MB 220C (202) D pumppuvika?
Tästä kirjoitin jo aiemmin n. kk sitten:
Syöttöpumppu hajonnut toistamiseen. Auto ollut minulla n. 3 vuotta. Vajaan vuoden ajoin ja pumppu hajosi ja nyt taas uudestaan?
Tämä toinen pumppu alkoi temppuilla nyt talvella tasan kuukausi siitä, kun 2 vuoden takuuaika oli mennyt umpeutumisen. Vastaus VEHO maahantuojalta oli lyhyt ja tyly: "takuuaika mennyt umpeen, ei korvata". Tällä pumpulla ajettu vajaa 60000 km.
Olin yhteydessä kuluttajasuojaviranomaiseen. Siellä selkeäsanainen ihminen. Takuu ei voi päättyä, "kuin veitsellä leikaten" näin arvokkaassa n. 2000 e laitteessa, eikä sen hajoamiseen voi itse vaikuttaa. Hän oli halukas neuvottelemaan liikkeen kanssa ja tarvittaessa viemään asian myös kuluttajavalituslautakuntaan.
Liike esitti vastaantuloa puolin ja toisin. Minä maksaisin 1/3, johon vastasin ei käy. En ole halukas maksamaan mielelläni mitään, kun ajattelee taustaa, jo kaksi pumppua kolmenvuoden aikana?? Minulla ollut monta MB:tä yli 30-vuoden aikana, eikä koskaan tällaista syöttöpumppujen kanssa. Kyllä nyt alan uskoa, kun monet puhuu tästä MB-tyypistä, että EI KESTÄ PUMPPU. Uskottava se on.
Katsotaan nyt vielä, mihin neuvonpito johtaa? Pitääkö lähteä viemään asiaa, jopa kuluttajavalituslautakuntaan saakka. Vai tekisinkö jutun myös Karpolla on asiaa ohjelmaan? Onhan näitä mahdollisuuksia.
Uskon vielä kuitenkin, että VEHOSSA järki voittaa?
MB 220C (202) D pumppuvika?
3
688
Vastaukset
- döö
..Mersun tehtaan suomen yhteyshenkilön yhteystiedot. Yleensä homma alkaa pelaamaan
kun neuvottelet tehtaan edustajan kanssa.
Jää Vehon kitinät pois. Selkeä tyyppivika. - smk
Mulla oli sama ongelma.Pumppu alkoi pitää kiihdyttäessä "valittavaa" ääntä ja eikun Jyväskylän veholle ja auto testeriin.Tuomioksi tuli veholta pumppu rikki tai pumpun tiiviste rikki.Tiivisteen vaihto ei auttanu joten pumppu uusiksi.Onneksi sain takuuseen kun olin ostanu auton juuri ko. liikkeestä.Onko tosiaan 2-vuoden takuu? luulin että vain vuoden takuu..
- hece
Vehossa ei järki voittanut, mutta Länsi-Autossa kyllä, joka edustaa myös mersua, Kiitos heille. Sain kolmannen pumpun ja takuuseen. Niinkuin kuuluikin.
Usko tähän mersun pumpuun alkoi mennä. Aloin miettiä auton hävitämistä. Toisekseen minullahan oli taas uusi pumppu ja 2 v. takuuta, joten ei kiirettä, ajattelin.
Pian pumpunvaihdon jälkeen alkoi taas esiintyä samoja käynnistys- ym. ongelmia. Auto käynnistyi mutta sammui hetkenpäästä seisottuaan tallissa yli yön. Aina yön seisomisen jälkeen sama juttu. Toinen oikein pelottavalta tuntuva juttu ajaessa oli se, kun polkaisin kaasun pohjaan niin pumpusta alkoi kuulua kamala rutina, aivan kuin kaikki ei olisi kerinnyt (rattaat tms.) oikein mukaan. Auto piti sammuttaa ja käynnistää uudestaan, vikakoodikin löytyi - syöttöhäiriö. Kuten sanottua samoja vikoja alkoi esiintyä tämänkin pumpun kohdalla, mutta nyt nopeammin kuin nedellisten pumppujen vaihdon jälkeen.
Nyt kokeiltiin uusia niksejä ja laitettiin polttoaineen paluuputkeen takaiskuvettiili ja tuloputkeen mangneettiventtiili. Näitä suositteli mersun huoltokirja. Taas kokeilemaan ajoa. Nyt ei auto enää sammunut yön jälkeen, mutta käyntihäiröitä esiintyi, käynti ei ollut tasaista.
Sitten sattui, että auton ollessa taas tutkittavana merkkiliikkeessä (samassa Länsi Autossa kuin aina ennenkin) oli paikalla Vehon ns. pääkouluttaja, joka hetken (itsekin siinä paikalla olleena) totesi pellin alla tutkiessaan että tuossa on ollut vikoja ja näytti polttoaineen esilämmitintä. Siinä ns. o-rengas alkaa vuotaa ja päästää ilmaa pumpulle.
Polttoaineen esilämmitin (tulitikkuaskin kokoinen osa) vaihdettiin.
EIKÄ SEN KOOMMIN OLE AUTO TÄLTÄ OSIN, eikä muiltakaan osin - TEMPPUILLUT. On ollut ilo ajella.
Lähtee käyntiin, kuin palmun alta, ei sammuile, ei pätki, eikä kaasua polkiessa enää rutise ja rätise. Eli ilmavika. Aivan niinkuin konsultoisessani asiaa usein Porvoolaisen Dieselhuollon omistajan kanssa. Kiitos hänelle ja kukat vielä kunhan sinnepäin tästä ajelen, se on varmaa se. En ole avuliaampaa kaveria tavannut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1754961Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184336Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2482910Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432852- 522491
- 271919
- 341713
- 201703
- 631677