Ropo Capital ja Toimistotarviketukku

Anonyymi

Onkohan muilla kokemuksia perintätoimisto Robo Capitalista? Omasta kokemuksestani voin kertoa sen, että kannattaa varoa kyseistä perintätoimistoa tai/ja yritystä, jonka kanssa tämä "tehokas" perintätoimisto tekee yhteistyötä. Sen saimme karvaasti kokea, kun tilasimme toimistotarvikkeita "Toimistotarviketukusta". En kokemuksen perusteella suosittele sitäkään yritystä. Halpa hinta osoittautuikin keinoksi saada tilaus ja sen jälkeen alkoikin tapahtumaan. Lasku oli "kuulemma" lähetetty, se ei koskaan tullut perille ja sen jälkeen astui Ropo Capital mukaan kuvioon. Yrityksistä huolimatta tuohon Ropoon ei saa millään viestintävälineellä yhteyttä, ei sähköpostitse eikä puhelimella. Eivät vastaa mihinkään. Mutta muistutuskirjeita ja karhuja osaavat lähettää, tulin melkein tunne, että kun he olivat laskun lähettäneet omasta mielestään oikeaan osoitteeseen, niin siellä joku seisoi sekuntikellon kanssa vartiossa, että nyt voidaan laittaa maksumuistutus. Olen varma, että samassa juonessa on mukana Toimistotarviketukku, he puolustavat Ropo Capitalia henkeen ja vereen, miksiköhän. Suosittelen vahvasti karttamaan molempia yrityksiä säästäksesi rahasi.

63

11445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ropo on ihan kusetusfirma. Sille on annettu periä mm. sähkölaskuja ja virallisia laskuja, esimerkiksi terveyskeskusmaksuja. Ropon periaate on varsin epärehellinen, eivätkä toimi hyvän tavan mukaan. Perintä on epäselvää, laskuja ei lähetetä ajallaan vaan maksamaton lasku siirtyy salamyhkäisesti heidän tietoihin, eli asiakkaan laskut myydään tälle venkulafirmalle. Ja sitten alkaakin korko ja kulut juosta.

      Oma sähköliittymäni sähkönsiirto katkaistiin aivan yllättäen, en tiennyt koko laskusta mitään koska kiinteistö oli ollut jo kolme vuotta asumaton. Laskut oli maksettu, vain tämä yksi oli joutunut harhaan. Se työ minkä jouduin tekemään saadakseni sähköt päälle, oli käsittämätön. Koska Elenia (siirtoyhtiö) oli myynyt laskun Ropolle, kaikki asianhoito meni sen perintäyhtiön kautta. Ja jokainen toimenpide maksoi 50-150--->

      Se, että valtiovalta käyttää tällaista firmaa perimään mm. vanhusten sairaalamaksuja, on törkeyden huippu. Kuluttaja ei edes tiedä missä mennään, saati tajuton vanhus!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä! Vain moraaliton ketku tekee hommia huijarifirmassa. Saisivatpa samalla mitalla, tavalla tai toisella!


      • Anonyymi

        Eräs toinen suomalainen iso firma ei ole minulle vaihtanut osoitetta muuttaessani, vaikka osoitteen muutos pitäisi tulla voimaan ja tieto pitäisi tulla etenkin isoille firmoille. Epäilin itse, että taustalla on jotain minkä takia eivät välitä. Haluavatko juuri näitä säpinöitä.

        Muutoinkin laskuni on n 6€/kk. Nyt on niin, että olen maksanut kyseiseen firmaan niin paljon etukäteen, ettei minun tarvitsisi maksaa mitään 2 vuoteen. Eivät halua palauttaa rahoja ja ottaisivat palautuksesta 12€. Kaikki hinnat ovat nousseet. Onko oikein, että varsinkin isot firmat saavat toimia näin. Minulle on sanottu, etteivät firmat saa periä etukäteen asiakkailta maksuja. Ostaisin mielelläni terveellistä ruokaa, niin ettei terveys ala prakaan. Mietinkin otanko yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian tiimoilta.

        Isot firmat ovat härskejä.


    • Anonyymi

      Joo Ropo lähetti minullekin perintäkirjeitä Oulun sähköstä, ja kysyin omalta sähköyhtiöltäni niin ilmoittivat että olen maksanut jokaisen laskun ajallaan eikä ole mitään velkoja. (Pankista kun automaattisesti aina menee).
      Ropo kuitenkin uhkaili sähköjen katkaisemisella jos en maksa joten maksoin jonkun toisen velat sitten varmuuden vuoksi.
      Omasta kokemuksesta on Ropo huijaus perintäfirma.

    • Anonyymi

      Saton asioita tää hoitaa..juuri tippui 15e muistutuslasku mukamas jo toinen vaikka olen todella tarkka niistä vähistä laskuista mitä enää tulee..niin tämä oli eka muistutus mikä minkulle tippui vaikka puhuvat toisesta..
      Saton vuokra ollut huhtikuussa kaks viikkoa myöhässä,
      ennen sato laittoi aina vuoden lopussa korko laskun joka mullakin oli joku 4euroo
      Nyt sitten menee kahdesta viikosta 15e..tässäkin joka ny tuli on perjantaina eräpäivä..
      Summa ei iso mutta periaatteessa vituttaa!

      • Anonyymi

        Kaikki perintäfirmat on enemmän tai vähemmän kusetusfirmoja. Eivät palvele asiakasta hyvällä vaan vittumaisuudella.


    • Anonyymi

      20,30 euron sähkösiirtö lasku muuttui 133,29: ksi ja 141,06 lasku muuttui 235,29: ksi Ropo Capitalin toimesta. Lähetin maksujen kopiot sähköpostiosoitteeseen, jonka Ropo Capital antoi, mutta sähköposti boomeranssi 3 kertaa.

      Soitin seuraavana aamuna Ropo Capitaliin ja he sanoivat, että heidän on yhdistettävä minut toiseen yritykseen. Odotin 16 minuuttia musiikkia ja soitin takaisin Ropo Capitalille. Henkilö kertoi minulle, että heidän on muodostettava yhteys toiseen yhtiöön uudelleen. Kerroin heille, että olen odottanut 16 minuuttia enkä voi odottaa enää työn takia.

      Kerroin heille, että heillä on rahani ja heidän on käsiteltävä ne. En kuullut mitään.

      Soitin kahdelle alkuperäiselle yritykselle ja kerroin heille kuinka kauheaa RopoCapital on. He kertoivat minulle, että monet ihmiset ovat valittaneet heille Ropo Capitalista.

      Ropo Capitalin, Instrumin jne. Poliittisen lobbauksen voima on selvästi varsin tehokas
      Lisätietoja tästä lähdetekstistäLähdeteksti vaaditaan käännöksen lisätietoihin
      Lähetä palautetta
      Sivupaneelit

    • Anonyymi

      Mietin, että liekö toimivat lain mukaan? Maksumuistutuksia ja perintälappusia tulee vaikka itse laskua ei ole perille edes tullut.. ja se, että tämä kallis maksumuistutus tulee liian pian alkup. laskun jälkeen.
      Nyt vaihdoin sähkön siirto maksun automaatiolle niin pitäisi loppua tämän perkeleen ropon piinaus 😅

    • Anonyymi

      Ropo on rikollinen firma. Kerran olen kokenut sen perintäyhtiön mielivallan sähkölaskussa, jota en ollut saanut ollenkaan syystä että kiinteistö oli Ulosottolaitoksen realisoinnin kohteena. Koko lasku oli hävinnyt, enhän edes tiennyt sen olemassaolosta. Ja Ropo peri kuluja, rästejä ja korkoja viidensadan euron yli!
      Kun selvittelin asiaa, oli vastaus laiskaa, kohtelu tylyä ja asiatonta. Jokainen puhelu maksoi minulle 50e, koska HÄIRITSIN heitä ja tuollainen taksa oli kuulemma normi juttu asiakaspalvelussa. Ei ole.

      Yle kirjoittaa tänään Roposta. Alkaa olla meininki aikamoista. Vapise, kansalainen!
      https://yle.fi/uutiset/3-12207869

      • Anonyymi

        Kiskontaa. Törkeää touhua! Toivottavasti ylimielisesti asiakkaisiin suhtautuvat kokevat saman kohtalon. Pitää olla oikea k-mlkku kuka moista kiusaamista harjoittaa. Pitäs saada laittomaksi riistäminen.


    • Anonyymi

      Olen kokenut saman tänään, Uusia summia näkyy Capitalin sivulla, mutta laskuja ei tule. Vanhoja pieniä summia vuodelta 2019 ja nyt 2022. Ei pääse näkemään, mistä ovat muodostuneet. Olemme pieni yritys ja on joustettu omille asiakkaillemme laskujen kanssa.

    • Anonyymi

      Täysin kusetusta! Sähkölaskun maksoin vahingossa viikon myöhässä (oma vika) ja samalle päivälle oli kirjattu uusi lasku korkoineen ja huomautusmaksuineen. Ei siis selviä kumpi on tapahtunut ensin, saivatko rahat vai laittoivatko huomautuslaskun. Asian selvittelyn aikana: 2 päivää niin sain uuden laskun mikä koski tätä huomautus maksua ja korkoa mihin lisätty taas huomautusmaksu ja korot ja maksuaikaa 2 päivää kun lasku oli postilaatikossa.

      Aiemmin ei tullut edes virallista laskua Lumme energialta ja ropolle sekin meni, nyt syytän jatkossa pankkia kun suoraveloitus ettei tarttisi näiden runkkareisen kanssa asioida.

      Vituttaa noi rosvot, vaikkei iso summa ole.

      • Anonyymi

        Ymmärrän. Varmaan kun maksoit, silloin laittoivat maksun sinulle samantien koska k-mlkkuja ovat. Kaikkea pahaa niille.


    • Anonyymi

      Itsellä nyt tämmöinen kumma asia Ropo Capitalista. Sain energiayhtiöltä aikanaan maksetusta 100 euron vakuusmaksusta hyvityslaskun ja siihen piti ilmoittaa Ropolle tilinumero. Kahden viikon päästä tililleni ilmaantui 49,60 e tuosta firmasta, enkä monen viikon kyselyjenkään jalkeen ole saanut mitään tolkkua, mihin se minulle kuuluva satanen hävisi. Yhtäkään sähkölaskua ei ole rästissä. Mihin tässä pitäisi ottaa yhteyttä?

      • Anonyymi

        Samanlainen tilanne meillä ja vastausta ei saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen tilanne meillä ja vastausta ei saa!

        Sama homma täällä Ropo Capital laskutti tililtäni melkein 300€ energialaskuja, jotka menevät puolisoni tililtä suoraveloituksella. Olen kuukauden odotellut palautusta. Lisäksi sain kirjeen ”maksamattomista” laskuista, joissa ei alkuperää näkyvillä. Laskut olivat nollalaskuja, jotka kuitenkin korkoa olivat kasvaneet. Alkuperäinen summa 0,00€ Korot olivat kuitenkin merkitty kasvaviksi jo vuoteen 2034 asti. Että näin!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo linkissä oleva kokemus on kovin tuttu. 5€ 5€ huomautuskuluja viitsivät lähettää. Tuollainen rahastusyritys/ketkuilu tulee heille itselle kalliinmaksi. Mutta ikävä kyllä, lopullinen maksaja on se yritys joka laskutuksensa on Ropolle ulkoistanut. Ja se on kallis!
        Sai eilen 12€laskun, josta TAAS teen Ropolle reklamaation. Mutta tällä kertaa otan yhteyttä myös kuluttajasuoja viranomaiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo linkissä oleva kokemus on kovin tuttu. 5€ 5€ huomautuskuluja viitsivät lähettää. Tuollainen rahastusyritys/ketkuilu tulee heille itselle kalliinmaksi. Mutta ikävä kyllä, lopullinen maksaja on se yritys joka laskutuksensa on Ropolle ulkoistanut. Ja se on kallis!
        Sai eilen 12€laskun, josta TAAS teen Ropolle reklamaation. Mutta tällä kertaa otan yhteyttä myös kuluttajasuoja viranomaiseen!

        Ropo on vastenmielinen firma. Ihmettä aiheuttaa sekin, että kunnat ovat alkaneet ulkoistaa laskutuksia tällä yhtiölle, omassa kunnassani mm. paikallinen jäteyhtiö teki näin. Sähkönsiirto on siellä, terkkari ja yleiset sote-maksujen laskutus nekin. Nämä kaikki ovat pakollisia ja lainalaisia, eli asiakas ei voi valita toista asiakassuhdetta. Melko kummallista. Lähtökohtaisesti maksava asiakas on kuin vihollinen, jolle sanktioita pamahtaa kuin lokin jätöksiä otsaan. Mitä se kertoo yhteiskunnan henkisestä ilmapiiristä, sitä kandee funtsailla.


    • Anonyymi

      Minäkin ihmettelin missä lasku on,sitten tulikin huomautus lasku,sen maksoin pari päivää myöhässä,tulikin ilmoitus että se on perinnässä,ja50 lisää

    • Anonyymi

      Ota yhteys kuluttaja-asiamieheen. Helppo on uskoa tapahtunut. Ja asiakasta ei saa rangaista senkään takia jos posti on hukannut kirjeen. Oisivat lähettäneet kirjattuna kirjeenä laskunsa! Törkeää se ettei firma vastaa vaan soitatuttaa kalliisiin palvelunuumeroihin turhaan. Sellainen pitäisi kriminalisoida että kansalaisen on soitettava rosvojen numeroon asiansa hoitamiseksi. Normaalihintaisella puhelulla on kohtuullista hoidella asioita, ei keinottelijoiden luomilla palvelunumeroilla joissa kalliit nauhoitukset kuluttavat aikaa ja saavat ahnaille persläville lisää luxusta.
      Toivottavasti kytkösbisnesasia selvii ja sun lypsäminen loppuu. Kerro sit kuinka kävi.

      • Anonyymi

        Paikallisverkkomaksun verran maksaa soittaminen asiakaspalveluun. Kannattaa faktat tarkistella ennen kun puhuu höpsöjä. Kivaa kesää!


    • Anonyymi

      Luetkaa tämä ja Olen Rehellinen

      Asun Kerrostalossa ja Sähkö yhtiöni on väre ja Kuopion Energia. Käytän sovellusta väppiä mobiililla ja olen maksanut Sähkö laskut ajoissa

      Olen saanut postin tästä "Ropo Firmalta" laskun joka maksaa 62€ ja sanoi että olen "veloissa" en ees tietä mikä vittu tää Ropo ees oikeen on.

      Ite en aio maksaa 62€ euroa mistäkään Velasta minkä ite tietäväni en ole koskaa ollut tekemisissään.

      • Anonyymi

        Kunhan ei olisi entisen asukkaan rästilasku jota perivät sinulta.

        Tarkista laskusta onko väre vai savon voima maksun saajana. Soita sinne ja sano että tarkistavat kenen lasku ja miltä ajalta. Ainakin omakotitalossa sähkö- ja vesilaskut siirtyvät kiinteistön mukana. Jos edellinen omistaja tai vuokralainen jättää laskut maksamatta, ne jää nykyisen omistajan hoidettavaksi.


    • Anonyymi

      Pyöritän pientä asennus yritystä, meillä oli kohdepaikkakunnilla vuokralla asuntoja jossa Ropo hoitaa sähköyhtiöiden laskujen perintää. Kahdesti olen saanut riidellä aiheettomat Ropocapital laskut pois. Turhaa työtä ja harmia on enemmän kun laki sallii. Ropo syyllistyy jatkuvasti laittomuuksiin. Vaikka Ropo on saanut vakavia varoituksia laittomasta perinnästä, silti se jatkaa, kiitos löperöiden viranomaisten. Me toimimme nykyisin niin, että kun ostamme tai teemme sopimuksen esim sähköyhtiön kanssa varmistamme ensin kuka hoitaa laskutuksen ja perinnät. Joa se on Ropo. Meidän Päätös on selvä;; pitäkää tunkkinne. Onneksi on valinnnan varaa

      • Anonyymi

        Tuo on varmasti helpotus myös sähköyhtiölle. Jos asiakas kyselee perinnästä jo sopimusta tehdessä tuntuu selvältä ettei laskuihin ole tulossa maksuja.


      • Anonyymi

        Juuri näin.poikotoikaa yrityksiä jotka käyttää roistovirma Ropo capitaalia. Vanhoja konnia koko firma täynnä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.poikotoikaa yrityksiä jotka käyttää roistovirma Ropo capitaalia. Vanhoja konnia koko firma täynnä

        Sähkön siirtoyhtiö Eleniaa vastaan on vaikea boikotoida. Näillä tulevilla sähköhinnoilla, joissa ostettu perussähkö ilman siirtoa maksaa jo siinä1500 euroa kuussa, on ilmiselvää että keskiluokan(kin) päitä alkaa putoilla. Ropo on ärhäkkä vastustaja ja katkaisee sähkönsiirron nopeasti jos lasku jää maksamatta.
        Elenia ei ole todellakaan ainoa sähköyhtiö, joka on ulkoistanut laskutuksen tälle rikolliselle perintäyhtiölle.


    • Anonyymi

      Vastuutonta, ympäristöä tuhoavaa ja järjetöntä toimintaa Ropolta! Korpelan Voiman reilun 6 e aloituslasku kolmelta päivältä. Lasku ei tule perille postissa. Maksan laskun kun katson sähkönkulutusta. Myöhässä kyllä. En osannut tällaista suurta laskua odottaakaan heti tulevaksi. Ropolta tulee maksumuistutus. Hävitän kun lasku on maksettu jo. Kuluu aikaa... 15,03 euroa laskua Ropolta! Maksumuistutus 5 euroa lähetetty muka välissä huomautuksesta ja nyt uusi. Tätä Ropon laskua välissä ei ole varmasti tullut. Erillään sähkölaskusta tietty velotaan huomautusmaksua. Sähkölaskut olen kyllä maksanut!

      Aina yleisesti muistutuskulu on laitettu seuraavaan laskuun. Ropo on keksinyt tässäkin tavan rahastaa!

      Arvoisat yrittäjät/yrityksen edustajat. Älkää käyttäkö Ropon palveluja! Näiden kanssa näkyy aina olevan vaikeutta/rahastusta. Sähkölaskut olen muuten kyllä maksanut. Ongelmia on ollut aiemminkin juuri Ropoon liittyen sähköyhtiö Savonvoiman ja Jätekukkoilija kanssa. Varokaa näitä savolaisia ketkuja! Kannattaa kysyä sopimusta tehdessä käytättekö Ropon palveluja. Jos ilmoittaa että käytetään, jättää sopimus tekemättä. Sähköäkin olisin saanut ihan samoihin hintoihin myös muualta.

      • Anonyymi

        Toki on verkkoyhtiö Savon Voimaa ja Jätekukkoilijaa asiakkana Ropolla jolloin en voi valita palvelun tuottajaa...


    • Anonyymi

      ROPO lähettää perintälaskun, joka tulee perille saman päivän iltana kuin on viimeinen maksupäivä. Laskutuksessa oli epäselvyyttä, mutta et voi selvittää, koska palvelut ovat jo kiinni siltä päivältä. ROPO kirjoittelee uutta karhulaskua ja siihen uutta suurempaa perintämaksua. Kyseessä on PKS n lasku. Tämän yrityksen on purettava sopimuksensa ROPO n kanssa, se ei ole oikeaa asiakaspalvelua. Kaikki PKS n laskut ovat maksetttu useiden kymmenien vuosien ajan ilman ROPON laskutuslisiä.

      • Anonyymi

        Eleniakin käyttää Ropoa laskutuksessa. Ihan samoja tekevät ja sekin ihmetyttää, että laskutustiedoissa on virheitä. Olen vanha asiakas ja vuosikausia on maksettu sähkön siirtoa tuonne. Nyt tuli tunne, että asiakasta yritetään huijata, koska tarkoituksellisesti tehdään haittaa ja vahinkoa väärillä yhteystiedoilla.


      • Anonyymi

        Muutin juuri uuteen vuokra-asuntoon jonka vuokran laskutusta ja perintää hoitaa ropo capital... Minulle ei ollut tullut alkuperäistä vuokralaskua ollenkaan. TÄNÄÄM pamahti postia ropo capitalilta, vuokralasku muistutusmaksu 5€ 7% viivästyskorko ja ERÄPÄIVÄ TÄNÄÄN. Laskua koskeva huomautus tehtävä eräpäivään mennessä. No perkele miten tässä enään kerkiää tehdä huomautuksia? Koitin soittaa MAKSULLISEEN numeroon ja ei saa ketään kiinni. Sinne meni ropolle lisää rahaa. Kaiken lisäksi laskussa lukee että maksettava eräpäivään mennessä, tai tulee taas 5€ 7% lisää. Maksoin tietenkin tänään, mutta nämä venkulat varmaan laittaavat silti uutta muistutusmaksua tulemaan. ON SE KUMMA KUN MUU POSTI TULEE ALLE VIIKOSSA PERILLE, MUTTA NÄIDEN EI! Lasku siis päivätty 18.11. ja tuli minun laatikkoon 28.11.

        LOPETTAKAA KAIKKI YRITYKSET TÄMÄN FIRMAN LASKUTUKSEN KÄYTTÄMINEN! PERINTÄ MINUA EI KIINNOSTA, KOSKA EN OLE TÄTÄ ENNEN SAANUT KOSKAAN MUISTUTUSMAKSUA, MUTTA ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÄ TÄMÄN YRITYKSEN LASKUTUS PALVELUA!!! KUSETTAAVAT VAAN ASIAKKAILTANNE RAHAT!

        MITEN TÄMMÖINEN HUIJARIYRITYS SAA TOIMIA SUOMESSA???? JA VIELÄ LASKUTTAMASSA KUNTIEN JA PALVELUITA JA SÄSKLNSIIRTOA?? ON TÄMÄ TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!


    • Anonyymi

      kusetusfirma me ovat!

    • Anonyymi

      Voisivat Ropo Capitalissa jo myöntää, että ovat tarkoituksella sotkeneet kaikkia heikompiosaisia kansalaisia pahiten kolhien sähköyhtiöiden ja heidän välisensä sähkön myynti- tai siirtosopimukset omiin saataviinsa ja jopa asiakkaan oikeuteen saada sähköä? Voisivat myöntää, että pakotattavat tai velvoittavat yhtiöt laatimaan sellaisen ohjeistuksen, jolla tämä laittomuus toteutetaan maksivoittojen varmistamiseksi? Hädänalaisilta kansalaisilta 😪
      Minun osakseni saamani kohtelu on nyt todistanut tuon toimintatavan olemassaolon jo kolmen kuukauden ajan. Epäonneksensa minä olen jäärä kun näen, miten ihmisiä huijataan.
      Tiedoksi Ropolle että toimintanne on ainakin tässä mainituilta osin hyvin arveluttavaa ja epäinhimillistä. Väittäisin että se on laitontakin.

      Syntyneestä keskustelusta lisättäköön oma kommenttini tähän 11.10. hieman täydennettynä :

      " Ei ole myöhästyneistä tai maksamattomista laskuista tarkoitus hallintoa syyttää. Tässä tapauksessa sähkösopimuksen laskut ja viivästys sanktiot on muutenkin kaikki maksettu korvamerkittynä verkkoyhtiön nimellä ja laskussa tulleella viitteellä. Kaikki sähkösopimusta koskevat uudemmatkin laskut on maksettu. Sähkösopimus on velaton."

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ropolta toimilupa pois!
      Tämä asia koskee lähialueenne sähkön käyttäjiä, varsinkin heitä kymmeniätuhansia, joiden nimissä on sähkösopimus.
      Syystä, että tässä mainittu Ropo Capital mm. vastaa puheluihinne sähköasioissa ja jonka tilinumero on alkuperäisessä sähkönsiirtolaskussanne.

      Voitteko te Ropo Capitalissa jo myöntää, että tarkoituksella sotkette kaikkein heikompiosaisia kansalaisia pahiten kolhien sähköyhtiöiden ja heidän välisensä sähkön myynti- tai siirtosopimukset omiin saataviinne ja jopa asiakkaan oikeuteen saada sähköä? Voitteko jo myöntää, että te pakotatte tai velvoitatte yhtiöt laatimaan sellaisen ohjeistuksen, jolla tämä laittomuus toteutetaan maksivoittojen varmistamiseksi? Hädänalaisilta kansalaisilta 😪
      0sakseni saamani kohtelu on nyt todistanut tuon toimintatavan olemassaolon jo sadan päivän ajan. Epäonneksenne minä olen jäärä kun näen, miten ihmisiä huijataan.
      Tiedoksi, että toimintanne on ainakin tässä mainituilta osin hyvin arveluttavaa ja epäinhimillistä. Väittäisin että se on laitontakin.

      Syntyneestä keskustelusta kirvonnutta :

      Ei ole myöhästyneistä tai maksamattomista laskuista tarkoitus hallintoa syyttää. Tässä tapauksessa sähkösopimuksen laskut ja viivästys sanktiot on muutenkin kaikki maksettu korvamerkittynä verkkoyhtiön nimellä ja laskussa tulleella viitteellä. Kaikki sähkösopimusta koskevat uudemmatkin laskut on maksettu. Sähkösopimus on velaton.

      Hallinto voi vaikuttaa muihin asioihin, jotta ne pysyvät inhimillisinä ja laillisina ja siten usko poliitikkoihin voisi säilyä tai pikkuhiljaa vahvistua. On myös pyydetty hyvittämään heille, joita on ehditty jo väärin kohtelemaan jos anteeksipyyntö ei riittäisikään.

      Lisäys 12.10 kertoo lisäksi petkutuksesta :
      Ropo Capital oli lähettänyt väittämän mukaan tekstiviestin minulle varoituksena kohta katkeavasta sähköstä epäonnistuen siinä lähettämisessä.
      Epäonnistuivat, koska gsm numeroni oli ilman suuntanumeroa 5-numeroinen väittämän mukaan. Ei niin lyhyitä numeroita ole käytössäkään! Siitä huolimatta sähkö katkaistiin 34 euron vuoksi.
      Energiatilille oli Oulun Energia Sähköverkko Oy:n asiakkuuspäällikön mukaan sitten heti sen jälkeen osattu laittaa se puhelinnumeroni kuudeskin numero. Miksi se laitettiin vasta katkaisun jälkeen ja kuka oli se tietäjä, joka tiesi puuttuvan numeron ja sen paikan numerorivissä? Tähän ennustajan taitoja vaativaan seikkaan ei ole vastausta tullut. Ei ole sekään selvinnyt miten ihmeessä 5-numeroinen gsm-numero hoksattiin sattumoisin liian lyhyeksi vasta kun sähköt oli katkaistu.

      Sähköjä ole tullut takaisin vaikka kaikki sähkösopimusta koskevat velat ja kaikki sulkemis- ja avausmaksut maksettiin heti korvamerkittyinä 6.7. 22 eli yli 3 kk sitten. Maksettiin samalla verkkoyhtiön huomautusmaksut ja viivästyskorot. Kaikista on kuitit esittää ja esitettykin.

      Kaikista keskusteluista on tallennukset.

      Että on tämä IHME touhua ja kohtelua, piinaavaa kiusaamista kun puuttuu kaupungin (Oulu) ikioman verkkoyhtiön herrojen ja rouvien mielivaltaan ja outouksiin myös Ropon kanssa 😳😢

      Ei ole kysymys ensisijaisesti rahasta, vaan vääryyksien paljastamisesta kun ne ilmi sattumalta tulivat. Ja niitä tehdään ympäri Suomen missä vain Ropo Capital kulloinkin on näppinsä asioihin saanut 😪

      Sähkösopimuksen tehnyt yksityishenkilö on tehnyt sähkösopimuksen sähkön siirrosta paikallisen verkon omistajayhtiön kanssa. Ei ole kolmantena osapuolena sen enempää Sarastia, Suomen kuntaperintä kuin Ropokaan.
      Sähkönsaantioikeus on silloin kun sähkösopimus on velaton ja kytkentämaksut on maksettu. Perintäyhtiö perii sitten saataviaan muilla keinoin.

      Palkattu johtoporras verkkoyhtiössä ensin puolusti toimintaansa. Sitten vedottiin tasavertaisuusperiaatteeseen.
      Tämän jälkeen siirryttiin vetoamaan saatuun ohjeistukseen, joka tälläiseen toimintaan ikään kuin pakotti.

      Sitten selvisi että ohjeistuksesta vastaa Oulun Energia Oy: n hallitus.

      Sen puheenjohtajaa ja varapuheenjohtajaa on pyydetty korjaamaan väärä ohjeistus ja hyvittämään aiemmin väärinkohdelluille.

    • Anonyymi

      Kauhun tasapaino on muuttunut vasemmanpuoleisen ja oikeanpuoleisen aivopuoliskon täysin eriytyneeksi kamppaluksi, ties mistä. Olen kyllä lukenut ennenkin tätä ketjua. Mutta tämä ilmiö on nyt täysin käsittämätön.

      • Anonyymi

        Vasemmalla ei kukaan tahdo kiusata ketään, ei ainakaan vähätuloista tai ahdinkoon ajettua. mutta voevoe, oikealla se on ensimmäinen tahtotila. Ropo on oikeiston asialla ja ehkä jopa kytköksillä... ja joo, puhutaan vaikka jalkateristä tai aviopuolisoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasemmalla ei kukaan tahdo kiusata ketään, ei ainakaan vähätuloista tai ahdinkoon ajettua. mutta voevoe, oikealla se on ensimmäinen tahtotila. Ropo on oikeiston asialla ja ehkä jopa kytköksillä... ja joo, puhutaan vaikka jalkateristä tai aviopuolisoista.

        Veikkaus: ropo capitalin tavoitteet on pahasti ristiriidassa eettisesti kestävän toiminnan kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaus: ropo capitalin tavoitteet on pahasti ristiriidassa eettisesti kestävän toiminnan kanssa

        Presiis. Saapi nähdä miten kauan kansalaisten pinna kestää tätä ropoilua, kun nykyään sähkölaskut kulkevat ulkoistetun "laskutuksen" eli Ropo Capital Oy:n kautta. Kun tunnettua on, ettei siellä ole asiakasmyönteinen ilmapiiri, päinvastoin, ja maksut nähdään aina voittopuolisina rahastuskeinoina oman massin suurenemiselle.
        Tällaisina aikoina tuollaiset ketkut!
        Laittaisin tulevaan sotaan porukan eturintamaan. Noh, olenkin enempi huudari ku rosvo.


    • Anonyymi

      Huijari yritys.

      • Anonyymi

        Onko Ropo Capital myös Onni Sarmasten firma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ropo Capital myös Onni Sarmasten firma?

        Näin netti kertoo.
        "Ropo Capital Oy on perustettu vuonna 2012. Se on osakeyhtiö, jonka kotipaikka on Kuopio, ja pääasiallinen toimiala IT-palvelut. Yhtiön toimitusjohtaja on Ilkka Johannes Sammelvuo. Yhtiön Ropo Capital Oy liikevaihto oli 53,11 miljoonaa ja tilikauden tulos 101 tuhatta."

        Pohjanoteeraus koko firma. Haaskat tekevät voittoa tavallisten suomalaisten selkänahoista. Vanhusten ropot viedään sillä aikaa kun ikäihminen makaa tiedottomana sairaalassa ym. ja mitään armoa ei saa kukaan. Oli kyse sitten sähkölaskusta, opintokuluista, jätemaksuista tai sairaala- tai terveyskeskuksen käynneistä. Ja monesta muusta.


    • Anonyymi

      Ihan kiva firma juu.
      Myönnän että ensimmäinen sähkön siirto meni ohi. Mutta maksoin sen korkojen kera pois Marraskuun 25pv. Sitte siirrytään joulukuulle ja saadaan 12pv ropolta postia ja kappas kummaa siirto vieläkin maksamatta mutta näkyy itse roponkin laskussa että on maksettu 25,50 eli siirto korot. Mutta ropolta vissiin jäi saamatta oma osuus kun vielä kehtasivat lähettää 18.90€
      viivästys ja muistutus laskuja. Mukava opiskelijana maksella tommosia pitkin kuukautta ku ei tuota rahaa jää ku se alle 50€ kk laskujen jälkeen :)

    • Anonyymi

      Olin maksanut toisen laskun vahingossa Ropo C tilille. Myöhemmin kun sain ukaasin siltä oikealta firmalta, niin aloin selvittämään asiaa. Tiesin, että olin maksanut laskun. Summa oli isohko. Rahat oli Ropo C tilillä 3kk. Veloittivat palautuksesta n 9€, mutta johonkin hävisi n 30€ siitä koko summasta.
      Lähettivät jonkun laskun n 20€, jota en tietenkään maksanut, koska 30€ hävisi ja se 30€ kattaa kyllä sen 20€.

    • Anonyymi

      Kaikkien kannattaa tehdä kantelu Ropon toiminnasta Aluehallintavirastoon Ropolla on liiketoiminta kielto uhka päällä ja saataisiin se liiketoimintakieltoon epärehellisestä laskutuksesta.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Valtio ja kunnat ovat ulkoistaneet omien laskutusten perintää juuri tälle peluriyhtiö Ropolle tietämättä (?) firman liiketoimintarikoksista. Sitä en tiedä mihin sisäpiiriin on se alkuperäinen Ropon valitsija kuulunut, mutta hyvin paljon haiskahtaa talousrikokselta.
        Ei päättäjissä istu puhtoisia pulmusia, vaan kovia ekonomisteja ja oman massin haalijia.


    • Anonyymi

      Okei no, tehdään tästä julkista oikein kunnolla sitten. Ropohan ei ikinä voi pelastaa yhteiskuntaa vaikka kaikki yhteiskunnissa perustaisivat toivonsa siihen. Yhteen ropoon. Tyhmäksi ei voi kukaan kehittyä.

    • Anonyymi

      Pitäisi lopettaa koko ropocapital. Ihan kusetusta ja huijausta koko firma.

    • Anonyymi

      Meidän yrityksen johto tehnyt päätöksen, yhteistyökumppanit jotka käyttävät Ropo Capitalia, eivät sovi meidän yhteistyökumppaniksi.

      Syy Ropo Capitalin epäeettisyys ja erittäin huono maine. Olisi huono mainos yritykselle.

      Hyvä!

      • Anonyymi

        Erinomaista! Hyvä!


    • Anonyymi

      Maksumuistutus tulee eräpäivänä postiluukusta, on mahdotonta maksaa ennen eräpäivää, sitten tulee maksu vaatimus koroista ja kustannuksista, koska olet maksanut myöhässä. Oomille laitoin Rekolan, että voisivat vaihtaa laskutus palvelunsa toiselle toimivalle, tai joudun vaihtamaan sähkön toimittajaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin toimivat. Itseltäni katkaisivat sähkön, vaikka en ollut ollenkaan tietoinen edes laskusta. Asuin toisella puolella maata ja asumaton talo oli tyhjillään. Oli se soppa saada kytkettyä sähkö uudelleen, asiakaspalvelu on nollatasoa. Kuluja tuli, jokainen yhteydenotto maksoi, jokainen toimenpide maksoi ja koko rumban loppusumma oli lähempänä tonnia kuin paria "normi" sataa.
        Ropo Capital on huijarifirma.


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä, oma kokemus ja kun lukee näitä kommenteja.
      No tänään tuli minulekkin ao yrityksestä kirje. Maksu määräys sähkön siirto laskusta?
      No minun sähkö ja sähkön siirto laskut on vuosi kymmeniä hoituneet E laskuna.
      Joten aloitin soittamisen Ropa Capitalin "asiakaspalveluun", pääsin jonoon kun olin painanut joku numeron, erittäin huono kuuluvuus ja 10 minuutin jonotus.
      Siten lopetin ja rauhoituin katsomaan pankin tilin kautta siirto yrityksen maksetut laskut vuodelta 2023. No siellä oli tämä vuoden viineinen lasku kuten muutkin laskut kuukausittain. Maksettu erä päivänä n 200 euroa koko vuosi n 1500 euroa.
      Eli ei mitään häpyä lähettää maksumuistusta , vaikka olisi jäänyt maksamatta, tuossa uhkailu muodossa! Täytyy ihmetellä miten isot sähkö ja sähkön siirto yritykset ovat antaneet laskutuksen ja sitä kautta perintä toimet tälle yritykselle.
      No menen huomenna tähän oman kaupungin sähkön siirto ja vesiyritykseen.
      Meinaan sanoa suorat sanat heidän toiminastaan. Olisiko hyvitys paikallaan.
      Nimimerkki : Mm siirto yrityksen vuosikymmenien E laskutus asiakas!
      Ps.
      Olen maksanut niin sähkön kuin sähkön siirron laskut aika eräpäivinä.!

      • Anonyymi

        Jatkan viellä.
        Laajemmin ajatellen tälläinen maksu kehoitus, joka tulee yllättäen ja pyytämättä, voi johtaa, että nuori tai vanhus hätääntyy ja maksaa. Koska minullekin tuli 10.1 ja eräpäivä on 15.1.
        Kun viellä on viikonloppu välissä jää vai muutama päivä selvittää asiat.
        Onneksi minulla on kaikki maksetut E laskut heti löydettävissä omalta tapletilla.
        No tänään saa sähkön siirto yhtiö selvittää mikä mättää. Koska heidän kanssa on sopimus.
        Ei minkään Ropa Capitalin. Maksukehotuksen kirjeessä ei ole kenenkään henkilön nimeä.
        Johon olisi voinut ottaa yhteyttä, vain maksullisen asiakas palvelun puh numero.
        Johon tosiaan jonotin 10 minuuttia, siis maksua he siitäkin sai. Hatuttaa, sen takia kirjoitan.


    • Anonyymi

      Jatkon jatko :
      No selvisi kun pankin kanssa kävin asiaa läpi.
      Oli lasku pysähtynyt erä päivä vaiheeseen? Joten pankki nyt korjasi tilanteen.
      Laitettiin maksukehotuksen mukaisesti eräpäivä ja summa menemään eteenpäin.
      Ilmoitin tämän myös sähkö yhtiöön ja Ropo Capital asiakaspalveluun.
      Sähkö yhtiössä tuli viesti kun selvisi, kyllähän jo vuosi kymmeniä E laskutus on ollut Ok.
      Myös Ropo Capital asiakaspalvelu ilmoitti, että hyvä kun selvisi ja he poistivat kulut, mitä olivat lisänneet maksukehotus laskuun, joten maksuun menee 15.1 alkuperäinen summa.
      Mutta kyllä jotain kuluja jäi minullekin, mm Ropo Capital puh jonotus, enkä edes saanut yhteyttä. Ropo Capital asiakaspalvelu pahoitteli, ja myönsi että onko heillä ongelma.

      Toivottavasti E laskutukseni pelaa kuten olen uskonut pelaavan vuosikymmeniä.
      Annoin kyllä Ropo Capitalin asiakas palveluun noottia mm puh jonotuksesta ja eräpäivien niukkuudesta maksukehotus laskuissa, joka vain muutama päivä.

    • Anonyymi

      Olen myös saanut ropo capitalilta perimiskululaskuja vaikka olen maksanut laskun silti he jatkuvasti laskuttavat .ihmettelen, että tällainen firma saa huijata ihmisiä vaikka on saanut monta varoitusta.

    • Anonyymi

      Onko orpon ropo sitten kyseessä vai lesken kun kukaan ei uskalla paljastaa.

    • Anonyymi

      All, sorry for posting in English, but my Finnish is after 15 years in Finland still "not so good". Translated this page to English as I had also a beautiful encounter with this company. Paid a 5.7 invoice from Tampere Electricity late, as mail needed 3 months to abroad. Ofcourse I paid it immediately and informed Tampere Electricity. A few weeks later - first Ropo reminder. I contacted them, they said it's 36 euros now. I paid them 60 Euros to make sure that there are no other letters in mail and arrive delayed. Out of the blue (and it must be because I complained) I see the message "voluntary payment stopped as I refuse to pay". I am sure they went on to even get further money throu summons. As I am not able to react as fast abroad, I pre paid 230 Euros to them, as this is indicated on their website for summons (cheaper for me, as I get nails anyhow 3 months late and that would accrue interests and fees as well).... All this because a government owned company (Tampere Energy) sepects such a company. In total I paid 570 Euros to this company for a 5.7 Euro bill, and finally get rid of their harassments! I empathise with all the comments here - for Finnish families, that are anyhow fully slashed with Inflation it's pretty unethical for government agencies (as energy companies) to hire auch companies! In my times in Finland they just added 5 Euros per reminder (of course we all forget Sometimes an invoice) which I was very happy to pay. But 570 for a 5.7 Euro bill?????

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe