Heippa.
Nyt en saata tarkalleen muistaa kuka, mutta joku täällä Thaimaassa 7.1.2019. kirjoitti :
"Minulla on mahdollisuus oleskelulupaan mutta henkilökohtaisista syistäni en ole sitä vielä anonut".
Mahtaneeko kukaan tietää, että kuinka Thaimaassa asuminen nyt - näin korona aikana - onnistuu ilman oleskelulupaa?
Oleskelulupa
16
236
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se onnistukaan. Viime vuonna ne joilla oli oleskelulupa, saivat siihen ilmaista jatkoa maaliskuun puolivälistä lokakuun loppuun, mutta siihenkin ilmaiseen jatkoon piti olla alunperin jokin viisumi. Ilman lupaa ei kukaan saa oleskella Thaimaassa.
Sensein henkilökohtaiset syyt Thaimaan oleskeluluvan hankkimattomuuteen on se että hän ei sitä lupaa tarvitse Suomessa.- Anonyymi
Mutta haave elää ja muuttuu. Välillä karaterakennustemestari on viemässä Ladaa rahtilaivalla ja miettii tulisiko se halvaksi. Toisinaan hän unelmoi halvoista pomppulennoista ja kertoo että suorat lennot ovat hengenvaarallisia veritulppineen päivineen.
Sitten taas nousuhumalassa hän suunnittelee ajelevansa omalla jahdilla (Terhi5hp) Helsingistä Thaimaahan. Seuraavaksi hän haaveilee ravintolan perustamisesta Thaimaahan ja henkilökunnan palkkaamista huippupalkoilla ja eduilla asuntoineen päivineen.
On myös haaveillut "etätyön" tekemisistä Thaimaassa. Siihen vaan tarvitaan jokin ammattitaito, firma ja alkupääomaa.
- Anonyymi
Toisilla onnistuu asuminen ilman oleskelulupaa viisumin vanhennettua aikoja sitten. Jos asiasta jää kiinni niin Bangkokin Hilton tarjoaa majapaikan josta ei pääse pois kuin maksamalla sakot ja rahattomalle sekin on liikaa. en suosittele kokeilemaan.
- Anonyymi
Bangkok Hilton on ei toimi karkoituskeskuksena. Karkoituskeskukset on erikseen. Jos kukaan ei maksa karkoituskeskuksesta pois, niin Suomen suurlähetystö antaa lusia siellä puolisen vuotta ja sitten ne maksavat sakot ja lennot maksusitoumusta vastaan, joka on ulosottokelpoinen velka sitten Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bangkok Hilton on ei toimi karkoituskeskuksena. Karkoituskeskukset on erikseen. Jos kukaan ei maksa karkoituskeskuksesta pois, niin Suomen suurlähetystö antaa lusia siellä puolisen vuotta ja sitten ne maksavat sakot ja lennot maksusitoumusta vastaan, joka on ulosottokelpoinen velka sitten Suomessa.
Kuka antaa rahattomalle maksusituomuksen? Jos maksusitoumusta ei tule niin jääkö onneton iäksi karkotuskeskukseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka antaa rahattomalle maksusituomuksen? Jos maksusitoumusta ei tule niin jääkö onneton iäksi karkotuskeskukseen?
Tätä pitäisi varmaankin kysyä Numballilta, vai mitä Senssukka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisella suomalaisella on oikeus perustoimeentuloon. Jos joku resupekka ei saa apua mistään niin valtio maksaa sen kotiin juurikin noin puolen vuoden odottelun jälkeen. Ne tapaukset on erittäin harvinaisia ettei kukaan auta sitä ennen. Jos henkilö on lusimisensa aikana joutunut varattomaksi, niin paluukustannukset vähennellään sitten maksusitoumuksen mukaisesti hänen tulevista korvauksista, työttömyyskorvauksista tai tuloista.
- Anonyymi
Thaimaa ei juurikaan myönnä oleskelulupia, maahantultaessa tarvitset viisumin, immigrationista voi hakea siihen jatkoaikaa, tarpeenmukaan... tämä ennen koronaa... nyt vaaditaan erillinen thaimaa ulkoministeriön myöntämä maahantulolupa sekä 14 vrk karantenin.
Numball- Anonyymi
Taasko se alkaa se jankkaaminen samasta asiasta?
Viisumi on jokaiselle helppo hankkia, jolla on rahaa, tahtoa ja aikaa. Viisumin hankinta on helpompaa kuin aiemmin.
Thaimaan Maahantulosäädökset
Kaikki ulkomaalaiset matkustajat, joiden sallitaan saapuvan Thaimaahan, voivat anoa maahantuloon erityisluvan (COE) Jos matkustaa yli 45 pv. 30.9.2021 asti pitää hakea viisumin Thaimaan Suurlähetystöstä.
Maahantulon erityislupaa (COE) voi hakea verkossa osoitteessa https://coethailand.mfa.go.th/
Viisumi anomus pitää lähettää postitse.
Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat Covid-vapaan terveystodistuksen, jonka on oltava laboratoriotestin tulos, joka on tarkastettu tai annettu enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat terveystodistuksen (Fit to Fly), jonka lääkäri on myöntänyt enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
Thaimaahan saapuvien tulee noudattaa maassa voimassa olevia poikkeustilasta johtuvia määräyksiä, mukaan lukien 14 päivän karanteenia omakustanteisesti valtion karanteenihotellissa (ASQ). http://hsscovid.com/
Ei ole vaikeaa. Vaatii vain rahaa ja aikaa. - Anonyymi
Tarkoitatko Numball, että Senssu ei ole asunut Thaimaassa ennen koronaa, eikä etenkään koronan jälkeen?
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitatko Numball, että Senssu ei ole asunut Thaimaassa ennen koronaa, eikä etenkään koronan jälkeen?
Jos sinulla hyvä anonyymi on jotain asiaa minulle, niin eikös nyt ole vähän kilahtaneen oloista tuollaiset kyselysi.
Kyllä olen asunut ja asun edelleenkin ollen aviossa thain kanssa meillä ollen yhteinen thailapsi.
Asun täällä Chiang Maissa osoitteessani vaimoni luvalla, mutta kyllä virallisetkin luvat on kunnossa.
Missä sinä asut?
Ps. Koronan jälkeen? 😎- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Jos sinulla hyvä anonyymi on jotain asiaa minulle, niin eikös nyt ole vähän kilahtaneen oloista tuollaiset kyselysi.
Kyllä olen asunut ja asun edelleenkin ollen aviossa thain kanssa meillä ollen yhteinen thailapsi.
Asun täällä Chiang Maissa osoitteessani vaimoni luvalla, mutta kyllä virallisetkin luvat on kunnossa.
Missä sinä asut?
Ps. Koronan jälkeen? 😎Tottakai asut "täällä chiang maissa", suomen aikaa eläen ja pattaya palstaa päivystäen.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Missä sinä asut?
Ps. Koronan jälkeen? 😎Illuusiomiehen lauantai hoivakodin lempeässä hämyssä ja lääkehuurussa.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Missä sinä asut?
Ps. Koronan jälkeen? 😎Aika kilahtaneen oloista ollen... että kun Numballilta kysytään... niin sinä senssukka siniselläsi vastaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kilahtaneen oloista ollen... että kun Numballilta kysytään... niin sinä senssukka siniselläsi vastaat.
Käyvät yhdessä ain, aina vain kaksikkain, rinnakkain, vaikka esteitä on joskus tiellä kohtalon https://www.youtube.com/watch?v=NihjdO-iaWo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taasko se alkaa se jankkaaminen samasta asiasta?
Viisumi on jokaiselle helppo hankkia, jolla on rahaa, tahtoa ja aikaa. Viisumin hankinta on helpompaa kuin aiemmin.
Thaimaan Maahantulosäädökset
Kaikki ulkomaalaiset matkustajat, joiden sallitaan saapuvan Thaimaahan, voivat anoa maahantuloon erityisluvan (COE) Jos matkustaa yli 45 pv. 30.9.2021 asti pitää hakea viisumin Thaimaan Suurlähetystöstä.
Maahantulon erityislupaa (COE) voi hakea verkossa osoitteessa https://coethailand.mfa.go.th/
Viisumi anomus pitää lähettää postitse.
Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat Covid-vapaan terveystodistuksen, jonka on oltava laboratoriotestin tulos, joka on tarkastettu tai annettu enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
Kaikki ulkomaalaiset matkustajat tarvitsevat terveystodistuksen (Fit to Fly), jonka lääkäri on myöntänyt enintään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.
Thaimaahan saapuvien tulee noudattaa maassa voimassa olevia poikkeustilasta johtuvia määräyksiä, mukaan lukien 14 päivän karanteenia omakustanteisesti valtion karanteenihotellissa (ASQ). http://hsscovid.com/
Ei ole vaikeaa. Vaatii vain rahaa ja aikaa.Toisaalta taas kuopiosta käsin matkaaminen ei maksa mitään, mutta kunnon lääkityksellä saadaan harhat ja haaveetkin katoamaan.. terveisiä kuopioon, kuopio rulez vielä kauan.
Tässä oikeassa elämässä viisumi ei ole kallis eikä ede extension of stay kerran vuodessa alle 70 euroa, pitää muistaa että extension pitää ehdottomasti hoitaa edellisen voimassa olessa.
Viisumi on tosiasiassa maahantulolupa, ja oleskeluun maassa oikeuttaa passiin leimattava leima jonka aikana pitää poistua maasta tai anoa lisäaikaa...
Korona aikana paperia tarvitaan hieman enemmän, mutta ne selviää hyvin lähetystön sivulta.
Jos poistut maasta kannattaa hakea paluuleima, niin et tarvitse viisumia maksaa 1000 bahtia.
By NumBall HHN 60v.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989