Kirkkolehdon kosteikko palkittiin

Anonyymi

Valtakunnallista julkisuutta sai Kokkola Kirkkolehdon kosteikon kunniamaininnasta. Nimeltä ei ketään nostettu esille mutta eiköhän tässä taas naisenergiaa ole kiittäminen eli Stina ja Sini.

88

1040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miehen sulkijalihas kyllä palautuu tuollaisesta ajan kanssa mikäli ei jatka näitä harrastuksia.

      • Anonyymi

        Elimen koolla on suuri merkitys tässä asiassa ja myöskin millä intensiteetillä sitä on käytetty ko yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elimen koolla on suuri merkitys tässä asiassa ja myöskin millä intensiteetillä sitä on käytetty ko yhteydessä.

        Täyssynteettinen teräketjuöljy likasteena lähes minimoi haittavikutukset.


    • Anonyymi

      Olemme tutkineet asiaa ja havainneet ainoan rikoksen tapahtuneen asiassa miesten keskinäisessä kanssakäymisessä. Kyseinen tapahtuma on siis sattunut Keuruulla kasarmiolosuhteissa molempien osapuolten yhteisestä halusta mutta rikoslaista kyseinen kohta poistui vasta 1978. Rikos katsotaan vanhentuneeksi ja asiasta ei tämän enempää kommentoitavaa. Terveisin Ylläpito.

      • Anonyymi

        Suunnittelemani saostusallas (googlettakaa, ja lukekaa mitä saostusallas tarkoittaa)... Tervaholmaan kaivettiin esittämäni allas, Tervalampi (työ jatkuu kesällä)...
        Kirkkolehto on rauhoitettu luonnonsuojelulain nojalla, joten sinne ei saa kaivaa edes paskapoteroa, saati käyttää sitä muissa yhteyksissä...
        Uskokaa lakiasiantuntijaa - oikeusoppinutta Oikeusupseeria, Sotatieteen Maisteria, luonnonsuojelijaa, eläinystävää, Tosirealistia, Kokkolan Kingsiä, VesiVelmua, Kokkojoen puhdistajaa, ja Kokkolan kaupungin "palkkaamatonta" ympäristösuunnittelijaa ja -kehittäjää, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suunnittelemani saostusallas (googlettakaa, ja lukekaa mitä saostusallas tarkoittaa)... Tervaholmaan kaivettiin esittämäni allas, Tervalampi (työ jatkuu kesällä)...
        Kirkkolehto on rauhoitettu luonnonsuojelulain nojalla, joten sinne ei saa kaivaa edes paskapoteroa, saati käyttää sitä muissa yhteyksissä...
        Uskokaa lakiasiantuntijaa - oikeusoppinutta Oikeusupseeria, Sotatieteen Maisteria, luonnonsuojelijaa, eläinystävää, Tosirealistia, Kokkolan Kingsiä, VesiVelmua, Kokkojoen puhdistajaa, ja Kokkolan kaupungin "palkkaamatonta" ympäristösuunnittelijaa ja -kehittäjää, hah hah haaa!!!...

        Tervalampea ei löydy Kokkolasta. Mihin ajattelit sen kaivaa?


    • Anonyymi

      Kirkkolehdon kosteikko kuitenkin palkittiin valtakunnallisesti eli eiköhän siellä jonkinlainen kaupungin suunnittelema keidas sijaitse. Kannattaa käydä katsomassa eikä vain tänne kirjoitella joutavuuksia.

    • Anonyymi

      Keparissa oli uutis artikkeli Kirkkolehdon kosteikosta.
      "Kokkolan kaupunki sai kunniamaininnan Kirkkolehdon kosteikon kunnostamisesta Paras luontoteko -kilpailussa.
      Kokkolan kaupunki sai kunniamaininnan Kirkkolehdon kunnostamisesta Paras luontoteko 2019-2020 -kilpailussa. Kansainvälisen luonnonsuojeluliiton IUCN:n Suomen kansallinen komitea järjesti kilpailun jo kahdeksatta kertaa.
      -Kun vesi ohjattiin kosteikkoon viime syksynä, ottivat linnut heti alueen omakseen. Asiantuntijat kertovat, että matalarantainen kosteikko toimii erityisesti haukien kutupaikkana, kertoo kaupunginjohtaja Stina Mattila. "

      Kokkolan kaupungin päättäjissä on selvästi ympäristö ja luontoihmisiä, joiden ideoinnin ja esitysten perusteella toteutettiin upea lunnon hanke, joka tuo luonnon kaupunkiin, eikä kaupunki ole pelkkää asfalttia ja betonia.
      Kokkolalaiset eivät ole vielä erkaantuneet luonnosta, kuten pääkaupunkiseudulla on tapahtunut.
      Siellä ihmiset viettävät aikaa ostoskeskukissa, mutta täällä Kokkolassa ihmiset viettävät aikaa luonnossa ja ulkoilllen.
      Kertoohan siitä tämä korona tilannekin jotain.

      Hieno suoritus ja toteutus kokkolan kaupungilta ja kaupunginjohtajalta, joita ilman ei tämäkään hanke olisi toteutunut.

      • Anonyymi

        Kukaan Realistia usko, on senverran höpö mies.
        Kuka vaan voi todeta lehteä lukiessaan ja jonkun uuden rakennuksen tai vastaavan huomatessaan, että juu, minä olen tuon ideoinut, esittänyt ja toteuttanut.
        Minä olen käynyt kuussa ja suunnitellut kuuraketin.


      • Anonyymi

        Kirkkolehdon kosteikko on lähempänä Kirkkolehtoa, kuin Tervaholmaa, mikä on puoliksi ruotsinkielinen nimi. Tervalampia löytyy Suomesta tusinoittain. Keksi edes jotain omaperäisempiä nimiä jos niitä pitää noin pakkomielteisesti tyrkyttää. Kirkkolehdon kosteikko pysyy Kirkkolehdon Kosteikkona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkolehdon kosteikko on lähempänä Kirkkolehtoa, kuin Tervaholmaa, mikä on puoliksi ruotsinkielinen nimi. Tervalampia löytyy Suomesta tusinoittain. Keksi edes jotain omaperäisempiä nimiä jos niitä pitää noin pakkomielteisesti tyrkyttää. Kirkkolehdon kosteikko pysyy Kirkkolehdon Kosteikkona!

        Kirkkolehdon kosteikko on vielä typerämpi nimi kuin roskaruka. "Tyrkytä niitä sitten turisteille", hah... Miltä kuulostaisi Vanhansatamanlahden Meripuistikko, tai Varvintienvarren Nisulanpotti, tai Köykärinmäen Könyäjien Köngäs...
        Paikan/kohteen nimi pitää olla iskevä, lyhyt, suomenkielinen, kaikkien ymmärrettävissä, (lapsillekin) helppo lausuttava, ei erikoiskirjaiminen (ei mielellään ä, ö, å, q, d, z, c -kirjaimia sisältävä), "kansainvälisesti sopiva" (esim Nokia, Koli, Levi, Ruka, Lahti, Kokkola, Perho jne); maantieteelliseen sijaintiin istuva (esim Tervalampi, Kokkojoki, Tervalahti, Kukkula, Potkuri), paikkaan ja historiaan istuva (Kahakkasilta, Tervaniemi, Sahalahti); ei uskoon ja politiikkaan nivoutuva: Paikan/kohteen nimet eivät ole suojattuja. Suomessa on lukuisia Valkeisjärviä, kymmeniä Kirkkokatuja, Niemisiä ja Järvisiä yms...
        Joten turvat kiinni nimiehdotuksistani ja vittuilu lopettaen, kiitos. Elleivät ne kelpaa, niin "pankaa paremmaksi", saa..nan kateelliset ja alati kiukuttelevat kakkiaiset, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkolehdon kosteikko on vielä typerämpi nimi kuin roskaruka. "Tyrkytä niitä sitten turisteille", hah... Miltä kuulostaisi Vanhansatamanlahden Meripuistikko, tai Varvintienvarren Nisulanpotti, tai Köykärinmäen Könyäjien Köngäs...
        Paikan/kohteen nimi pitää olla iskevä, lyhyt, suomenkielinen, kaikkien ymmärrettävissä, (lapsillekin) helppo lausuttava, ei erikoiskirjaiminen (ei mielellään ä, ö, å, q, d, z, c -kirjaimia sisältävä), "kansainvälisesti sopiva" (esim Nokia, Koli, Levi, Ruka, Lahti, Kokkola, Perho jne); maantieteelliseen sijaintiin istuva (esim Tervalampi, Kokkojoki, Tervalahti, Kukkula, Potkuri), paikkaan ja historiaan istuva (Kahakkasilta, Tervaniemi, Sahalahti); ei uskoon ja politiikkaan nivoutuva: Paikan/kohteen nimet eivät ole suojattuja. Suomessa on lukuisia Valkeisjärviä, kymmeniä Kirkkokatuja, Niemisiä ja Järvisiä yms...
        Joten turvat kiinni nimiehdotuksistani ja vittuilu lopettaen, kiitos. Elleivät ne kelpaa, niin "pankaa paremmaksi", saa..nan kateelliset ja alati kiukuttelevat kakkiaiset, hah hah haaa!!!...

        Kukas se täällä enimmäkseen vittuilee, tosireaslisti, joka vähättelee kirjoittajien viestejä ja hohottaa kaikille ja pitää itseään viisaimpana, oiken minä minä ihminen on Ralisti, ei sitä itse huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas se täällä enimmäkseen vittuilee, tosireaslisti, joka vähättelee kirjoittajien viestejä ja hohottaa kaikille ja pitää itseään viisaimpana, oiken minä minä ihminen on Ralisti, ei sitä itse huomaa.

        Realisti ei vähättele eikä väheksy ketään eikä mitään, mikäli pysytään asiassa, aiheessa.
        Eikä hypitä homoihin, Keuruun Paleniuksiin, sukuun, ikään, autoon, perheeseen, lapsiin, työhön, työmatkoihin, taloon, pihaan, harrastuksiin jne. Jos kerron totuuksia, kuten aina teen, niin se ei tarkoita osaltani vittuilua, narsismia ym.
        Eikö tämä nyt saa..na ole edes vähäisellä järjellä ymmärrettävissä. Jos ja kun olen keksinyt, ideoinut, esittänyt ja aikaansaanut merkittäviä myönteisiä muutoksia Kokkolan ympäristöön, kehitykseen, imagoon, tunnettavuuteen, asukasmäärää lisäävästi, yms, niin perkelettäkö minulle ollaan jatkuvasti vittuilemassa. Etenkin, kun kaikki mitä olen saanut aikaan on todistettavissa. Ja sen lisäksi. Paljon on vielä suunnitteilla, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Miten eduskunnan oikeusasiamies Kokkolan uimahalliin liittyy? Taas tämä Kivelä kirjoittelee omia tarinoitaan eli valehtelee.

    • Anonyymi

      Hah. apulaisoikeusasiamies Pasi Pölönen on käynyt uimassa VesiVeijarissa, hah hah haaa!!!...

      JK Lopun voitte vain arvailla...

    • Anonyymi

      Halkokarin mies on arvomitallit ansainnut.Upeaa työskentelyä .Tosi mies .tv.Aulikki

    • Anonyymi

      Reijolla on todellakin pronssinen suunnistusmerkki ja hopeiset ampuma ja urheilumerkit varusmiesajaltaan. Hän käyttää niitä edustustilaisuuksissa kuten muutkin upseerit mutta ansio ja ulkomaankomennus mitalit Reijolta puuttuvat.

      • Anonyymi

        Reijolla on kultaiset hampaat, jotka Reijo kävi teetättämässä Murmanskissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reijolla on kultaiset hampaat, jotka Reijo kävi teetättämässä Murmanskissa.

        Hampaan kruunut on valmistettu upottamalla niihin timantit.
        Kokkolan kestävimmät hampaat on Reijolla, niillä puree vaikka sementtiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampaan kruunut on valmistettu upottamalla niihin timantit.
        Kokkolan kestävimmät hampaat on Reijolla, niillä puree vaikka sementtiä.

        Näin se vain on nähtävä, ja oikeaksi todistettu. Tosirealisti, alias Kokkolan Kingsi on Tervalammen isä, hah hah haaa!!!...
        JK Kirkkolehdossa ei ole muuta kosteaa kuin rahkasammal, ja se on myös rauhoitettu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampaan kruunut on valmistettu upottamalla niihin timantit.
        Kokkolan kestävimmät hampaat on Reijolla, niillä puree vaikka sementtiä.

        Muutama vuosi takaperin kevät aikaan myös, muistan kun Reijo veti veijarin porealtaassa hieman vettä henkeen ja yskäisi ihan tavalliset tekohampaat kaakelille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi takaperin kevät aikaan myös, muistan kun Reijo veti veijarin porealtaassa hieman vettä henkeen ja yskäisi ihan tavalliset tekohampaat kaakelille.

        Minäkin muistan tapauksen. Saatiin kyllä makiat naurut. Heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vain on nähtävä, ja oikeaksi todistettu. Tosirealisti, alias Kokkolan Kingsi on Tervalammen isä, hah hah haaa!!!...
        JK Kirkkolehdossa ei ole muuta kosteaa kuin rahkasammal, ja se on myös rauhoitettu...

        Ressu on taas oikeassa. Komea ja kirkasvetinen on ressun keksimä saostusallas, jolle ressu antoi osuvan nimenkin, Tervalampi. Kesällä nautitaan lammen antimista, uimisesta ja kalastamisesta. Siinä on myös hyvä reitti kanoottisouteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on taas oikeassa. Komea ja kirkasvetinen on ressun keksimä saostusallas, jolle ressu antoi osuvan nimenkin, Tervalampi. Kesällä nautitaan lammen antimista, uimisesta ja kalastamisesta. Siinä on myös hyvä reitti kanoottisouteluun.

        Äläkä yritäkään varastaa. Kunniamaininnan yhteydessä julkaistiin aivan muita nimiä.


    • Anonyymi

      Mister TosiRealisti, Big Really Gentleman Tosirealisti.
      Arvoisa kunnioitettu herrasmiesten herrasmies gunsgapen TosiRealisti tosimiesten tosimies arvoisa suuri esitysten ja suunnitelmien luoja oi nerojen nero Alvar Edisonin kaltainen suurmies.
      Realistin kävellessä täytyisi olla palvelija, joka edessä kulkisi palmunlehvä harjan kanssa, harjaisi kaikki sepelin murut, irtokivet ja roskat, kun Realisti tallustelee kadulla.

      • Anonyymi

        Siellä Perhossa kadehditaan aivan sairaina kun Kivelän akan pojansälli pääsi suureen maailmaan suunnitelemaan isoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä Perhossa kadehditaan aivan sairaina kun Kivelän akan pojansälli pääsi suureen maailmaan suunnitelemaan isoja!

        No mutta, minne on kadonnut kommentti Reijon saaresta. Nimistä puhuen, idean isänä nimesin saostusaltaan Tervalammeksi. Isoin saari olisi nimeltään Joutsensaari, ja kaksi pienempää Kuikka ja Kaakkuri. Miltä kuulostaa, ja nyt ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä Perhossa kadehditaan aivan sairaina kun Kivelän akan pojansälli pääsi suureen maailmaan suunnitelemaan isoja!

        Olimme kesällä ongella Perhon lukuisista järvistä.
        Siellä oli samaan aikaan paljon perholaisia kalamiehiä veneineen kalastamassa.
        Järvellä ääni tunnetusti kantautuu kauas ja saimme kuulla useita kertoja, kun joku perholainen möykkäsi veneessä, että perkutin Realisti, siellä se tollo suunnittelee suuria esityksiä ja kaikki esitykset on toteutettu Kokkolan hyväksi, ei mitään esitykiä meidän perholaisten hyväksi, vaikka on täällä syntynyt ja perhon kunta tukenut miestä koulun ja muun suhteen, niin ei mies muista meitä perholaisia millään tavoin, perskules sentään.

        Rokkoherraksi kuului monessa veneessä Realistia kutsuttavan, että siellä se patsastelee kokkolassa, kuin rokkoherra, eikä välitä meistä perholaisista pätkääkään.
        Ovat selvästi kateellisia Realistille, koko järvi kihisi kateudesta, että jouduimme lähtemään takaisin kokkolaan.
        Eräskin veneellinen perholaisia painijoita kysyi, että mistäspäin olemme kotoisin, ettette ole vaan kokkolasta.
        Jouduimme valehtelemaan, että Teerijärveltä, koska varmasti olisivat kaataneet veneemme, jos olisivat tienneet, että olimme kokkolasta.
        Olisi käynyt hullusti, jos olisimme todenneet olevamme kokkolasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, minne on kadonnut kommentti Reijon saaresta. Nimistä puhuen, idean isänä nimesin saostusaltaan Tervalammeksi. Isoin saari olisi nimeltään Joutsensaari, ja kaksi pienempää Kuikka ja Kaakkuri. Miltä kuulostaa, ja nyt ei naureta!!!...

        Osuvat nimet, hyvä ressu. Kannatetaan.


    • Anonyymi

      Ensi viikolle ilmat lämpenee. Onkohan Kirkkolehdon kosteikolla jo nuotiopaikkaa missä paistaa makkaraa?

      • Anonyymi

        Kävin tänään katsomassa esittämiäni "kätten jälkiä", ja jututin erästä lenkkeilijää. Totesin, että "nuotiopaikkaa" ei ole vielä rakennettu, mutta kyllä se pian sinne ilmestyy. Eikä mikä tahansa nuotiopaikka, vaan katettu grillikatos pöytineen ja penkkeineen, tai mieluummin grillikota muurinpohjapannuineen ym ym, ja nyt ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tänään katsomassa esittämiäni "kätten jälkiä", ja jututin erästä lenkkeilijää. Totesin, että "nuotiopaikkaa" ei ole vielä rakennettu, mutta kyllä se pian sinne ilmestyy. Eikä mikä tahansa nuotiopaikka, vaan katettu grillikatos pöytineen ja penkkeineen, tai mieluummin grillikota muurinpohjapannuineen ym ym, ja nyt ei naureta!!!...

        Kuulkaapas kaikki kokkolalaiset. Se grillikota siellä, niin, se tulee olemaan minun yksityis alueellani.
        Olen käynyt maanmittaus toimistossa ja siellä on karttaan merkitty, että grillikodan alue on minun ykstyis alue, että sinne ei ole sitten kellään muulla asiaa.
        Minulle on myönetty lupa kalastaa kosteikkolammella, sinne kaupunki istuttaa meritaimenia ja kellään muulla ei ole oikeutta siellä kalastaa, eikä grillata, ei edes Ressulla, joka väittää, että on idean takana.
        Minä olen alueen suunnitellut, minulla on siitä presidentin allekirjoittama asiakirja ja se on painavampi asiakirja, kuin Ressun asiakirjat.


    • Anonyymi

      Kesäksi valmistuu kaupungin suunnittelemaan virkistyspaikkaan eli Kirkkolehdon kosteikkoon laavu ja nuotiopaikka.

      • Anonyymi

        Kirkkolehdossa ei ole kosteikkoa, sillä lehto on luonnonsuojelulain nojalla rauhoitettu.
        Suunnittelemani luonnon saostusallas - kosteikko, on nimeltään Tervaholman Tervalampi, lyhyesti TERVALAMPI (= Reijo Kivelän lampi), hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Halkokarinmies ansaitsee mitalin .

    • Anonyymi

      Onko tämäkin Utajärvellä kuten Kokkojoki? Kirkkolehdon kosteikko löytyy Kokkolan kartasta.

    • Anonyymi

      En ole käynyt vielä tutustumassa tähän upeaan keitaaseen, mutta ajaessani autolla ja katseeni kääntyi tuon kosteikon suuntaan loksashti suuni auki, niin upealta se näytti maantieltä katsottuna.
      Täytyypä suunnata kulkuni kohti kosteikkoa ja ottaa termospullo mukaan ja makkaraa.
      Onko Ressun suunnitelmissa kosteikko alueella makkaragrilli, sellainen on siellä pakollinen perusvarustus, että pääsee siellä makkaroita paistamaan ja nauttimaan sammakkoeläinten kurnutuksesta ja haukien pyrstöjen loiskumisesta kosteikkojärvessä.

      • Anonyymi

        Tervetuloa tutustumaan yhteen merkittävistä saavutuksistani - luonnon saostusallasta, Tervaholman Tervalampea. Lähden mielelläni oppaaksi, ja olen valmis esittelemään suunnitelmiani tarkemmin. Mm tekojärven, Kokkojärven paikkaa Köykärin suolla, Perhonjoen yhtä suurinta suistojokea, Kokkojokea latvapuroista suistoon, merenrantaan, jonka rannalle olen esittänyt kevyenliikenteen siltaa jo 33 vuotta sitten, ja se toteutunee vihdoinkin. Olen nimennyt sillan KAHAKKAsillaksi. Käytiinhän alueella Krimin sodan aikainen "kahakka" 1854 Englannin armeijan laivastoa vastaan loistavalla menestyksellä. Esittelen myös Ykspihlajan Potin, jonka olen nimennyt Sahalammeksi siten, että kanava mereen tukitaan, ja lampi palautuisi ihanaksi sisälammeksi, joka nostaisi Ykspihlajan arvoa ja suosiota, etenkin, kun viereen on rakennettu uusi koulu, jonka olen nimennyt POTKURIksi ym ym. Ota yhteyttä, kun sinulle sopii, niin tehdään kaupunkikierros, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa tutustumaan yhteen merkittävistä saavutuksistani - luonnon saostusallasta, Tervaholman Tervalampea. Lähden mielelläni oppaaksi, ja olen valmis esittelemään suunnitelmiani tarkemmin. Mm tekojärven, Kokkojärven paikkaa Köykärin suolla, Perhonjoen yhtä suurinta suistojokea, Kokkojokea latvapuroista suistoon, merenrantaan, jonka rannalle olen esittänyt kevyenliikenteen siltaa jo 33 vuotta sitten, ja se toteutunee vihdoinkin. Olen nimennyt sillan KAHAKKAsillaksi. Käytiinhän alueella Krimin sodan aikainen "kahakka" 1854 Englannin armeijan laivastoa vastaan loistavalla menestyksellä. Esittelen myös Ykspihlajan Potin, jonka olen nimennyt Sahalammeksi siten, että kanava mereen tukitaan, ja lampi palautuisi ihanaksi sisälammeksi, joka nostaisi Ykspihlajan arvoa ja suosiota, etenkin, kun viereen on rakennettu uusi koulu, jonka olen nimennyt POTKURIksi ym ym. Ota yhteyttä, kun sinulle sopii, niin tehdään kaupunkikierros, hah hah haaa!!!...

        Hyvää työtä.Ansaitsisit olla kaupungin rakennuspäällikkö se isoin päällikkö .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää työtä.Ansaitsisit olla kaupungin rakennuspäällikkö se isoin päällikkö .

        Ressusta tulisi pätevä kokkola kaupunkinähtävyys opas, pesee tietämyksellään ja asiantuntemuksellaan kaikki kokkolan matkailun oppaat.
        Eikö Ressu ole huolissaan, kun oppaat antavat väärää tietoa kokkolan nähtävyyksistä, kun toteavat nähtävyyksien kohdalla, tämä on kaupungin rakennus insinöörin suunnittelema ja jonkun muun esittämä, kuin Ressun.
        Kaupungin insinööreille ja rakennuspäälliköille menee kaikki kunnia Kokkojoesta, Suntin pohjapadosta, Kirkkolehdon kosteikosta, Kaustarin tekojärvestä ja Kokkojoesta.


    • Anonyymi

      Onko tuo sama asia kuin Kirkkolehdon kosteikko ja tuleeko tuo Kaustariin sijoittuva järvi siihen samaan kohtaan mihin Penttilä ja Tofferi sitä suunnitteli jo aiemmin?

      • Anonyymi

        Kaustariin ei ole suunniteilla mitään järviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaustariin ei ole suunniteilla mitään järviä.

        Ellei Kokkojärveä kaiveta, niin se olisi suurin moka, minkä kaupunki voisi tehdä kautta historian. Sanokaa taas kerran minun sanoneen. Muuten. Turha on aukoa päätään. Kukaan ei ole koskaan suunnitellut tekojärveä Suntin puhdistamiseksi, saati, että sitä olisi esitetty nykyisen Kaustarin omakotialueen ja Karsobackantien välissä olevaan, ja aikanaan ojitettuun rämeikköön. Köykärin tekomäen etelä-puolelle. Rämeiköstä on virrannut, ja virtaa ylijäämä(hule)vesi Vikströmin puroon, ja siitä edelleen saostusaltaaseen, Tervalampeen. Puro kaivettakoon kanavaksi. Onhan se nykyisen Suntin - tulevan Kokkojoen päähaara, joka saa vetensä Kaustarin suon kautta Perhonjoen suistopuroista. Mainittakoon edelleen, että kaksi muutakin puroa virtaa Tervalampeen; Nimeämäni "Ventuspuro" ja Rosundin puro Matalamaan (Golf-kentän) suunnasta, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ellei Kokkojärveä kaiveta, niin se olisi suurin moka, minkä kaupunki voisi tehdä kautta historian. Sanokaa taas kerran minun sanoneen. Muuten. Turha on aukoa päätään. Kukaan ei ole koskaan suunnitellut tekojärveä Suntin puhdistamiseksi, saati, että sitä olisi esitetty nykyisen Kaustarin omakotialueen ja Karsobackantien välissä olevaan, ja aikanaan ojitettuun rämeikköön. Köykärin tekomäen etelä-puolelle. Rämeiköstä on virrannut, ja virtaa ylijäämä(hule)vesi Vikströmin puroon, ja siitä edelleen saostusaltaaseen, Tervalampeen. Puro kaivettakoon kanavaksi. Onhan se nykyisen Suntin - tulevan Kokkojoen päähaara, joka saa vetensä Kaustarin suon kautta Perhonjoen suistopuroista. Mainittakoon edelleen, että kaksi muutakin puroa virtaa Tervalampeen; Nimeämäni "Ventuspuro" ja Rosundin puro Matalamaan (Golf-kentän) suunnasta, hah hah haaa!!!...

        Ressu kertoikin totuuden "kukaan ei ole ksokaan suunnitellut tekojärveä Suntin puhdistamiseksi" ei edes Ressu.


    • Anonyymi

      Osa on yksityisten maata eli saako toisen maalle rakentaa kyselee epätoivoisesti samasta asiasta kirjoitteleva perholainen. Vastaus on ettei saa ja pakkolunastus ei onnistu, Tätä samaa yritettiin tehdä jo neljäkymmentä vuotta sitten mutta ei onnistunut eikä onnistu nytkään. Terveisin yksi maanomistajista.

    • Anonyymi

      Tuohon Reijo ei oikein voi mitään vastata tai ei osaa.

      • Anonyymi

        Kaupunki (sinä, minä ja Sirkan Liisa) saa kaivaa mailleen vaikka kultakaivoksen. Suunnittelemani tekojärvi, Kokkojärvi olisikin sellainen. Kokkolan kultakaivos, "oheistuottoineen ja muine malmineen". Suunnattoman arvokas kaupungin kehityksen, yleisilmeen, ympäristön, asukkaiden ja turismin kannalta tarkastellen, hah hah haaa!!!...
        JK Sanohan sinä "jatkuva inttäjä, yksi maanomistaja" kuka ja minkä niminen, ja missä kohtaa sinun tonttisi sijaitsee suunnittelemani Kokkojärven alueella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunki (sinä, minä ja Sirkan Liisa) saa kaivaa mailleen vaikka kultakaivoksen. Suunnittelemani tekojärvi, Kokkojärvi olisikin sellainen. Kokkolan kultakaivos, "oheistuottoineen ja muine malmineen". Suunnattoman arvokas kaupungin kehityksen, yleisilmeen, ympäristön, asukkaiden ja turismin kannalta tarkastellen, hah hah haaa!!!...
        JK Sanohan sinä "jatkuva inttäjä, yksi maanomistaja" kuka ja minkä niminen, ja missä kohtaa sinun tonttisi sijaitsee suunnittelemani Kokkojärven alueella...

        Ympäristöministeriö avustaa (avusti) vesijättömaiden uusiokäyttöä, etenkin Pohjanlahden rannikkopitäjissä. Siksi esittämäni luonnon saostusallas, kosteikko, Tervalampi toteutui. Älkää hyvät ihmiset luulko, että se rakennettiin veronmaksajien varoilla...
        Miksi ELY:n ylitarkastaja (Petäjä-Ronkainen) vieraili Kokkolassa kesäkuussa 2019, ja miksi esitykseni alkoi toteutua välittömästi. Saostusallasta, Tervalampea alettiin rakentaa, ja nyt se on viimeistelyä vaille valmis. Kokkolan kaupungin ympäristötarkastaja, Juhani Hannila kertoi radiohaastattelussa, että työtä jatketaan. Uskon, että hän on esitykseni kannalla. Vain tekojärvi Kaustarin rämeikköön, voi nykyisen Suntin, ja ehdottamani nimimuutoksen, Kokkojoen pelastaa puhtaana virtaavaksi joeksi, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ympäristöministeriö avustaa (avusti) vesijättömaiden uusiokäyttöä, etenkin Pohjanlahden rannikkopitäjissä. Siksi esittämäni luonnon saostusallas, kosteikko, Tervalampi toteutui. Älkää hyvät ihmiset luulko, että se rakennettiin veronmaksajien varoilla...
        Miksi ELY:n ylitarkastaja (Petäjä-Ronkainen) vieraili Kokkolassa kesäkuussa 2019, ja miksi esitykseni alkoi toteutua välittömästi. Saostusallasta, Tervalampea alettiin rakentaa, ja nyt se on viimeistelyä vaille valmis. Kokkolan kaupungin ympäristötarkastaja, Juhani Hannila kertoi radiohaastattelussa, että työtä jatketaan. Uskon, että hän on esitykseni kannalla. Vain tekojärvi Kaustarin rämeikköön, voi nykyisen Suntin, ja ehdottamani nimimuutoksen, Kokkojoen pelastaa puhtaana virtaavaksi joeksi, hah hah haaa!!!...

        Ressulta täyttä asiaa. Niin se meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressulta täyttä asiaa. Niin se meni.

        Ressu kehuu usein itseään!


    • Anonyymi

      Kokkolan kaupungin sivuilta löytyy Kirkkolehdon kosteikon suunnitelmat ja toteuttajat sekä suunnittelijoiden tiedot.

      • Anonyymi

        Tietysti löytyy, kun minä (Reijo Kivelä) keksin hienot ideat, miten vihdoin ja viimein saadaan Kokkojoki puhtaaksi, ja miten Kokkolan ulkoalueita (ympäristöä) kehitetään. Lukekaa lehtikirjoitukseni: "Sunttiin on ratkaisu, Kokkolaan kultapalloinen helminauha, Suntista Kokkojoki, Kokkojoki ja Kokkojärvi, Kokkojoelle alkulähteeksi Tervalampi, Tervalampi Tervaholmaan, Näin lähtee tähkä-ärviä Potista, Kokkola-brändy, onko hyvä, Tervaholman Tervalampi, Kokkolan Kukkula, Kaupunkipuiston jatkokehittäminen, Hyötykäyttöasemalle löytyy paikka" ym)...
        Nyt on toteutettu osa suunnitelmistani. Se toinen puoli Kokkojoesta, eli tärkein odottaa vielä rakentamista: Tekojärvi - Kokkojärvi Kaustarin rämeikköön, Vikströmin puron, eli tulevan kanavan kaivaminen mutkat oikaisten, ja pisteenä Ii:n päälle rakennetaan jo 33 vuotta sitten esittämäni kevyenliikenteen silta Kokkojokisuistoon. Kun päätös sillan rakentamisesta tehtiin, niin annoin sille nimen Kahakkasilta, sekä tien rakentamista Halkokarin muistomerkin mutkasta (nyt se alkaa olla valmis)...
        30 vuotta tyhjänpanttina ollut Halkokarin rinne sai vihdoin "uutta potkua", kun esitin kaupungin työmaitten ja Kokkojoen ruoppausmassojen hyödyntämistä mm KUKKULAN kasvattamiseksi. Esitin Kukkulalle laskettelurinteen oheen muovipintaista hyppyrimäkeä, eli ympärivuotiseen käyttöön (K20 tai K30 m). Esitin myös kiipeilyseinää, kalalammikkoa, tenniskenttää, sekä kesäiseen käyttöön pomppulinnaa, pallomerta, kesäkioskia, ja pysyvästi katettua "näkötornia" Kukkulan huipulle. Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti löytyy, kun minä (Reijo Kivelä) keksin hienot ideat, miten vihdoin ja viimein saadaan Kokkojoki puhtaaksi, ja miten Kokkolan ulkoalueita (ympäristöä) kehitetään. Lukekaa lehtikirjoitukseni: "Sunttiin on ratkaisu, Kokkolaan kultapalloinen helminauha, Suntista Kokkojoki, Kokkojoki ja Kokkojärvi, Kokkojoelle alkulähteeksi Tervalampi, Tervalampi Tervaholmaan, Näin lähtee tähkä-ärviä Potista, Kokkola-brändy, onko hyvä, Tervaholman Tervalampi, Kokkolan Kukkula, Kaupunkipuiston jatkokehittäminen, Hyötykäyttöasemalle löytyy paikka" ym)...
        Nyt on toteutettu osa suunnitelmistani. Se toinen puoli Kokkojoesta, eli tärkein odottaa vielä rakentamista: Tekojärvi - Kokkojärvi Kaustarin rämeikköön, Vikströmin puron, eli tulevan kanavan kaivaminen mutkat oikaisten, ja pisteenä Ii:n päälle rakennetaan jo 33 vuotta sitten esittämäni kevyenliikenteen silta Kokkojokisuistoon. Kun päätös sillan rakentamisesta tehtiin, niin annoin sille nimen Kahakkasilta, sekä tien rakentamista Halkokarin muistomerkin mutkasta (nyt se alkaa olla valmis)...
        30 vuotta tyhjänpanttina ollut Halkokarin rinne sai vihdoin "uutta potkua", kun esitin kaupungin työmaitten ja Kokkojoen ruoppausmassojen hyödyntämistä mm KUKKULAN kasvattamiseksi. Esitin Kukkulalle laskettelurinteen oheen muovipintaista hyppyrimäkeä, eli ympärivuotiseen käyttöön (K20 tai K30 m). Esitin myös kiipeilyseinää, kalalammikkoa, tenniskenttää, sekä kesäiseen käyttöön pomppulinnaa, pallomerta, kesäkioskia, ja pysyvästi katettua "näkötornia" Kukkulan huipulle. Pitääkö taas vääntää rautalangasta malli, hah hah haaa!!!...

        Sori, pari merkittävää unohtui "esityslistalta", mm "tarkennus" kalalammikkoon.
        1. Ehdottoman tärkeä on pukuhuone, ja sen yhteyteen "vesiklosetit sekä herroille että daameille". Pukuhuoneet siksi, ettei kotona tarvitse kaikkia "rytkyjä" päälle pukea, ja vessojen tarve on nyt aivan luonnollinen. Kunnallistekniikka lienee melko lähellä (omakotialue).
        2. Esittämäni kalalammikko toimisi talvella luistelun opetus- ja harjoittelukenttänä turvallisuus huomioiden, kuten sää/jäätilanne, vanhemmat valvovat, osa-aikainen valvoja/opettaja, ja käyttö tiettynä aikana (esim kello 18.00-20.00, päiväkoti ja koululaisryhmille oma varaus). Huomatkaa. Kukkulan, Pohjoisväylän, ja suojellun kuusilehdon (Janssonin peltojen pohjoispuoli) kohdalla sijaitsi Tryggare- järvi, joka valitettavasti kuivattiin, ja siten virtaama Sunttiin loppui lähes tyystin (Silakkapurokin "kutistui"), ja nyt ei ole aihetta nauruun!!!...
        JK Yhtä lehtikirjoitukseni otsikkoa toimitus oli muuttanut (vahingossa). Kirjoitin: Kokkojoelle alkulähteeksi KOKKOJÄRVI, ei Tervalampi, joka on saostusallas "pysäyttäen ja puhdistaen" kolmen puron veden...


    • Anonyymi

      Kirkkolehdon kosteikon suunnittelija oli insinööritoimisto. Suntin sillan suunnittelija on Halkokarin asukasyhdistys. Roskaruka on äänestyksellä valittu nimi ja kaikki nuo luettelemasi rakennelmat sisältyivät useaan alueelle tehtyyn aloitteeseen joita tuli 1000 kappaletta. Tekojärveä Kaustariin on suunniteltu jo neljäkymmentä vuotta eli ei sekään ole sinun aloite. Karppilampikin on eversti Tyynelän aikaansaannos. Tämän Reijo Kivelän tekosia on omalla pihalla oleva kaivurilla kaivettu lammikko ja edellisten asukkaiden ilmeisesti rakentaman huvimajan maalaaminen.

      • Anonyymi

        Tervaholman Tervalampi, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervaholman Tervalampi, hah hah haaa!!!...

        Ressu nauraa jo omille jutuilleen, hah, hah, haaaaa


    • Anonyymi

      Naurattaa jo Ressua itseäänkin tuo väärä nimi. Kalastuspaikkaa oli 1000 ehdotuksen joukossa esittänyt 12 henkilöä ja talvelle pilkki mahdollisuutta löytyi kuudesta ehdotuksesta sekä luistinrata kolmesta. Vessoja ehdotettiin 37 kertaa eli ei nämä yksin Ressun ajatuksia taaskaan ole.

      • Anonyymi

        Hah, mikäs tilastojen ylläpitäjä sinä olet. Kerropa nimesi. Naurettava pelle. Saan (lakimieheni) selville kaikki esitykset ja niiden tekijät sekunnin tarkkuudella, käymällä kaupungintalolla. Minun tekemiä aloitteita ei enää varasteta. Sainhan aloitteillani aikaiseksi mm saostusaltaan -Tervalammen, Lottelundin kiertoliittymän, krematorion, Kahakka- sillan ja uuden tiestön Kokkojokisuuhun, risusavotat, Kukkulan kehittämisen, Amorin tallin ja Hakalax- pubin raunioittamisen, tornitalot (lehtikirjoitukseni) ym...
        Ja miten käy Potin kehittämisen, muuttaminen sisälammeksi (Sahalampi), koulun nimeäminen POTKURI `ksi, uusien kevyenliikenteen väylien rakentaminen koulun läheisyyteen (on jo alkanut), kevyen liikenteen väylän/alikulun rakentaminen välille Potkuri - Nuolipuro (Laulurastaantie), risukoitten raivaus Potkurin ympäriltä, ja monttujen täyttäminen maamassoilla, ikiruosteisen paskaojan peittäminen ja saostusaltaan kaivaminen Sahalammen rantaan, hengenvaarallisen sähkölinjan siirtäminen pois Potkurin "pihalta" jne ym. Tässä taas muutama tekemäni esitys/idea/aloite, joista osa on jo toteutunut, osa tekeillä, ja osa "suunnittelupöydällä", hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Unohdit Kokkola-Helsinki rautatien ja keskussairaalan olet kirjoittanut olevasi vaikuttamassa niidenkin valmistumiseen mutta eihän sitä aina kaikkea voi muistaa mitä tänne kännissä kirjoittelee kun niistä osa poistetaan.

    • Anonyymi

      Kaksoisrautatiestä tein aloitteen heti Kokkolaan muutettuamme 1987 ja keskussairaalaan tulevan krematorion ole henkilökohtaisella panoksellani laittanut alulle, hah hah haaa!!!...

    • Anonyymi

      Asianajajani ja lakimieheni ottavat tällä viikolla yhteyttä kaupungintalolle ja tarkistetaan kaikki kansalaisaloitteet viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Kaikista pitää löytyä tekijän nimi ja tarkka kellon aika päivämäärineen milloin aloite on tehty tai jätetty postiin tai otettu vastaan kaupungin toimesta. Näin varmistamme alotteiden todellisen tekijän ja esimerkiksi hyppyrimäen aloiteen tekijä selviää, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Valerealisti kirjoittaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valerealisti kirjoittaa asiaa.

        Ressulla on 3 eri persoonaa, Ressu, asianajaja ja lakimies.
        Ei Ressulla olisi edes varaa asianajajaan tai lakimieheen, kustannus on monta sataa euroa tunnilta,


    • Anonyymi

      Reijo ei enään aina muista mitä tuli kirjoitettua. Lääkkeet, ikä ja alkoholi vaatii jo veronsa.

    • Anonyymi

      Halkokarin muistomerkki valmistettiin Perhossa se uitettiin jokea pitkin Kokkolaan .

    • Anonyymi

      Kyllä tämä Reijo Kives nyt taas haluaa nimeään esille mutta väärällä tavalla muiden aloitteilla.

    • Anonyymi

      Nuotiopaikalla oltiin viikonloppuna makkaran paistossa. Kaunis paikka keskeisellä paikalla. Kiitokset Kokkolan kaupungille myös ulkomaalaisilta vierailtamme.

    • Anonyymi

      Repahan sen kosteikon ideoi vasta kun se oli jo lähes valmis.

      • Anonyymi

        Kosteikko repalla on housuissaan. Voidaanhan me sillekin joku tunnustus toki säälistä myöntää...


    • Anonyymi

      Saako tuolla Kirkkolehdon kosteikolla kalastaa vai tarviiko luvan?

      • Anonyymi

        Kaikkea sinä kysytkin. Kirkkolehdossa ei ole kosteikkoa, ja lehto on luonnonsuojelulailla rauhoitettu. Siihen ei saa kaivaa edes paskapoteroa, vaikka sen peittäisikin...
        Kun taas ideoimassani (keksimässäni) Tervaholman Tervalammessa saa kalastaa, kun laskee "alamittaiset" takaisin. Mutta sitä en hyväksy, jota pari "sälliä" harrastaa: "Pyydä ja vapauta". Kalojen(kin) rääkkääminen on kielletty, ja niitä ei huvikseen pyydystetä...
        Valtaosa koukulla kalastettu, ja vapaaksi päästetty kala kuolee pelkästään stressiin. Valitettavasti myös alamittaiset. Vain vahingoittumattomat kalat, kuten katiskalla, merralla, (verkolla) yms pyydetyt ja heti vapautetut jatkavat kasvuaan, ja nyt ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkea sinä kysytkin. Kirkkolehdossa ei ole kosteikkoa, ja lehto on luonnonsuojelulailla rauhoitettu. Siihen ei saa kaivaa edes paskapoteroa, vaikka sen peittäisikin...
        Kun taas ideoimassani (keksimässäni) Tervaholman Tervalammessa saa kalastaa, kun laskee "alamittaiset" takaisin. Mutta sitä en hyväksy, jota pari "sälliä" harrastaa: "Pyydä ja vapauta". Kalojen(kin) rääkkääminen on kielletty, ja niitä ei huvikseen pyydystetä...
        Valtaosa koukulla kalastettu, ja vapaaksi päästetty kala kuolee pelkästään stressiin. Valitettavasti myös alamittaiset. Vain vahingoittumattomat kalat, kuten katiskalla, merralla, (verkolla) yms pyydetyt ja heti vapautetut jatkavat kasvuaan, ja nyt ei naureta!!!...

        Repa syöttää taas itsekeksittyä tietämystään ja höpöä ihan härkisti vaan.


    • Anonyymi

      Kirkkolehdon kosteikko on siis siinä ABC huoltoaseman takana mutta missä tämä Tervakosteikko on?

      • Anonyymi

        Usko jo, Kirkkolehdossa EI OLE KOSTEIKKOA, eikä tule suojeltuun kohteeseen. Suunnittelin saostusaltaan Kokkojoen latvoille, kolmen puron risteykseen. Lehdissäkin kirjoitettiin, että Tervaholmaan, Sunttiin kaivetaan vesiallas, joka puhdistaa yläjuoksulta puroja pitkin laskevat vedet... jne...
        No. Tämä ideani ja esitykseni toteutui ELY- keskuksen toimesta. Nimesin saostusaltaani Tervalammeksi, joka on erittäin osuva nimi. Lammen valmistuttua nimesin kolme saarta: 1. Joutsensaari 2. Kuikka ja 3. Kaakkuri. Kokkolan kaupungilla ei ollut paskankaan osuutta aikaansaannokseeni. Tosin joutomaa oli kaupungin aluetta. Juhani Hannila oli radiossa ( toimittaja Kuikka) kertomassa MINUN ideoiman työn kuin omana saavutuksenaan, hah...
        En ole kiitosta saanut, ja kaupunginjohtaja oli "pokkaamassa" saatua diplomia. Kuka sitä olisi pitänyt olla vastaanottamassa, arvatkaa edes, hah hah haaa!!!...
        JK Miten käy, kun suunnittelemani Kokkojärvi Kaustarin rämeikköön valmistuu, tai Kahakka- silta Kokkojokisuuhun, tai Sahalampi, tai POTKURI, tai ja tai ja tai ja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko jo, Kirkkolehdossa EI OLE KOSTEIKKOA, eikä tule suojeltuun kohteeseen. Suunnittelin saostusaltaan Kokkojoen latvoille, kolmen puron risteykseen. Lehdissäkin kirjoitettiin, että Tervaholmaan, Sunttiin kaivetaan vesiallas, joka puhdistaa yläjuoksulta puroja pitkin laskevat vedet... jne...
        No. Tämä ideani ja esitykseni toteutui ELY- keskuksen toimesta. Nimesin saostusaltaani Tervalammeksi, joka on erittäin osuva nimi. Lammen valmistuttua nimesin kolme saarta: 1. Joutsensaari 2. Kuikka ja 3. Kaakkuri. Kokkolan kaupungilla ei ollut paskankaan osuutta aikaansaannokseeni. Tosin joutomaa oli kaupungin aluetta. Juhani Hannila oli radiossa ( toimittaja Kuikka) kertomassa MINUN ideoiman työn kuin omana saavutuksenaan, hah...
        En ole kiitosta saanut, ja kaupunginjohtaja oli "pokkaamassa" saatua diplomia. Kuka sitä olisi pitänyt olla vastaanottamassa, arvatkaa edes, hah hah haaa!!!...
        JK Miten käy, kun suunnittelemani Kokkojärvi Kaustarin rämeikköön valmistuu, tai Kahakka- silta Kokkojokisuuhun, tai Sahalampi, tai POTKURI, tai ja tai ja tai ja...

        Kirkkolehdon kosteikolla oli paistamassa juhannus rinkeleitä, kattilassa kookosrasvaa nuotiossa paloi maitopurkkeja ja muovikääreitä, ressun lahjoittamia olivat ja ressu muutaman munkin nautti palkkioksi zizilisko olkapäällä ja orava katseli etäältä mustaa nuotio savua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko jo, Kirkkolehdossa EI OLE KOSTEIKKOA, eikä tule suojeltuun kohteeseen. Suunnittelin saostusaltaan Kokkojoen latvoille, kolmen puron risteykseen. Lehdissäkin kirjoitettiin, että Tervaholmaan, Sunttiin kaivetaan vesiallas, joka puhdistaa yläjuoksulta puroja pitkin laskevat vedet... jne...
        No. Tämä ideani ja esitykseni toteutui ELY- keskuksen toimesta. Nimesin saostusaltaani Tervalammeksi, joka on erittäin osuva nimi. Lammen valmistuttua nimesin kolme saarta: 1. Joutsensaari 2. Kuikka ja 3. Kaakkuri. Kokkolan kaupungilla ei ollut paskankaan osuutta aikaansaannokseeni. Tosin joutomaa oli kaupungin aluetta. Juhani Hannila oli radiossa ( toimittaja Kuikka) kertomassa MINUN ideoiman työn kuin omana saavutuksenaan, hah...
        En ole kiitosta saanut, ja kaupunginjohtaja oli "pokkaamassa" saatua diplomia. Kuka sitä olisi pitänyt olla vastaanottamassa, arvatkaa edes, hah hah haaa!!!...
        JK Miten käy, kun suunnittelemani Kokkojärvi Kaustarin rämeikköön valmistuu, tai Kahakka- silta Kokkojokisuuhun, tai Sahalampi, tai POTKURI, tai ja tai ja tai ja...

        Tarkistahan asia kartasta siellä ei ole mitään tervaholmia sun muuta mielikuvituspaskaa, Kirkkolehdon kosteikko!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko jo, Kirkkolehdossa EI OLE KOSTEIKKOA, eikä tule suojeltuun kohteeseen. Suunnittelin saostusaltaan Kokkojoen latvoille, kolmen puron risteykseen. Lehdissäkin kirjoitettiin, että Tervaholmaan, Sunttiin kaivetaan vesiallas, joka puhdistaa yläjuoksulta puroja pitkin laskevat vedet... jne...
        No. Tämä ideani ja esitykseni toteutui ELY- keskuksen toimesta. Nimesin saostusaltaani Tervalammeksi, joka on erittäin osuva nimi. Lammen valmistuttua nimesin kolme saarta: 1. Joutsensaari 2. Kuikka ja 3. Kaakkuri. Kokkolan kaupungilla ei ollut paskankaan osuutta aikaansaannokseeni. Tosin joutomaa oli kaupungin aluetta. Juhani Hannila oli radiossa ( toimittaja Kuikka) kertomassa MINUN ideoiman työn kuin omana saavutuksenaan, hah...
        En ole kiitosta saanut, ja kaupunginjohtaja oli "pokkaamassa" saatua diplomia. Kuka sitä olisi pitänyt olla vastaanottamassa, arvatkaa edes, hah hah haaa!!!...
        JK Miten käy, kun suunnittelemani Kokkojärvi Kaustarin rämeikköön valmistuu, tai Kahakka- silta Kokkojokisuuhun, tai Sahalampi, tai POTKURI, tai ja tai ja tai ja...

        Otahan sekopää edes paikkojen nimistä selkoa, ennen kuin kirjoittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otahan sekopää edes paikkojen nimistä selkoa, ennen kuin kirjoittelet.

        Tervaholman omakotialue sijaitsee lähimpänä keksimääni saostusallasta...
        Tervalammen rantaa kiertää kevyenliikenteen väylä Tervaholmanraitti. ABC- huoltamo, vieressä olevat myymälät, hallit, ja pian rakennettavat Koppisentien yritykset sijaitsevat Tervaholman alueella... Joten ei parempaa nimeä voi lammella olla kuin "kaiken keskellä" sijaitseva TERVALAMPI. Onko tämä nyt niin saattanan vaikea asia ymmärtää. Vai onko se pelkkää tyhmyyttä ja kateutta (tehdään kuntalaiskysely), hah hah haaa!!!...
        JK Nimi pitää olla "iskevä", lyhyt ja paikkaan sidottu, jotta "vähä-älyisinkin" tajuaa mistä ja missä on kyse. Voiko harhaanjohtavampaa nimeä olla, kuin Kirkkolehdon kosteikko, joka on jopa lain vastainen, sillä lehto on luonnonsuojelulain perusteella RAUHOITETTU kaikelta toiminnalta, ja sen nimen väärinkäytöltä. Sama kuin ROSKARUKA, joka on myös lainvastainen, ja halventaa syvästi Kuusamon RUKA- rinnettä... Esittämäni KUKKULA on upea nimi. Jos RUKA pitää säilyttää, niin nimi voisi olla PIKKURUKA...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervaholman omakotialue sijaitsee lähimpänä keksimääni saostusallasta...
        Tervalammen rantaa kiertää kevyenliikenteen väylä Tervaholmanraitti. ABC- huoltamo, vieressä olevat myymälät, hallit, ja pian rakennettavat Koppisentien yritykset sijaitsevat Tervaholman alueella... Joten ei parempaa nimeä voi lammella olla kuin "kaiken keskellä" sijaitseva TERVALAMPI. Onko tämä nyt niin saattanan vaikea asia ymmärtää. Vai onko se pelkkää tyhmyyttä ja kateutta (tehdään kuntalaiskysely), hah hah haaa!!!...
        JK Nimi pitää olla "iskevä", lyhyt ja paikkaan sidottu, jotta "vähä-älyisinkin" tajuaa mistä ja missä on kyse. Voiko harhaanjohtavampaa nimeä olla, kuin Kirkkolehdon kosteikko, joka on jopa lain vastainen, sillä lehto on luonnonsuojelulain perusteella RAUHOITETTU kaikelta toiminnalta, ja sen nimen väärinkäytöltä. Sama kuin ROSKARUKA, joka on myös lainvastainen, ja halventaa syvästi Kuusamon RUKA- rinnettä... Esittämäni KUKKULA on upea nimi. Jos RUKA pitää säilyttää, niin nimi voisi olla PIKKURUKA...

        Otahan edes paikkojen nimistä selvää tollo!


    • Anonyymi

      Uskooko tuota edes kirjoittaja itse?

    • Anonyymi

      Tuon silta aloitteen on tehnyt Halkokarin pienkiinteistöyhdistys ja tämä sarjakirjoittelija ei kuulu jäsenistöön.

    • Anonyymi

      Ressun alusflygarit on ainoat mitä kosteaa on Kirkkolehdossa.

    • Anonyymi

      Paikkojen uudelleen nimeämiset ja kaikki muutkin rakentamiseen liittyvät suunnitelmat tai aloitteet kannattaa lähettää kirjallisena Kokkolan kaupungin toimielimiin eikä suomi24 palstalle. Terveisin suunnitteluviranomainen.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe