Käytettyjen peltivanteiden hinta?

Anonyymi

Minulla oli alkujaan melkein täysin ruostevapaat peltivanteet, jotka laitoin yhteen katokseen ja nyt vuosien jälkeen kun kävin siellä, niin ne olivat aika hyvin ruostuneet, mutta ehkäpä enempikin pintaruostetta (?).

Mitenhän tuollaiset aarteet voisi hinnoitella (MB - W202) vai olisiko niille lainkaan kiinnostusta tai montakohan kopekkaa niistä saisi painonsa mukaan jossakin metallinkeräys-firmassa.

14

1050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uudet maksaa noin 40-50e/kpl joten 30e/kpl aika maksimihinta käytetyille vaikka olisivat huippukunnossa. Ruoste tietenkin laskee arvoa, hiekkapuhallus ja maalaus helposti 120e/4 vannetta.

      Mutta kyllä niitä ostetaan, monelta hajoaa/vääntyy vanteita. Jotkut vaihtaa pahasti ruostuneita vähemmän ruostuneisiin. Toiset hankkii esim kolmannen rengassarjan keväitä/syksyjä varten.

      • Anonyymi

        Pitää kokeilla myyntiä jossakin vaihessa kunhan jaksaa ... hinta niin että hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen se ostajalle edelleen ok .... ei kymppien vuoksi kuitenkaan kannata liikaa voimistella, eli jos sulatamao maksasi saman, niin olisi nopeampi homma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää kokeilla myyntiä jossakin vaihessa kunhan jaksaa ... hinta niin että hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen se ostajalle edelleen ok .... ei kymppien vuoksi kuitenkaan kannata liikaa voimistella, eli jos sulatamao maksasi saman, niin olisi nopeampi homma.

        Vedät mastonit pintaan niin joku katsoo että nyt on hyvökuntoiset. Toimii.


    • Anonyymi

      Romunkeräykseen saa viedä ilmaiseksi. Ei niitä kukaan osta.

      • Anonyymi

        Itse olen pitkään etsinyt omaan autooni käytettyjä peltivanteita. Ihan vain koska sinä et tarvi, ei tarkoita ettei muut tarvisi.

        En tosin mersuun mutta toiseen autoon. Ongelmana yleensä että hintapyynnöt ihan järjettömiä verrattuna uusiin. Uudet maksaisi 200e, ruosteiset käytetyt (missä aina riski että ovat vähän kieroja) saisi 120e hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen maksaa korkeintaan 160-170e eli toisin sanoen itse vanteet 40-50e/4kpl ettei maalauksen jälkeen tulisi uusia kalliimmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen pitkään etsinyt omaan autooni käytettyjä peltivanteita. Ihan vain koska sinä et tarvi, ei tarkoita ettei muut tarvisi.

        En tosin mersuun mutta toiseen autoon. Ongelmana yleensä että hintapyynnöt ihan järjettömiä verrattuna uusiin. Uudet maksaisi 200e, ruosteiset käytetyt (missä aina riski että ovat vähän kieroja) saisi 120e hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen maksaa korkeintaan 160-170e eli toisin sanoen itse vanteet 40-50e/4kpl ettei maalauksen jälkeen tulisi uusia kalliimmaksi.

        Yep, kyllä nuo vanteet riskeerasi tarvita hiekkapuhalluksen ja maalauksen, eli tuossa haarukassa niiden realistinen hinta lienee kohdillaan. Ovat tosin ihan suorat.

        Sulattamojen maksama hinta on arvoitus, mutta tuskimpa sen parempi ... no eipä kymppien vuoksi viitsi liiaksi voimistella.

        Mutta sinun tapaukseesi, niin hieman erikoista ettei mistään tahdo asiahintaisia vanteita löytyä, ei edes hajottamoilta (?).


    • Anonyymi

      Askarra niistä kukille hulppeet amppelit ja grilli tietty.

      • Anonyymi

        Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?

        "Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?"

        Mistä karannut tuollaisia runoilee lyhyen elinaikansa tilkkeeksi ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?"

        Mistä karannut tuollaisia runoilee lyhyen elinaikansa tilkkeeksi ;-)

        Tunnisit lajityypiksi runouden, sinä kaunosielu!


    • Anonyymi

      Ongelma tuollaisissa on ettei ne ole minkään arvoiset, ellei juuri ole puute esim. yhdestä juuri samanlaisesta tai muuta epätoivoista ja sitten se että kumpikin löytää toisensa tuossa tapauksessa.

    • Anonyymi

      5-10€/kpl tai sulattoon.

    • Anonyymi

      Romuraudan hinta taitaa liikkua siinä 15 snt / kg tienoilla eli ei niillä vanteilla rikastu romumiehelle myymälläkään.

      • Anonyymi

        Paras vaihtoehto viedä kierrätykseen, rautaromua saa viedä ilmaiseksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2760
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      210
      1771
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1482
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1231
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      953
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      75
      851
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe