Polyneuropatia. 16v poika. Alkoholi

Anonyymi

Moro! Minulla on alkanut pistelemään käsiä ja jalkoja ja välillä ne puutuvatkin tätä on jatkunut aika kauan mutta menin sitten juomaan itsetehtyä viiniä puolilitraa ja nyt pelottaa että olen siitä saanut jotain myrkkyä josta olen saanut jonkun sairauden kun tämä pistely on jatkunut ja tullut pahemmaksi. Kun luin netistä että alkoholi voi saada tälläistä aikaan. Mutta voiko vain kertajuonti ja jos viini ei ollutkaan ihan juotavaa. Ei siis tullut pahemmaksi heti viinin juomisen jälkeen vaan vasta n. Viikon päästä.

11

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja tässä vielä. Nyt kun aloin täältä netistä katsomaan tänään mikä voisi olla niin tuo pistely vaan yltyi. Voiko olla jotain semmoista että aivot vaan luulee semmoista psyykkistä. Pelottaa aika paljon

    • Anonyymi

      No en usko, että viinistä voi tulla tuollaisia oireita. Pontikasta saattaisi jotain tulla, mutta en ole koskaan kuullut, että viinistä tulisi tuollaisia oireita. Paskat tietysti voi tulla housuun huonosta viinistä.

    • Anonyymi

      Luultavasti tuo ei ole mitään vakavaa. Mutta jos pistely jatkuu, niin kannattaa käydä lääkärissä. Silloin ei tarvitse ainakaan turhaan olla huolissaan.
      Itselläni alkoi kädet puutumaan, kun maalasin talon. Se on vaivannut silloin tällöin vuosia jo. Luulisin, että se johtuu siitä, että hermoradat ovat jossain kohtaa ns. "pinteessä" Oletko tehnyt jotain sellaista, missä selkä tai niska/ hartiat on mennyt jumiin?

      • Anonyymi

        Tuli kyllä tehtyä yksi rankka urheilusuoritus muutama viikko sitten. Missä tarvittiin käsiä ja jalkoja ja kaikkia :D. Kiitos kaikille vastauksista. Olen menossa silti lääkäriin että saa ainakin itselle ehkä mielenrauhan jos ei mitään vakavaa paljastu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kyllä tehtyä yksi rankka urheilusuoritus muutama viikko sitten. Missä tarvittiin käsiä ja jalkoja ja kaikkia :D. Kiitos kaikille vastauksista. Olen menossa silti lääkäriin että saa ainakin itselle ehkä mielenrauhan jos ei mitään vakavaa paljastu

        Tuskin paljastuu mitään vakavaa. Tuollaisia oireita on monella, johtuvat sitten mistä johtuvat. Ja poistuvat, jos poistuvat. Ja kun ikää tulee, sitä enemmän vaivoja ilmenee, vaikka vaarattomia olisivatkin. Näin se elämä vain menee!


    • Anonyymi

      Itse sain ohjeen syödä vahva B-vitamiinikuuri, kun sormet puutuivat. Tosin ohje ei tullut lääkäriltä, mutta luulen, että se auttoi.

    • Anonyymi

      Itsetehdyissä alkoholijuomissa voi olla metanolia vaarallisia määriä ja siitä lähtee näkö jo melko pieninä määrinä. Tosiaan ei siis kannata juoda mitä tahansa itsetehtyjä viinaksia.

      Mutta itse oireisiin.
      Voi olla oire vaikka mistä taudista(esim. Fabryn tauti) tai sitten todennäköisemmin vain tuntemuksia. Voi johtua nyös ihan vain jostain luonnollisista muutoksista mitä kehossa tapahtuu kasvun takia.

      Ei pieni määrä viiniä vielä hermostoa tuhoa. Jos juot pitkäaikaisesti suuria määriä niin sitten alkoholi alkaa tehdä tuhojaan hermostossa tai jos sammut huonoon asentoon esim. käden päälle milloin hermo voi jäädä puristukseen etkä huomaa koska olet sammunut.

    • Anonyymi

      Alkoholi neuropatian syynä on vain yksi mahdollisuus, mutta syitä voi olla muitakin. Omalla kohdallani oireet alkoivat pikkusormien pistelynä ja tunnottomuutena ja jalkaterissä ja varpaissa oli samoja ongelmia. Oireet kestäneet parisen vuotta ja pahentuneet viime aikoina nopeasti. Valtimotauti (ateleskleroosi) todettiin pari kuukautta sitten sydämen varjoainetutkimuksen yhteydessä , mutta syy käsi- ja jalkaoireisiini on yhä diagnoosin osalta epäselvä. Itse olen nyt kallistumassa monivaltimotaudin kannalle, koska ranteiden valtimotkin ovat kipeytyneet.

      Valtimotauti voi joskus alkaa nuorellakin iällä, mutta sitä voidaan hoitaa verenpainetta ja kolesterolia alentamalla. Lääkäriin kannattaa siis mennä, jos oireet jatkuvat.

      • Anonyymi

        Lisään hiukan tuohon vielä; Valtimotauti neuralgian syynä noin nuorilla ei ole yleinen, mutta on mahdollinen. Itselläni on ikää jo 57 vuotta. Tietääkseni vaatii pitkäaikaisen ja runsaan alkohlin käytön, jotta alkoholi aiheuttaisi ääreishermostosairauden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään hiukan tuohon vielä; Valtimotauti neuralgian syynä noin nuorilla ei ole yleinen, mutta on mahdollinen. Itselläni on ikää jo 57 vuotta. Tietääkseni vaatii pitkäaikaisen ja runsaan alkohlin käytön, jotta alkoholi aiheuttaisi ääreishermostosairauden.

        Enkä kyllä ole mikään asiantuntija tässä asiassa, mutta tietoa on aika vaikea saada ja olen kysellyt jo viikkojen ajan valtimotaudin ja ääreishermostollisen neuralgian yhteydestä näilläkin palstoilla. Ei ole tullut vastauksia, miksiköhän?


    • Anonyymi

      Minulla varpaitten pistely oli ensimmäinen oire kakkostyypin diabeteksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe