ID.3: Talvella 370km yhdellä latauksella

Anonyymi

ID.3 ei menestynyt kovin hyvin talvivertailussa. Lämpeämisen kanssa oli ongelmia ja varsinkin jarrutus jäällä oli hämmentävän huono suoritus.
Positiivista oli se ettäa uto oli hyvä ja turvallinen ajaa kaikissa olosuhteissa vaikkei mikään raketti ollutkaan. Turvallisuus on ollut selkeästi tärkeämpää kehitysryhmälle kuin ripeä eteneminen. Haistan samanatyyppisen lähestymistavan kuin toisen takavetoisten valmistajan eli Mersun.

Mutta se mikä oli erittäin positiivista oli pieni virrankulutus myös pakkasilla eli vain 21kWh/100km. Se tarkoittaa että isoakkuisella ID.3:lla pääsee noin 370km myös pakkasilla. Kesäkelissä 500km raja suomalaisilla nopeusrajoituksilla on realistinen matka.

Näin kehitys kehittyy ja sähköautoista tulee valtavirtaa. Nyt jo joka neljäs Suomessa myytävä auto on ladattava.

15

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pakkaskelissäkin Helsingistä Ouluun yhdellä lounastauolla Jyväskylässä. Ja kuinka moni edes ajaa Helsngistä Ouluun? Itse en ole eläissäni ajanut tuonne saakka.
      Tavalliselle ruuhkasuomen pulliaiselle riittää 200km range kaikkeen päivittäiseen ajoon. Normaalipäivään 100km.

    • Anonyymi

      Renkaita vaihtamalla jarrutusmatka jäällä lyhenee ja talvella pitää kuitenkin pukeutua lämpimästi, eli ongelmat on enemmänkin keksittyjä.
      Ei noilla lyhyen rangen sähköautoilla ole tarkoituskaan lähteä pitkille automatkoille, varsinkaan talvella.
      Viime vuonna testin parhaaksi valittiin auto jossa oli surkeat jarrut, varsinkin kitkaerojarrutuksessa jarrutusmatka kasvoi hurjaksi ja sitä ei renkailla paranneta kun ongelma on tekniikassa ja softassa.

      • Anonyymi

        oktaavia olikin huono valinta talviautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oktaavia olikin huono valinta talviautoksi.

        Octaavi oli hyvä valinta kun voitti ja pesi koko porukan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oktaavia olikin huono valinta talviautoksi.

        Skoda oli lämpimin ja siinä oli parhaat valot. Sillä pääsee jo pitkälle talviautona,

        https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2021/02/15103326/graafi_sisatilojen_lampiaminen_maantie_png.png


      • Anonyymi

        Kitkaerojarrutuksessa VW oli toiseksi paras ja tosiaan jäällä ratkaisee enemmän rengas kuin auto.


    • Anonyymi

      Konserni osaa tehdä voittaja-autot.

      • Anonyymi

        Hehee, viallisimmat autot se kyllä osaa tehdä srn kummemmin yrittämättä!!!🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, viallisimmat autot se kyllä osaa tehdä srn kummemmin yrittämättä!!!🤣

        Haluatko keskustella Toyota ongelmista? Niitä nimittäin löytyy ja paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehee, viallisimmat autot se kyllä osaa tehdä srn kummemmin yrittämättä!!!🤣

        Suomen kansa on äänestänyt lompakollaan VW:n autot ykkösiksi Suomessa jo vuosikymmenet. Tällä vuosituhannella jokaista tojon sätöstä kohden suomalaiset ovat ostaneet kaksi VW:n valmistamaa autoa.
        Voiko tuon kovempaa näyttöä valmistajan kyvystä tehdä hyviä ja luotettavia autoja esittää. Tojolla on on tietysti meriittilistallaan se että Valittujen Palojen lukijat ovat äänestäneet Toyotan parhaaksi autoksi monta kertaa. Vau. Suoritusta tietysti hieman himmentää se että suurin osa VP:n lukijoista elää edelleen maailmassa jossa Mauno Koivisto on Suomen presidentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen kansa on äänestänyt lompakollaan VW:n autot ykkösiksi Suomessa jo vuosikymmenet. Tällä vuosituhannella jokaista tojon sätöstä kohden suomalaiset ovat ostaneet kaksi VW:n valmistamaa autoa.
        Voiko tuon kovempaa näyttöä valmistajan kyvystä tehdä hyviä ja luotettavia autoja esittää. Tojolla on on tietysti meriittilistallaan se että Valittujen Palojen lukijat ovat äänestäneet Toyotan parhaaksi autoksi monta kertaa. Vau. Suoritusta tietysti hieman himmentää se että suurin osa VP:n lukijoista elää edelleen maailmassa jossa Mauno Koivisto on Suomen presidentti.

        Trafi julkaisi juuri tilaston missä Toyota ja muut japanilaiset olivat kaikista vähävikaisimpina.
        Toyotan myynti- ja valmistusmäärät ovat kasvaneet joka vuosi ja on tänäpäivänä suurin. HuijausVW-groupille on jäänyt hippohiihtojen toinen sija käteen kun haalitaan kaikki merkit saman lipun alle. Sitä ei meinaa kasetti kaikilla kestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi julkaisi juuri tilaston missä Toyota ja muut japanilaiset olivat kaikista vähävikaisimpina.
        Toyotan myynti- ja valmistusmäärät ovat kasvaneet joka vuosi ja on tänäpäivänä suurin. HuijausVW-groupille on jäänyt hippohiihtojen toinen sija käteen kun haalitaan kaikki merkit saman lipun alle. Sitä ei meinaa kasetti kaikilla kestää.

        Trafin tilastot kertovat kuinka tojotat maatuvat pihassa ja marmorihuollossa kun konserniautot ovat tienpäällä ajossa.


        Ajettujen kilometrien keskiarvo Ajettujen kilometrien mediaani
        2020-2010
        Toyota COROLLA 136 215 129 140
        Volkswagen GOLF 174 692 166 480
        Skoda OCTAVIA 200 948 192 442

        Octavialla ajetaan 48% enemmän vuodessa kuin Corollalla. Siinä on se ero auton ja pihatontun parhaan kaverin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi julkaisi juuri tilaston missä Toyota ja muut japanilaiset olivat kaikista vähävikaisimpina.
        Toyotan myynti- ja valmistusmäärät ovat kasvaneet joka vuosi ja on tänäpäivänä suurin. HuijausVW-groupille on jäänyt hippohiihtojen toinen sija käteen kun haalitaan kaikki merkit saman lipun alle. Sitä ei meinaa kasetti kaikilla kestää.

        "Trafi julkaisi juuri tilaston missä Toyota ja muut japanilaiset olivat kaikista vähävikaisimpina."

        Varsinkin sähköautoissa tojo on täysin viaton. Ei ensimmäistäkään vikaa.
        Toyota toteuttaa vanhaa taktiikkaansa "se mitä ei ole, ei voi mennä rikki".

        Sitä ensimmäistä tojon valmistamaa sähköautoa Suomen kilvissä odotellaan. Tuskin tänä vuonna tulee tapahtumaa. On lähellä sattuuko samalle vuodelle se kun VW:n maahantuoja juhlii kymmentä vuotta sähköautoja ja Tojo ensimmäistä omatekemää sähköautoa kilvissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Trafi julkaisi juuri tilaston missä Toyota ja muut japanilaiset olivat kaikista vähävikaisimpina."

        Varsinkin sähköautoissa tojo on täysin viaton. Ei ensimmäistäkään vikaa.
        Toyota toteuttaa vanhaa taktiikkaansa "se mitä ei ole, ei voi mennä rikki".

        Sitä ensimmäistä tojon valmistamaa sähköautoa Suomen kilvissä odotellaan. Tuskin tänä vuonna tulee tapahtumaa. On lähellä sattuuko samalle vuodelle se kun VW:n maahantuoja juhlii kymmentä vuotta sähköautoja ja Tojo ensimmäistä omatekemää sähköautoa kilvissä.

        No nytpä meni tunteisiin. Ei se minun vika ole että Toyota on suurin ja kaunein.
        Eikä sähköauto ole vielä mikään ratkaisu jos autojen keski-ikä on 12 vuotta ja arvo 3000€.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nytpä meni tunteisiin. Ei se minun vika ole että Toyota on suurin ja kaunein.
        Eikä sähköauto ole vielä mikään ratkaisu jos autojen keski-ikä on 12 vuotta ja arvo 3000€.

        Miksi minulla menisi tunteisiin tojon taaperrus sähköautoissa? Huvittuneisuus jos joku nousee esiin tunnepuolella.
        Kuten sanottu niin tojota on jäänyt kokonaisuudessaankin Suomessa noin puoleenväliin VW:n menestyksestä joten sekään ei aiheuta muuta kuin myötätuntoa pienelle taapertajalle.

        Autonvalmistajat eivät tee millään käyttövoimalla 12 vuotta vanhoja 3.000€ autoja. Ne tekevät uusia autoja ja siellä sähköautot ovat kaikkein kuumin trendi ja siitä Tojo on ulkona kuin lumiukko. VW tekee tänä vuonna 700.000 sähköautoa ja niillä on kova kysyntä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2177
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1811
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      38
      1488
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1295
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1163
    6. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      26
      926
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      867
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe