WhatsApp, miksi ?

Anonyymi

Tuttavat yrittää saada minua lähettämään viestejä WhatsAppilla, kun se on kuulemma ilmaista. Mutta ainakaan minun puhelinliittymääni sisältyy rajaton määrä tekstiviestejä. Miksi siis vaihtaisin ?

53

1057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Säästät kummasti kun poistat rajattomat viestit liittymästä ja käytät Whatsappia. Tekstiviestit ovat kalliita ja vanhanaikaisia.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Vanhanaikaisuus ei merkitse minulle mitään, mutta onko sitten puhelinliittymän hinta EUR 29,00/kk sisältäen nuo tekstiviestit normaali, kallis vai halpa hinta? En ole seurannut hintatasoja, minusta tuo em.hinta vain tuntuu suht. edulliselta. Onko jollain firmalla sitten halvempia liittymiä, jos ei halua hintaan sisältyvän tekstiviestejä, tietääkö joku ? Minun liittymä on DNA:lta.

        Terv. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaisuus ei merkitse minulle mitään, mutta onko sitten puhelinliittymän hinta EUR 29,00/kk sisältäen nuo tekstiviestit normaali, kallis vai halpa hinta? En ole seurannut hintatasoja, minusta tuo em.hinta vain tuntuu suht. edulliselta. Onko jollain firmalla sitten halvempia liittymiä, jos ei halua hintaan sisältyvän tekstiviestejä, tietääkö joku ? Minun liittymä on DNA:lta.

        Terv. Aloittaja

        Kallista on. 9 euroa/kk liittymällä pärjäisi erinomaisesti,,


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllä, mutta tekstiviestikanava on yhä varmin tapa viestiä. Se saattaa toimia myös tilanteissa, joissa puhelu tai muut viestimet eivät toimi huonon kentän takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta tekstiviestikanava on yhä varmin tapa viestiä. Se saattaa toimia myös tilanteissa, joissa puhelu tai muut viestimet eivät toimi huonon kentän takia.

        Ei ole enää nykypäivänä varmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole enää nykypäivänä varmin.

        Mikä on varmin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on varmin ?

        Nettiviestit. Kulkee perille nopeasti ja ilmaiseksi jopa ilman puhelinverkkoa wlan verkkoa käyttäen.


      • Anonyymi

        Miten sitten toimii sellaiset asiat, kun esim. pankki tai lääkäri lähettää tekstiviestillä ilmoituksen minulle, mistä ne tietää, että pitäis lähettääkin WhatsAppilla ?

        T. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten toimii sellaiset asiat, kun esim. pankki tai lääkäri lähettää tekstiviestillä ilmoituksen minulle, mistä ne tietää, että pitäis lähettääkin WhatsAppilla ?

        T. Aloittaja

        Ne voi lähettää tekstiviestillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaisuus ei merkitse minulle mitään, mutta onko sitten puhelinliittymän hinta EUR 29,00/kk sisältäen nuo tekstiviestit normaali, kallis vai halpa hinta? En ole seurannut hintatasoja, minusta tuo em.hinta vain tuntuu suht. edulliselta. Onko jollain firmalla sitten halvempia liittymiä, jos ei halua hintaan sisältyvän tekstiviestejä, tietääkö joku ? Minun liittymä on DNA:lta.

        Terv. Aloittaja

        "🇻​🇦​🇳​🇭​🇦​🇳​🇦​🇮​🇰​🇦​🇮​🇸​🇺​🇺​🇸​ 🇪​🇮​ 🇲​🇪​🇷​🇰​🇮​🇹​🇸​🇪​ 🇲​🇮​🇳​🇺​🇱​🇱​🇪​ 🇲​🇮​🇹​🇦​̈🇦​̈🇳​﹐ 🇲​🇺​🇹​🇹​🇦​ 🇴​🇳​🇰​🇴​ 🇸​🇮​🇹​🇹​🇪​🇳​ 🇵​🇺​🇭​🇪​🇱​🇮​🇳​🇱​🇮​🇮​🇹​🇹​🇾​🇲​🇦​̈🇳​ 🇭​🇮​🇳​🇹​🇦​ 🇪​🇺​🇷​ ₂₉﹐₀₀/🇰​🇰​ 🇸​🇮​🇸​🇦​̈🇱​🇹​🇦​̈🇪​🇳​ 🇳​🇺​🇴​ 🇹​🇪​🇰​🇸​🇹​🇮​🇻​🇮​🇪​🇸​🇹​🇮​🇹​ 🇳​🇴​🇷​🇲​🇦​🇦​🇱​🇮​﹐ 🇰​🇦​🇱​🇱​🇮​🇸​ 🇻​🇦​🇮​ 🇭​🇦​🇱​🇵​🇦​ 🇭​🇮​🇳​🇹​🇦​﹖"

        Se on kallis, korkein normaali hinta jota on järkevää maksaa on 15.99 e /kk.
        Meillä ei ole säännöllisesti maksettu 6 e /k enempää ja laajakaistan sim kortti 9e/kk.

        Vaihda operaattoria, vaikkapa Moi liittymään. On kai 9 e. Vanha operaattorisi tarjoaa sinulle edullisesti jos peruisit liittymän. Tarjoaa ehkä 1v sopimusta, pyydä 2 v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaisuus ei merkitse minulle mitään, mutta onko sitten puhelinliittymän hinta EUR 29,00/kk sisältäen nuo tekstiviestit normaali, kallis vai halpa hinta? En ole seurannut hintatasoja, minusta tuo em.hinta vain tuntuu suht. edulliselta. Onko jollain firmalla sitten halvempia liittymiä, jos ei halua hintaan sisältyvän tekstiviestejä, tietääkö joku ? Minun liittymä on DNA:lta.

        Terv. Aloittaja

        Kyse periaatteesta, ei lompakosta jota pröystäilevinään!
        29€/ kk on järjetön hinta perus kuluttajalle kuten itsellesi on, koska muutoin et tänne kommentoisi millään hiton hiton hiton perusteella!!!

        Omamokasimitämokasit! Ainoa elämä ja moka heti lapsena!
        Kerää legot lattialta ja unille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Whatsapp ei ole nykyään edes pakollinen. Samanlainen systeemi löytyy jo nykypuhelimista jolla voi lähettää ilmaisia viestejä: https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2020/10/24/chat-ominaisuudet-android-rcs Toki vastapuolella pitää olla sama käytössä. Muuten viesteistä menee normaali maksu eli tarkkana saa olla sensuhteen.

        ""Minna kirjoittaa.." -tyylinen ilmoitus siitä, että vastapuoli on parhaillaan kirjoittamassa viestiä, on osa RCS:ää. Eli peruskauraa WhatsAppista ja muista pikaviestimistä tämäkin."
        -Siis kertooko se vastapuolelle, että on vastaamassa viestiin? Typerää.

        "Lisäksi RCS ei ole käyttäjältä käyttäjälle saakka salattu, vaan viestit puretaan hetkellisesti palvelintasolla ennen niiden välittämistä vastaanottajalle. Tässä suhteessa salatut pikaviestimet vievät voiton."
        -Eli vakoilee kuten whatsappkin, ei ole siis ilmainen. Mieluummin maksan pikkuhinnan tekstiviestistä. Ei montaa viestiä kuukaudessa tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaisuus ei merkitse minulle mitään, mutta onko sitten puhelinliittymän hinta EUR 29,00/kk sisältäen nuo tekstiviestit normaali, kallis vai halpa hinta? En ole seurannut hintatasoja, minusta tuo em.hinta vain tuntuu suht. edulliselta. Onko jollain firmalla sitten halvempia liittymiä, jos ei halua hintaan sisältyvän tekstiviestejä, tietääkö joku ? Minun liittymä on DNA:lta.

        Terv. Aloittaja

        Prepaid, minulla ei kulu edes 10€/vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on varmin ?

        Sähköposti om monipuolinen, turvallinen ja ilmainen, voi lukea ja katsoa kuvat kunnon näytöltä pikkuruisen kännykän sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Minna kirjoittaa.." -tyylinen ilmoitus siitä, että vastapuoli on parhaillaan kirjoittamassa viestiä, on osa RCS:ää. Eli peruskauraa WhatsAppista ja muista pikaviestimistä tämäkin."
        -Siis kertooko se vastapuolelle, että on vastaamassa viestiin? Typerää.

        "Lisäksi RCS ei ole käyttäjältä käyttäjälle saakka salattu, vaan viestit puretaan hetkellisesti palvelintasolla ennen niiden välittämistä vastaanottajalle. Tässä suhteessa salatut pikaviestimet vievät voiton."
        -Eli vakoilee kuten whatsappkin, ei ole siis ilmainen. Mieluummin maksan pikkuhinnan tekstiviestistä. Ei montaa viestiä kuukaudessa tule.

        Saahan tuon kirjoitusnäytön näköjään pois päältä, en todellakaan halua kenekään seuraavan livenä mitä teen. Luen ja vastaan tekstaritkin silloin kun haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköposti om monipuolinen, turvallinen ja ilmainen, voi lukea ja katsoa kuvat kunnon näytöltä pikkuruisen kännykän sijaan.

        Vanhanaikainen chat tyylisten viestien lähettelyyn. Kuvatkin saa laadukkaammin toistakautta ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Minna kirjoittaa.." -tyylinen ilmoitus siitä, että vastapuoli on parhaillaan kirjoittamassa viestiä, on osa RCS:ää. Eli peruskauraa WhatsAppista ja muista pikaviestimistä tämäkin."
        -Siis kertooko se vastapuolelle, että on vastaamassa viestiin? Typerää.

        "Lisäksi RCS ei ole käyttäjältä käyttäjälle saakka salattu, vaan viestit puretaan hetkellisesti palvelintasolla ennen niiden välittämistä vastaanottajalle. Tässä suhteessa salatut pikaviestimet vievät voiton."
        -Eli vakoilee kuten whatsappkin, ei ole siis ilmainen. Mieluummin maksan pikkuhinnan tekstiviestistä. Ei montaa viestiä kuukaudessa tule.

        Ei ole mitään järkeä maksaa viesteistä näin nettiaikoina varsinkin jos vastapuolella on Whatsapp tai vastaava..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikainen chat tyylisten viestien lähettelyyn. Kuvatkin saa laadukkaammin toistakautta ...

        Shköpostissa saa kuinka ison kuvan tahansa, muuta heikentää laatua melkein kaikki. Saa myös minkä tahansa muunkin tiedoston lähetettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shköpostissa saa kuinka ison kuvan tahansa, muuta heikentää laatua melkein kaikki. Saa myös minkä tahansa muunkin tiedoston lähetettyä.

        Hankalaa ja epäkäytännöllistä on näin vuonna 2021..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankalaa ja epäkäytännöllistä on näin vuonna 2021..

        Hah, mitä epäkäytänmnöllistä, tietokoneella kaikki on paljon helpompaa isolla näytöllä ja kunnollisella näppäimistöllä, kännykällä en tee mitään ellei ole välttämätöntä. Näin tulevaisuudessakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, mitä epäkäytänmnöllistä, tietokoneella kaikki on paljon helpompaa isolla näytöllä ja kunnollisella näppäimistöllä, kännykällä en tee mitään ellei ole välttämätöntä. Näin tulevaisuudessakin.

        Kannappa konetta pitkin metsiä ja mantuja vain viestien lähettämiseen:D


    • Anonyymi

      Vain rikolliset käyttää tuollaisia ohjelmia.

      • Anonyymi

        Tämä tieto perustuu sit mihin? Arvatenkin sun luuloihin.


    • Anonyymi

      Maksat siistä rajattomasta puhelustasi ja viesteistä.
      Whatsapp ei tarvitse edes kuukausimaksullista puhelinliittymää toimiakseen.
      Netin se tarvitsee ja useimmilla sellainen on kotona.
      Mobiilina se voi olla vaikka Telian prepaid.

      • Anonyymi

        Juu se on tyhmää maksaa liikaa..


    • Anonyymi

      maksat ehkä monesta aivan turhaan.

      Meillä ei ole milloinkaan mennyt kuin 1 kerran yli 10 e kk, silloin 11 e.
      Vielä viimekesään mennessä korkein lasku oli 8 e.
      En ole varaton, olisi kyllä varaa maksaa, mutta miksi maksaa , on kiva köyhäillä.

      Liittymä maksaa 6 e/kk ja on vapaa netti sen takia en soita. (Elisaa, heitä jotka ostettiin takaisin Moi liittymään siirtyneitä.
      Meillä perheessä on vain yksi puhelin on jossa on vapaa soitto joka maksaa 12e /kk jos pitää soittaa ja jonottaa.
      Eikä Moikaan maksa paljoa, saa 3 e kk alennusta siitä 9 e hinnasta.

      • Anonyymi

        Norjalainen MOI on monelle kallis.

        Puhekäytön vuosiperusmaksu on prepaidilla pitkän päälle 5 euroa/vuosi

        Jos on nettikäyttöä minun normaali 50 megatavua/kk, saa sen muualta ainakin noin 16 eurolla tai irtisanomisella uhaten halvemmallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjalainen MOI on monelle kallis.

        Puhekäytön vuosiperusmaksu on prepaidilla pitkän päälle 5 euroa/vuosi

        Jos on nettikäyttöä minun normaali 50 megatavua/kk, saa sen muualta ainakin noin 16 eurolla tai irtisanomisella uhaten halvemmallakin.

        > normaali 50 megatavua/kk

        Piti olla 50 GIGAtaua kuukaudessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > normaali 50 megatavua/kk

        Piti olla 50 GIGAtaua kuukaudessa

        Onneksi on ilmainen valokuitu, tuon verran kuluu helposti päivässä, kännykällä ei ollenkaan ja prepaid lähes ilmainen. Jos kännykässä tarvitsee dataa voi käyttää wi-fiä ja vain pakkotilanteessa prepaid dataa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on ilmainen valokuitu, tuon verran kuluu helposti päivässä, kännykällä ei ollenkaan ja prepaid lähes ilmainen. Jos kännykässä tarvitsee dataa voi käyttää wi-fiä ja vain pakkotilanteessa prepaid dataa.

        4-6 gt/kk dataa riittää kännykälle. Tai ainakin minulle riitti päivittäisessä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4-6 gt/kk dataa riittää kännykälle. Tai ainakin minulle riitti päivittäisessä käytössä.

        Minulle riitti reilusti alle 4 gigaa kun oli vielä kohtuu edullista, nyt en tarvitse yhtään, wi-fillä se vähä mitä käytän.


    • Anonyymi

      "Rajattomat" ovat kalliita ja
      - joko maksat käyttämättömästä
      - tai käytät kauhusta kankeana tarkkaillen käyttömäärää
      - tai maksat ylityksestä

    • Anonyymi

      Mulla on kyllä halvempi, mutta on yksi MOI ja hinta 9 e kk.
      Jos ei ole kodin ulkopuolella netin suurkuluttaja on Moi yksi ok vaihtoehto.

      Ja alla kopioitu sivulta. Siis enintään 13 euroa.

      "Puhelut ja tekstarit aina yhteensä enintään.
      Euroopan reiluin
      4€"
      https://www.moi.fi/hinnasto

      • Anonyymi

        Ja nekin hoituu ilmaiseksi netinkautta.


      • Anonyymi

        Netin vahtaus 1t puheluita mielestäni ei hyvä yhdistelmä, alle 15€ paketteja ei ehkä 100M mutta mitä sellaisella puhelimessa.


      • Anonyymi

        Oikeasti vähän käyttävät ja dataa tarvitsemattomat siirtyi prepaidiin kun moilla nostivat ahneuttaan 5 > 6 > 9 euroon, kohta varmaan 20€. Ehdottomasti prepaid jos ei tarvitse paljoa, säästän moihin verrattuna yli satasen vuodessa. Kolmessa vuodessa säästänyt uuden keskihintaisen kännykän hinnan.


    • Anonyymi

      Onhan se halvempi, eli ei mene puhelinmaksuja, koska se toimii netin kautta, kuten sähköpostikin.
      Pari varteenotettavaa haittaa siinä kuitenkin on.
      Sitä ei ole kaikilla käytössä, joten tarvitset kuitenkin molemmat.
      Toinen asia on, että sen omistaja on jäänyt kiinni käyttäjätietojen keräämisestä ja luvattomasta käytöstä.

      Tuollaisia viestimiä on jokaisen makuun, mutta ne ei toimi ristiin. WhatsApp oli alkuaan hyvä, kun se oli vielä sen luojan omistuksessa. Samoin oli Skypekin, kunnes MS sen osti.

      • Anonyymi

        Virulainen skype vakoili koko ajan, siihen se oli suunniteltukin.


      • Anonyymi

        Whatsapp on edelleen erittäin hyvä palvelu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Whatsapp on edelleen erittäin hyvä palvelu..

        Edelleenkin vakoilee. Jos tarvitsee reaaliaikaisia keskusteluja, voi yhtä hyvin soittaa tai käyttä edes turvallisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin vakoilee. Jos tarvitsee reaaliaikaisia keskusteluja, voi yhtä hyvin soittaa tai käyttä edes turvallisia.

        Kaikki vakoilee. Ei mitään väliä siis


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ole menneet vaan on edelleen erinomainen ja turvallinen palvelu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole menneet vaan on edelleen erinomainen ja turvallinen palvelu..

        Koska et englantia ymmärrä niin pyydä jotain viisaampaa kääntämään asia sulle!
        Oletko alle 7 vuotias vai yli 50?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään vaaraa tuossakaan:D Samanlaisia huijauksia tulee niin pankki kuin postin nimissä:D

        Ai sekö tekee turvalliseksi jos jossain muuallakin huijataan ja vakoillaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sekö tekee turvalliseksi jos jossain muuallakin huijataan ja vakoillaan :D

        Kyllä. Kaikki vakoilee:D


    • Anonyymi

      Turha palvelu.

    • Anonyymi

      En laita saa olla rauhassa, ilmainen se ei ole.

    • Anonyymi

      Onko tuttavillasikin rajattomat liittymät...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe