Puolassa Kozlowkan palatsissa siihen laitettiin kirkasta vodkaa, makeaa vermuttia ja pikkutippa giniä. Kirja on uusi, nimeltään "Mannerheim Puolan vuodet".
Se on kiinnostava täydennys Mannerheimin elämään. Harvassa kirjassa kerrotaan
niin paljon hänen yksityisemmästä elämästään. Historiasta ja Mannerheimista kiinnostuneelle kirja on oikein passeli täydennys. Noin puolet kirjasta on ennenjulkaisemattomia valokuvia. Kirjoittajat ovat Anna ja Jukka Soisalon-Soininen. Tilasin teoksen kirjastosta.
Oletko itse nautiskellut jostakin kirjasta viime aikoina ?
Pistinpä menemään 350 sivua Mannerheimiä ja "Marskin ryyppykin" olisi mennyt päälle
14
77
Vastaukset
- Anonyymi
En ole kovin kiinnostunut Mannerheimista, mutta Puolan historiasta olen ja
yksistään Puolan historiasta ei ole suomeksi paljon kirjoitettu. Kannattaisiko minun lainata kirja vai onko se enimmäkseen Mannerheimia ?- Anonyymi
Ammattiyhdistysjohtaja Lech walesa pidätettiin aikoinaan, kun hänen Ladansa hyytyi kesken matkan.
Hän avasi konepellin ja löysi vian, kun kaksi miliisiä ajoi paikalle.
Walesa vilkaisi miliisejä ja sanoi:
"Puolassa on jotakin vikaa.
Johto on vaihdettava!"
Hän sai 8 vuoden tuomion Valtion arvostelemisesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammattiyhdistysjohtaja Lech walesa pidätettiin aikoinaan, kun hänen Ladansa hyytyi kesken matkan.
Hän avasi konepellin ja löysi vian, kun kaksi miliisiä ajoi paikalle.
Walesa vilkaisi miliisejä ja sanoi:
"Puolassa on jotakin vikaa.
Johto on vaihdettava!"
Hän sai 8 vuoden tuomion Valtion arvostelemisesta.Ei pidä paikkaansa
Puola ei ole Skp
Siellä ei toimittu noin
kui Nliitossa - Anonyymi
Puolan historiasta kiinnostuneelle kirjaa voi kirjaa lämpimästi suositella.
Se on hyvin monitasoinen ja monitahoinen. Se ajoittuu pääosin vuosiin
1909-1916, mutta sitä edeltääväänkin aikaan ja myöhäisempään aikaan.
Kirjassa on valtavasti erilaista tietoa.
ap. Anonyymi kirjoitti:
Puolan historiasta kiinnostuneelle kirjaa voi kirjaa lämpimästi suositella.
Se on hyvin monitasoinen ja monitahoinen. Se ajoittuu pääosin vuosiin
1909-1916, mutta sitä edeltääväänkin aikaan ja myöhäisempään aikaan.
Kirjassa on valtavasti erilaista tietoa.
ap.Puolalaiset ovat monesti kokeneet kovia sen vuoksi, että ovat Venäjän naapurissa,
Toisaalta on siinä idän ja lännen välissä maata on jaettu moneen kertaan historian aikana.
Katynin joukkomurhalla on juurensa jo 1920 luvulla Puolan ja Venäjän käymään sotaan, Venäjän kosto saattaa elää vuosikymmeniä.
Toisaalta joukkomurhalla lienee yhteys myös suomalaisiin.maissiii kirjoitti:
Puolalaiset ovat monesti kokeneet kovia sen vuoksi, että ovat Venäjän naapurissa,
Toisaalta on siinä idän ja lännen välissä maata on jaettu moneen kertaan historian aikana.
Katynin joukkomurhalla on juurensa jo 1920 luvulla Puolan ja Venäjän käymään sotaan, Venäjän kosto saattaa elää vuosikymmeniä.
Toisaalta joukkomurhalla lienee yhteys myös suomalaisiin.Katynin joukkomurhasta on tehty elokuva Katyn,
puolalainen Andrze Wajdan ohjasi vuonna 2007
Hyvä ja kaikin puolin katsottava elokuva,
ohjaajan isä ammuttiin juuri Katynissä ja hän on tehnyt elokuvanvanhempiensä muistoksi..
- Anonyymi
Olen asunut Puolassa ja olin jonkin aikaa keskitysleirin oppaana
Vapaa-ajalla etsin sieltä jälkiä suomalaisista, löysin mm pankkikirjan osoitteineen Viime aikoina olen nauttinut äänikirjoista,
kevytmieliselle ne ovat kepeää viihdettä.
Amanda Vaaran neljän kirjan verran Pientä fiksausta vailla-kirjasta alkaen
Amanda Vaara on kirjailija Nina Hakalahden sivupersoona, kirjat ovat lämminhenkisiä ja kertovat nuoresta naisesta, joka burnoutin jälkeen hankkii vanhan kansakoulun ja perustaa siihen majatalon Venla Villan, ystävyyttä, rakkautta ja erilaisia ihmissuhdekiemuroita.
Tykkään myösJenny Colganin kirjoista sekä Nina Georgen Pienestä Kirjapuodista ja Pienestä bistrosta, tällä hetkellä kuuntelen hänen kirjaansa
Uniin eksyneet, unen ja valveen välitilasta tarinaa ja niin sujuvaa kerrontaa.
Välissä kuuntelin Aino Huilajan Pakumatkalla, kirjailija itse luki kirjansa, tarinaa oli mukava kuunnella, varsinkin kun kirjailija on uutisankkurityönsä takia ollut paljon julkisuudessa.
Marskin ryyppy sopisi mainiosti myös
tämän laatuisen kepeän äänikirjanautinnon päälle.- Anonyymi
Ei nämä Puolaa tunne vaikka meillä on ollut yhteinen kuningas, patsas Varsovassa
Olen asunut Varsovassa
Seuraava juttu kuvaa sodanjälkeistä tilannetta ja on tosi
Wladyslaw Gomulka johti sodan aikana Puolan kompuoluetta ja sen jälkeen
1950 - luvulla 3 puolalaista keskustelee työleirillä
Miksi sinä olet täällä?
Vastustin Gomulkaa
Entä sinä?
Kannatin Gomulkaa
Entä sinä sitten?
Minä olen Gomulka
Venäläiset panivat Gomulkan ja muita puolalaisia kommunisteja linnaan
Useita kertoja - Anonyymi
Olen lukenut n 1 kirjaa Mannerheimistä ja Mannerheimin toimintaan liittyvistä kirjoista. Pitänee lukea vielä tämäkin Puolan vuosista. Kiitos vinkistä.
- Anonyymi
Unohtui vielä kertoa, että nyt menossa on "Korpivaellukselta Vallan Kahvaan" Suomalaiskansallisen Kokoomuspuolueen historia 4. osa Vesa Vares. Sivulla 114 menossa.
- Anonyymi
"Puolan vuodet" on kiinnostava täydennys Mannerheimin profiiliin. Se sisältää valtavasti erilaista asiaa vuosilta 1909-1916 ja niitten vuosien ulkopuoleltakin. Kirja on sisällöltään henkilökohtainen. Ei "sotastrategiakirja", mutta Mannerheimista puheenollen
ei sitä aihettakaan voi välttää. Senaikaista Puolan ja Euroopan historiaa kirja kertoo tietysti myös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohtui vielä kertoa, että nyt menossa on "Korpivaellukselta Vallan Kahvaan" Suomalaiskansallisen Kokoomuspuolueen historia 4. osa Vesa Vares. Sivulla 114 menossa.
"Korpivaellus" voisi olla mielenkiintoinen lukea. En ottanut ensin todesta
kirjaa, täällä on niin paljon häirikkökommentteja, että luulin kirjaa keksityksi
nimen takia, siinä on jotain sellaista - absurdia, niinkuin Kokoomuksen olemassaolossa
YYA-aikana. Laaja teos, montako osaa yhteensä ?
- Anonyymi
Mannerheimista voi lukea monessa kirjassa ja erillisiäkin on hänestä kirjoitettu
ja hän on itse kirjoittanut muistelmiaan. Ei tosin ihan itse.
Pekka Visurin "Mannerheim ja Heinrichs" (370 sivua) on yksi omasta mielestäni parhaita kirjoja hänen toiminnastaan sodanjohtajana.
"Uusi tutkimustieto antaa antaa entistä parempia vastauksia,
jotka monipuolistavat ja syventävät Mannerheim-kuvaa", kertoo kirjan takakansi
ja se on totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860