Veljeni osti kuolinpesältä (äiti kuoli 2001) kotitalomme halvalla sillä ehdolla, että isällemme jäi elinikäinen asumisoikeus taloon. Myöskin kaikki isän ja äidin yhteinen koti-irtain sekä isän henkilökohtainen omaisuus jäi kyseiseen taloon.
Velipojan uuden naisystävän ansiosta isä sai tappouhkauksien saattelemana lähtöpassit KODISTAAN keväällä 2004! Kaikki tavarat jäi velipojan haltuun.
Viime kesänä menimme sitten me muut sisarukset isän kanssa noutamaan hänen hallintaansa kuuluvia tavaroita sillä seurauksella, että velipoika teki ilmoituksen poliisille meitä kaikkia vastaan kotirauhan rikkomisesta ja varkaudesta.
Esitutkinnan jälkeen tutkijalautakunta totesi, ettemme olleet syyllistyneet mihinkään rikokseen. EMME TIETYSTI, kun isällä kerran oli asumisoikeus taloon ja hänen tavaroitaan sieltä haettiin.
Nyt pohdimme, että vastavuoroon tekisimme velipoikaa vastaan poliisille ilmoituksen väärästä ilmiannosta. Olisiko järkee ja vieläkö ehtii?
Väärä ilmianto, vanheneminen?
3
1762
Vastaukset
- Mahdollista, mutta
voittaako sillä mitään? Mieluummin perunkirjaan vedoten vaaditte tilanteen palauttamista aikaan, ennen veljenne asunnon "haltuunottoa". Edellyttäen, ettei isänne allekorjoittanut mitään sopimusta poismuutostaan. Kyseessä on asumisoikeuden, joka varmaankin on sovittu jaossa, yksipuolinen purkaminen. Pahemmin luulisi sen kolahtavan veljen nilkkaan.
Suku on pahin ja pahemmaksi sen tekee sukulaisen puoliso. - Jurristi
Eihän tässä perättömästä ilmiannosta ole kyse, koska veli ei valehdellut poliisille. Ei hävitty juttu tarkoita, että ilmoitus olisi ollut turha. Kun isä muutti pois, niin nyt on katsottava, että hän on luopunut asumisoikeudestaan. Tästä on ilmoitettava verottajalle, koska olette saaneet alennusta perintöveroon asumisoikeuden takia.
- -M-
Minusta juttua ei kannata nostaa... Kuulostaa pelkältä kostolta. Kyllä veljesi toimi väärin ja ilkeästi sen myönnän, mutta ei sukulaissiteitä kannata sen takia kokonaan rikkoa. Vaikka voitaisite jutun, niin voisitte hävitä paljon muuta. Raha ja kosto ei ole elämä.
Minusta hänen sietäisi pyytää anteeksi. Vaikka se ei ole rahassa paljon se merkitsee silti paljon sydämessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243