Aihe

2021 Tipo 22.000 euroa

Anonyymi

Ihmeen salamyhkäistä menoa. Ensimmäiset tiedot Deltan sivuilla autosta ja hinnasta. Varusteista ei mitään tietoa.... Mikä mättää?! Hinnastot olisi pitänyt julkaista vuosi sitten, jos noita haluttaisiin kaupaksi joskus.

En ole Fiatia ikinä omistanut, mutta jostain luin Tiposta, niin alkoi mielenkiinto heräämään. Jos ei ostaisikaan 5-v vanhaa 100000 ajettua saksalaista perheautoa, vaan samalla rahalla uuden Fiatin takuulla. Eniten kiinnostaa Tipon ajettavuus matka-ajossa, jaksaako Tipolla ajaa yhtäsoittoa Lappiin? Tämä selviää tietysto koeajollakin..

20

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt kun kirjoitit, niin kävin kurkkaamassa Deltan sivuja ja hämmästyin.
      "Delta Auto on asiakasläheinen, palveleva ja luotettava autokauppa. Myymme ja huollamme Kia, Mitsubishi, Opel, Mazda, Subaru, Fiat, Alfa Romeo ja Jeep autot paikkakuntakohtaisesti ympäri Suomen." Onpa varsinainen monimerkkikauppa nykyään?

      • Anonyymi

        """ Ihmeen salamyhkäistä menoa. Ensimmäiset tiedot Deltan sivuilla autosta ja hinnasta"""

        Mistä tuollasta tietoa uudesta Tiposta ja hinnoista?

        Ei täältä ainakaan löydy.
        https://www.delta.fi/fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """ Ihmeen salamyhkäistä menoa. Ensimmäiset tiedot Deltan sivuilla autosta ja hinnasta"""

        Mistä tuollasta tietoa uudesta Tiposta ja hinnoista?

        Ei täältä ainakaan löydy.
        https://www.delta.fi/fi/

        Autohakuun laittaa Fiat ja Tipo malliksi niin löytyy :)
        Kai sen verran alussa tuo homma, ettei löydy lisätietoja vielä??

        Fiat Tipo Uusi auto 1.0 100hv MT SW Launch 21990€
        Fiat Tipo Uusi auto 1.0 100hv MT Cross Launch 23390€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        """ Ihmeen salamyhkäistä menoa. Ensimmäiset tiedot Deltan sivuilla autosta ja hinnasta"""

        Mistä tuollasta tietoa uudesta Tiposta ja hinnoista?

        Ei täältä ainakaan löydy.
        https://www.delta.fi/fi/

        ... no olihan siellä 2 mainintaa kun kelasi aivan alas sivua, Tipo 1.0 100 hv SW Launch 21.990 ja Tipo 1.0 100 hv Mt Cross Launch 23.990 mutta vain maininnat.
        Jos nuo ovat alkaen hinnat, Tipon saa kyllä unohtaa, 24 tonnia Cross ja varusteet päälle niin nousee hinta liian korkeaksi auton koon kun ottaa huomioon, ainakin 25-27 tonnia niin auton saa ulos. Palkitun Ibizan saa halvemmalla ja pidemmällä 5 v takuulla.
        Kyllä on hidasta touhua Fiatilla , ottasivat Dacialta esimerkkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autohakuun laittaa Fiat ja Tipo malliksi niin löytyy :)
        Kai sen verran alussa tuo homma, ettei löydy lisätietoja vielä??

        Fiat Tipo Uusi auto 1.0 100hv MT SW Launch 21990€
        Fiat Tipo Uusi auto 1.0 100hv MT Cross Launch 23390€

        Samat löytyy autotalli sivuilta..
        https://www.autotalli.com/uudet-autot/listaa/fiat/tipo


    • Anonyymi

      Maahantuojat vaihtuu, mutta samat moniosaajat pysyvät - siirtyvät aina uuden firman palvelukseen. Tämä on jo yli 10 vuoden ajan varmistanut tasalaatuisen asiakaspalvelukokemuksen, johon sitältyy mm.
      - autojen hinnat ja tekniset tiedot löytyvät yleensä ihan eri osoitteista
      autojen lisävarusteista ei löydy tietoja ja jos löytyykin, niin listattuja varusteita ei oikeasti pysty tilaamaan
      - vaikka olisi lehdissä/teeveessä jokin mainoskampanja päällä, niin liikkeissä ei autoja koeajettavaksi
      - takuuasioissa ämpyilyä, muutaman ikävän kokemuksen jälkeen myyntlliikkeet alkavat vähentyä (ongelma nimenomaan huolto-maahantuoja-tehdas ketjussa, asiakkaan suuntaan voi palvelu toimia, mutta se ei auta, jos myyntiliike ei saa vastauksia eikä lupaa korjauksiin)

      • Anonyymi

        Autotallin mainos, Uusi Fiat Tipo "heti ajoon"kyllä on valetta. Nuo taitaa olla vanhoja Tipo malleja jos niitäkään. Pitäs huvikseen soittaa ja kysyä, että voisko tehdä kaupppaa kun teillä on uusia Tipoja myynnissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autotallin mainos, Uusi Fiat Tipo "heti ajoon"kyllä on valetta. Nuo taitaa olla vanhoja Tipo malleja jos niitäkään. Pitäs huvikseen soittaa ja kysyä, että voisko tehdä kaupppaa kun teillä on uusia Tipoja myynnissä.

        Hyvä jos tulevan kesän aikana saadaan muutama auto näytille, jos silloinkaan. Hinta taitaa nousta liika korkealle, ei tule menestystä jos hinta kipuaa lähelle 25 tuhatta ja sen yli, rahaa ei kannata laittaa enään uuteen autoon paljoa, varsinkaan bensa-autoon koska menovesi tulee nousemaan tämän viherhallituksen takia roimasti. Daciaan korkeintaan voi sijoittaa, silläkin pääsee ihan samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä jos tulevan kesän aikana saadaan muutama auto näytille, jos silloinkaan. Hinta taitaa nousta liika korkealle, ei tule menestystä jos hinta kipuaa lähelle 25 tuhatta ja sen yli, rahaa ei kannata laittaa enään uuteen autoon paljoa, varsinkaan bensa-autoon koska menovesi tulee nousemaan tämän viherhallituksen takia roimasti. Daciaan korkeintaan voi sijoittaa, silläkin pääsee ihan samalla tavalla.

        Tuo ei ole Tipon perusmalli. Cross -mallia ei taideta myydäkään muuta kuin yhdellä varustuksella..
        Onhan Tipo isomman luokan auto kuin Ibiza. Kilpailija Seatilta on Leon. Ja turha verrata Daciaan. Mulla on Tipo T-Jet vm.18 ja tilava, suorituskykyinen ja mukava auto.
        Fiat.de -sivulta löytyy uuden Tipon mallit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole Tipon perusmalli. Cross -mallia ei taideta myydäkään muuta kuin yhdellä varustuksella..
        Onhan Tipo isomman luokan auto kuin Ibiza. Kilpailija Seatilta on Leon. Ja turha verrata Daciaan. Mulla on Tipo T-Jet vm.18 ja tilava, suorituskykyinen ja mukava auto.
        Fiat.de -sivulta löytyy uuden Tipon mallit.

        Älkää ostako vikoja. Viat on petojen sukua. Makaroonia vainlautaselle. Niih.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole Tipon perusmalli. Cross -mallia ei taideta myydäkään muuta kuin yhdellä varustuksella..
        Onhan Tipo isomman luokan auto kuin Ibiza. Kilpailija Seatilta on Leon. Ja turha verrata Daciaan. Mulla on Tipo T-Jet vm.18 ja tilava, suorituskykyinen ja mukava auto.
        Fiat.de -sivulta löytyy uuden Tipon mallit.

        Ulkomailla on kahta Tipo Cross mallia myynnissä. City Cross ja Cross. City tais olla pari tonnia halvempi. Ja molempia saa myös dieselinä..


    • Anonyymi

      Joo, näkyy olevan Saksassa Tipo City Cross alk. 20490 €, Cross alk 21990 €. Tipo 5-ovinen alk. 17 490 €, City Life alk. 18 990 €, Life alk. 20 490 € ja Business alk. 22 990 €.
      Farmari eli Tipo Kombi alk. 18 990 €, City Life alk. 20 490 €, Life alk. 21 990 € ja Business alk. 24 490 €.
      Nämä hinnat siis Saksassa.

      https://www.fiat.de/konfigurator/tipo-station-wagon/#/version

    • Anonyymi

      Eikös noissa Fiatin jet turbokoneissa ollu ainakin alussa vikoja ?
      https://www.nettiauto.com/fiat/bravo/9349010

      Voihan se olle että ovat nykyään luotettavampia, mutta pieni riski kuitenki olemassa kun ovat saapasmaan autoja, ja aika marginaalimerkki Suomessa.

      • Anonyymi

        Eikai nuo uudet Fiatin 1,0 litraiset 100 hv koneet ole ollenkaan samoja enään kuin nuo 1.4 jetit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikai nuo uudet Fiatin 1,0 litraiset 100 hv koneet ole ollenkaan samoja enään kuin nuo 1.4 jetit.

        Tuo 1.0 on uusi kone, mutta 1.4 Fire vaparilla tai turbolla (T-Jet) erittäin luja moottori. Ei syö öljyä ja muutenkin kehuttu. Bravossa/Lineassa sekä Alfa Giuliettassa ja ja Lancia Deltassa tuota on 120 hv versiona ollut. Lineaa lukuunottamatta myös tehokkaampiakin.
        Linean ja Grande Punton 1.4 vaparit eiköhän nekin olleet perustaltaan samoja. Grande Punton TM kestotestissä kehuttiin erittäin lujarakenteiseksi koneeksi.
        Eli vm.17-20 Tipoissa käytetty 1.4 T-Jet tai vapari lujia koneita, jakopää hihnalla. Tämä uudempi 1.0 on tietääkseni ketjulla ja luonnollisesti kestosta ei vielä tietoa kun on vähän aikaa ollut tuotannossa.
        Alfoissa ja mm. 500X:ssä käytettiin aikaisemmin myös 1.4 multiair koneita. Niiden kestosta mulla ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti nekin ok. Uusissa 500X malleissa on 1.0 ja 1.3 koneet turbolla.
        Bravon joissakin malleissa oli GM:n manuaalisissa vaihdelaatikoissa (ei luultavasti vaparissa) ongelmia ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa. Sillä oli siihen aikaan yhteistyötä GM kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 1.0 on uusi kone, mutta 1.4 Fire vaparilla tai turbolla (T-Jet) erittäin luja moottori. Ei syö öljyä ja muutenkin kehuttu. Bravossa/Lineassa sekä Alfa Giuliettassa ja ja Lancia Deltassa tuota on 120 hv versiona ollut. Lineaa lukuunottamatta myös tehokkaampiakin.
        Linean ja Grande Punton 1.4 vaparit eiköhän nekin olleet perustaltaan samoja. Grande Punton TM kestotestissä kehuttiin erittäin lujarakenteiseksi koneeksi.
        Eli vm.17-20 Tipoissa käytetty 1.4 T-Jet tai vapari lujia koneita, jakopää hihnalla. Tämä uudempi 1.0 on tietääkseni ketjulla ja luonnollisesti kestosta ei vielä tietoa kun on vähän aikaa ollut tuotannossa.
        Alfoissa ja mm. 500X:ssä käytettiin aikaisemmin myös 1.4 multiair koneita. Niiden kestosta mulla ei ole mitään tietoa. Ilmeisesti nekin ok. Uusissa 500X malleissa on 1.0 ja 1.3 koneet turbolla.
        Bravon joissakin malleissa oli GM:n manuaalisissa vaihdelaatikoissa (ei luultavasti vaparissa) ongelmia ainakin ensimmäisissä vuosimalleissa. Sillä oli siihen aikaan yhteistyötä GM kanssa.

        Samaa mieltä, lujia olivat/ovat, mistä tuossa joku oli tiennyt, että Fiatin jet turbokoneissa olisi ollut vikoja?
        Itselläni on vielä Punto SX 1.2 koneella- 98 mallia ja ajettu 225.000 ja pirteä vielä kuin peipponen, toki öljyä vähän joutunee lisäilemään mutta eiköhän se ole ihan normaalia iän tuomaa kulumista.
        Eihän näistä uusista Fiatin 1.0 koneista kukaan vielä oikein tiedä miten ne kestää, itse uskon, että kestää varmasti, ei italiaanot tyhmiä ole, vai kuka ne onkin kehittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, lujia olivat/ovat, mistä tuossa joku oli tiennyt, että Fiatin jet turbokoneissa olisi ollut vikoja?
        Itselläni on vielä Punto SX 1.2 koneella- 98 mallia ja ajettu 225.000 ja pirteä vielä kuin peipponen, toki öljyä vähän joutunee lisäilemään mutta eiköhän se ole ihan normaalia iän tuomaa kulumista.
        Eihän näistä uusista Fiatin 1.0 koneista kukaan vielä oikein tiedä miten ne kestää, itse uskon, että kestää varmasti, ei italiaanot tyhmiä ole, vai kuka ne onkin kehittänyt.

        Kyllä tuo 1.0 tietääkseni Fiatin kehittämä. Sama 3-sylinterinen kone ilmeisesti kuin 500X:ssä mutta 20 hv vähemmän tehoa.
        500X:ssä samaa firefly -sarjan konetta saa myös 4-sylinterisenä 150 hv teholla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo 1.0 tietääkseni Fiatin kehittämä. Sama 3-sylinterinen kone ilmeisesti kuin 500X:ssä mutta 20 hv vähemmän tehoa.
        500X:ssä samaa firefly -sarjan konetta saa myös 4-sylinterisenä 150 hv teholla.

        Nyt on nettiautossa useita uusia Tipoja myynnissä. Ja fiat.fi sivulla hinnasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on nettiautossa useita uusia Tipoja myynnissä. Ja fiat.fi sivulla hinnasto.

        Ja esittelyt myös tulleet sivuille. Nytkähtihän se liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä, lujia olivat/ovat, mistä tuossa joku oli tiennyt, että Fiatin jet turbokoneissa olisi ollut vikoja?
        Itselläni on vielä Punto SX 1.2 koneella- 98 mallia ja ajettu 225.000 ja pirteä vielä kuin peipponen, toki öljyä vähän joutunee lisäilemään mutta eiköhän se ole ihan normaalia iän tuomaa kulumista.
        Eihän näistä uusista Fiatin 1.0 koneista kukaan vielä oikein tiedä miten ne kestää, itse uskon, että kestää varmasti, ei italiaanot tyhmiä ole, vai kuka ne onkin kehittänyt.

        Varmaan sekoittanut Opelin 1,4 litraiseen, jossa ainakin turbot porsi (TM käyttötestiautoissa).

        Opelilla ja Fiatilla kun oli taannoin vispilänkauppaa - Fiatin dieseleita Opeleissa ja Opel GM laatikoita ja muutama bensakone Fiateissa.

        Valitettavasti tehokkaampien t-jet Bravojen vaihdelaatikko on Opel/GM valmistama M32 ja se on todennäköisin vikapaikka. Hajoaa usein alle 100 tkm ajettuna.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuolleille ei pitäisi nauraa mutta nyt naurattaa

      Norjan johtava koronakieltäjä sairastui koronaan ja kuoli https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fbbd4cec-3688-4113-9424-bbd5d9c5a3c8
      Maailman menoa
      372
      8144
    2. Maisa sairaalassa

      https://aijaa.com/JHObE3 Nonni.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      7267
    3. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

      Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      3478