Oleskelulupa

Anonyymi

Heippa.

Nyt en saata tarkalleen muistaa kuka, mutta joku täällä Thaimaassa 7.1.2019. kirjoitti :

"Minulla on mahdollisuus oleskelulupaan mutta henkilökohtaisista syistäni en ole sitä vielä anonut".

Mahtaneeko kukaan tietää, että kuinka Thaimaassa asuminen nyt - näin korona aikana - onnistuu ilman oleskelulupaa?

16

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se onnistukaan. Viime vuonna ne joilla oli oleskelulupa, saivat siihen ilmaista jatkoa maaliskuun puolivälistä lokakuun loppuun, mutta siihenkin ilmaiseen jatkoon piti olla alunperin jokin viisumi. Ilman lupaa ei kukaan saa oleskella Thaimaassa.
      Sensein henkilökohtaiset syyt Thaimaan oleskeluluvan hankkimattomuuteen on se että hän ei sitä lupaa tarvitse Suomessa.

      • Anonyymi

        Mutta haave elää ja muuttuu. Välillä karaterakennustemestari on viemässä Ladaa rahtilaivalla ja miettii tulisiko se halvaksi. Toisinaan hän unelmoi halvoista pomppulennoista ja kertoo että suorat lennot ovat hengenvaarallisia veritulppineen päivineen.
        Sitten taas nousuhumalassa hän suunnittelee ajelevansa omalla jahdilla (Terhi5hp) Helsingistä Thaimaahan. Seuraavaksi hän haaveilee ravintolan perustamisesta Thaimaahan ja henkilökunnan palkkaamista huippupalkoilla ja eduilla asuntoineen päivineen.
        On myös haaveillut "etätyön" tekemisistä Thaimaassa. Siihen vaan tarvitaan jokin ammattitaito, firma ja alkupääomaa.


    • Anonyymi

      Toisilla onnistuu asuminen ilman oleskelulupaa viisumin vanhennettua aikoja sitten. Jos asiasta jää kiinni niin Bangkokin Hilton tarjoaa majapaikan josta ei pääse pois kuin maksamalla sakot ja rahattomalle sekin on liikaa. en suosittele kokeilemaan.

      • Anonyymi

        Bangkok Hilton on ei toimi karkoituskeskuksena. Karkoituskeskukset on erikseen. Jos kukaan ei maksa karkoituskeskuksesta pois, niin Suomen suurlähetystö antaa lusia siellä puolisen vuotta ja sitten ne maksavat sakot ja lennot maksusitoumusta vastaan, joka on ulosottokelpoinen velka sitten Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bangkok Hilton on ei toimi karkoituskeskuksena. Karkoituskeskukset on erikseen. Jos kukaan ei maksa karkoituskeskuksesta pois, niin Suomen suurlähetystö antaa lusia siellä puolisen vuotta ja sitten ne maksavat sakot ja lennot maksusitoumusta vastaan, joka on ulosottokelpoinen velka sitten Suomessa.

        Kuka antaa rahattomalle maksusituomuksen? Jos maksusitoumusta ei tule niin jääkö onneton iäksi karkotuskeskukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka antaa rahattomalle maksusituomuksen? Jos maksusitoumusta ei tule niin jääkö onneton iäksi karkotuskeskukseen?

        Tätä pitäisi varmaankin kysyä Numballilta, vai mitä Senssukka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka antaa rahattomalle maksusituomuksen? Jos maksusitoumusta ei tule niin jääkö onneton iäksi karkotuskeskukseen?

        Jokaisella suomalaisella on oikeus perustoimeentuloon. Jos joku resupekka ei saa apua mistään niin valtio maksaa sen kotiin juurikin noin puolen vuoden odottelun jälkeen. Ne tapaukset on erittäin harvinaisia ettei kukaan auta sitä ennen. Jos henkilö on lusimisensa aikana joutunut varattomaksi, niin paluukustannukset vähennellään sitten maksusitoumuksen mukaisesti hänen tulevista korvauksista, työttömyyskorvauksista tai tuloista.


    • Anonyymi

      Thaimaa ei juurikaan myönnä oleskelulupia, maahantultaessa tarvitset viisumin, immigrationista voi hakea siihen jatkoaikaa, tarpeenmukaan... tämä ennen koronaa... nyt vaaditaan erillinen thaimaa ulkoministeriön myöntämä maahantulolupa sekä 14 vrk karantenin.
      Numball

      • Anonyymi

        Taasko se alkaa se jankkaaminen samasta asiasta?

        Viisumi on jokaiselle helppo hankkia, jolla on rahaa, tahtoa ja aikaa. Viisumin hankinta on helpompaa kuin aiemmin.

        Thaimaan Maahantulosäädökset

        Kaikki ulkomaalaiset matkustajat, joiden sallitaan saapuvan Thaimaahan, voivat anoa maahantuloon erityisluvan (COE) Jos matkustaa yli 45 pv. 30.9.2021 asti pitää hakea viisumin Thaimaan Suurlähetystöstä.

        Maahantulon erityislupaa (COE) voi hakea verkossa osoitteessa https://coethailand.mfa.go.th/
        Viisumi anomus pitää lähettää postitse.

        Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat Covid-vapaan terveystodistuksen, jonka on oltava laboratoriotestin tulos, joka on tarkastettu tai annettu enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
        Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat terveystodistuksen (Fit to Fly), jonka lääkäri on myöntänyt enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
        Thaimaahan saapuvien tulee noudattaa maassa voimassa olevia poikkeustilasta johtuvia määräyksiä, mukaan lukien 14 päivän karanteenia omakustanteisesti valtion karanteenihotellissa (ASQ). http://hsscovid.com/

        Ei ole vaikeaa. Vaatii vain rahaa ja aikaa.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko Numball, että Senssu ei ole asunut Thaimaassa ennen koronaa, eikä etenkään koronan jälkeen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Numball, että Senssu ei ole asunut Thaimaassa ennen koronaa, eikä etenkään koronan jälkeen?

        Jos sinulla hyvä anonyymi on jotain asiaa minulle, niin eikös nyt ole vähän kilahtaneen oloista tuollaiset kyselysi.
        Kyllä olen asunut ja asun edelleenkin ollen aviossa thain kanssa meillä ollen yhteinen thailapsi.
        Asun täällä Chiang Maissa osoitteessani vaimoni luvalla, mutta kyllä virallisetkin luvat on kunnossa.
        Missä sinä asut?

        Ps. Koronan jälkeen? 😎


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Jos sinulla hyvä anonyymi on jotain asiaa minulle, niin eikös nyt ole vähän kilahtaneen oloista tuollaiset kyselysi.
        Kyllä olen asunut ja asun edelleenkin ollen aviossa thain kanssa meillä ollen yhteinen thailapsi.
        Asun täällä Chiang Maissa osoitteessani vaimoni luvalla, mutta kyllä virallisetkin luvat on kunnossa.
        Missä sinä asut?

        Ps. Koronan jälkeen? 😎

        Tottakai asut "täällä chiang maissa", suomen aikaa eläen ja pattaya palstaa päivystäen.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Jos sinulla hyvä anonyymi on jotain asiaa minulle, niin eikös nyt ole vähän kilahtaneen oloista tuollaiset kyselysi.
        Kyllä olen asunut ja asun edelleenkin ollen aviossa thain kanssa meillä ollen yhteinen thailapsi.
        Asun täällä Chiang Maissa osoitteessani vaimoni luvalla, mutta kyllä virallisetkin luvat on kunnossa.
        Missä sinä asut?

        Ps. Koronan jälkeen? 😎

        Illuusiomiehen lauantai hoivakodin lempeässä hämyssä ja lääkehuurussa.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Jos sinulla hyvä anonyymi on jotain asiaa minulle, niin eikös nyt ole vähän kilahtaneen oloista tuollaiset kyselysi.
        Kyllä olen asunut ja asun edelleenkin ollen aviossa thain kanssa meillä ollen yhteinen thailapsi.
        Asun täällä Chiang Maissa osoitteessani vaimoni luvalla, mutta kyllä virallisetkin luvat on kunnossa.
        Missä sinä asut?

        Ps. Koronan jälkeen? 😎

        Aika kilahtaneen oloista ollen... että kun Numballilta kysytään... niin sinä senssukka siniselläsi vastaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kilahtaneen oloista ollen... että kun Numballilta kysytään... niin sinä senssukka siniselläsi vastaat.

        Käyvät yhdessä ain, aina vain kaksikkain, rinnakkain, vaikka esteitä on joskus tiellä kohtalon https://www.youtube.com/watch?v=NihjdO-iaWo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko se alkaa se jankkaaminen samasta asiasta?

        Viisumi on jokaiselle helppo hankkia, jolla on rahaa, tahtoa ja aikaa. Viisumin hankinta on helpompaa kuin aiemmin.

        Thaimaan Maahantulosäädökset

        Kaikki ulkomaalaiset matkustajat, joiden sallitaan saapuvan Thaimaahan, voivat anoa maahantuloon erityisluvan (COE) Jos matkustaa yli 45 pv. 30.9.2021 asti pitää hakea viisumin Thaimaan Suurlähetystöstä.

        Maahantulon erityislupaa (COE) voi hakea verkossa osoitteessa https://coethailand.mfa.go.th/
        Viisumi anomus pitää lähettää postitse.

        Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat Covid-vapaan terveystodistuksen, jonka on oltava laboratoriotestin tulos, joka on tarkastettu tai annettu enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
        Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat terveystodistuksen (Fit to Fly), jonka lääkäri on myöntänyt enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
        Thaimaahan saapuvien tulee noudattaa maassa voimassa olevia poikkeustilasta johtuvia määräyksiä, mukaan lukien 14 päivän karanteenia omakustanteisesti valtion karanteenihotellissa (ASQ). http://hsscovid.com/

        Ei ole vaikeaa. Vaatii vain rahaa ja aikaa.

        Toisaalta taas kuopiosta käsin matkaaminen ei maksa mitään, mutta kunnon lääkityksellä saadaan harhat ja haaveetkin katoamaan.. terveisiä kuopioon, kuopio rulez vielä kauan.
        Tässä oikeassa elämässä viisumi ei ole kallis eikä ede extension of stay kerran vuodessa alle 70 euroa, pitää muistaa että extension pitää ehdottomasti hoitaa edellisen voimassa olessa.

        Viisumi on tosiasiassa maahantulolupa, ja oleskeluun maassa oikeuttaa passiin leimattava leima jonka aikana pitää poistua maasta tai anoa lisäaikaa...

        Korona aikana paperia tarvitaan hieman enemmän, mutta ne selviää hyvin lähetystön sivulta.

        Jos poistut maasta kannattaa hakea paluuleima, niin et tarvitse viisumia maksaa 1000 bahtia.

        By NumBall HHN 60v.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe