Voiko keuhkoahtaumatauti tulla 4 tupakasta?

Anonyymi

Voiko keuhkoahtaumatauti tulla 4 tupakan poltosta?

7

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En kyllä uskoisi, että neljä tupakkaa tekisi keuhkoille yhtään mitään.
      Tai sitten olisi oltava jo valmiiksi joku pahempi keuhkosairaus pohjalla.

      Kun jättää tupakat polttamatta, niin ahtaumatautiin sairastumiseenkin on pienempi riski.

    • Anonyymi

      En usko,vaikka ite enoo koskaan kokeillut mutta ei neljä tuppaa vielä keuhkoja pilaa.Mutta jos jatklat niin kyllä se muutaman kymmenen vuoden luluttua voi näkyä keuhkoissa.

    • Anonyymi

      Tuo kysymys kuuluu sarjaan oireiden googlaus. Ennenvanhaan etsittiin lääkärikirjoista tauteja joihin omat oireet sopisi. Nyt googlaamalla päästään helpommalla ja omat oireet syöttämällä, alkaa tulla ruudulle nippukaupalla sairauksia jotka sopivat oireisiin. Ilmeisesti tässä on Google tarkoittanut vuosikymmeniä säännöllisesti tupakoinutta henkilöä eikä 4 savuketta polttanutta. Samoin nuori jolla jalat särkee, luulee että hänellä on diabetes kun Google kertoo että pitkään hoitamaton diabetes voi aiheuttaa jalkaoireita.

    • Anonyymi

      Kyllä se tukkii keuhkoja samantien vaikket keuhkoahtaumaa todennäköisesti saisikaan kuin vasta vuosikausien polttamisella

    • No ei tosta määrästä kyllä. Vaatii useamman vuoden ennen kuin tupakka sen aiheuttaa.
      Mutta ei kyllä kannata kokeilla miten pitkä aika. Se on asia jota ei voi pakittaa.

    • Anonyymi

      Hei.Äitini kuoli tukehtumalla keuhkoahtaumaan
      veti pari askia päivässä.koko aika tupakka suussa
      ihmettelin monesti miten pitkään keuhkot oikein jaksaa.viimeseen asti sauhuttelu.ja se oli sitten siinä.
      4 tupakkaa on vähän verraten pariin askiin

    • Anonyymi

      Ei neljästä tupakasta koko elämän aikana keuhkoahtaumatautia tule, mutta neljästä tupakasta joka päivä voi hyvinkin tulla. Toisaalta keuhkoahtaumatauti voi tulla, vaikka ei olisi koskaan polttanut tupakan tupakkaa itse, mutta on ollut paljon tupakansavussa, kun toiset polttavat.

      Tupakanpoltto siis ei ole vain oma asia, vaan sillä pilaa muidenkin terveyden ja kaikkien ympäristön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3946
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3358
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2869
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2831
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe