Kuinka jaksatte siivotakotona töitten jälkeen?

Anonyymi

Masentaa kun 8h siivoustyötä takana niin ei vaan enää innosta edes pöydän pyyhkiminen ja koti suttaantuu vaikkei ihmeempiä puuhaa kunnes vkl saa siivottua,kamala noidankehä kun sotkuinen koti masentaa muttei jaksa tehdä asialle mitään :(

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä itsekkin on mitta täynnä, ja kädet kipeät näin korona aikana saa pyyhkiä pintoja alvariinsa. Opin katsomaan läpi sormien kotona. Wc ja keittiö kun on ok, ja hanat kiiltää, se riittää. Imurointi heti kun on tarpeen.

    • Anonyymi

      Onko kaiken pakko kiiltää aina? Ei. Ja onko pakko siivota kotona kunnolla kerralla joka paikka? Ei. Suutarin lapsella ei ole kenkiä,vanha sanonta.
      Itse otan muutaman perusasiat,töitten jälkeen heti. Meen suihkuun,sitten vien pyykin pesuun,syön,pyyhin ehkä parista kohtaa pölyjä,ovenkahvat ja näpelöimäni katkaisijat,lompakon,kännykät. Lemmikille kun aikaa näin jää,ja ihan olemiselle. Jouluna vähän siivosin paremmin,talvilomalla myös otan kotoa kunnolla. Sitten kun siitepölyajat on menossa ohi,pesen partsilasit,jne kaava minulla on. Miks rakentaa stressiä? Eikö muka työn stressit riitä? Tiukalla mitoituksella kun painaa menemään puhdasta kuin turkin hihasta,mikä ihme ettei aina,jaksa. Tekee vähän päivässä,paljon viikossa.

      • Anonyymi

        No kun jos on vaikka perhettä? (Joilla logiikka sä se siivooja oot :D)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun jos on vaikka perhettä? (Joilla logiikka sä se siivooja oot :D)

        Ja perhekö ei osaa itse yhtään mitään? Elä naurata,ihminen. Jos puoliso ja vaikkapa vähän isompi lapsi ei osaa yhtään auttaa äitiä,kotihommussa,syy ei ole sen perheen. Vaan sen joka alunperinkin on ruvennut paapomaan koko porukan sotkut alta aina pois.
        Mies töihin välillä kotiin,alushousut jalassa tai ilman. Ja ne isommat muksut kans tekemään edes pikkuhommia. Jo yli 20 v sitten suursiivoukset tehtiin omassa perheessä,kun lapset oli pieniä,niin,että mies jynssösi lattioita,siirteli kaapit,hoiti parketin. Minä imuroin,pyyhin pölyjä ja joskus mies laittoi ruokaakin,ja toki pisti vaatteensa ihan itse pesuun ja ripusti kuivamaan. Minä olin mukana ulkotöissä,ja autojen korjauksessa. Se meni niin että kukin teki mitä osasi. Nuorempi poika oli kova siivoomaan,ja varavoimaa jne. Vanhempi oppi laittamaan joitain ruokia että maukkaita olivat. Ei perhe ole passattava kääri laiskimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja perhekö ei osaa itse yhtään mitään? Elä naurata,ihminen. Jos puoliso ja vaikkapa vähän isompi lapsi ei osaa yhtään auttaa äitiä,kotihommussa,syy ei ole sen perheen. Vaan sen joka alunperinkin on ruvennut paapomaan koko porukan sotkut alta aina pois.
        Mies töihin välillä kotiin,alushousut jalassa tai ilman. Ja ne isommat muksut kans tekemään edes pikkuhommia. Jo yli 20 v sitten suursiivoukset tehtiin omassa perheessä,kun lapset oli pieniä,niin,että mies jynssösi lattioita,siirteli kaapit,hoiti parketin. Minä imuroin,pyyhin pölyjä ja joskus mies laittoi ruokaakin,ja toki pisti vaatteensa ihan itse pesuun ja ripusti kuivamaan. Minä olin mukana ulkotöissä,ja autojen korjauksessa. Se meni niin että kukin teki mitä osasi. Nuorempi poika oli kova siivoomaan,ja varavoimaa jne. Vanhempi oppi laittamaan joitain ruokia että maukkaita olivat. Ei perhe ole passattava kääri laiskimuksia.

        Kuka sanoi etteivät osaa?
        Eivät vaan viitsi ja mulla taitaa olla kuitenkin olla lyhin pinna sotkujen suhteen vaikka väsyttäs...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sanoi etteivät osaa?
        Eivät vaan viitsi ja mulla taitaa olla kuitenkin olla lyhin pinna sotkujen suhteen vaikka väsyttäs...

        Pidemmät pinna. Jätät urakkakoneasenteen työmaan oven sisälle. Korian on elämistä varten,eikä mikään sairaala.


    • Anonyymi

      kyllä jaksan

    • Anonyymi

      Aseptiikka ratkaisee tai sitten ei. Työ on antoisa, lähes kuin Herralle tekisi välillä. Hups

    • Anonyymi

      Emäntää seuratessa tuo ei niin haittaa, vaimo on ihan eri. Erihän valmistaa aineita puhtaana pitoon?

    • Anonyymi

      Kun ammatiltansa on siivooja, niin ilman muuta kodin tulee kiiltää puts plankina.
      Ei mitään tekemistä päivätyön "uuvuttavuuden" kanssa.

      • Anonyymi

        Pitää? Ja varnastikkimn pomo tirkistelee ikkunoista aina kun nukutte... Että onko konmaritettu,onko vahattu,onko tiskipöytä tyhjä,onko kengät ja takit kuin armeijaväellä,onko yläpölyt aina poissa.
        Ja sitten se pomo vielä varmaan tekee tarkistuskäyntejä kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää? Ja varnastikkimn pomo tirkistelee ikkunoista aina kun nukutte... Että onko konmaritettu,onko vahattu,onko tiskipöytä tyhjä,onko kengät ja takit kuin armeijaväellä,onko yläpölyt aina poissa.
        Ja sitten se pomo vielä varmaan tekee tarkistuskäyntejä kotiin.

        Jos ei osaa kotiansa siistinä pitää, niin miten ihmeessä onnistuu siivoojan ammatissansa. Homssuisuus tuppaa kostautumaan huonona työn jälkenä myös siellä työpaikalla. On nähty monet monet kerrat. Asia perustuu tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa kotiansa siistinä pitää, niin miten ihmeessä onnistuu siivoojan ammatissansa. Homssuisuus tuppaa kostautumaan huonona työn jälkenä myös siellä työpaikalla. On nähty monet monet kerrat. Asia perustuu tietoon.

        Jos on raskaampi siivoustyö,niin ei jaksa aina siivota paljon kotona. Se ei tarkoita huonoa osaamista,vaan että on työnsä tehnyt,jos voimat on pois illasta.
        Että lähdepä itse aamuyöstä töihin,ja siistiä sitten 21.20 jonkun sotkuja kotona. Milloinka siinä ehtii nukkua hyvät unet ennen uutta vuoroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei osaa kotiansa siistinä pitää, niin miten ihmeessä onnistuu siivoojan ammatissansa. Homssuisuus tuppaa kostautumaan huonona työn jälkenä myös siellä työpaikalla. On nähty monet monet kerrat. Asia perustuu tietoon.

        Ei kai osaamisesta ollut kyse vaan jaksamisesta. Vähän "homssuinen" saatan olla joidenkin mielestä ulkoisestikin, mutta eipähän missään firmamme kohteessa ikinä ole työnjäljestäni valitettu (päinvastoin), ei edes silloin kun välillä olen joutunut tekemään työkavereidenkin alueita siihen 8 tuntiin sisällyttäen. Ei kannata tehdä oletuksia "tietoon" perustuen. Tottakai nopeammin siivous kotona sujuu kun osaa hommat, mutta kaikki eivät elä puhtaanapidolle, vaikka se heidät elättäisikin ;-)


    • Anonyymi

      Siivoan viikonloppuisin. Thats it!

    • Anonyymi

      Ruumiillista työtä ei saisi tehdä lain mukaan kuin 4 tuntia vuorokaudessa!!

    • Anonyymi

      Aamuvuoroviikoilla kotona siivous ei ole ongelma. Ennen iltavuoroa taas ei huvita mikään. Viikonloppuna en siivoa. Vain lomalla olen tyytyväinen kun jaksan joka päivä pyyhkiä keittiön pinnat ja tehdä muita kotitöitä.

    • Anonyymi

      Viikonloppuisin tulee useimmiten siivottua ja pyykättyä, enää en ota liikaa stressiä, muuten on heti herätessä ahdistus mitä kaikkea pitää saada tehtyä ja sitten itkupotkuraivarit kun psyyke hajoaa. Moni työkaverikin sanoo, ettei kotona niin puhdasta ole. Varmaan haastavampaa perheelliselle kun useampia, jotka sotkee. Itsellä vain mies (ja meidän kissa), joka ei omia sotkujaan usein edes huomaa eikä siivoamisen jälki ole sama kuin jos itse tekisi :-P Ei mielestäni tarvitse kotona olla siistiä, vaikka siivoaminen olisikin se mitä työkseen tekee. Mua ei ainakaan "laiskuus" tai mikäli seuraa töihin vaan täysillä siellä teen. Eihän töissä itselle siivota.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä on töiden jälkeen puhkipoikki, mut joka päivä putsaan kuitenki keittiön. Muuta siivousta sit pitkin viikkoa. Ja mieskin kyllä siivoaa jossen ite ole kerennyt tai jaksanut. Mut mussa on vähän perfektionistin vikaa ja teen mieluummin kaiken yksin 😬 Viikonloppuna sit teen isomman siivouksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      397
      1562
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1165
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      824
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      175
      721
    Aihe