Vankilaan menon lykkäys

Anonyymi

En tarvitse moraalisaarnaa, olen läksyni oppinut ja läpi käynyt. Virheitä tehty ja niistä nyt maksan.

Minulla jäi yhdyskuntapalvelukesken. Ei laiskuutta vaan puhtaasti terveydellisten syiden (psyykkiset syyt) vuoksi. En kyennyt hoitamaan edes normaaleja asioita, saatika suorittamaan palvelua. Tästä oli käräjäoikeudessa muuntoistunto joulukuussa, johon toimitin kaikki lääkärin paperit, todistukset jne. Nämä oli sovittu toimitettavan s.postilla ja näin tein. Ja yleisesti kaikki asiaan liittyvä hoidettiin s.postin kautta sovitusti.

Aloin kysellä n. 2 viikkoa sen jälkeen päätöstä oikeudelta, kun ei kuulunut mitään. Myöskään s.postitse ei vastattu. Seuraava kirje oli riseltä - jäljellä oleva aika oli muutettu vankeudeksi ja luonnollisesti valitusaika mennyt umpeen. Käräjäoikeus vastasi n. 4 viikkoa päätöksen jälkeen sähköpostitse minulle, että siinäpä päätös, oli kuuluma postitettu. Postitse ei päätöstä ole tullut enkä ole siitä aiemmin s.postia saanut, vaikka kysellyt olen.

Soitin välittömästi omalle asianajajalle joka laittoi pyynnön saada valitusaika takaisin. Asia on käsittelyssä. Minulle on määrätty vankilaan meno päiväksi 22.3.2021.

Sain juuri tiedon, että lykkäystä voi hakea. Paperit sain eteeni ja näitä yritän täyttää. Onkohan tässä enää mitään saumaa ehtiä sitä saada? Terveydelliset syyt ainakin ja olisiko tuo myös hyvä laittaa, että päätökselle on haettu valituslupa vaikka määräaika oli mennyt umpeen?

Käyn tällä hetkellä terapiassa (minulla on hoitosuhde psykiatriselle puolelle) olen sairaslomalla toukokuun loppuun. Mietin myös että kiinnostaako arviokeskusta nämä loppupeleissä tippaakaan..
Maasta en ole karkaamassa enkä jättämässä asioita hoitamatta. Rikoksista on 6-vuotta aikaa ja olen sen jälkeen tehnyt täysi käännöksen elämässä. Vanhaan en palaa enää.

2

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elä venkloille, vaan kärsi tuomiosi. Yhdyskuntapalvelu ei ole rangasitus, vaan välistäveto

      Mee ny Konnansuolle

    • Anonyymi

      En tiedä mitä syitä ne katsoo lykkäys hakemuksissa. Minä hain kerran kuukauden lykkäystä rangaistuksen aloittamiseen, eipä tietenkään myönnetty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      125
      3004
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1245
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1231
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1013
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      990
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      48
      911
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      894
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe