Nyt on ensimmäistä kertaa 32 gigan muistikortti johon mahtuu noin 13000 kuvaa. Nyt on menossa numero 9930. Uskaltaako tälle kortille kuvaamista jatkaa yli 10000? Mitä silloin tapahtuu? Rupeavatko kuvat menemään alkupään kuvien päälle? Ehkä on varminta ostaa uusi muistikortti ja jättää tämän kortin loppuosa tyhjäksi.
Digikamerastani loppuu numerot 10000 jälkeen.
16
51
Vastaukset
- Anonyymi
Ne kuvathan voi siirtää tietokoneelle, tyhjentää muistikortin ja kuvata siihen uudestaan.
- Anonyymi
Mitä käy siinä siirtäessä kun loppupään kuvilla on samat numerot kuin alkupään kuvilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä käy siinä siirtäessä kun loppupään kuvilla on samat numerot kuin alkupään kuvilla?
Tietokone kysyy sitä erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvat tietysti nimetään uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvat tietysti nimetään uudelleen.
Ainakin jokaista kuvaa ei voi nimetä erikseen uudelleen.Niitä on tuhansia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin jokaista kuvaa ei voi nimetä erikseen uudelleen.Niitä on tuhansia.
Ne voi nimetä yksinkertaisesti "Kuva 1, Kuva 2 jne.. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi nimetä kerralla tuhansia kuvia juoksevalla numerojärjestyksellä ylläolevan mukaisesti.
- Anonyymi
Kortin alustus aina kun siirtää kuvat koneelle nollaa koko homman..
- Anonyymi
Minun kamerassani kuvanumerointi on juokseva aina alusta maailman tappiin.
- Anonyymi
Minä en viitsi säilöä lukemattomia kuvia koska ei niitä kukaan katsele.
- Anonyymi
Miksi siis ottaa kuvia ollenkaan?
- Anonyymi
Se on tämän digiajan huonopuoli. Kun kuvien otto on helppoa ja ei maksa mitään niin niitä tulee helposti otettua satoja ellei tuhansia vuodessa. Filmiaikaan asia oli toinen kun se filmi maksoi kehittäminen. Ei voinut vaan "räpsiä" päivät pitkät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siis ottaa kuvia ollenkaan?
Ihmiset eivät yleensä ole on/off.
- Anonyymi
Jos siinä on 64 bittinen laskuri niin se osaa nimetä 18,446,744,073,709,551,615 kuvaa.
- Anonyymi
Mihinkähän minun vastaukseni taas katosi.
Ei ole mitään hätää. Kun kuvia tulee tietty määrä tekee kamera uuden kansion ja aloittaa alusta.
Ongelma tulee vasta sitten, jos itse siirtelet kuvia kansiosta toiseen, mutta silloinkin tietokone varoittaa jo olenassa olevasta samannimisestä kuvasta, tai lisää jonkin merkin siirrettävään kuvaan niin ettei ylikirjoitu.- Anonyymi
Niin kone ehdottaa että halutaanko kopioida molemmat ja lisää niihin automaattisesti ylimääräisen numeron.
Kamerat jakaa kuvat alikansioihin, joten ongelmaa ei ole. Toki, jodcPC:llr kopioi kaiken yhteen kansioon voi tulla ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.885967- 1723672
- 533209
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2112205- 351951
- 341884
- 461833
- 581733
- 191703
- 201661