Yli vuoden ajan ollut viime aikoina nopeasti pahenevaa pistelyä ja tunnottomuutta sormissa (etenkin kaksi pienintä sormea) ja varpaissa ja jalkaterissä. Sormenpäät ovat lisäksi punaiset ja ranteetkin ovat kipeytyneet viime kuukausina. Todettu sepelvaltimotauti (valtimotauti) kolmisen kuukautta sitten veritulpan hoidon aiheuttamien ongelmien seurauksena. Sydämen varjoainekuvaus on tehty, mutta pallolajennusta ei ole tehty. Sydämessäni on kuitenkin lääkärin lausunnon mukaan "lähellä kriittistä oleva" ahtauma verisuonen risteyskohdassa.
Olen miettinyt, että millainen yhteys näillä oireilla on sydänongelmiini ja sepelvaltmotautiini, vai onko yhteyttä?
Mstä oireet johtuvat?
7
157
Vastaukset
- Anonyymi
Lisään tuohon avaukseen vielä, että oireeni alkoivat Xarelto-lääktyksen myötä. Aiemmin esimerkiksi minkäänlaisia valtimokipuja ja sydänongelmia minulla ei ollut. Siitä olen nyt melko varma, että oireet liittyvät jollakin tavalla verenkiertoon. Ehkä valtimomosairaus on ollut oireettomana jo pidempään ja verisuonitukos ja lääkitys sitten pahensi tilannetta äkillisesti. Tai sitten sydämenpumppaus kyky ei riitä kuljettamaan happipitoista verta riittävästi ja se näkyy ääreisverenkierron häiriöinä ja ääreishermostonkin ongelmina.
Verisuonitukoksen ja lääkityksen myötä tulivat siis uutena ongelmana sydänongelmat ja ääreisverenkierron (valtimoiden?) ongelmat ja ääreishermoston kivut pahenivat.
Mistäköhän on kyse? Olin hiljattain sepevaltimoiden varjoainekuvauksessa ja yritin nuorelle - ja ilmeisesti vielä erikoistumattomalle - lääkärille sairaalassa tilanteesta kertoa, mutta kehotti menemään neurologille.
Näistä asioista ei ole helppo löytää oikeaa tietoa, joten jos joku on kokenut vastaavaa tai tietää muuten jotain asiasta, niin olisin kiitollinen tiedoista. - Anonyymi
Voi olla että lääkitys on muokannut veren rakennetta niin että hermosto reagoi siihen eri tavalla. Jos veren rakenne on ohentunut niin keho saattaa tulkita sen uhkana jonka takia hermot välittävät herkemmin kipusignaaleja.
- Anonyymi
Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää.
- Anonyymi
Tuo on yksi näkemys ja teoria, mutta en tiedä onko asia noin. Mielessäni olen pyöritellyt sitä mahdollisuutta, että verisuonitukoksesta on lähtenyt liikkeelle hyytymiä( lähtee liikkeelle aina laajemmista tukoksista) ja ne ovat sitten repineet rikki versisuoniplakkia valtimoista, jolloin mm. sydämeni valtimo tukkeutui osittain useiden viikkojen ajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää.
>>Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää<<
Tuon kommentin on kirjoittanut joku muu kuin keskustelun avaaja, eli minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää<<
Tuon kommentin on kirjoittanut joku muu kuin keskustelun avaaja, eli minä.En oikein keskustelun aloittajana ymmärrä tuota epäasiallista kommenttia. En ymmärrä kyllä sitäkään, että miksi ei ole tullut juurikaan asiallisiakaan vastauksia. Ja samasta asiasta olen kysellyt viikkojen ajan muissa ketjuissa. Liittyyköhän tähän jotain sellaista, että ihmisiä jätetään kylmästi hoidotta ja vaille informaatiotakin - sairaaloissakin? Vai mistä on kyse?
Onko aihe tabu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikein keskustelun aloittajana ymmärrä tuota epäasiallista kommenttia. En ymmärrä kyllä sitäkään, että miksi ei ole tullut juurikaan asiallisiakaan vastauksia. Ja samasta asiasta olen kysellyt viikkojen ajan muissa ketjuissa. Liittyyköhän tähän jotain sellaista, että ihmisiä jätetään kylmästi hoidotta ja vaille informaatiotakin - sairaaloissakin? Vai mistä on kyse?
Onko aihe tabu?Ei tabu vaan Tabula Rasa. Proge yhtye -70 luvulta. Äärimmäisen hyvin skulasivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274205
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233002Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132534- 462111
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2551694Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461626- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281420
- 951201