Potkut kesken päivän?

Anonyymi

Jos kesken työpäivän tulee potkut pitääkö työpäivä tehdä loppuun?

20

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse viipyä työpaikalla yhtään kauempaa kuin, että saa palautettua avaimet, puhelimen ym. työkäytössä olleen työnantajan omaisuuden ja kerättyä henkilökohtaiset tavarat työpöydältä ja pukkarista.

      • Anonyymi

        Sehän riippuu ihan siitä minkälainen soppari teillä on. Koeajalla lähtö voi tulla heti. Lähes jokaisessa koeajan ylittäneessä työsuhteessa on tietty irtisanomisaika. Ylemmän johdon kohdalla tulee kuitenkin yleensä välitön lähtö. Taidatte olla vähän tyhmemmänsorttista sakkia?


    • Anonyymi

      Itse en kyllä tekisi minuuttiakaan. Jos tulee potkut silloin pudotetaan hanskat samantien maahan. Sanotaan muutama ruma sana potkunantajalle ja häivytään heti maisemista. Miksi ihmeessä jäädä paikalle tonttupellenä pyöriskelemään. Sellaisessa ei ole tolkun häivääkään.

      • Anonyymi

        Näin sitä uhotaan, mutta totuus on aivan toinen. Mikäli lähtee heti ilman irtisanomisaikaa työnanatajalla on oikeus pidättää irtisanomisajan palkka joka on kertyneenä työntekijän palkkatilille.

        Koska palkat maksetaan jälkikäteen on "sisässä" tehdyn työn tilikertymää. Tämä jää työnantajalle jos rikkoo irtisanomisajan sopimuksen.


    • Anonyymi

      Jos tulee potkut niin silloin työnantajan tai hänen edustajan pitäisi varmistaa saman tien, että saat omat tavarasi ja palautat mitä he haluvat omiaan takaisin (avaimet, vaateet, yms.) sekä kuuluisi saattaa pois työpaikalta. Keikkahommissa tietenkin ei kai ole työpaikkaa mistä saattaa pois, mutta tapaaminen kuuluu sopia saman tien ja usein työnantajat pyytää allekirjoituksen, että ymmärrät tilanteen ym sellaista. Sinun ei tarvitse tehdä enää mitään, ellei sopimusta ole sovittu päättyväksi työpäivän jälkeen ja laitettu sitten työtodistukseen sellaiseksi määräajaksi. Joskus tehdään näin, ettei tule riitoja.

      Jos potkut on sovittu alkavaksi heti, sinun ei kuulu tehdä mitään heille paitsi antaa työnantajan omaisuus takaisin mikä heidän pitäisi tulla sinulta hakemaan - kun yhleensä se tehdään siinä pois saatto vaiheessa.

    • Anonyymi

      Potkut voi tarkoittaa työsopimuksen irtisanomista tai purkamista.
      Jos työnantaja purkaa työsopimuksen, niin työt päättyy just siihen.
      Jos työnantaja irtisanoo, niin työsuhde päättyy irtisanomisajan jälkeen ja silloin ollaan irtisanomisaika töissä, ellei työnantaja Ilmoita että ei ole työvelvoitetta.

      • Anonyymi

        Kummasta kyse jos koeajan viimeisenä päivänä pomot tulee kesken päivää ilmoittaa että ei jatketa sun kaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasta kyse jos koeajan viimeisenä päivänä pomot tulee kesken päivää ilmoittaa että ei jatketa sun kaa?

        Kyllä mun mielestä pitää saada avaimet ym. Palautettua, ja sanoa ainakin miten pahasti jäi hommat kesken. Aija jännä jos 2 esimiestä samaa asiaa selittää, vai olisiko toinen ollut ohjaaja. Yleensä ohjaajan mielipidettä kysyy esimies, jos olet ollut hänen kanssaan samaan aikaan töissä, mutta toinen tapa on että pomo soittaa työkaverit läpi, koska jotenkin se mielipide tekijänä pitää kehitellä, jos ei anna jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasta kyse jos koeajan viimeisenä päivänä pomot tulee kesken päivää ilmoittaa että ei jatketa sun kaa?

        Se on koeaikapurku.


    • Anonyymi

      Ei. Kun saa potkut,se on siinä. Eikun lampsii kotiin. Kun on pyytänyt että loppupalkka ja työtodistus pitää tulla pian.
      Palauttaa käytössä olleet välineet ja lähtee.

      • Anonyymi

        juurikin noin. Oikein sanottu. Osalla ihmisistä äkillinen potkujen saanti tyrmistyttää niin paljon, että järki ei toimi alkuunkaan, Tulee blackout tilanne. Hakkaa tyhjää. Potkut saanut voi jopa nöyränä soperrella potkujen antajalle, ettei loppupalkoilla ja työtodistuksilla niin kauhean tulenpalavaa kiirettä ole. Nuppi sumussa ahkeroidaan viimeiset tunnit vaikka kalossin kuva on takapuolessa. Sitten kotiin tultua kyökin penkillä istuessa järki alkaa kirkastumaan. "Hitto, minähän se olin joka sain potkut. Minua kohdeltiin väärin. Ei työnantaja potkuja saanut. Siellä se on verstaalla huomennakin, mutta minä en. Miksi ihmeessä menin retkuun. Minähän se tarinan potkittu uhri olen. Olisi vaan tiukasti pitänyt vaatia siltä nutipää ketkulta, että työtodistukset pikaisesti käteen ja loppupalkat nopeasti tilillle" . Potkut on sen suhteen loppu ja finaali.


    • Anonyymi

      Entäs jos olet firman autolla 500km päässä ja soitetaan, että se on lopputili. Miten sitten neuvotte tekemään?

      • Anonyymi

        Silloinhan palkka juoksee niin kauan kunnes olet sen auton ajanut firman pihaan ja avaimet palauttanut. Eli koukkaat auton ympäri ja köröttelet sopivaa nopeutta sinne firmalle takaisin. Vaihtoehtoisesti firma järjestää sinulle kyydin kotiin ja auto jää siihen.


    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan potkuja saannut. HUI!

    • Anonyymi

      Jos on vielä koeaika, se loppuu just siihen kun allekirjoitat purkusopimuksen. Jotkut kysyvät, teetkö tämän päivän loppuun.
      Valitettavasti nykyään potkitaan ulos juuri siinä kohtaa, kun koeaika on päättymässä. Näin kävi joskus itsellenikin, allekirjoitin tietty paperin ja annoin avaimet. Kaikki työvälineeni ja sangot, pesuaineet olin ottanut esille. Kyllä olisi tehnyt mieli " vahingossa " potkaista sanko nurin, muttei kehdannut. Tiesin, ettei minussa siivoojana ollut vikaa ja sainkin lähes heti uuden työpaikan. Oli vain kyseisen firman tapa potkia koeajan lopussa pois, en tiedä miksi he niin tekivät.

      Rohkeasti uutta työpaikkaa vaan hakemaan.

      • Anonyymi

        Mulle kävi sillä tavalla että esimiehen oma työnantaja soitti ja irtisanoi minut, syytä tiedustellessani ei vastausta osannut antaa, sitten keksi sanoa et mut ois jouduttu patistaa töihin?

        Se oli kyllä yksi päivä kun olin auttamassa kerrostalossa vahauksissa, olin ns "ylimääräinen",, narsisti työnantaja tiuski mulle koko päivän ja lopulta itse kysyin saanko lähteä aikaisemmin kun nyt olen täss ns ylimääräisenä, saat, oli vastaus, seuraavana päivänä kaverin luona kyläilessä tää esimiehen työnantaja soitti mulle.

        Eipä jäänyt epäselväksi miksi : olin aikaisemmin työskennellyt heillä, kun olin 1,5 vuotta ilta työntekijänä eräässä kaupassa kouluni ohella, väsyin enkä jaksanut työskennellä heillä, irtisanoin itseni, samana vuonna hain kuitenkin kesätyöntekijäksi ja pääsin. Muut työntekijät kehui työnjälkeäni yms. Joten noista ns potkuista tiesin että oli kosto, siitä olen katkera kun pam liitto ei tukenut vaikka oli laiton irtisanominen, koska ei ollut suullista eikä kirjallista koeaikaa, piti olla 2 kuukautta töissä, paniikissa revin työsopimuksen kun itketti ja olin hysteerinen potkujen takia.

        Tää pulju on yksi isompi siivousfirma, nimen kaikki osaa varmaan arvata.


    • Anonyymi

      Mä ainakin kiroaisin ja huutaisin työpaikalla kaikille jotka kuulo etäisyydellä kuinka epäoikeudenmukaista ja väärin ovat kohdelleet, lisänä epäkohtia työpaikasta.

    • Anonyymi

      Kun loparit tulee niin mitä sitä jäädä p.hen
      Itse otin koeaika loparit.heitin avaimet paria työkaveria halasin yhdelle sanoin suorat sävelet
      Ovet paukkui huh huh se oli siinä.en ole päivääkään katunut P...N. saan kyllä pyytämättä.
      Eikä ole yhtään ikävä kaipuu sielläpä ovat

    • Anonyymi

      Yleensä työsuhde päättyy välittömästi. Onhan sitä omalle kohdalle lopputili tullut jo parikymmentä kertaa. Se on vain alan tapa. Menee nykyään ihan olankohautuksella ja seuraavaan paikkaan. Ei siellä töissä kannata pyöriä kuin sen verran että saa ne kassan päivät täyteen ja lomailee sitten sen 400pv.

    • Anonyymi

      Mitenkä muuten voi lopputili tulla?
      Jos lähdet heti etkä noudata irtisanomisajan sopimusta on työnatajalla oikeus pidättää irtisanomisajan palkkan verran.
      Yleensä sisässä on n.1kk palkka.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1865
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1817
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1738
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1302
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      89
      1135
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      60
      1119
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1102
    Aihe