Kokemuksia magneettikuvauksista

Anonyymi

Kävin magneettikuvauksissa ja huhhuh! olipahan kokemus! Viimeksi olen joskus hyvin pienenä lapsena tuollaisessa ollut ja nyt tosiaan uudestaan näin "vanhana".

Olen luonteeltani aika sitkeä sissi enkä ihan vähästä säpsähdä ja kipukynnyskin on aika korkea, mutta niin vain kävi, että jopa kaksi kertaa meinasi ihan kunnon paniikki iskeä siellä koneessa! Sydän hakkasi ja meinasi tulla rinnasta ulos ja puuskutin hengittää kuin maratonissa olisi ollut!

Itseäni tämä jotenkin ihmetyttää suuresti, koska en ihan vähästä säpsähdä, joten ihan uusi kokemus minulle. Jäi jotenkin myös aika iso pelko tuohon, jos vielä joskus uudestaan sinne joutuu. En yhtään ymmärrä miten reagoin noin voimakkaasti.

Nyt toisaalta ymmärrän hyvin niitä, jotka panikoi tuota kuvausta. En halua tehdä tästä nyt kuitenkaan pelotteluketjua, koska se ei auta ketään, itse selvisin tuosta, kun koitin vain silmät kiinni kokoajan ajatella, kuinka tärkeästä toimenpiteestä oli kysymys ja se auttaisi diagnoosin selvittelyssä todella paljon. Onnistuin myös rauhoittaamaan itseni loppuakohti onneksi.

Vinkkinä antaisin myös niille, jotka ensi kertaa tuohon koneeseen menee, pukeudu hyvin kevyesti, varsinkin paidan osalta, itselläni meinasi se kuumuuskin aiheuttaa ongelmia lisää. Myös jotain musiikkia olisi suotavaa kyllä saada kuunneltavaksi, nyt annettiin vain tuplakuulosuojaus, mutta silti hyvin koneen äänet kuului läpi ja osaltaan myös aiheuttivat tuota tuskaa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiettävästi kukaan ei ole tuollaiseen tutkimukseen kuollut! Mieti sitä! Tai älä ajattele mitään!

    • Anonyymi

      Ei kukaan ole sellaista väittänytkään. Joten älä hermostu. Tosi moni saa paniikkikohtauksen kuvauksen yhteydessä, joten ihan pienestä asiasta ei ole kyse. Tuollainen kohtaus ei ole mikään mukava ihmiselle. Onneksi rauhoittavia on saatavilla ennen kuvausta niitä pyytäville.

    • Anonyymi

      Olen ollut kahdesti magneettikuvauksessa ja useita kertoja TT-kuvauksessa (vastaa lähes magneettikuvausta). Magneettikuvauksessa olen aina saanut musiikkia kuvauksen ajaksi, nyt joulukuussa pyysin vaan soittamaan kuulokekorvatulpista YLEn päivälähetystä niin oli puhetta ja musiikkia. Tuntuu vähän oudolta ettei kuulokekorvatulppia käytetty kuvauksessasi.

      Ensimmäinen kuvaukseni oli jaloista, joten siinä suhteessa "helppo nakki" ja nyt tämä joulukuun kuvaus päästä. Tiesin että kasvoille laitetaan häkki, joten otin rennosti silmät kiinni ja olisin varmaan nukahtanut kuvaukseen ellei laite olisi pitänyt niin kovaa ääntä. Joskus aiemmin TT kuvauksessa suurin ongelma oli se että munuaisia kuvatessa piti pidätellä virtsaa pitkään ja kun vielä laitettiin varjoaine niin tuntui että laskee alleen juuri sillä hetkellä.

      Itse en koe ahtaanpaikan kammoa ja siksi nuo magneetti- ja TT kuvaukset eivät tunnu missään. TT kuvaus on sikäli helpompi että kuvaus tapahtuu nopemmin kuin magneetissa, eikä ole sitä kovaa melua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe