Käytettyjen peltivanteiden hinta?

Anonyymi

Minulla oli alkujaan melkein täysin ruostevapaat peltivanteet, jotka laitoin yhteen katokseen ja nyt vuosien jälkeen kun kävin siellä, niin ne olivat aika hyvin ruostuneet, mutta ehkäpä enempikin pintaruostetta (?).

Mitenhän tuollaiset aarteet voisi hinnoitella (MB - W202) vai olisiko niille lainkaan kiinnostusta tai montakohan kopekkaa niistä saisi painonsa mukaan jossakin metallinkeräys-firmassa.

14

1298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uudet maksaa noin 40-50e/kpl joten 30e/kpl aika maksimihinta käytetyille vaikka olisivat huippukunnossa. Ruoste tietenkin laskee arvoa, hiekkapuhallus ja maalaus helposti 120e/4 vannetta.

Mutta kyllä niitä ostetaan, monelta hajoaa/vääntyy vanteita. Jotkut vaihtaa pahasti ruostuneita vähemmän ruostuneisiin. Toiset hankkii esim kolmannen rengassarjan keväitä/syksyjä varten.

• Anonyymi

Pitää kokeilla myyntiä jossakin vaihessa kunhan jaksaa ... hinta niin että hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen se ostajalle edelleen ok .... ei kymppien vuoksi kuitenkaan kannata liikaa voimistella, eli jos sulatamao maksasi saman, niin olisi nopeampi homma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää kokeilla myyntiä jossakin vaihessa kunhan jaksaa ... hinta niin että hiekkapuhalluksineen ja maalauksineen se ostajalle edelleen ok .... ei kymppien vuoksi kuitenkaan kannata liikaa voimistella, eli jos sulatamao maksasi saman, niin olisi nopeampi homma.

Vedät mastonit pintaan niin joku katsoo että nyt on hyvökuntoiset. Toimii.

• Anonyymi

Romunkeräykseen saa viedä ilmaiseksi. Ei niitä kukaan osta.

• Anonyymi

Itse olen pitkään etsinyt omaan autooni käytettyjä peltivanteita. Ihan vain koska sinä et tarvi, ei tarkoita ettei muut tarvisi.

En tosin mersuun mutta toiseen autoon. Ongelmana yleensä että hintapyynnöt ihan järjettömiä verrattuna uusiin. Uudet maksaisi 200e, ruosteiset käytetyt (missä aina riski että ovat vähän kieroja) saisi 120e hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen maksaa korkeintaan 160-170e eli toisin sanoen itse vanteet 40-50e/4kpl ettei maalauksen jälkeen tulisi uusia kalliimmaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen pitkään etsinyt omaan autooni käytettyjä peltivanteita. Ihan vain koska sinä et tarvi, ei tarkoita ettei muut tarvisi.

En tosin mersuun mutta toiseen autoon. Ongelmana yleensä että hintapyynnöt ihan järjettömiä verrattuna uusiin. Uudet maksaisi 200e, ruosteiset käytetyt (missä aina riski että ovat vähän kieroja) saisi 120e hiekkapuhalluksen ja maalauksen jälkeen maksaa korkeintaan 160-170e eli toisin sanoen itse vanteet 40-50e/4kpl ettei maalauksen jälkeen tulisi uusia kalliimmaksi.

Yep, kyllä nuo vanteet riskeerasi tarvita hiekkapuhalluksen ja maalauksen, eli tuossa haarukassa niiden realistinen hinta lienee kohdillaan. Ovat tosin ihan suorat.

Sulattamojen maksama hinta on arvoitus, mutta tuskimpa sen parempi ... no eipä kymppien vuoksi viitsi liiaksi voimistella.

Mutta sinun tapaukseesi, niin hieman erikoista ettei mistään tahdo asiahintaisia vanteita löytyä, ei edes hajottamoilta (?).

• Anonyymi

Askarra niistä kukille hulppeet amppelit ja grilli tietty.

• Anonyymi

Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?

"Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?"

Mistä karannut tuollaisia runoilee lyhyen elinaikansa tilkkeeksi ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mistä 4H-kerhosta sinä olet karannut ellet peräti Strömsöstä?"

Mistä karannut tuollaisia runoilee lyhyen elinaikansa tilkkeeksi ;-)

Tunnisit lajityypiksi runouden, sinä kaunosielu!

• Anonyymi

Ongelma tuollaisissa on ettei ne ole minkään arvoiset, ellei juuri ole puute esim. yhdestä juuri samanlaisesta tai muuta epätoivoista ja sitten se että kumpikin löytää toisensa tuossa tapauksessa.

• Anonyymi

5-10€/kpl tai sulattoon.

• Anonyymi

Romuraudan hinta taitaa liikkua siinä 15 snt / kg tienoilla eli ei niillä vanteilla rikastu romumiehelle myymälläkään.

• Anonyymi

Paras vaihtoehto viedä kierrätykseen, rautaromua saa viedä ilmaiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?

Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt
      Tanssii tähtien kanssa
      72
      1814
    2. Taas poistuu ABC, nyt Salossa

Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on
      Maailman menoa
      110
      1655
    3. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      252
      1245
    4. Millainen luonne sinä olet?

Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä
      Ikävä
      182
      1202
    5. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      235
      1173
    6. Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen

kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.
      Ikävä
      45
      1087
    7. Mukavaa maanantai päivää

Hyvää huomenta. 🐺❄️⚜️☕🧡
      Ikävä
      212
      1054
    8. Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...

...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös
      Maailman menoa
      293
      912
    9. Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle

"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm
      Maailman menoa
      221
      890
    10. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      56
      767
    Aihe