Tein lukon karmirautaan kolon jotta oven lukko menee taulukkoon. Lukossa ulkona avain ja sisällä kääntönuppi. Kun laitoin oven kiinni, niin meni takalukkoon mutta ei aukea! Ei aukea sisältä nupista eikä ulkoa avaimella. Onko ideoita miten saisin lukon auki?
Oven Abloy takalukossa
4
85
Vastaukset
- Anonyymi
Jos vaikka tilaisit lukkosepän... 🤔
Olisi muuten kannattanut tilata jo ennen omia virityksiä!!!
Eiköhän ne aloittajan viritykset lisää kitkaa sen verran, että lukkoa ei saa auki. Millimetrin heitto asennuksessa riittää siihen.
Kyllä, itse saa maalata, asentaa lattioita, tapetoida, ja se on rahallisesti jopa kannattavaa. Sen sijaan sähkötöitä, vesi- ja viemäritöitä ei pidä itse tehdä.
Nyt aloittajalla menee se ovi vaihtoon, tein itse, menetin 2.000 €......
Eli opetelkaa käyttämään ammattilaisia?
Siitähän meille palkka maksetaan, että osaamme omalla alallamme premmin saman kuin muut!
Niin aloittajalle, kuin myös muille.- Anonyymi
Väärin. Sähkötyöt ovat luvanvaraisia, LVI ei. Uudisrakennuksessa tosin tarvitaan vastaavat työnjohtajat LVI-kaselmukseen ja allekirjoittamaan.
Koskaan en ole lukkoseppää käyttänyt ja lukkoja olen asentanut lukuisia. Olen asentanut numerolukkoja, sähkölukkoja, sormenjälkilukkoja, kalustelukkoja, turvalukkoja, erilaisia Abliy lukkoja jne. Rakennan ja asennan myös murtohälyyttimiä sekä videovalvontajärjestelmiä.
Itse käytän Abloy:n ulkomnaisia lukkomalleja, koska a) ne ovat merkittävästi halvempia kuin samat suomalaisille myytävät ja b) onpahan ainakin uusi haaste murtautujalle.
- Anonyymi
Vaikea sanoa näkemättä ja tietämättä mikä lukkotyyppi kyseessä,
pintalukko vai lukkorungollinen oveen upotettava. jossain lukoissa
teljen pitää päästä täysin ulos jotta " takalukittuu " ja jotta aukeaisi
vääntösalpaa tai avainta kiertämällä....
Monenlaista voi osata ( ja osaankin ) paremmin kuin ns " ammattimies "
Olkoon sitten valtuutettu lukkoseppä, sähkömies, putkimies tai muu,
Ammattitutkinnon suorittaminen ei ole tae todellisesta osaamisesta,
se antaa vähän alkeita.........Joku ei opi tekemälläkään.. - Anonyymi
Riippuu siitä oletko sisä- vai ulkopuolella. Jos olet sisäpuolella, niin purat lukon ja avaat puukolla, ruuvimeisselillä tms.
Jos olet ulkopuolella, niin siellähän sitten pysyt.
Abloy on siitä hankala tuote, että esimerkiksi vääntöraudan oikea pituus on joskus hankala löytää. Usein tuollaiset virheet johtuvat vääntöraudan väärästä asennuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882