Lieneekö huono valinta, kun yritämme lisätä nautintoa/juhlaa elämäämme ruokaviinillä - lasillinen tai kaksi ja yksi jälkkärille? Makaroonilaatikko suorastaan huutaa kaverikseen punaviiniä, eikä arkinen ruoka enää olekaan niin arkinen ja tylsä. Ja kala-aterialle valkkari. Ja grillimakkaralle kylmä olut. Onko elämän tarkoitus ikävän karkoitus, myös nautinnoissa? Kyllä vesi ja maitokin maistuu, mutta arkisuus uuvuttaa, varsinkin nyt korona-aikana.
Onko viini/olut ruokajuomasi?
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Viini pilaa ruoan makua. En voi ymmärtää että joku sanoo viinin maistuvan hyvältä. Otan kyllä ja laitan pöytään kun laitan jonkin asian vuosipäivä-ateriaa tai muuta juhla-ateriaa. Harvoin. Jotenkin se juhlistaa ja kristalliset viinilasit jo sinällään kaunistavat kattauksen. Ei ole makkara-olut-iltoja. Syön grillimakkaran markkinoilla, jonne yleensä menen autolla. Siillä se maistuu, ei kotona.
Enpä makaroonilaatikon kanssa ole alkoholia ottanut. Laitan viini-aterialle paistettua kalaa, lihaa tai kanankoipia.
Juon viiniä tai alkoholia yleensä vain lievän humalan aikaansaamiseksi. On sellainen kiva, vähän välinpitämätön olo eikä huolehdi sillä hetkellä mistään. Sammunut en ole koskaan.- Anonyymi
Noohnooh, minä taas en tosiaankaan ymmärrä, että joku syö makkaraa markkinoilla seisaallaan ja yleensä huonossa säässä: huonolaatuista makkaraa ja jatkettua sinappia.
Mutta kukin tyylillään. Minusta hyvä punaviini on hyvää!
- Anonyymi
Pastalle punkkua.
Ihan aluksi mainittava, samaa mieltä kuin edellä, vesi neutraali ruokajuoma ja huuhtelee suun hyvin. Kun pitäähän sen itse asian maunkin maistua, alkohooli niinkuin mun mielestä turruttaa makuaistia.
Mutta noin pitkän kaavan kans jos syö ja dokaa, toimii sekin oikein hyvin. Mä ite tupakoinut makuaistini sen verran hyvin, suosittelen makaroonilaatikon päälle reilusti ketsuppia ja ihan mitä tahansa, noin kympin punkkua. Joopajoo, merlottia, puolkuivaa.
Mä kyllä olen paljonkin istunut pitkällä illallisella, jossa nyt on ollut hienommat ruokajuomatkin. Se oikeestaan paras tapa ryypätä. Ei mene hattuun liikaa, eikä yleensä tule krapulaakaan. Kun oikeestaan ruokailutilanne ja fiilikset on se juttu silloin. Mutta aika harvoin noin himassa tulee dokailtua muuta kuin vettä. Paitsi tietenkin rillatessa, jostain syystä rilliruoka ja keskari aina voittamattomia yhdistelmiä. Pitseriassa otan keskaria, jos en autolla, mutta himassa mieluummin pitsa pitsana.
Nämät enenpi sellaisia kulttuurisidonnaisia asioita. Mutta mä jotenkin mieltä, yksin tai kaksin hankala saada juhlafiilistä ja paree keskittyä itse asiaan, koska kyse ei varsinaisesti ole suurustelusta, piletyksestä tms. Isommalla porukalla ruokajuomat on kyllä useinkin ihan jees, omalla porukalla vähän niinkuin kahelia, useimiten.
Ainiin viinivinkkejä kandee kattoa alkon hyllyn hintalapuista, niissä kuvat, millaselle ruualle mikäkin brenkku ois niinkuin sopivimmillaan. Ikinä en ole nähnyt niissä makaronilodjun kuvaa...
=DW= - Anonyymi
Voi on, aina kun siltä tuntuu. Kesällä tuntuu monta kertaa siltä. MIkään ei voita rantasaunaa, kylmää olutta ja nuotiomakkaraa! Eikä tosin kunnon pippuripihviä, punaviiniä ja valkosipuliperunoita. ELän ja nautin!
- Anonyymi
Punaviinistä en ole koskaan tykännyt, muutaman kerran olen ollut ruokailemassa porukalla niin että eräs "asiantuntija" on valinnut punaviinin pihvin kanssa ja joka kerran se viini on ollut ihan kamalan kuivaa, tuntui että kieli jämähtää kitalakeen eikä se makukaan mikään hyvä ollut. Nyt en ole vuosiin valkkariakaan ottanut kuin pari kertaa laivalla ruuan kanssa (ei buffetissa) ja viimeisestä on jo kolme vuotta, ei vaan maistu enää. Muutenkin olen aina ollut huono juomaan ruuan kanssa ihan jo lapsuudesta, yleensä vain lasillinen vettä ruuan jälkeen.
vn - Anonyymi
Tykkään viineistä paljon - aaahhh! Ei tulisi mieleenkään makaronilaatikon kanssa,
sellaisen valinnan tekee vain amatööri.- Anonyymi
Vesi on ruokajuomani. Janojuomana 1/3 omenamehua ja 2/3 vichyä tai gingeralea.
Punaviini aiheuttaa nokkosrokon. Minulle viiniä on klassinen musiikki ja raitis ilma.
Minua juhlistaa vain hyvistä raaka-aineista tehty, itse tehty ruoka.
Beng
- Anonyymi
Pippuripihvi, valkosipuliperunat ja punaviini on banaaliuden huippu,
juntin unelma, hienointa maailmassa.- Anonyymi
Jaa.
Mä kyllä pidän pippuripihvitä ja valkosipuliperunoista. Syön kyllä yleensä ruokajuomana vesi, mutta jos sattuu, mun mielestä tollasen murkinan kans neloskalja, ihan hanalaageri on hyvä kyytipoika. Himassa jos tota duunaa, sitten vettä.
Muistui jostain syystä mieleen voileipäpakko. Joopajoo, hikiän kapakin vitriinissä oli se yks kuivahtanut oopperaleipä, jonka jokainen asiakas osti, mutta kukaan ei syönyt. Se vaan piti ostaa, jos meinas keskaritörpön tai jotain saada ostetuksi.
Samahan se oli kravatinkin kans, piti olla kravatti, että pääsi paariin. Noh, ei pöndellä kaikki edes omistaneet sellaisia. Mutta paarin portsari vuokras niitä omana pisneksenään asiakkaille, ei tietoa, oletettavasti pimee pisnes.
Mutta oli se hupaisaa, kun paari täynnä ihmisiä, istuupi kaikki paikoilaan, koska vieraisiin pöytiin ei saanut huudella. Kaikkilla muki tärpättiä eessä ja sitä hartaudella nauttivatten. Mutta kaikilla oli skraka kaulassa ja illallisikortti maksettuna :D
Mun mielestä se ja sama, vaikka vetää ureaa ja pettuleipää jos haluaa. Ja ymmärrän kyllä ruuan ja ruokajuomienkin välisen symbioosin kulinaarisessa mielessä. Mutta dokaamisen peittely ruokailutilanteeksi on typerää. Siis kun voi toki dokata ja syödä samalla, mutta mikään kaksinaismoralistinen lässytys asiasta on typerää. Aloittaja kai tavallaan kyseli jonkinlaista moraalista oikeutusta alkaa korona-aikana ryyppäämään, ruokailu silmänlumeenaan. Mun mielipide, dokatkoon, jos haluaa, oma asiansa. Ja jos dokatessaan haluaa einesmakaroonilodjua, siitä vaan :D
=DW= - Anonyymi
Voi herran tähden sentään, ei se mikään banaaliuden huippu ole vaan klassikkoyhdistelmä. Mitä sitä kieltämään. Kylläpä täällä on sitten hienoa porukkaa, tai sitten vain yksinkertaisesti katkeraa; eikö elämästä saisi nauttia juuri niinkuin haluaa leimaantumatta esim. juntiksi.
Nooh, toisaalta onhan niin, että sivistymätön kansanosa on aina juntitellut parempiaan!
- Anonyymi
En ole viinien ystävä, vaikka olen saanut maistaa niitä ns. hyviä viinejäkin. Ruoan kanssa juon mieluiten vettä, se ei häiritse ruoan makua suussa. Mutta niin hyvä juoma kuin ruokakin ovat makuasioita, mikä on toiselle hyvää ei sitä välttämättä ole toiselle ja siinä on se elämän hauskuus. Kuten sanotaan, että kauneus on katsojan silmässä, niin hyvä maksu on maistajan kielellä.
- Anonyymi
Oluesta en ole tykänny koskaan, kolestroliarvojen takia jätin maidon pois ja aloin juoda vettä ruuan kanssa.
Alkoholi mielummin väkevää wiski konjakki kossukin paremman puutteessa.- Anonyymi
Rommikola on kyllä hyvää, mutta ruuan jälkeen tai jo sitä ennen.
- Anonyymi
Tänä päivänä ollaan jo viinienkin suhteen hyvin neutraaleja, kukin juo sellaista viini ä kuin haluaa. Muistan kun kymmeniä vuosia sitten tilatessani pizzan kanssa valkoviiniä tarjoilija oli suurinpiirtein pyörtyä ja tokaisi, että tosiaanko otat valkoviiniä. MInä siihen, että kylläkyllä, usko jo, Nämä kalan kanssa valkoviiniä ja lihan kanssa punaviiniä, ovat jo mennyttä aikaa ja jokainen voi valita juokaruomansa ihan kuten haluaa, myös maitoa saa juoda.
Tuolla aiemmin joku leimasi juntiksi jonkun juojan, kertoo enemmän tästä leimaajasta kuin viinin juojasta! Minä juon luomumaitoa ruuan kanssa yleensä. Joskua vapaan lehmän piimää.
Kesällä grillijuomana olutta.
Joskus kokeillut viinejä, en saa istumaan makuuni. Mieluimmin vaikka mehua.
Olen vissiin liian tavis.- Anonyymi
Pippuripihviä ja valkosipuliapottuja kieltämättä kaipailen , koronan helpotettua aion suunnata rav. Amigoon .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippuripihviä ja valkosipuliapottuja kieltämättä kaipailen , koronan helpotettua aion suunnata rav. Amigoon .
Piimää ja vettä sekä tilaisuuden tullen vanhanajan kotikaljaa.
Aiemmin myös vinkkuja, mutta monesti se oli yhtä säätämistä. Harvemmin natsasi kunnolla.
- Anonyymi
Olut ei koskaan eikä viinikään kotioloissa. Kotona nautin tiettyjä viinejä ilman ruokaa mutta ruokajuomana vettä.
Joissakin tilanteissa annan periksi sosiaalisille paineille ja otan viiniä.
Kiertomatkojen AI- maksuton viinitarjoilu houkuttelee pieneläkeläisen käyttämään sen hyväkseen. Onneksi päytäviinejä ei viitsi juoda "vaikutukseen" saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 346686
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu353701Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533612Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu453501Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1243066- 512873
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod332757- 342552
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint272435Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1252408