Pistinpä menemään 350 sivua Mannerheimiä ja "Marskin ryyppykin" olisi mennyt päälle

Anonyymi

Puolassa Kozlowkan palatsissa siihen laitettiin kirkasta vodkaa, makeaa vermuttia ja pikkutippa giniä. Kirja on uusi, nimeltään "Mannerheim Puolan vuodet".
Se on kiinnostava täydennys Mannerheimin elämään. Harvassa kirjassa kerrotaan
niin paljon hänen yksityisemmästä elämästään. Historiasta ja Mannerheimista kiinnostuneelle kirja on oikein passeli täydennys. Noin puolet kirjasta on ennenjulkaisemattomia valokuvia. Kirjoittajat ovat Anna ja Jukka Soisalon-Soininen. Tilasin teoksen kirjastosta.

Oletko itse nautiskellut jostakin kirjasta viime aikoina ?

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ole kovin kiinnostunut Mannerheimista, mutta Puolan historiasta olen ja
      yksistään Puolan historiasta ei ole suomeksi paljon kirjoitettu. Kannattaisiko minun lainata kirja vai onko se enimmäkseen Mannerheimia ?

      • Anonyymi

        Ammattiyhdistysjohtaja Lech walesa pidätettiin aikoinaan, kun hänen Ladansa hyytyi kesken matkan.
        Hän avasi konepellin ja löysi vian, kun kaksi miliisiä ajoi paikalle.

        Walesa vilkaisi miliisejä ja sanoi:
        "Puolassa on jotakin vikaa.
        Johto on vaihdettava!"

        Hän sai 8 vuoden tuomion Valtion arvostelemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiyhdistysjohtaja Lech walesa pidätettiin aikoinaan, kun hänen Ladansa hyytyi kesken matkan.
        Hän avasi konepellin ja löysi vian, kun kaksi miliisiä ajoi paikalle.

        Walesa vilkaisi miliisejä ja sanoi:
        "Puolassa on jotakin vikaa.
        Johto on vaihdettava!"

        Hän sai 8 vuoden tuomion Valtion arvostelemisesta.

        Ei pidä paikkaansa
        Puola ei ole Skp
        Siellä ei toimittu noin
        kui Nliitossa


      • Anonyymi

        Puolan historiasta kiinnostuneelle kirjaa voi kirjaa lämpimästi suositella.
        Se on hyvin monitasoinen ja monitahoinen. Se ajoittuu pääosin vuosiin
        1909-1916, mutta sitä edeltääväänkin aikaan ja myöhäisempään aikaan.
        Kirjassa on valtavasti erilaista tietoa.
        ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolan historiasta kiinnostuneelle kirjaa voi kirjaa lämpimästi suositella.
        Se on hyvin monitasoinen ja monitahoinen. Se ajoittuu pääosin vuosiin
        1909-1916, mutta sitä edeltääväänkin aikaan ja myöhäisempään aikaan.
        Kirjassa on valtavasti erilaista tietoa.
        ap.

        Puolalaiset ovat monesti kokeneet kovia sen vuoksi, että ovat Venäjän naapurissa,
        Toisaalta on siinä idän ja lännen välissä maata on jaettu moneen kertaan historian aikana.

        Katynin joukkomurhalla on juurensa jo 1920 luvulla Puolan ja Venäjän käymään sotaan, Venäjän kosto saattaa elää vuosikymmeniä.
        Toisaalta joukkomurhalla lienee yhteys myös suomalaisiin.


      • maissiii kirjoitti:

        Puolalaiset ovat monesti kokeneet kovia sen vuoksi, että ovat Venäjän naapurissa,
        Toisaalta on siinä idän ja lännen välissä maata on jaettu moneen kertaan historian aikana.

        Katynin joukkomurhalla on juurensa jo 1920 luvulla Puolan ja Venäjän käymään sotaan, Venäjän kosto saattaa elää vuosikymmeniä.
        Toisaalta joukkomurhalla lienee yhteys myös suomalaisiin.

        Katynin joukkomurhasta on tehty elokuva Katyn,
        puolalainen Andrze Wajdan ohjasi vuonna 2007

        Hyvä ja kaikin puolin katsottava elokuva,
        ohjaajan isä ammuttiin juuri Katynissä ja hän on tehnyt elokuvanvanhempiensä muistoksi..


    • Anonyymi

      Olen asunut Puolassa ja olin jonkin aikaa keskitysleirin oppaana
      Vapaa-ajalla etsin sieltä jälkiä suomalaisista, löysin mm pankkikirjan osoitteineen

    • Viime aikoina olen nauttinut äänikirjoista,
      kevytmieliselle ne ovat kepeää viihdettä.

      Amanda Vaaran neljän kirjan verran Pientä fiksausta vailla-kirjasta alkaen
      Amanda Vaara on kirjailija Nina Hakalahden sivupersoona, kirjat ovat lämminhenkisiä ja kertovat nuoresta naisesta, joka burnoutin jälkeen hankkii vanhan kansakoulun ja perustaa siihen majatalon Venla Villan, ystävyyttä, rakkautta ja erilaisia ihmissuhdekiemuroita.

      Tykkään myösJenny Colganin kirjoista sekä Nina Georgen Pienestä Kirjapuodista ja Pienestä bistrosta, tällä hetkellä kuuntelen hänen kirjaansa
      Uniin eksyneet, unen ja valveen välitilasta tarinaa ja niin sujuvaa kerrontaa.

      Välissä kuuntelin Aino Huilajan Pakumatkalla, kirjailija itse luki kirjansa, tarinaa oli mukava kuunnella, varsinkin kun kirjailija on uutisankkurityönsä takia ollut paljon julkisuudessa.

      Marskin ryyppy sopisi mainiosti myös
      tämän laatuisen kepeän äänikirjanautinnon päälle.

    • Anonyymi

      Ei nämä Puolaa tunne vaikka meillä on ollut yhteinen kuningas, patsas Varsovassa
      Olen asunut Varsovassa
      Seuraava juttu kuvaa sodanjälkeistä tilannetta ja on tosi

      Wladyslaw Gomulka johti sodan aikana Puolan kompuoluetta ja sen jälkeen

      1950 - luvulla 3 puolalaista keskustelee työleirillä

      Miksi sinä olet täällä?
      Vastustin Gomulkaa
      Entä sinä?
      Kannatin Gomulkaa
      Entä sinä sitten?
      Minä olen Gomulka

      Venäläiset panivat Gomulkan ja muita puolalaisia kommunisteja linnaan
      Useita kertoja

    • Anonyymi

      Olen lukenut n 1 kirjaa Mannerheimistä ja Mannerheimin toimintaan liittyvistä kirjoista. Pitänee lukea vielä tämäkin Puolan vuosista. Kiitos vinkistä.

      • Anonyymi

        Unohtui vielä kertoa, että nyt menossa on "Korpivaellukselta Vallan Kahvaan" Suomalaiskansallisen Kokoomuspuolueen historia 4. osa Vesa Vares. Sivulla 114 menossa.


      • Anonyymi

        "Puolan vuodet" on kiinnostava täydennys Mannerheimin profiiliin. Se sisältää valtavasti erilaista asiaa vuosilta 1909-1916 ja niitten vuosien ulkopuoleltakin. Kirja on sisällöltään henkilökohtainen. Ei "sotastrategiakirja", mutta Mannerheimista puheenollen
        ei sitä aihettakaan voi välttää. Senaikaista Puolan ja Euroopan historiaa kirja kertoo tietysti myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui vielä kertoa, että nyt menossa on "Korpivaellukselta Vallan Kahvaan" Suomalaiskansallisen Kokoomuspuolueen historia 4. osa Vesa Vares. Sivulla 114 menossa.

        "Korpivaellus" voisi olla mielenkiintoinen lukea. En ottanut ensin todesta
        kirjaa, täällä on niin paljon häirikkökommentteja, että luulin kirjaa keksityksi
        nimen takia, siinä on jotain sellaista - absurdia, niinkuin Kokoomuksen olemassaolossa
        YYA-aikana. Laaja teos, montako osaa yhteensä ?


    • Anonyymi

      Mannerheimista voi lukea monessa kirjassa ja erillisiäkin on hänestä kirjoitettu
      ja hän on itse kirjoittanut muistelmiaan. Ei tosin ihan itse.

      Pekka Visurin "Mannerheim ja Heinrichs" (370 sivua) on yksi omasta mielestäni parhaita kirjoja hänen toiminnastaan sodanjohtajana.

      "Uusi tutkimustieto antaa antaa entistä parempia vastauksia,
      jotka monipuolistavat ja syventävät Mannerheim-kuvaa", kertoo kirjan takakansi
      ja se on totta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe