Mstä oireet johtuvat?

Anonyymi

Yli vuoden ajan ollut viime aikoina nopeasti pahenevaa pistelyä ja tunnottomuutta sormissa (etenkin kaksi pienintä sormea) ja varpaissa ja jalkaterissä. Sormenpäät ovat lisäksi punaiset ja ranteetkin ovat kipeytyneet viime kuukausina. Todettu sepelvaltimotauti (valtimotauti) kolmisen kuukautta sitten veritulpan hoidon aiheuttamien ongelmien seurauksena. Sydämen varjoainekuvaus on tehty, mutta pallolajennusta ei ole tehty. Sydämessäni on kuitenkin lääkärin lausunnon mukaan "lähellä kriittistä oleva" ahtauma verisuonen risteyskohdassa.

Olen miettinyt, että millainen yhteys näillä oireilla on sydänongelmiini ja sepelvaltmotautiini, vai onko yhteyttä?

7

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisään tuohon avaukseen vielä, että oireeni alkoivat Xarelto-lääktyksen myötä. Aiemmin esimerkiksi minkäänlaisia valtimokipuja ja sydänongelmia minulla ei ollut. Siitä olen nyt melko varma, että oireet liittyvät jollakin tavalla verenkiertoon. Ehkä valtimomosairaus on ollut oireettomana jo pidempään ja verisuonitukos ja lääkitys sitten pahensi tilannetta äkillisesti. Tai sitten sydämenpumppaus kyky ei riitä kuljettamaan happipitoista verta riittävästi ja se näkyy ääreisverenkierron häiriöinä ja ääreishermostonkin ongelmina.

      Verisuonitukoksen ja lääkityksen myötä tulivat siis uutena ongelmana sydänongelmat ja ääreisverenkierron (valtimoiden?) ongelmat ja ääreishermoston kivut pahenivat.

      Mistäköhän on kyse? Olin hiljattain sepevaltimoiden varjoainekuvauksessa ja yritin nuorelle - ja ilmeisesti vielä erikoistumattomalle - lääkärille sairaalassa tilanteesta kertoa, mutta kehotti menemään neurologille.

      Näistä asioista ei ole helppo löytää oikeaa tietoa, joten jos joku on kokenut vastaavaa tai tietää muuten jotain asiasta, niin olisin kiitollinen tiedoista.

    • Anonyymi

      Voi olla että lääkitys on muokannut veren rakennetta niin että hermosto reagoi siihen eri tavalla. Jos veren rakenne on ohentunut niin keho saattaa tulkita sen uhkana jonka takia hermot välittävät herkemmin kipusignaaleja.

      • Anonyymi

        Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää.


      • Anonyymi

        Tuo on yksi näkemys ja teoria, mutta en tiedä onko asia noin. Mielessäni olen pyöritellyt sitä mahdollisuutta, että verisuonitukoksesta on lähtenyt liikkeelle hyytymiä( lähtee liikkeelle aina laajemmista tukoksista) ja ne ovat sitten repineet rikki versisuoniplakkia valtimoista, jolloin mm. sydämeni valtimo tukkeutui osittain useiden viikkojen ajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää.

        >>Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää<<

        Tuon kommentin on kirjoittanut joku muu kuin keskustelun avaaja, eli minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Mutta kun en tunne kipusignaaleja enkä hermoston reagointeja. Veren ohennuslääkkeistä olen kyllä kuullut. Veren rakenteen muokkaukseen en voi ottaa kantaa, täysin uusi asia minulle. Kehon tulkinnasta olen ottanut selvää<<

        Tuon kommentin on kirjoittanut joku muu kuin keskustelun avaaja, eli minä.

        En oikein keskustelun aloittajana ymmärrä tuota epäasiallista kommenttia. En ymmärrä kyllä sitäkään, että miksi ei ole tullut juurikaan asiallisiakaan vastauksia. Ja samasta asiasta olen kysellyt viikkojen ajan muissa ketjuissa. Liittyyköhän tähän jotain sellaista, että ihmisiä jätetään kylmästi hoidotta ja vaille informaatiotakin - sairaaloissakin? Vai mistä on kyse?
        Onko aihe tabu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein keskustelun aloittajana ymmärrä tuota epäasiallista kommenttia. En ymmärrä kyllä sitäkään, että miksi ei ole tullut juurikaan asiallisiakaan vastauksia. Ja samasta asiasta olen kysellyt viikkojen ajan muissa ketjuissa. Liittyyköhän tähän jotain sellaista, että ihmisiä jätetään kylmästi hoidotta ja vaille informaatiotakin - sairaaloissakin? Vai mistä on kyse?
        Onko aihe tabu?

        Ei tabu vaan Tabula Rasa. Proge yhtye -70 luvulta. Äärimmäisen hyvin skulasivat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      94
      994
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      750
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe