-viikonloppu-13--14-3-2021#comment-107084783


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syöksy sementtiin! Valtakautesi on ohi! Joudut olemaan yksin yksinäinen - kurjuuden kuningas!

        Osoitit tuolla vain sen, että itse olisit hallunnut olla tämän foorumin "kingi", joka määrittää toimintatavat, mutta et siinä onnistunut. Kovin kostonhaluinen kommentti, joka pursuaa suunnatonta vihaa minua kohtaan.

        Jos haluat auttaa toisia paljastamalla palkintoristikoiden ratkaisusanoja, ei sinulla ole paikkaa, jossa toimia niin kuin haluaisit. Täälläkin näin toimiessasi rikot sovittuja pelisääntöjä. Osoitit oman turhautumisesi tällä kommentilla.

        Jospa nyt vain palattaisiin järkeville linjoille. En toista kirjoittamaani, joten lue täältä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16845589/is-viikonloppu-13--14-3-2021#comment-107084783


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syöksy sementtiin! Valtakautesi on ohi! Joudut olemaan yksin yksinäinen - kurjuuden kuningas!

        Chatissani en ole yksin. Itse asiassa siellä on minulle ihan sopivasti kävijöitä. Isoa ryntäystä en pystyisi käsittelemäänkään.

        Kyllä täälläkin vielä vastaillaan. Vain foorumini käyttö kommentpintiin on vähäistä.


    • Nimimerkkiä Batman käyttävä kommentoi Sanariksen foorumissa:

      "Onhan tämä ilon ja onnen päivä. Erään säännöt ja päsmäröinti ei enää pädekään."

      Batmanin tulee vain muistaa, että hänen sääntönsä ja toimintatapansa eivät päde Sanariksen foorumissa. Minun on vaikea uskoa, että Batman on onnellinen valinnoissaan. Toivon hänenkin löytävän rauhan itsensä kanssa ja hänelle sopivan paikan toimia.

      EV kommemtoi tähän ihan asiallisesti:

      "Jos nyt jätetään heti alkuun sivustojen välinen nälvintä."

      Ihan samaa toivon minäkin. Lähettämmäsi s-postissa luki alussa:

      "Yritetään rauhallista rinnakkaiseloa. On vaikeaa, kun on monenlaisia näkemyksiä toimintatavoista."

    • Anonyymi

      Nyt sivusto toimii taas. Harmi että täytettävien ristikoiden määrä on toistaiseksi pieni ja ainakin Metron mukavan helpot ristikot puuttuvat kokonaan.

      • Tuo on kyllä ikävä puute. Itse ratkoin netissä täytettävistä ristikoista lähinnä palkintoristikot.

        Toivoisin, että EV lopettaisi "sotatilan." En haluaisi hänen foorumissaan kommentoida ristikoita, sillä en voisi sitä tehdä ilman, että saisin niskaani sitä sun tätä lokaa. En halua tulla minuun kriittisimmin suhtautuvia ärsyttämään.

        Kerron täällä mielipiteitäni. Jos jotakuta ne ärsyttävät, täällä sen kestän. Osan arvioistani laitan vain sivuilleni.

        Olisi kuitenkin kiva kysyä ristikko-ongelmista, jos en saa niihin vastauksia tällä sivustolla, foorumissani tai chatissani. EV voisi ainakin omien ristikoidensa ongelmakohat pyydettäessä selittää.

        Joskus voisin muita auttaakin, mutta sitä ei kannattaisi Sanariksen foorumissa yrittää, koska tyylini tunnistettaisiin. Autan toisia ratkojia mieluummin täällä ja sivuillani.


    • Voin toki julkisesti omilla sivuillani tai Suomi24:ssä pyytää.

      "Voisiko EV selittä Sanariksen foorumissa vihjeen...."

      Tai

      "Voisiko joku pyytää EV:tä selittämään vihjeen..."

      Eikö olisi parempi, että voisin kysyä foorumissa suoraan?

      Epäsuora kysyminen on sitä paitsi epävarmaa. Kun EV sai fooruminsa pystyyn, onko hänellä enää kovinkaan suurta mielenkiintoa seurata, mitä muissa foorumeissa ristikoista keskustellaan.

      Laitoin nyt asiasta s-postin, että tilanne saataisiin järkeväksi.

      • Anonyymi

        Eli olet tunkemassa takaisin? Luulenpa, että diellä ollaan viisaampia kuin uskotkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet tunkemassa takaisin? Luulenpa, että diellä ollaan viisaampia kuin uskotkaan.

        En ole kokonaisvaltaisesti pyytämässä takaisin, sillä en käyttäisi sivustoa ensisijaisena alustana. Tiedän, että minun ei toivottaisi siellä ketään auttavan eikä siellä hyväksyttäisi minulta vähäisintäkään kritiikkiä. Turha sinne olisi ikinä näiden tiimoilta mitään kirjoittaa. Auttajia siellä on omastakin takaa.

        Pyysin vain oikeutta kysyä ristikko-ongelmista. Sen ei pitäisi olla kenellekään ongelma. Täällä eikä nykyisin sivuillanikaan kukaan laatija tai Sanariksen foorumin ydinhenkilö selitä itselleni ongelmallisia vihjeitä. Foorumillani ja blogissani kirjoitti joskus "silppuri' nimimerkkiä käyttänyt asiantuntija. Kun hän oli, en kaivannut lainkaa EV:n sivija. Mutta kun menetin hänet, on vajaus kovan luokan osaajan kommenteista.

        Kyllähän täältä useimpiin ongelmakohtiin saa selityksen, mutta silppuri selitti kaikki ongelmakohdat tai antoi minulle riittävät vinkit niiden ymmärtämiseen. Minulla on muutama kohta, joihin olisin silppurilta kaivannut selityksen tai vinkin. Ei tällaisia kohtia hirveästi ole, mutta nekin vähät harmittavat.

        Silppuri oli paljon parempi selittäjä kuin EV. EV on montakin kertaa jättänyt selittämättä omien ristikoidensa ongelmakohtia. Jos saisin silppurin houkuteltua takaisin, en EV:n sivuja kaipaisi missään suhteessa, koska olisi paras mahdollinen vihjeiden selittäjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet tunkemassa takaisin? Luulenpa, että diellä ollaan viisaampia kuin uskotkaan.

        Olet varmaan oikeassa, että EV ei anna koskaan mitään asiaa kirjoittaa. Tein säikeen https://keskustelu.suomi24.fi/t/16848368/vastaamatta-jaaneita-kysymyksia-sanarikselle.

        Lähetin säikeen osoitteen EV:lle ja pyysin häntä foorumissa vastaamaan esitettyihin kohtiin. Joku voisi myös ne puolestani vielä kysyä, jos EV ei oma-aloitteisesti niihin vastaa.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olet varmaan oikeassa, että EV ei anna koskaan mitään asiaa kirjoittaa. Tein säikeen https://keskustelu.suomi24.fi/t/16848368/vastaamatta-jaaneita-kysymyksia-sanarikselle.

        Lähetin säikeen osoitteen EV:lle ja pyysin häntä foorumissa vastaamaan esitettyihin kohtiin. Joku voisi myös ne puolestani vielä kysyä, jos EV ei oma-aloitteisesti niihin vastaa.

        Pyysin myös välikäsiä yksittäisten kysymysten esittämiseen. https://keskustelu.suomi24.fi/t/16848368/vastaamatta-jaaneita-kysymyksia-sanarikselle

        Minusta ei missään foorumissa eikä someviestimissä pitäisi jaella elinikäisiä porttikieltoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pyysin myös välikäsiä yksittäisten kysymysten esittämiseen. https://keskustelu.suomi24.fi/t/16848368/vastaamatta-jaaneita-kysymyksia-sanarikselle

        Minusta ei missään foorumissa eikä someviestimissä pitäisi jaella elinikäisiä porttikieltoja.

        Olethan lukenut kohteesi foorumin säännöt, esim.

        "Moittiminen ja virheistä huomauttaminen sekä muiden haukkuminen on helpompaa kuin positiivisten viestien kirjoittaminen. Vältä ristikoiden laatijoiden virheillä mässäily. Pelikaaniristikoille on olemassa virhepalvelu, jonne virheet kuuluvat, ei tälle keskustelupalstalle."

        Silloin kun mässäily vain jatkuu ja jatkuu, niin tuskin paluulippuja on jaossa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Pyysin myös välikäsiä yksittäisten kysymysten esittämiseen. https://keskustelu.suomi24.fi/t/16848368/vastaamatta-jaaneita-kysymyksia-sanarikselle

        Minusta ei missään foorumissa eikä someviestimissä pitäisi jaella elinikäisiä porttikieltoja.

        Onko sinun kirjoituskieltosi EV:n palstallesi todella lopullinen? Nyt voisi olla neuvottelun paikka, kun niiden sivusto on vasta auennut ja tarvitsee kirjoittajia kipeästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olethan lukenut kohteesi foorumin säännöt, esim.

        "Moittiminen ja virheistä huomauttaminen sekä muiden haukkuminen on helpompaa kuin positiivisten viestien kirjoittaminen. Vältä ristikoiden laatijoiden virheillä mässäily. Pelikaaniristikoille on olemassa virhepalvelu, jonne virheet kuuluvat, ei tälle keskustelupalstalle."

        Silloin kun mässäily vain jatkuu ja jatkuu, niin tuskin paluulippuja on jaossa.

        Foorumilla on kritisoitu ristikoita. Ei kaikki kritisointi ole mässäilyä. Sana "mässäily" sinänsä on tyylillisesti huono muotoilu, josta EV sai aikanaan myös kritiikkiä. Häntä pyydettiin esittämään asia asiallisempaa kieltä käyttäen. Sääntöjen ei tule olla provokatiivisia eikä alatyylisiä.

        Sitä paitsi kirjoitin, että en aikoisi kritisoida enkä auttaa toisia Sanariksen foorumilla, joten tuosta säännöstä muistuttaminen on tarpeetonta.

        En myöskään esittäisi laajoja kommentteja, joten en rikkoisi myöskään

        "Kirjoita viestisi lyhyesti ja napakasti, älä jaarittele, älä jankkaa. Lue teksti huolellisesti ennen lähettämistä ja mieti vielä kerran, onko se lähettämisen arvoinen."

        Jos muualla "mässäilisin virheillä" tai esittäisin asiat liian pitkästi, senkö pitäisi olla peruste, etten mitään voisi kysyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinun kirjoituskieltosi EV:n palstallesi todella lopullinen? Nyt voisi olla neuvottelun paikka, kun niiden sivusto on vasta auennut ja tarvitsee kirjoittajia kipeästi.

        Olen laittanut asiasta s-postia, mutta EV ei vastaa s-posteihini.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Foorumilla on kritisoitu ristikoita. Ei kaikki kritisointi ole mässäilyä. Sana "mässäily" sinänsä on tyylillisesti huono muotoilu, josta EV sai aikanaan myös kritiikkiä. Häntä pyydettiin esittämään asia asiallisempaa kieltä käyttäen. Sääntöjen ei tule olla provokatiivisia eikä alatyylisiä.

        Sitä paitsi kirjoitin, että en aikoisi kritisoida enkä auttaa toisia Sanariksen foorumilla, joten tuosta säännöstä muistuttaminen on tarpeetonta.

        En myöskään esittäisi laajoja kommentteja, joten en rikkoisi myöskään

        "Kirjoita viestisi lyhyesti ja napakasti, älä jaarittele, älä jankkaa. Lue teksti huolellisesti ennen lähettämistä ja mieti vielä kerran, onko se lähettämisen arvoinen."

        Jos muualla "mässäilisin virheillä" tai esittäisin asiat liian pitkästi, senkö pitäisi olla peruste, etten mitään voisi kysyä?

        Tuota toistakin mainitsemaani sääntöä (sääntö no 1) Sanariksen foorumissa arvosteltiin huonosti muotoiltuna. Sanaris voisi korjata sääntönsä niin, että niiden sävy olisi ystävällisempi ja asiallisempi. Se voisi rohkaista kirjoittamaan. Nykyiset säännöt karkottavat kirjoittajia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Foorumilla on kritisoitu ristikoita. Ei kaikki kritisointi ole mässäilyä. Sana "mässäily" sinänsä on tyylillisesti huono muotoilu, josta EV sai aikanaan myös kritiikkiä. Häntä pyydettiin esittämään asia asiallisempaa kieltä käyttäen. Sääntöjen ei tule olla provokatiivisia eikä alatyylisiä.

        Sitä paitsi kirjoitin, että en aikoisi kritisoida enkä auttaa toisia Sanariksen foorumilla, joten tuosta säännöstä muistuttaminen on tarpeetonta.

        En myöskään esittäisi laajoja kommentteja, joten en rikkoisi myöskään

        "Kirjoita viestisi lyhyesti ja napakasti, älä jaarittele, älä jankkaa. Lue teksti huolellisesti ennen lähettämistä ja mieti vielä kerran, onko se lähettämisen arvoinen."

        Jos muualla "mässäilisin virheillä" tai esittäisin asiat liian pitkästi, senkö pitäisi olla peruste, etten mitään voisi kysyä?

        En tunne tapauksen historiaa eikä asia enempi kiinnostakaan, mutta olen tällä palstalla havainnut samojen, yleensä negatiivisten asioiden jatkuvaa toistoa päivästä ja viikosta toiseen. Minä tulkitsen asian omalla tavallaan mässäilyksi ja jatkuvaksi sormella osoitteluksi. Kuten tuossa edellä jo oli, niin aina mahdolliset virheet on pyydetty ilmoittamaan kootusti omaan paikkaansa. Niiden päivittäinen esille nosto yksinkertaisesti on huonoa käytöstä.

        Kevät etenee ja nyt ulos nauttimaan lumien sulamisen aiheuttamasta kohinasta, suhinasta, rapinasta jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne tapauksen historiaa eikä asia enempi kiinnostakaan, mutta olen tällä palstalla havainnut samojen, yleensä negatiivisten asioiden jatkuvaa toistoa päivästä ja viikosta toiseen. Minä tulkitsen asian omalla tavallaan mässäilyksi ja jatkuvaksi sormella osoitteluksi. Kuten tuossa edellä jo oli, niin aina mahdolliset virheet on pyydetty ilmoittamaan kootusti omaan paikkaansa. Niiden päivittäinen esille nosto yksinkertaisesti on huonoa käytöstä.

        Kevät etenee ja nyt ulos nauttimaan lumien sulamisen aiheuttamasta kohinasta, suhinasta, rapinasta jne.

        Pyydän sinua lukemaan tämän:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16449540/tapion-kommentointitapa

        Tapion ulossulkeminen on ehkä jopa eräänlaista syrjintää, mutta toki jokainen palstanpitäjä päättää itse kuka hänen palstalleen kirjoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tunne tapauksen historiaa eikä asia enempi kiinnostakaan, mutta olen tällä palstalla havainnut samojen, yleensä negatiivisten asioiden jatkuvaa toistoa päivästä ja viikosta toiseen. Minä tulkitsen asian omalla tavallaan mässäilyksi ja jatkuvaksi sormella osoitteluksi. Kuten tuossa edellä jo oli, niin aina mahdolliset virheet on pyydetty ilmoittamaan kootusti omaan paikkaansa. Niiden päivittäinen esille nosto yksinkertaisesti on huonoa käytöstä.

        Kevät etenee ja nyt ulos nauttimaan lumien sulamisen aiheuttamasta kohinasta, suhinasta, rapinasta jne.

        Otan tuon huomioon ja yritän välttää tarpeetonta toistoa. Mutta aion kuitenkin jatkossakin esittää kriittisiä kommentteja, jos katson tarpeelliseksi. Ilman kritiikkiä mikään ei muutu.

        Toki positiivisia näkökulmia saisi olla enemmän. Niitäkin olen esittänyt, mutta niitä ei jotenkin noteerata yhtä hyvin. Olen kehuissani ollut rehellinen.

        Mutta Sanariksen foorumissa en sen paremmin kehuisi kuin kritisoisikaan. Kritiikistä ei pidettäisi ja kehuja ei pidettäisi aitoina.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Otan tuon huomioon ja yritän välttää tarpeetonta toistoa. Mutta aion kuitenkin jatkossakin esittää kriittisiä kommentteja, jos katson tarpeelliseksi. Ilman kritiikkiä mikään ei muutu.

        Toki positiivisia näkökulmia saisi olla enemmän. Niitäkin olen esittänyt, mutta niitä ei jotenkin noteerata yhtä hyvin. Olen kehuissani ollut rehellinen.

        Mutta Sanariksen foorumissa en sen paremmin kehuisi kuin kritisoisikaan. Kritiikistä ei pidettäisi ja kehuja ei pidettäisi aitoina.

        Miksiköhän EV ei vastaa yhteydenottoihisi? Onkohan siellä taustalla jotain kränää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän EV ei vastaa yhteydenottoihisi? Onkohan siellä taustalla jotain kränää.

        Noin siinä käy kun naapuri lapioi lumet naapurin tontille. Kaksi keski-iän ylittänyttä herrasmiestä alkaa tapella hiekkalaatikolla. Tästä saisi jo mojovan tragikoomisen päättymättömän sarjan maikkarin prime timeen heti sinne Emmerdalen jatkoksi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Otan tuon huomioon ja yritän välttää tarpeetonta toistoa. Mutta aion kuitenkin jatkossakin esittää kriittisiä kommentteja, jos katson tarpeelliseksi. Ilman kritiikkiä mikään ei muutu.

        Toki positiivisia näkökulmia saisi olla enemmän. Niitäkin olen esittänyt, mutta niitä ei jotenkin noteerata yhtä hyvin. Olen kehuissani ollut rehellinen.

        Mutta Sanariksen foorumissa en sen paremmin kehuisi kuin kritisoisikaan. Kritiikistä ei pidettäisi ja kehuja ei pidettäisi aitoina.

        Toivottavasti Sanariksen foorumin ovi pysyy edelleenkin suljettuna. Jos ei välitä annetuista huomautuksista / varoituksista, niin on turha jälkikäteen ruikuttaa. Yölintu laulaa tutussa biisissään: "Sitä saa mitä tilaa"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti Sanariksen foorumin ovi pysyy edelleenkin suljettuna. Jos ei välitä annetuista huomautuksista / varoituksista, niin on turha jälkikäteen ruikuttaa. Yölintu laulaa tutussa biisissään: "Sitä saa mitä tilaa"

        No sain Pelikaanien ongelmakohtiin selvyyden s-postin ja tämän sivuston kautta. Olisi kiva, jos jatkossakin s-posti, omat sivuni sekä tämä sivusto riittäisivät ongelmakohtien selvittelyyn. Silloin minulla ei olisi pienen pientä halua osallistua Sanariksen foorumin keskusteluihin.

        Kun siellä on minuun esittämäsi kaltainen ilmapiiri, en siellä haluasi mielipiteitäni ristikoista kertoa. Ilmaisisin minkä tahansa mielipiteen siitä seuraisi vain nälvimistä tai suuttumusta.

        Jos yrittäisin siellä muita auttaa, asiasta heti huomautettaisiin. Voin myös muualla auttaa omalla tavallani eikä minun tarvitse ottaa huomioon Sanariksen sääntöjä.

        Kun EV todistettavasti on seurannut muitakin foorumeita oletan, että EV:lle ainakin osa muualla esitetyistä kommenteista menee perille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyydän sinua lukemaan tämän:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16449540/tapion-kommentointitapa

        Tapion ulossulkeminen on ehkä jopa eräänlaista syrjintää, mutta toki jokainen palstanpitäjä päättää itse kuka hänen palstalleen kirjoittaa.

        Jonkin tason syrjintänä koin. Sivulla oli myös äärimmäisen huonoa asennetta kun kysyin apua ristkko-ongelmiin. Sivusto kaipaa merkittävää asennemuutosta.

        Viittaan siihen myös
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16810626/punainen-pelikaani-22021#comment-107134949

        Jos haluatte, että PuPe menestyy, parantakaa asennettane. PuPe-säikeet ovat vuosi vuoden jälkeen menneet aina vain huonompaan suuntaan. Kukaan ei kehtaa juuri mitään kysyä.


    • Ongelmana on myös pakollinen nimimerkin käyttö. Kun ei olla anonyymejä, pelätään kasvojen menettämistä. Jos voisi kysyä anonyymisti ei kysyjä menettäisi kasvojaan eikä jotakuta tiettyä kommentoijaa voisi leimata tyhmäksi. Moderaattorillakin okisi vähemmän siivottavaa.

      Kasvojen menettämisen pelko on kyllä ristikkoasioissa järkyttävän suuri ongelma.

      • Anonyymi

        Tuo ei pidä kyllä ollenkaan paikkaansa. Esim. nimimerkillä Pike kirjoittava henkilöoletettu menettää kasvonsa joka viestillään ja ei ole moksiskaan.

        Samaten moni on tunnustanut osaamattomuutensa Skytän uusimman koviksen suhteen toisaalla. Miksi levität täällä täysin väärää tietoa? Sinun omat fobiasi ja alemmuuden tunteesi eivät tarkoita sitä, että muut kärsivät niistä.


      • Anonyymi

        "Jos nyt jätetään heti alkuun sivustojen välinen nälvintä."

        "Ihan samaa toivon minäkin."

        - - - - - -

        Siinä pari lausetta aiemmin tässä ketjussa. Toivomisesta huolimatta sama peuhaaminen jatkuu. Eikö olisi toivomisen ohella hyvä opetella aktiivisesti elämään ilman angstia toista sivustoa kohtaan. Unohda se mitä ei syystä tai toisesta itselle ole annettu ja keskity elämään onnellisena muulla tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos nyt jätetään heti alkuun sivustojen välinen nälvintä."

        "Ihan samaa toivon minäkin."

        - - - - - -

        Siinä pari lausetta aiemmin tässä ketjussa. Toivomisesta huolimatta sama peuhaaminen jatkuu. Eikö olisi toivomisen ohella hyvä opetella aktiivisesti elämään ilman angstia toista sivustoa kohtaan. Unohda se mitä ei syystä tai toisesta itselle ole annettu ja keskity elämään onnellisena muulla tavoin.

        Minkä takia jonkun pitää ain tul jeesustelemaan rauhast ja ystävyyrest? Jos ei ol muuta sanottavaa, kui mun nysse tarttis sano voi pysyä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä kyllä ollenkaan paikkaansa. Esim. nimimerkillä Pike kirjoittava henkilöoletettu menettää kasvonsa joka viestillään ja ei ole moksiskaan.

        Samaten moni on tunnustanut osaamattomuutensa Skytän uusimman koviksen suhteen toisaalla. Miksi levität täällä täysin väärää tietoa? Sinun omat fobiasi ja alemmuuden tunteesi eivät tarkoita sitä, että muut kärsivät niistä.

        Olen lukenut jonkun nolostuneen, kun on kysynyt jostakin PuPen ongelmasta ja saanut siihen vastauksen. Kirjoitti, että eipä taida kehdata vähään aikaan kysyä yhtään mitään. Pelkoa kysymysten esiit'tämisen suhteen kyllä esiintyy.

        Minua on nolattu ja mollattu. Myönnän, että minulla oli siihen suoranainen fobia, joka on vaikuttanut täälläkin kommentointiin.

        Ongelmia pitää katsoa rehellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lukenut jonkun nolostuneen, kun on kysynyt jostakin PuPen ongelmasta ja saanut siihen vastauksen. Kirjoitti, että eipä taida kehdata vähään aikaan kysyä yhtään mitään. Pelkoa kysymysten esiit'tämisen suhteen kyllä esiintyy.

        Minua on nolattu ja mollattu. Myönnän, että minulla oli siihen suoranainen fobia, joka on vaikuttanut täälläkin kommentointiin.

        Ongelmia pitää katsoa rehellisesti.

        Olet lukenut jonkun nolostuneen ja vedät siitä johtopäätöksen, että kasvojen menettäminen ristikkoasioissa on järkyttävän suuri ongelma?!?!

        Oletko täysin irtaantunut todellisuudesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet lukenut jonkun nolostuneen ja vedät siitä johtopäätöksen, että kasvojen menettäminen ristikkoasioissa on järkyttävän suuri ongelma?!?!

        Oletko täysin irtaantunut todellisuudesta?

        Koin itse minua kohtaan suunnatut mollaukset pahoina. Tuli niihin herkästi reagoituakin. Oli myös alemmuudentunnetta, senkin myönnän.

        Tulee ajateltua toisten mahdollisia kokemuksia omista lähtökulmista käsin. Itselle se on varmaan ollut isompi ongelma kuin monelle muulle.

        Koska näykkimiset voivat tuntua hyvinkin pahoilta, kaikenlaista toisen ratkojan näykkimistä pitäisi välttää. Se loisi myös uskallusta kertoa omista ratkontaongelmista.

        Kyllä tätä näykkimistä täälläkin on esiintynyt, joten ei tämäkään mikään taivas ole. Omilla sivuillani toisen ratkojan näykkimiseen on nollatoleranssi. Foorumiani muut eivät juuri käytä, chattia kannaltani ihan sopivasti.


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe