Ulosottopäötös

Anonyymi

Hei. Sain postista ulosottopäätöksen, jossa ulosmitataan kotini. Ulosmittaukseen johtanut noin 30000 euroa. Onko kenelläkään tietoa, onko tässä vaiheessa mahdollista maksaa vielä tuo velka pois ja missä ajassa, ettemme menetä kotiamme?

29

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin kauan on mahdollista maksaa kun kukaan ei sitä ole huutokaupasta ostanut

      • Anonyymi

        Hei. Onko sinulla tietoa, kuinka kauan menee huutokauppaamiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Onko sinulla tietoa, kuinka kauan menee huutokauppaamiseen?

        No eihän sitä voi tietää, mutta kai se kuitenkin menee huutokaupattavaksi ihan piankin mutta se on sitten toinen asia kuka sitä olisi halukas ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Onko sinulla tietoa, kuinka kauan menee huutokauppaamiseen?

        Jos asut Vantaalla, voi mennä 7 vuotta. Niin oli kun minä hain velallisesta ulosoton kautta saataviani. Velallisella (ex) oli (on) mittava omaisuus mutta ulosottomies Hiltunen, ei vaan laittanut asiaa eteenpäin, kunnes hankin taitavan lakimiehen


    • Anonyymi

      Kurja tilanne. Olen ollut samassa jamassa, velkaosuus 20t. Asuntoa myytiin vasta puolen vuoden kuluttua päätöksestä ja se ei mennyt kaupaksi. Ei toisellakaan kierroksella. Muutin takaisin kotiini, jonka olin jo luovuttanut avaimia myöten voudille. Nyt asun täällä kunnes taas jotain uutta keksivät. Mielestäni olin rehellinen ja tein oikein, kun annoin asunnon kaupattavaksi velkoja vastaan, mutta kun kukaan ei sitä halunnutkaan. Voudin mielestä jopa törkeään alihintaan olisi pitänyt myydä, mutta siihen en suostunut, ei velkojatkaan. Se tilanne olisi ollut ihan järjetön: minä asunnottomana ja taivasalla, ja yhteiskunnan kontolla loppuelämäni.

      • Anonyymi

        Kysyisin vielä tarkennuksena. Että kun tuli päätös postista, niin siitäkö meni puolivuotta, että laitettiin myyntiin?
        Kiitos muutenkin vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyisin vielä tarkennuksena. Että kun tuli päätös postista, niin siitäkö meni puolivuotta, että laitettiin myyntiin?
        Kiitos muutenkin vastauksesta.

        Joo suunnilleen. Kysyinkin monta kertaa aikataulua, koska oli kallista asua muualla vuokralla ja maksaa kuitenkin asunnon kuluja. Olin asennoitunut luopumaan asunnosta, mutta uo:lla ei ollut kiirettä myydä. Harmitti vietävästi koko tilanne. Ja sekin, että vasta ihan lopputuloksen tultua eli ettei myydäkään, sain tiedon että olisin voinut asua omassani koko ajan. Koko prosessi kesti melkein pari vuotta. Nyt ulosmitataan tuloista sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo suunnilleen. Kysyinkin monta kertaa aikataulua, koska oli kallista asua muualla vuokralla ja maksaa kuitenkin asunnon kuluja. Olin asennoitunut luopumaan asunnosta, mutta uo:lla ei ollut kiirettä myydä. Harmitti vietävästi koko tilanne. Ja sekin, että vasta ihan lopputuloksen tultua eli ettei myydäkään, sain tiedon että olisin voinut asua omassani koko ajan. Koko prosessi kesti melkein pari vuotta. Nyt ulosmitataan tuloista sitten.

        Kiitos vastauksesta. Meillä sellainen tilanne, etten halua taloa ulosmitataan. Nyt metsäkaupat menossa, josta saisin rahaa maksuun. Mietin sitä, että voiko ne odottaa hetken maksujen kanssa.
        Olen myös työssä käyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Meillä sellainen tilanne, etten halua taloa ulosmitataan. Nyt metsäkaupat menossa, josta saisin rahaa maksuun. Mietin sitä, että voiko ne odottaa hetken maksujen kanssa.
        Olen myös työssä käyvä.

        Kyllä odottaa. Sopimisasia uskoakseni. Uo ja vouti ovat "vain" virkahenkilöitä, heillä ei ole omaa lehmää ojassa (ei nykyään enää, ei tutunkauppojakaan, syyni on läpinäkyvä), joten neuvotteluvaraa aina on. Ainoa asia joka merkitsee, on velan maksu.
        Pääasia on ettet pelkää nyt. Pidät hyvät puhevälit ulosottoon ja huolehdit oikeuksistasi. Velkaneuvontakin saattaa auttaa, itse en saanut siektä mitään neuvoa, mutta ehkä ovat kouluttautuneet enempi :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä odottaa. Sopimisasia uskoakseni. Uo ja vouti ovat "vain" virkahenkilöitä, heillä ei ole omaa lehmää ojassa (ei nykyään enää, ei tutunkauppojakaan, syyni on läpinäkyvä), joten neuvotteluvaraa aina on. Ainoa asia joka merkitsee, on velan maksu.
        Pääasia on ettet pelkää nyt. Pidät hyvät puhevälit ulosottoon ja huolehdit oikeuksistasi. Velkaneuvontakin saattaa auttaa, itse en saanut siektä mitään neuvoa, mutta ehkä ovat kouluttautuneet enempi :)

        Kiitos tiedosta. Ehdottomasti olen ma yhteydessä. Helpottaa, kun saa täällä jo hieman fakta-asioita tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Ehdottomasti olen ma yhteydessä. Helpottaa, kun saa täällä jo hieman fakta-asioita tietoon.

        Miten kävi? Selvisikö asia, saitko lisäaikaa?


    • Anonyymi

      Tottakai voi maksaa ja huutokaupassakin voi tehdä tarjouksen, että tarjous on suurempi, kuin kenelläkään toisella. 30000 pitäisi tietysti olla sitä rahaa velkojille.
      Ulosottomiehen kassa sopia maksujärjestelyistä.

    • Anonyymi

      Fyrkkaa pitäis kyl löytyä tiskiin, ei maailma pyöri perseaukisilla velallisilla!

    • Anonyymi

      Kyseessä voi olla myös turvaava ulosmittaus. Eli et saa myydä kotia ilman uo:n lupaa. Soita ulosottoon ja neuvottele. Myyntiin ei lähdetä, jos saat velat maksettua kohtuullisessa ajassa palkasta tai vaikka tuota metsää myymällä.

      • Anonyymi

        Juuri näin.
        Ulosottokaari määrittelee marssijärjestyksen. Ensin muu omaisuus tai rahat tuloista. Sitten asunto ja viimeiseksi toimitila. Nyt kun ulosotossa on jo yli 400 tuhatta ja asuntojen myynti takkuaa jo muutenkin varsinkin muuttotappioalueilla, niiden myynti on kuitenkin viimeisiä keinoja. Ja huom. korona-aika ei nopeuta mitään toimintaa nyt ainakaan puoleen vuoteen.


      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta.


    • Anonyymi

      Kuten edellä todettiin, voi kyseessä olla turvaava ulosotto asuntoon. Tarkoittaa todellakin, että jos olet aikeissa itse myydä asunnon, asia tulee ilmoittaa ulosottoviranomaiselle. Ulosotto kuittaa kauppasummasta ensin saatavansa, ja jos jotakin velkojenmaksun jälkeen jää, se kuuluu sinulle.
      Kannustaisin ottamaan yhteyttä ulosottoon. Tilanteesi on siinä mielessä hyvä, että metsänmyynnistä on mahdollisesti tulossa tuloa ja voit maksaa sillä joko koko velan tai ainakin suurimman osan. Asiassa on neuvotteluvaraa. Soita ja selvitä, ei kannata menettää kotia, jos on vaihtoehto. Ja on.

      • Anonyymi

        Hei. Olin yhteydessä ja sieltä oltiin sitä mieltä, että haluttaisiin ulosotto, realisoida asunto. Harmittaa kovasti, ku uskoisin saavani ne maksettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Olin yhteydessä ja sieltä oltiin sitä mieltä, että haluttaisiin ulosotto, realisoida asunto. Harmittaa kovasti, ku uskoisin saavani ne maksettua.

        No onpas outoa. Joka tapauksessa asiaa voit viedä ylempiin tasoihin, esimerkiksi jos oma ulosottohenkilösi on vaikea ja yhteistyöhaluton, ota yhteyttä voutiin. Jos oma alueen kihlakunnanvouti ei toimi mielestäsi oikein, vie asia valtakunnanvoudin toimistoon. Kansalaisen oikeus on kysyä päätöksistä ja valittaakin niistä.
        Saitko mitään syytä miksi näin nyt toimitaan?


      • Anonyymi

        Ei kun kirjallisesti ja kirjaamon kautta.


    • Anonyymi

      On todella outoa, jos 30.000 euron vuoksi pitää myydä kotinsa vaikka sinulla on metsästä mahdollisesti saatavaa tuloa. Nyt sattui ilmeisen tiukkapipoinen ulosottohenkilö, ota yhteyttä hänen esimieheensä, eli voutiin. Tämä katsoo tilanteesi ja olen varma, ettei kotiasi myydä vaan saat joko maksuaikaa tai aikaa järjestää asia muuten. Ota selvää voudin nimestä ja laita selkeä sähköposti, jossa kerrot tilanteesi ja ulosottohenkilöltä saamasi vastaukset. Työkaverillani oli tällainen samantapainen tilanne, vouti vihelsi liian ankaran pelin poikki, asiat selvisivät ja velat tulivat aikanaan maksettua. Ja koti säilyi.

    • Anonyymi

      Älkää antako ulostotto virkailjioiden myydään asuntojanne, koska ne myydään alle markkinahintojen.

      Olet katsellut Huutokaupat. com sivustolta, että lähes kaikkia asunnot myydään alle markkinahintojen, jossain Kymenlaakson alueella ihan ilmaiseksi 500 eurosta ylöspäin hinnat esimerkiksi kaksioita myydään näin alihinnoin.

      Minusta tämä on aivan omituista, hyviä asuntoja myydään alle markkina arvojen. Miksi? Jos velkaa paljon eihän se kata velkoja ja tulee toimituksesta myös kuluja, jotka velallinen maksaa.

      Minusta koko suomen ulosotto järjestelmä on aivan omituinen, paperityötä tekee merkantin hienoilla ylitarkastajan nimikkeillä ja omaa palkkaansa kohottaen.

      Kovin byrokraattinen, outo ja epäselväsysteemi ja aivan naurettavia päätöksiä, viedään viemisen ilosta ja ihmisiä saattamalla ahdinkoon. Jokin oikeusturva täytyisi olla velallisilla ja tehdä kansalaisaloite .

      Eihän kenenkään asunto saa, voi viedä ilmaiseksi vain sen vuoksi, että on omaisuutta. Sehän on todella omituista ja outoa.

      Täällä Kymenlaaksossa on todella ahdasmielisiä virkailijoita ja asunnot myydään todella alihinnoin. Jos ihminen maksaa velkaansa ja velka lyhenee niin asia ok eikä mitään omaisuutta tarvitse myydä alihinnoin pois.

      Takuusäätiö auttaa josta saa lainaa ja velkajärjestely on myös yksi vaihtoehto.

      Turhia paperin pyörittäjiä nämä virkailijat, vaihtuvat usein ja paljon virheitä päätöksissä, johtuuko liian alhaisesta merkantin koulutuksesta, hei haloo!

      • Anonyymi

        Kymenlaaksossa ja Kotkan toimiisteessä on nuoria naisia päättämässä. Liian nuoria vastuulliseen työhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymenlaaksossa ja Kotkan toimiisteessä on nuoria naisia päättämässä. Liian nuoria vastuulliseen työhön.

        Vähän kuin Suomen hallituksessakin. Jälki on kelvotonta.


      • Anonyymi

        Levität tätä samaa roskaa ilmeisesti useammassa langassa. Mistä sinä tiedät, onko huutokaupat.comin myyntikohteet edes myyty? Et mistään. Jollei käypää hintaa saada, ei omaisuutta myydä, ja ulosmittaus voidaan itseoikaista eli peruuttaa.

        Asia erikseen on tilanteet, jossa velallinen on antanut pantiksi kiinteistönsä ja se on velan vakuutena. Jos velkakirja irtisanotaan ja pankki hakee asiasta tuomion, myydään omaisuus pakkohuutokaupalla. Pantinhaltijalla on oikeus pyytää vakuuden realisointia ja silloin omaisuus myydään pantinhaltijan saatavaan käytännössä hinnalla millä hyvänsä. Tämä on pantinhaltijan oikeus saada suoritus vakuudesta, ei ulosottomiehen päätös. Ulosotto panee asian täytäntöön siten kuin pantinhaltija on pyytänyt eli realisoimaan vakuuden.


    • Anonyymi

      Oisha se viksuu maksaa se veleka poikkee.

    • Anonyymi

      On mahdollista maksaa vielä tuossa vaiheessa. Toisaalta kotia ei saa ulosmitata, jos on töissä tai on muuta omaisuutta. Minä jätin ex:lle elatusmaksut maksamatta, kun lapset oli huostaanotettuna häneltä. Ulosottaja lähetti päätöksen, että ulosmittaa Helsingistä velattoman 4k k kerrostaloasunnon noin 2000€ ulosottorästistä. Herra ulosottaja ei halunnut keskustella asiasta ja yritti pakottaa minut muuttamaan pois! Tarjosin hänelle autoa, ei kelvannut, kun on kuulema arvoton. Mietin asiaa ja laadin hänelle vastineen, jossa kerroin saavani veronpalautusta 4800€ ja luettelin lakipykälät joiden takia kotia, jossa lapset ovat asuneet ja jossa asuin edelleen, ei voi ulosmitata. Jotenkin tuo päätösulosmittauksesta oli päätynyt ex-miehelleni ja koska minä "olin joutumassa asunnottomaksi", hän sai lasten huoltajuuden ja lapset pois lastenkodista. Myöhemmin lapset huostaanotettiin uudelleen..... Vaihdoin auton 4 vuotta myöhemmin ja sain siitä vaihdossa 5000€ ja sitten myin asuntoni 285 000€, että sain maksaa lakimiesten palkkiot.

      • Anonyymi

        Suomalaista omistamisen iloa....


    • Anonyymi

      500euroa on yleensä huutokaupoissa lähtöhinta kämpille...moni kämppähän ei oikeasti arvokkaampi edes ole enää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe