Rekisteröitymisvaatimus häiriköinnin poistamiseksi?

Jokohan olisi oikea hetki kokeilla rauhoittaa, ainakin ikäihmisten palstat, vaatimalla rekisteröitymistä?

Silloin on ylläpidon helppo sulkea pois vuosikausia häiriköineet kirjoittajat.
Uuden nimen rekkaaminen ei onnistuisi, koska henkilötunnus olisi tiedossa.

Olen mukana maksullisilla saiteilla, joissa tämä systeemi on toiminut hyvin.
Tuon tyyppinen häirikkö kuin näilläkin palstoilla on hurjastellut jo monen vuoden aikana, olisi potkittu pellolla aika päivää.

Nuoremmat ehkä kestävät herjat ja solvaukset paremmin, mutta iäkkäämmät ihmiset ovat herkempiä, eikä heidän päiviänsä tarvitse solvauksin pilata.
Mielestäni on sydämetöntä, että joku kehtaa ja ilkeää tahallaan aiheuttaa toisille mielipahaa.

36

3227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pullaulla

myös odottanut . Ei ole hauskaa tulla tänne aikaansa viettämään ,jos saa kaiken mailman likaset kommentit. Täällähän pitäis viihtyä ja keskustella aikuisten tavoin .

• asut Ruotsissa.
        Oletko mukana esim. SeniorNetissä tai Seniorkontaktenissa?
        Niissähän on joka jäsenellä "nikkinsä" ja jos tahallisesti alkaa kirjoitella pelkästään toisia loukkaavia tekstejä, joutuu tietenkin ulosheitettyjen joukkoon.
        Takaisinpaluuta ei ole, koska nikkinsä rekisteröidessään joutuu antamaan henkilötunnuksensa ja se riittää että uuden nikin rekisteröimisyritys epäonnistuu.

• ajattelua.
      En osaa miettiä miten sitä valvottaisiin ,tai miten se toimisi,mutta olisi mukava tietää juttelevansa jonkun vaki nikin kanssa,eikä puskasta hyppijät pilaisi juttelua.
      Luulen ,että pahimmat herjat jäisivät pois.

• että olemme lähellä ratkaisua, eli kaikilla mukana olevilla on pian rekisteröitymis-velvollisuus.

Silloin ei olisi noita puskasta huutelijoita.
        Ja ne jotka häiriköivät, joutuisivat jättämään foorumin, niin yksinkertaista se on.
        Ja niin sen pitäisi toimia, että kaikki tuntisivat itsensä turvallisiksi ja hyväksytyiksi toisten joukossa.

• MdK-MdK kirjoitti:

että olemme lähellä ratkaisua, eli kaikilla mukana olevilla on pian rekisteröitymis-velvollisuus.

Silloin ei olisi noita puskasta huutelijoita.
        Ja ne jotka häiriköivät, joutuisivat jättämään foorumin, niin yksinkertaista se on.
        Ja niin sen pitäisi toimia, että kaikki tuntisivat itsensä turvallisiksi ja hyväksytyiksi toisten joukossa.

Rekisteröimispakon yksi seuraus on, että kirjoittajien lukumäärä vähenee. Ymmärtäisin, että Ylläpito saa korvauksia viestien lukumäärän, ei niiden laadun perusteella.

Puskasta huutajienkin viestit näkyvät tilastoissa numeroina.

Yritin eilen kommentoida rekisteröitymistä ainakin kahdella pitkällä viestillä mutta PROXY ERROR "oli vastassa".

Saas nährä kui äijän ny käi.

• Ruuneperi kirjoitti:

Rekisteröimispakon yksi seuraus on, että kirjoittajien lukumäärä vähenee. Ymmärtäisin, että Ylläpito saa korvauksia viestien lukumäärän, ei niiden laadun perusteella.

Puskasta huutajienkin viestit näkyvät tilastoissa numeroina.

Yritin eilen kommentoida rekisteröitymistä ainakin kahdella pitkällä viestillä mutta PROXY ERROR "oli vastassa".

Saas nährä kui äijän ny käi.

Tietenkin kirjoittajat (ainakin asiattomat) vähenisivät iäkkäitten palstoilta, jos nuo kaikkien vanhimmille tarkoitetut palstat rauhotettaisiin.
        Mutta ehkä uudet kirjoittajat, tai ne entiset jotka eivät tällä hetkellä halua/uskalla olla mukana, alkaisivat kirjoitella.
        Seuraukset voisivat olla päinvastaisetkin, jos ei tarvitse koko ajan pelätä jonkun hyökkäävän kimppuun ja manaavan kirjoittajat maanrakoon!

• fiiuliN

Kuitenkin jo työ aikanani kammoksuin sanontaa : me vaadimme.
      Olen aina tottunut esittämään asiani olisikohan mahdollista tehdä näin ja näin...

Kerronpa esimerkkinä tapauksen:
      Tein sarjatyötä ja kun en päässyt jatkamaan omaa vaihettani kun edellinen tekijä ei ollut omaansa vielä tehnyt niin pyysin: tekisitkö sinä tuon oman työsi että minäkin pääsisin jatkamaan omaa vaihettani.
      Silloin yksi työkavereistani hihkaisi : älä mitään pyytele, sano että se on tehtävä.

Niin kai se olisi ollut tehtävä, mutta vaatimista olen aina vierastanut.
      Siksiköhän en elämässäni ole tämän pidemmälle päässytkään, kun olen yrittänyt hoitaa vain omat asiani huolella, odottaen toisten tekevän samoin. Ja nykyisin en enää pysty kunnolla mitään tekemään, vaatimisesta puhumattakaan.

Mutta onneksi on ollut ja on olemassa pontevampia ihmisiä jotka ovat vaatineet, ja saaneet meidän hiljaisempienkin asiat kohenemaan omilla ponnistuksillaan.
      Oikeastaan saan olla kiitollinen näille aikaansaaville vaatijoille.

No , tämä oli taas tämmöistä minun höpinääni joka ei kuuluisi koko ketjuun mutta kun jotenkin vain tuntui sopivalta paikalta. Poistakoon sheriffi halutessaan.

Sitä sitten taas ei osaa sanoa poistuuko häiriköinti rekisteröintipakon yhteydessä. Mutta se on selvää jos maksulliseksi muutetaan koko palstat, niin viimeisetkin kirjoittajat häipyvät edullisempiin paikkoihin, ainakin minunlaiseni pienituloiset.

Ja onhan tuossa rekisteriöinnissäkin porsaanreikiä , kyllä ne löytyvät halukkailta.

En toki ole rekisteriöintivaatimusta vastaankaan.

• jos olisi rekisteröintivaatimus.

Ei saittien silti tarvitse olla maksullisia.
        Nuo missä olen mukana ja joista olen kertonut, toinen on yksityisen omistama ja toinen toimii samalla periaatteella kuin jotkut hyväntekeväisyysorganisaatiot, työntekijät eivät saa palkkaa.
        Mutta koska se on suuri organisaatio, täytyy mukana olevien maksaa pieni jäsenmaksu (n. 120 mummon markkaa vuodessa).
        Luulen että se menee monelta esim. bingohallilla hyvin nopeasti, eikä olisi ylipääsemätön este olla mukana.

Paljon on yhteiskunnassa sellaista, mitä meiltä vaaditaan tai suorastaan pakotetaan.
        Meitä koulitaan jo aivan pienenä, että meidän on totuttava sopeutumaan erilaisiin vaatimuksiin, että yhteistyö toimisi, ettei meistä tulisi proppuja suuremmassa yhteisössä.

Kuvailemasi hidas työtoveri ei ehkä ollut oikealla paikalla stressaavassa työyhteisössä, hän häiritsi nopeampien työtahtia ja rutiineja.

Näinhän se usein on, että joukossa tarvitsee olla vaan yksi ainoa, joka toiminnallaan tai toimettomuudellaan häiritsee toisia.

Annetaanko satojen tai tuhansien odotella ja katsella mitä tämä yksi ainoa henkilö keksii tai tekee että toiminta voi jatkua, ehkä nykäyksittäin ja uusien häiriöitten hidastaessa vauhtia, vai olisiko kaikille hyväksi jos tämä yksi ainoa henkilö nostetaan syrjään ja järjestetään hänelle ehkä hänelle sopivaa puuhaa yhteisön ulkopuolella?

• Maalaismies*

Ilmaissivujen hinta on häiriköinti. On ymmärrettävää ettei ylläpito halua kahlita kävijöiden virtaa. Maksullisilla sivuilla (jos maksajia riittää) on mahdollista edellyttää tiettyä käyttäytymistä, näillä se on vaikeaa (kuten nähdään).

Jos yksi ja sama henkilö voi rekisteröityä useilla nimimerkeillä, kuten täällä näkyy, rekisteröinniltä on pohja poissa. Kun sitäpaitsi viestejä voi lähetellä eri paikoista eri koneilla, häiriköitsijää on mahdoton paikallistaa.

Aina joukossa on joku kajahtanut, joka haluaa tapella. Hänestä se epäilemättä on hauskaa, mutta muilta se vie kirjoittamisen ilon. Amen.

• Leikin ajatuksella että Suomi24 haluaisi kokeilla rekisteröintipakkoa 60 , 70 ja 80 sivuilla, jolloin häiriköt seulottaisiin taatusti joukosta.

Olkoonkin, että haluaa käyttää yhtä nikkiä 60 lla, toista 70 lla ja kolmatta nikkiä 80 lla kirjoittaessaan, mutta henkilötunnus on annettava rekisteröimisen yhteydessä ja se on yksi ja sama kaikkia kolmea nikkiä rekisteröidessä.

Koneen sijainnilla ei ole mitään merkitystä koska sisään kirjautuessaan on annettava käyttäjätunnus ja salasana.

Jos alkaisi häiriköidä yhdellä näistä palstoista ja suljettaisiin pois, niin silloin nähtäisiin henkilötunnuksen perusteella, onko sama henkilö rekannut muitakin nimimerkkejä ja hänet voitaisiin sulkea pois muiltakin "erikoisvalvonnan" alla olevilta palstoilta.

Jollakin tavalla on tässä tekniikan maailmassakin yritettävä näyttää että ilkeyden ei anneta paisua minkälaisiin mittasuhteisiin tahansa.

• ikää minullakin

Enpä näköjään vielä ole vanhusiässä, vaikka 73 on lasissa, sillä en ole toistaiseksi tuntenut tarvetta häiriköidä ja olla asiaton näillä sivuilla.
        Monasti kylläkin olen ajatellut, että dementia on iskenyt, kun en käsitä pitkästäkään saitista mistä on kysymys, mutta nyt olen sen verran seurannut muutaman kuukauden ajan tätä kirjoittelua, että olen ymmärtänyt, että tänne on rekisteröitynyt muutama henkilö, joiden kirjeenvaihdolle ikäihmisten palstat on pyhitetty. Muiden viestit poistetaan häiritsemästä.
        Usein saiteissa on allekkain 3:n nimimerkin kirjoitukset vuorotellen. Joku hölmöyksissään menee väliin, mutta ei kovin moni.

Mutta ilkeily on todella mielipuuhaanne. Ihan pitää ihailla heittoja jos toisiakin, vaikka eivät osu sellaiseen, joka ei ole vuosia täällä nälvinyt.

Ehkäpä itsekin opin, kun vanhenen tarpeeksi.

• fiiuliN
        ikää minullakin kirjoitti:

Enpä näköjään vielä ole vanhusiässä, vaikka 73 on lasissa, sillä en ole toistaiseksi tuntenut tarvetta häiriköidä ja olla asiaton näillä sivuilla.
        Monasti kylläkin olen ajatellut, että dementia on iskenyt, kun en käsitä pitkästäkään saitista mistä on kysymys, mutta nyt olen sen verran seurannut muutaman kuukauden ajan tätä kirjoittelua, että olen ymmärtänyt, että tänne on rekisteröitynyt muutama henkilö, joiden kirjeenvaihdolle ikäihmisten palstat on pyhitetty. Muiden viestit poistetaan häiritsemästä.
        Usein saiteissa on allekkain 3:n nimimerkin kirjoitukset vuorotellen. Joku hölmöyksissään menee väliin, mutta ei kovin moni.

Mutta ilkeily on todella mielipuuhaanne. Ihan pitää ihailla heittoja jos toisiakin, vaikka eivät osu sellaiseen, joka ei ole vuosia täällä nälvinyt.

Ehkäpä itsekin opin, kun vanhenen tarpeeksi.

Hei sinulle, nuorempi iäkäs.
        Olet nyt jotenkuten päässyt väärään käsitykseen tai sitten olet liian vähän aikaa meihin tutustunut.
        Emme me toisiamme nälvi, aivan samalla lailla kirjoittelemme kuin sinäkin omassa "esittelyssäsi".
        Ja jokainen meistä saa yhtyä toinen toistensa kirjoituksiin niin usein kuin siltä tuntuu.
        Emme kuitenkaan kaikki aina ole kirjoitus intoisia , ja ne jotkat useimmin kirjoittavat , ovat tietenkin enemmän esillä.
        Eikä tosiaankaan tuo "lippu" rekisteriytyneen nikin perässä ole mikään komistus, saisi ylläpito tosiaankin pienentää sen minimaaliseksi, ei pitäisi noin kovasti erottaa rekisteröitymättömästä kirjoittajasta.

On ollut yksi ilkeilijä näinä kahtena vuotena jonka olen itse täällä oleskellut, (jos ei itseäni oteta mukaan) mutta kun yksi ilkeilee ja toinen puolustautuu, niin kyllähän se ilkeilyltä alkaa tuntumaan jokaisen kohdalla.
        Ja sitähän tässä yritämme koko ajan nyt korjailla.

Tule rohkeasti vaan mukaan kirjoittamaan ja antamaan aiheita joihin voidaan vastailla ilkeilemättä.

Toivoit vielä oppivasi ja kunhan saavutat minun ikävuoteni, olet varmasti oppinut siihen mennessä hyväksymään ja ymmärtämään nuorempia sekä vanhempia kirjoittajia näillä palstoilla, ja paljon muutakin.
        Sanotaanhan että oppia ikä kaikki.
        Mukavaa kesän odotusta .

• ikää minullakin
        fiiuliN kirjoitti:

Hei sinulle, nuorempi iäkäs.
        Olet nyt jotenkuten päässyt väärään käsitykseen tai sitten olet liian vähän aikaa meihin tutustunut.
        Emme me toisiamme nälvi, aivan samalla lailla kirjoittelemme kuin sinäkin omassa "esittelyssäsi".
        Ja jokainen meistä saa yhtyä toinen toistensa kirjoituksiin niin usein kuin siltä tuntuu.
        Emme kuitenkaan kaikki aina ole kirjoitus intoisia , ja ne jotkat useimmin kirjoittavat , ovat tietenkin enemmän esillä.
        Eikä tosiaankaan tuo "lippu" rekisteriytyneen nikin perässä ole mikään komistus, saisi ylläpito tosiaankin pienentää sen minimaaliseksi, ei pitäisi noin kovasti erottaa rekisteröitymättömästä kirjoittajasta.

On ollut yksi ilkeilijä näinä kahtena vuotena jonka olen itse täällä oleskellut, (jos ei itseäni oteta mukaan) mutta kun yksi ilkeilee ja toinen puolustautuu, niin kyllähän se ilkeilyltä alkaa tuntumaan jokaisen kohdalla.
        Ja sitähän tässä yritämme koko ajan nyt korjailla.

Tule rohkeasti vaan mukaan kirjoittamaan ja antamaan aiheita joihin voidaan vastailla ilkeilemättä.

Toivoit vielä oppivasi ja kunhan saavutat minun ikävuoteni, olet varmasti oppinut siihen mennessä hyväksymään ja ymmärtämään nuorempia sekä vanhempia kirjoittajia näillä palstoilla, ja paljon muutakin.
        Sanotaanhan että oppia ikä kaikki.
        Mukavaa kesän odotusta .

Tunnen olevani oppivaisessa iässä yhä, mutta en ole varma, haluanko oppia ymmärtämään ilkeilyn oikeutusta.
        Yritän oppia ymmärtämään, mikä saa yli seitsemänkymppiset irvailemaan ja ilkeilemään toisilleen niin vanhoista asioista, että puoli vuotta palstoja seurannut ei käsitä vieläkään mitään.
        Ei ole ollut mitään kovin selkeää keskustelun aihetta esillä tänä aikana; etupäässä on valitettu sheriffin toimintaa ja toinen puolue on ylistänyt hänen jämäkkyyttään. Itse en ole ymmärtänyt kumpaakaan mielipidettä.
        Kyllä minä tulen rohkeasti mukaan kirjoittelemaan, jos tähän ihan rohkeutta vaaditaan, mutta mikä olisi aihe?

• ikää minullakin kirjoitti:

Tunnen olevani oppivaisessa iässä yhä, mutta en ole varma, haluanko oppia ymmärtämään ilkeilyn oikeutusta.
        Yritän oppia ymmärtämään, mikä saa yli seitsemänkymppiset irvailemaan ja ilkeilemään toisilleen niin vanhoista asioista, että puoli vuotta palstoja seurannut ei käsitä vieläkään mitään.
        Ei ole ollut mitään kovin selkeää keskustelun aihetta esillä tänä aikana; etupäässä on valitettu sheriffin toimintaa ja toinen puolue on ylistänyt hänen jämäkkyyttään. Itse en ole ymmärtänyt kumpaakaan mielipidettä.
        Kyllä minä tulen rohkeasti mukaan kirjoittelemaan, jos tähän ihan rohkeutta vaaditaan, mutta mikä olisi aihe?

ihmettelyinesi! Me, jotka olemme olleet mukana enemmän aikaa, emme ole vieläkään käsittäneet kuinka joku jaksaa vuosikausia työkseen provosoida ja kiusata ikääntyviä kanssaihmisiään.

Nyt on tullut seinä vastaan ja ylläpito seriffeineen ovat kovan tehtävän edessä: saada tuo (yksi ainoa) häirikkö joko hyväksymään tämän saitin säännöt tai poistumaan omiin erinomaisiin piireihinsä, joita hänellä omien sanojensa mukaan on niin valtavasti, mutta tuntee kuitenkin jonkinlaista pakkomiellettä häiriköidä täällä "tyhmien" joukossa.
        Tarkoitus on ehkä tehdä meistä yhtä viisaita (tai hulluja) kuin hän itsekin on?

Kirjoitusaiheista päättää jokainen itse.
        Mistä haluaisit keskustella, jos suljemme pois sen mahdollisuuden, että häirikkö sekoittaa keskustelun?

• ei sekaantunut
        MdK-MdK kirjoitti:

ihmettelyinesi! Me, jotka olemme olleet mukana enemmän aikaa, emme ole vieläkään käsittäneet kuinka joku jaksaa vuosikausia työkseen provosoida ja kiusata ikääntyviä kanssaihmisiään.

Nyt on tullut seinä vastaan ja ylläpito seriffeineen ovat kovan tehtävän edessä: saada tuo (yksi ainoa) häirikkö joko hyväksymään tämän saitin säännöt tai poistumaan omiin erinomaisiin piireihinsä, joita hänellä omien sanojensa mukaan on niin valtavasti, mutta tuntee kuitenkin jonkinlaista pakkomiellettä häiriköidä täällä "tyhmien" joukossa.
        Tarkoitus on ehkä tehdä meistä yhtä viisaita (tai hulluja) kuin hän itsekin on?

Kirjoitusaiheista päättää jokainen itse.
        Mistä haluaisit keskustella, jos suljemme pois sen mahdollisuuden, että häirikkö sekoittaa keskustelun?

Ihmettelen ja tyhmänä kysyn,miten tänne annetaan henkilötunnus,kun on kielletty antamasta jopa puhelin-numeroakin.En minä kyllä antaisi mitään tietoja itsestäni,muuta kuin meilikavereille.
        Eikä maksullisista palstoista kukaan oikein hyödy,eikä eläkeläisillä ole sellaisiin varaakaan,hyvä kun saa pidettyä ja maksettua tämän netti kuukausi maksut,nekin on jo turhan korkeat ja ainavain nousee ainakin täällä päin.Kyllä häiriköinti pitää saada muuten loppumaan,ja yksi ehdotus on että ei lähde siihen mukaan,ei edes avaa niitä ketjuja,se on helppo ohittaa.Itsehän siihen ketjuun näkyy osallistuvan kinaajia,onko se tarpeellista vastata moiseen,mutta näkyi olevan heti hiljaista,kun ei tämä häirikkö rypenyt täällä,ei paljon kukaan ottanut mitään kantaa mihinkään.
        Ja huom;häirikkö pysyi aika hyvin hänelle osoitettuun ketjuun,miksi toiset innostuivat sinne menemään,sehän oli tarkoitettu vain seriffille ja häirikön välille koko keskustelu.
        Mutta ei vain maltettu pysyä siitä pois,ja sulkea silmiä.Herää siis kysymys,halutaanko tuollaista? 70-60 palstoilla oli tosi hiljaista ja on yhä edelleen,kun siellä ei kinata,mistä moinen johtuu?

• ei sekaantunut kirjoitti:

Ihmettelen ja tyhmänä kysyn,miten tänne annetaan henkilötunnus,kun on kielletty antamasta jopa puhelin-numeroakin.En minä kyllä antaisi mitään tietoja itsestäni,muuta kuin meilikavereille.
        Eikä maksullisista palstoista kukaan oikein hyödy,eikä eläkeläisillä ole sellaisiin varaakaan,hyvä kun saa pidettyä ja maksettua tämän netti kuukausi maksut,nekin on jo turhan korkeat ja ainavain nousee ainakin täällä päin.Kyllä häiriköinti pitää saada muuten loppumaan,ja yksi ehdotus on että ei lähde siihen mukaan,ei edes avaa niitä ketjuja,se on helppo ohittaa.Itsehän siihen ketjuun näkyy osallistuvan kinaajia,onko se tarpeellista vastata moiseen,mutta näkyi olevan heti hiljaista,kun ei tämä häirikkö rypenyt täällä,ei paljon kukaan ottanut mitään kantaa mihinkään.
        Ja huom;häirikkö pysyi aika hyvin hänelle osoitettuun ketjuun,miksi toiset innostuivat sinne menemään,sehän oli tarkoitettu vain seriffille ja häirikön välille koko keskustelu.
        Mutta ei vain maltettu pysyä siitä pois,ja sulkea silmiä.Herää siis kysymys,halutaanko tuollaista? 70-60 palstoilla oli tosi hiljaista ja on yhä edelleen,kun siellä ei kinata,mistä moinen johtuu?

rekisteröity nikki niin tietäisit että sitä rekisteröidessä joudut antamaan syntymäaikasi ylläpidolle.
        Ei minulle ainakaan ole siitä ollut mitään haittaa.

Et kai nyt aivan tosissasi tarkoita että palstoilla täytyy riidellä ja häiriköidä, että syntyy liikettä? Sen sortin "elävyydestä" olemme saaneet tarpeeksemme emmekä toivo mitään muuta niin hartaasti kuin että saamme palstoille kirjoitusrauhan.

Tämän viikonlopun ryöpytyksestäkin on nähty kuinka nopeasti mieliala laski nollaan kun häirikkö on ollut vauhdissa.

• fiiuliN
        ei sekaantunut kirjoitti:

Ei tarvita rekisteriöitymiseen muuta kuin syntymävuosi, siis ei henkilötunnusta.

Jos olet sama kirjoittaja kuin tämä 73v, niin ainakin minusta tuntuu sinulla olevan oma vakaa mielipide näistä ikäihmisten palstoista ja niissä olevista kirjoituksista ja kenenkään toisen on vaikea toisten mielipidettä miksikään muuttaa.
        Aivan niinkuin päätelmäsi kallistuisi siihen suuntaan että me toiset olemmekin häiriköitä ja luulemamme häirikkö on täysin viaton mihinkään ilkeilyyn ja että hänen pitäisi saada kirjoittaa sellaista mitä ennenkin.

Kaikki kyllä korjaantuu sillä kun itse jokainen kirjoittaa hyväksyttäviä ja häiriöttömiä viestejä.

Siispä lykkyä tykö kirjoittelemisiin.

• ei sekaantunut
        MdK-MdK kirjoitti:

rekisteröity nikki niin tietäisit että sitä rekisteröidessä joudut antamaan syntymäaikasi ylläpidolle.

Et kai nyt aivan tosissasi tarkoita että palstoilla täytyy riidellä ja häiriköidä, että syntyy liikettä? Sen sortin "elävyydestä" olemme saaneet tarpeeksemme emmekä toivo mitään muuta niin hartaasti kuin että saamme palstoille kirjoitusrauhan.

Tämän viikonlopun ryöpytyksestäkin on nähty kuinka nopeasti mieliala laski nollaan kun häirikkö on ollut vauhdissa.

Anteeksi mutta et varmaan täysin ymmärtänyt mitä kirjoitin,en siis tarkoittanut että pitää häiriköidä ja riidellä,sanoin vain että palstat ovat olleet ihmeen hiljaiset kun ei tämä häirikkö ole mukana,ja sitä minä ihmettelen Miksi pitää hänelle vastata?Nytkin hän tuossa on mutta ei minulla ole aikomustakaan vastata hänelle,vaan sinulle Mdk-Mdk,että et saa väärää käsitystä mitä yritän sanoa.En halua antaa tänne henkilötietojani,olen kerran antanut ja se piisaa.Sanoitko tuolla että henkilötunnus vai syntymä-aika,siinäkin on pieni ero.Ei kuule meikäläisestä ole täällä kirjoittelemaan oikein rahan edestä,pitäisi olla tulotkin sen mukaiset sitten,olen niin harvoin täällä että jos näin ei voi olla niin kyllä olen sitten poissa täältä.
        Millähän pienituloinen eläkeläinen sitten lääkkeensä ostaisi,ne kun maksavat jo aivan tuhottomasti,ei ole varaa ylimääräiseen,hyvä kun tätä nettiä vielä jonkin aikaa pystyy pitämään.
        Vaikka tässäkin kukin vuorollaan maksaa osuutensa niin kyllä sekin laihassa kukkarossa tuntuu.Häiriköinti vain tuntuu vetävän puoleensa jos katselet tuotakin punaista tilppua mikä tuonne nyt on saatu aikaiseksi,ja kahvipirtti on jäänyt jalkoihin,kysyn vain että miksi näin on.
        Tarkoitukseni ei ole loukata,mutta kun utelias olen niin kyselen.

• ellumari
        MdK-MdK kirjoitti:

mielipiteeni, sillä luulen, että nuo Ajomiehen
        mollaamiset ja valehtelut joudutaan poistamaan.

Rekisteröintipakko siivoaisi palstoja.
        Olen rekisteröitymisen kannalla - ehdottomasti.

Itse en ole puskasta huudellut muille kuin Superhäirikölle joskus...tunnustan.
        Kenellekään muulle en ikinä - en kertaakaan.
        Hänellekin vain siksi koska tiedämmehän miten karmeaa kieltä hän saattaa käyttää, kun saa sen raivokohtauksen, jolloin pasmat menevät niin sekaisin, ettei kirjoituksesta lukemattomine kirjoitusvirheineen saa edes kunnolla selvää.

Kuka kertoisi minulle miten äärimmäisen rumien ja ilkeiden kirjoitusten kirjoittaja pystyi viime syksynä siirtämään ketjua toiseen paikkaan.
        Silloin kun hän käytti sellaista kieltä, että minä ainakin tulostin ja näytin niitä kirjoituksia lakimiehelleni/naiselleni.

Kukaan ei voi mennä kadullakaan solvaamaan tuntematonta ihmistä, eikä palstakeskusteluissa ketään nimimerkkiä. Ruma nimittely täällä täyttää solvaamis ja kunnianloukkauskriteerit.

• ei sekaantunut kirjoitti:

on ilmoitettava nikkiä rekisteröidessään.
        Pieni juttu antaa koko henkilötunnus, jos pitävään rekisteröintisysteemiin siirryttäisiin.

En usko, että tarvitsisi maksua periä jos rekisteröitymistä kokeiltaisiin, vaikkapa iäkkäämpien palstoilla.

• en sekaantunut
        fiiuliN kirjoitti:

Ei tarvita rekisteriöitymiseen muuta kuin syntymävuosi, siis ei henkilötunnusta.

Jos olet sama kirjoittaja kuin tämä 73v, niin ainakin minusta tuntuu sinulla olevan oma vakaa mielipide näistä ikäihmisten palstoista ja niissä olevista kirjoituksista ja kenenkään toisen on vaikea toisten mielipidettä miksikään muuttaa.
        Aivan niinkuin päätelmäsi kallistuisi siihen suuntaan että me toiset olemmekin häiriköitä ja luulemamme häirikkö on täysin viaton mihinkään ilkeilyyn ja että hänen pitäisi saada kirjoittaa sellaista mitä ennenkin.

Kaikki kyllä korjaantuu sillä kun itse jokainen kirjoittaa hyväksyttäviä ja häiriöttömiä viestejä.

Siispä lykkyä tykö kirjoittelemisiin.

En todellakaan ole tuo mainitsemasi nimimerkki,
        olen paljon vnhempi olen täyttänyt viime tammikuussa 77 vuotta ja olen onnellinen siitä että olen tämän iän saanut saavuttaa.Ei se elämä ole leikkiä ollut,vaan työtä,työtä aina vain työtä.Iso perhe oli hoidettavana ja ansio työssä käytävä.Mutta nyt helpottaa jo aivan oppii laiskanpäiviä viettämään,kunhan vain terveys jotenkin säilyisi vaikkakin tälläisenä kuin nyt on.En ole sanonut että pitäisi mielipidettä muuttaa yhtään miksikään,en ymmärrtänyt miksi näin minulle kirjoitit mutta ei se mitään.
        Mistä sinä sellaisen päätelmän teit tai sait,että te olette häiriköitä,en sanallakaan en tavullakaan viitannut siihen suuntaan.Mkd-Mkd;lle vastasin vain mielipiteeni,että minä en lähde häiriköinti viestejä kommentoimaan millään muotoa tai siis vastaamaan niihin.Minusta sillä tavoin pääsee kaikista helpoimmalla.Enkä sitäkään sanonut että hän on viaton niihin kirjoituksiin,ihmettelen mistä moisia asioita päättelit minun kirjoituksestani,luehan viestini uudelleen jos siinä mainitaan sellaisia asioita.
        Vai haluatko minut toivottaa palstalta pois,mutta olen vain tuonut esiin mielipiteeni.En halua olla häiriköksi.

• fiiuliN
        en sekaantunut kirjoitti:

En todellakaan ole tuo mainitsemasi nimimerkki,
        olen paljon vnhempi olen täyttänyt viime tammikuussa 77 vuotta ja olen onnellinen siitä että olen tämän iän saanut saavuttaa.Ei se elämä ole leikkiä ollut,vaan työtä,työtä aina vain työtä.Iso perhe oli hoidettavana ja ansio työssä käytävä.Mutta nyt helpottaa jo aivan oppii laiskanpäiviä viettämään,kunhan vain terveys jotenkin säilyisi vaikkakin tälläisenä kuin nyt on.En ole sanonut että pitäisi mielipidettä muuttaa yhtään miksikään,en ymmärrtänyt miksi näin minulle kirjoitit mutta ei se mitään.
        Mistä sinä sellaisen päätelmän teit tai sait,että te olette häiriköitä,en sanallakaan en tavullakaan viitannut siihen suuntaan.Mkd-Mkd;lle vastasin vain mielipiteeni,että minä en lähde häiriköinti viestejä kommentoimaan millään muotoa tai siis vastaamaan niihin.Minusta sillä tavoin pääsee kaikista helpoimmalla.Enkä sitäkään sanonut että hän on viaton niihin kirjoituksiin,ihmettelen mistä moisia asioita päättelit minun kirjoituksestani,luehan viestini uudelleen jos siinä mainitaan sellaisia asioita.
        Vai haluatko minut toivottaa palstalta pois,mutta olen vain tuonut esiin mielipiteeni.En halua olla häiriköksi.

Tosiaankin saa ajettua asiat umpisolmuun, niinkuin kävi minunkin kanssani.
        Pyydän anteeksi vain ja ---luovutan.

• ensekaan
        MdK-MdK kirjoitti:

on ilmoitettava nikkiä rekisteröidessään.
        Pieni juttu antaa koko henkilötunnus, jos pitävään rekisteröintisysteemiin siirryttäisiin.

En usko, että tarvitsisi maksua periä jos rekisteröitymistä kokeiltaisiin, vaikkapa iäkkäämpien palstoilla.

Tässä tämä on nyt rekattuna,mutta en ymmärrä mitä kummempii tämä nyt on.Vaikea ainakin oli kun ei muista salasanaakaan kun sen sinne on laittanut,mutta kovan vaivan tehtyään sai sen uudelleen sieltä.liinuli kun niin sanoi ettei merkityllä nikillä voi tulla muuta kuin väärinkäsityksiä,mutta ehkäiseekö tämä nyt sitten ne.En tiiä miten on,mutta jos jatkuvasti pitää muistella jotain salasanaa niin sitten luovutan.Joten terve vain taas.

• ensekaan kirjoitti:

Tässä tämä on nyt rekattuna,mutta en ymmärrä mitä kummempii tämä nyt on.Vaikea ainakin oli kun ei muista salasanaakaan kun sen sinne on laittanut,mutta kovan vaivan tehtyään sai sen uudelleen sieltä.liinuli kun niin sanoi ettei merkityllä nikillä voi tulla muuta kuin väärinkäsityksiä,mutta ehkäiseekö tämä nyt sitten ne.En tiiä miten on,mutta jos jatkuvasti pitää muistella jotain salasanaa niin sitten luovutan.Joten terve vain taas.

juttuun.
        Tuo salasana ja käyttäjätunnus,tulevat esiin,kun napsauttaa hiirellä kirjoitusrivin alareunaa.(siis ylemmmän.)
        Tuo rekistöröinti on siitä minusta hyvä,että kun sellaisen rekatun kanssa juttelet,tiedät että siellä on ihminen mikä on profiilissa.

On siinä sekin,että opit tietämään rekatun tyylin ja on helpompi vaihtaa mielipiteitä.

Minä olen vain tällä rekatulla,ja minut tunnetaan,sellaisena,minkä kuvan olen antanut,
        Ei aina saa mairittelevia huomautuksia,mutta oman tapani tuon julki ja on helpompi kiertää minut,kuka niin haluaa.
        Voihan kirjoittaa samalla nikillä rekkaamattakin,mutta itse olen rekatun kannalla,ja juttelu on aidomman tuntuista,kun tuntee jollakin lailla nikin.

• Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

juttuun.
        Tuo salasana ja käyttäjätunnus,tulevat esiin,kun napsauttaa hiirellä kirjoitusrivin alareunaa.(siis ylemmmän.)
        Tuo rekistöröinti on siitä minusta hyvä,että kun sellaisen rekatun kanssa juttelet,tiedät että siellä on ihminen mikä on profiilissa.

On siinä sekin,että opit tietämään rekatun tyylin ja on helpompi vaihtaa mielipiteitä.

Minä olen vain tällä rekatulla,ja minut tunnetaan,sellaisena,minkä kuvan olen antanut,
        Ei aina saa mairittelevia huomautuksia,mutta oman tapani tuon julki ja on helpompi kiertää minut,kuka niin haluaa.
        Voihan kirjoittaa samalla nikillä rekkaamattakin,mutta itse olen rekatun kannalla,ja juttelu on aidomman tuntuista,kun tuntee jollakin lailla nikin.

Minust tuntuu ettei rekkaamaton nikki ole sen kummepi kui rekattukkaa,kyl sannoist ja asioist tunnettaa kelle kannattaa vastata ja kelle ei,lienaha jo aikoi jossitelullaa häätää uusi tulokas huis hais hiitee,mut ei sais jossitel ommaa epäilyään ku ei ole varama,siit vai aijoin täsä viestisäin kertoo,mie en ota rekattuu nikkii enkä jää myöskään tänne muut kui lueskelemaa,nyt tul vastattuu tuoho ku minu mielestäi hän eilen kirjot aiva järkee käypää asiaa,mut sit sai niskaans semmosen ryöpyn.
        se sit siitä ja nyt laitan leppoon nää reuman koukistannee käet,harjotust se ol tääkin. terveiset vai kaikil teil ja hyvät kevvään jatkot.

• Anonyymi kirjoitti:

Minust tuntuu ettei rekkaamaton nikki ole sen kummepi kui rekattukkaa,kyl sannoist ja asioist tunnettaa kelle kannattaa vastata ja kelle ei,lienaha jo aikoi jossitelullaa häätää uusi tulokas huis hais hiitee,mut ei sais jossitel ommaa epäilyään ku ei ole varama,siit vai aijoin täsä viestisäin kertoo,mie en ota rekattuu nikkii enkä jää myöskään tänne muut kui lueskelemaa,nyt tul vastattuu tuoho ku minu mielestäi hän eilen kirjot aiva järkee käypää asiaa,mut sit sai niskaans semmosen ryöpyn.
        se sit siitä ja nyt laitan leppoon nää reuman koukistannee käet,harjotust se ol tääkin. terveiset vai kaikil teil ja hyvät kevvään jatkot.

siitä kenelle kannattaa vastata, kenelle ei, vaan siitä että häiriköt,joilla ei ole muuta asiaa kuin toisten solvaaminen ja pelkkä häiriköinti, olisi helpompi tunnistaa jos he ovat rekattuja ja voitaisiin sulkea keskusteluista pois.

• Nimimerkki
        MdK-MdK kirjoitti:

siitä kenelle kannattaa vastata, kenelle ei, vaan siitä että häiriköt,joilla ei ole muuta asiaa kuin toisten solvaaminen ja pelkkä häiriköinti, olisi helpompi tunnistaa jos he ovat rekattuja ja voitaisiin sulkea keskusteluista pois.

Palstan idea kuitenkin on, että tänne kirjoitetaan nimettömänä.
        Olen sitä mieltä, että rekisteröinti veisi pois juuri sen idean.
        Ajattelen nyt lähinnä esim. suhteita-palstoja, joilla ihmiset tilittävät tuntojaan uskonnostaan, perheistään ja monista ihmissuhdeongelmistaan.
        Nimimerkin suojassa voi varmasti kirjoittaa vapaammin,, kun ei tarvitse pelätä, että joku läheinen pahastuu tai muuten reagoi.

Kyllä ikäihminenkin voi joskus tuntea halua purkaa sydäntään palstalle. Ei tuntuisi hyvältä, jos ongelma leviäisi palstalta oman piirin tietoon, jos siitä ei ole voinut kasvokkain läheistensä kanssa puhua tähänkään asti.

• Nimimerkki kirjoitti:

Palstan idea kuitenkin on, että tänne kirjoitetaan nimettömänä.
        Olen sitä mieltä, että rekisteröinti veisi pois juuri sen idean.
        Ajattelen nyt lähinnä esim. suhteita-palstoja, joilla ihmiset tilittävät tuntojaan uskonnostaan, perheistään ja monista ihmissuhdeongelmistaan.
        Nimimerkin suojassa voi varmasti kirjoittaa vapaammin,, kun ei tarvitse pelätä, että joku läheinen pahastuu tai muuten reagoi.

Kyllä ikäihminenkin voi joskus tuntea halua purkaa sydäntään palstalle. Ei tuntuisi hyvältä, jos ongelma leviäisi palstalta oman piirin tietoon, jos siitä ei ole voinut kasvokkain läheistensä kanssa puhua tähänkään asti.

kanssasi että palstalla pitäisi pystyä kirjoittelemaan myös nimettömänä.
        Valitettavasti kirjoittajien joukossa on ihmisiä, jotka eivät halua noudattaa keskustelusääntöjä ja silloin on ehkä tarpeellista antaa kurin palautusta, esim. rekisteröinnin avulla.

Onhan sitten erityispalstoja, missä voi kirjoitella mainitsemistasi aiheista nimettömänä omalla riskillään.

• Helena04
        MdK-MdK kirjoitti:

Valitettavasti kirjoittajien joukossa on ihmisiä, jotka eivät halua noudattaa keskustelusääntöjä ja silloin on ehkä tarpeellista antaa kurin palautusta, esim. rekisteröinnin avulla.

Onhan sitten erityispalstoja, missä voi kirjoitella mainitsemistasi aiheista nimettömänä omalla riskillään.

Jossain vaiheessa lupasin (?) jopa pitäytyä omassa nikissäni, mutta kuinka ollakaan lipsuin puskista sanailijaksikin, se kun on vaan vapauttavampaa joskus ottaessaan kantaa tai ilakoidessaan. Ja näin soisin jatkuvan.

Erityispalstoille en ole halajannut, ei ole ollut tarvetta toistaiseksi. Täällä puoltaa tietynlainen "tuttuus", merkittävä asia, uskoisin, monenkin elämässä.

• nimetön
        MdK-MdK kirjoitti:

Hyvä Mdk-Mdk,ainahan sitä voi pois sulkea häirikköviestit kun ei mene itse mukaan niihin,voi aina hypätä yli,kun ei huvita vastata,sitä en tiedä mitenkä se ottaa meikäläiseltäkin niin kovin lujille,kun aina pitäisi alakaa torailemaan sellaisen häirikön kanssa.
        Eihän muuta yritä kuin sitä vihoviimeistä punaista tilppua,niin minä olettaisin.
        Minäkään en siis uskalla laittaa tähän oikeaa rekattua nikkiäni juuri sen vuoksi kun ei tiedä minkä ryöpytyksen saa niskaansa.
        Häiriköllä kun on monta rekattua nikkiä ja monta konetta millä kirjoitella.Että minun mielestäni näin on paras.

• nimetön kirjoitti:

Hyvä Mdk-Mdk,ainahan sitä voi pois sulkea häirikköviestit kun ei mene itse mukaan niihin,voi aina hypätä yli,kun ei huvita vastata,sitä en tiedä mitenkä se ottaa meikäläiseltäkin niin kovin lujille,kun aina pitäisi alakaa torailemaan sellaisen häirikön kanssa.
        Eihän muuta yritä kuin sitä vihoviimeistä punaista tilppua,niin minä olettaisin.
        Minäkään en siis uskalla laittaa tähän oikeaa rekattua nikkiäni juuri sen vuoksi kun ei tiedä minkä ryöpytyksen saa niskaansa.
        Häiriköllä kun on monta rekattua nikkiä ja monta konetta millä kirjoitella.Että minun mielestäni näin on paras.

jos häirikkö on kuin paskakärpänen tunkemassa itseään joka paikkaan ja saattaa pilata kaikki ketjut ohimennessään.
        Hyvä, että on ainakin seriffi joka poistaa törkeimmät viestit.

• Nimetön
        MdK-MdK kirjoitti:

jos häirikkö on kuin paskakärpänen tunkemassa itseään joka paikkaan ja saattaa pilata kaikki ketjut ohimennessään.
        Hyvä, että on ainakin seriffi joka poistaa törkeimmät viestit.

millään en usko et hän kaikki ketjut pilaa,nytten hän tuolla keskustelee itsensä kanssa,eikös se ole hyvä merkki kun ei ole tunkenut itseään tänne tähänkään ketjuun.Tiedän että sinulla on paljon hampaankolossa sitä vastaan ja monella muulla myös,mutta pidän teitä sen verran älykkäinä ettei tuollainen lannista teitä.
        Onhan se hyvä että seriffi poistaa törkeät häirikkö viestit,mutta minulla on tapana mennä yli niistä,jos nyt kirjottaisin oikealla rekatulla nikilläni niin oitis hän olisi kimpussani.
        Vaikka en olekkaan hänen nikkiään maininnut tässä,mutta hän olettaisi minun tarkoittavan juuri häntä,näin ollen hän tietää että voin tarkoittaa ihan ketä vain.D

• Nimimerkki
        MdK-MdK kirjoitti:

...että ikäihmisten palstalla saa varmemmin ikäseltään vastauksen kuin jossakin muualla. Tänne eivät varmaankaan kaikki nokkelat teini-ikäiset viitsi kirjoitella, niin kuin joillekin muille ihmissuhdepalstoille.
        En nyt väitä, että itse tässä haluaisin ruveta tuntojani tuulettamaan, mutta varmasti tarvetta joillakin on.

• Nimetön kirjoitti:

millään en usko et hän kaikki ketjut pilaa,nytten hän tuolla keskustelee itsensä kanssa,eikös se ole hyvä merkki kun ei ole tunkenut itseään tänne tähänkään ketjuun.Tiedän että sinulla on paljon hampaankolossa sitä vastaan ja monella muulla myös,mutta pidän teitä sen verran älykkäinä ettei tuollainen lannista teitä.
        Onhan se hyvä että seriffi poistaa törkeät häirikkö viestit,mutta minulla on tapana mennä yli niistä,jos nyt kirjottaisin oikealla rekatulla nikilläni niin oitis hän olisi kimpussani.
        Vaikka en olekkaan hänen nikkiään maininnut tässä,mutta hän olettaisi minun tarkoittavan juuri häntä,näin ollen hän tietää että voin tarkoittaa ihan ketä vain.D

kun olen senverran "tyhmä"etten osaa aina havaita onko puskasta huutelija ,,kuka,niin tulee vastattua vahinkossa.
        Mielipiteiden vaihtoahan tämä on ja tekee mieli selvittää,jos joku on puskasta huutaja ymmärtänyt väärin ja sitten hyväuskoisena vastaa,tuleekin huomaamaan joutuneensa taas häirikön kynsiin.
        Jos nikki olisi rekistöröitynyt ,oasaisi varmasti kiertää kyseiset viestit.
        Tässä tullaan nyt siihen,tietämättä saadaan aikaan kiistoja ja ilkeilyä,kun tulee vastattua "puskasta" huutajalle.

Minä olen saanut mollausta koko ajan ,mutta nikkiäni en ole jättänyt.
        Olen ajatellut,kun leikkiin ryhdyn ,niin kestän.

• Miksvarten?
        MdK-MdK kirjoitti:

Tarkistako joku syntymäaikani, jos ilmoitan sen virheellisesti enkä anna sossutunnustani? Miksi sen tekisin tällaiselle palstalle?
        Eikö sitten voisi rekisteröityä?

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      111
      5337
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      20
      2967
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2834
    4. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      143
      2058
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1936
    6. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1926
    7. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      170
      1782
    8. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      98
      1638
    9. Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      Sinkut
      116
      1637
    10. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      282
      1539
    Aihe