Vankilaan menon lykkäys

Anonyymi

En tarvitse moraalisaarnaa, olen läksyni oppinut ja läpi käynyt. Virheitä tehty ja niistä nyt maksan.

Minulla jäi yhdyskuntapalvelukesken. Ei laiskuutta vaan puhtaasti terveydellisten syiden (psyykkiset syyt) vuoksi. En kyennyt hoitamaan edes normaaleja asioita, saatika suorittamaan palvelua. Tästä oli käräjäoikeudessa muuntoistunto joulukuussa, johon toimitin kaikki lääkärin paperit, todistukset jne. Nämä oli sovittu toimitettavan s.postilla ja näin tein. Ja yleisesti kaikki asiaan liittyvä hoidettiin s.postin kautta sovitusti.

Aloin kysellä n. 2 viikkoa sen jälkeen päätöstä oikeudelta, kun ei kuulunut mitään. Myöskään s.postitse ei vastattu. Seuraava kirje oli riseltä - jäljellä oleva aika oli muutettu vankeudeksi ja luonnollisesti valitusaika mennyt umpeen. Käräjäoikeus vastasi n. 4 viikkoa päätöksen jälkeen sähköpostitse minulle, että siinäpä päätös, oli kuuluma postitettu. Postitse ei päätöstä ole tullut enkä ole siitä aiemmin s.postia saanut, vaikka kysellyt olen.

Soitin välittömästi omalle asianajajalle joka laittoi pyynnön saada valitusaika takaisin. Asia on käsittelyssä. Minulle on määrätty vankilaan meno päiväksi 22.3.2021.

Sain juuri tiedon, että lykkäystä voi hakea. Paperit sain eteeni ja näitä yritän täyttää. Onkohan tässä enää mitään saumaa ehtiä sitä saada? Terveydelliset syyt ainakin ja olisiko tuo myös hyvä laittaa, että päätökselle on haettu valituslupa vaikka määräaika oli mennyt umpeen?

Käyn tällä hetkellä terapiassa (minulla on hoitosuhde psykiatriselle puolelle) olen sairaslomalla toukokuun loppuun. Mietin myös että kiinnostaako arviokeskusta nämä loppupeleissä tippaakaan..
Maasta en ole karkaamassa enkä jättämässä asioita hoitamatta. Rikoksista on 6-vuotta aikaa ja olen sen jälkeen tehnyt täysi käännöksen elämässä. Vanhaan en palaa enää.

2

579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Elä venkloille, vaan kärsi tuomiosi. Yhdyskuntapalvelu ei ole rangasitus, vaan välistäveto

Mee ny Konnansuolle

• Anonyymi

En tiedä mitä syitä ne katsoo lykkäys hakemuksissa. Minä hain kerran kuukauden lykkäystä rangaistuksen aloittamiseen, eipä tietenkään myönnetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      28
      4968
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      61
      1839
    3. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      106
      1767
    4. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      108
      1618
    5. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      28
      1233
    6. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      861
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      218
      859
    8. Mitkä on ne piirteet

Mitkä kaivatussasi vetoaa tai mihin ihmiset kiinnittävät huomiota
      Ikävä
      53
      752
    9. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      40
      744
    10. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      51
      731
    Aihe