Miksi Honda ei myy? Missä vika? Mazdakaan ei myy hyvin? Onko maahantuojassa vikaa? Vai valikoimassa?
Miksi Honda ei myy?
75
1302
Vastaukset
- Anonyymi
Miten se on sinulta pois, jos kumpikaan noista automerkeistä ei myy? Oletko kenties omistaja, vai osakkeiden omistaja?
- Anonyymi
Ei se ole minulta pois vaan kysyin miksi Honda ei myy? Osaatko sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole minulta pois vaan kysyin miksi Honda ei myy? Osaatko sanoa?
No miksi se sinua kiinnostaa, jos joku automerkki ei myy? Itseäni ei ainakaan kiinnosta. Ostan sen, minkä haluan, ja sillä siisti. vaikka se olisi ainoa myyty sen merkkinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi se sinua kiinnostaa, jos joku automerkki ei myy? Itseäni ei ainakaan kiinnosta. Ostan sen, minkä haluan, ja sillä siisti. vaikka se olisi ainoa myyty sen merkkinen.
Miksi ei voisi kiinnostaa? Siis autossa ei minusta ole varsinaisesti mitään "vikaa", hintakin on ihan ok tai esim. Civicin osalta jopa halpa ja maine hyvä. Silti myyntimäärät on ehkä viidesosa muutaman vuoden takaiseen verrattuna. Kai siihen nyt joku syy täytyy olla miksi myynti on pudonnut jos tuote kuitenkin periaatteessa on kunnossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei voisi kiinnostaa? Siis autossa ei minusta ole varsinaisesti mitään "vikaa", hintakin on ihan ok tai esim. Civicin osalta jopa halpa ja maine hyvä. Silti myyntimäärät on ehkä viidesosa muutaman vuoden takaiseen verrattuna. Kai siihen nyt joku syy täytyy olla miksi myynti on pudonnut jos tuote kuitenkin periaatteessa on kunnossa?
Ihan asiallista pohdintaa, kun Suomen ulkopuolella Civic mk10 on ollut Euroopan myydyimpiä autoja ja hinta-laatusuhde on erinomainen.
- Anonyymi
En osaa sanoa onko vika maahantuojassa vai jälleenmyyjissä yleisesti, mutta ainakin pohjoisessa Hondan siirtyminen Veholta Wetterille on todennäköisesti vahingoittanut myyntiä. Huolto toimii, mutta myynti on todella passiivista. Lisäksi Honda taitaa olla yksi niistä merkeistä, joka tällä hetkellä kärsii pahoin komponenttipulasta.
Itselle vaihdokki löytyi kuitenkin 400 kilometrin päästä. Oikeastaan ideaalitilanne, kun sai vuoden kevyessä käytössä olleen auton ilman uuden auton hankintaan liittyviä lisäkustannuksia. Mutta jos meininki jatkuu tällaisena, muutaman vuoden päästä ei ole muuta vaihtoehtoa kun vaihtaa Toyotaan.- Anonyymi
Vaihdoin Wetterin edustaman merkin Toyotaan siitä syystä että Wetterillä on 12-13 automerkkiä edustuksessa ja nämä volyymimerkit peittävät täysin nämä pienemmät merkit. Lisäksi huolto on niin että kukaan ei ota vastuuta mistään eikä tiedä huoltamansa auton tekniikkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdoin Wetterin edustaman merkin Toyotaan siitä syystä että Wetterillä on 12-13 automerkkiä edustuksessa ja nämä volyymimerkit peittävät täysin nämä pienemmät merkit. Lisäksi huolto on niin että kukaan ei ota vastuuta mistään eikä tiedä huoltamansa auton tekniikkaa.
No nyt vasta paskaan astuit jos Toyotan otit. Kannattaako hölmöyttään täällä mainostaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt vasta paskaan astuit jos Toyotan otit. Kannattaako hölmöyttään täällä mainostaa?
Toyota on paras
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on paras
Montako kertaa päivässä joudut tuota itsellesi hokemaan, että usko säilyy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako kertaa päivässä joudut tuota itsellesi hokemaan, että usko säilyy?
Ei joudu hakemaan koska se on totta.
- Anonyymi
Veho tappoi Hondaa ylihintaisilla huolloilla, se muistetaan pitkään.
- Anonyymi
Honda on liian kallis. Japanilaismerkit muutenkin jääneet kehityksessä korealaisista jälkeen.
- Anonyymi
Yksi korealainen oli. Toista ei tule. Vaihdoin takaisin AITOON JAPANILAISEEN.
Toyota ei siis ole sellainen, eli aito japanissa valmistettu auto, jota suomeen tuodaan suoraan japanista. Niitä on tänä päivänä ne kaksi merkkiä.... - Anonyymi
Käsittämätön kommentti. Civic on tällä hetkellä luokkansa halvimpia autoja. Korealaisilla ei ole toimivaa hybridi tekniikkaa, kuten Sorento jo sen osoitti. Polttomoottorit ovat tehottomia. Korealaisten ostajilla ei ole muuta kuin luulo halvasta autosta, mainosten uhreja. Vikatilastoissakaan eivät pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi korealainen oli. Toista ei tule. Vaihdoin takaisin AITOON JAPANILAISEEN.
Toyota ei siis ole sellainen, eli aito japanissa valmistettu auto, jota suomeen tuodaan suoraan japanista. Niitä on tänä päivänä ne kaksi merkkiä....Toyota RAV4 on valmistettu Japanissa, vaikka mitä muuta väittäisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota RAV4 on valmistettu Japanissa, vaikka mitä muuta väittäisit.
Samoin Camryt tuodaan Japanista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin Camryt tuodaan Japanista.
Ja lexus
- Anonyymi
Minua ei kiinnosta se, mikä myy eniten, vaan se, mikä sopii omiin käyttötarpeisiini parhaiten. Onko liian vaikeaa ymmärtää?.....
- Anonyymi
Mitä horiset? Sinun kiinnostukset ei kiinnosta pätkääkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä horiset? Sinun kiinnostukset ei kiinnosta pätkääkään.
Mitä itse horiset? Ei sinunkaan valintasi kiinnosta ketään muuta pätkääkään.
- Anonyymi
Mutta vässykkä sopuli joka ei oikein ymmärrä tekniikassa ja autoista menee kuin sopuli samaan halpaan kuin ne muut hölmöt naapurit jotka asuvat samassa isossa lokerikossa.
- Anonyymi
Hondan ongelmana näkisin hieman suurehkon kulutuksen ja CVT vaihteiston, kumpikaan ei ole kovin houkutteleva asia. Muotoilukin ollut turhan futuristinen, suomalaiset ei halua niin räikeästi erottua joukosta. Hintahan on ihan kohdallaan ainakin kun katselin Civin hintoja, jopa halvempi kuin korealaiset.
Mazdalla moottoripuoli kunnossa, skyactiv-x kuluttaa yhtä vähän kuin esim VWn huomattavasti heikompitehoinen 1.5TSI. Perinteinen automaatti tuo myös mukavuutta ja luotettavuutta Mazdaan. Mazdan ongelma enemmän hinnoittelu, kertoivat että tehtäävät premium segmenttiin, hinnoittelun osalta tämän huomaa mutta huomaako muualla... Lisäksi ruostemaine varmasti vielä kummittelee, maahantuoja ratkaisisi asian helposti suojauttamalla Suomessa myytävät mutta ilmeisesti ei ole kovin suurta halua myydä.- Anonyymi
Olisin kyllä hiukan eri mieltä tästä Honda vs. Mazda tekniikkapuolesta. Hondan uudet bensaturbot ovat esim. Civiciin asennettuina varsin pienikulutuksisia tehoistaan huolimatta. CR-V on sitten niin iso auto, että siinä 1.5 bensaturbo kuljettaa kyllä autoa rivakasti, mutta kulutus asettuu yli 8 litran. Toki testeissä se on ollut n. litran vähemmän kuin vastaavanlainen Audi Q3.
Honda CVT puolestaan on yksiselitteisesti markkinoiden paras CVT, se on todettu lukuisissa testeissä. Siihen on onnistuttu ohjelmoimaan tosi aidon tuntuiset 'valevaihteet' niille, jotka niitä kaipaa.
Mazdan Skyactivet ovat käsittääkseni hiukan pettäneet lupauksensa kulutuksen suhteen eivätkä ole erityisen rivakoitakaan. Ja sitten niissäkin on sitä öljyn laimentumista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin kyllä hiukan eri mieltä tästä Honda vs. Mazda tekniikkapuolesta. Hondan uudet bensaturbot ovat esim. Civiciin asennettuina varsin pienikulutuksisia tehoistaan huolimatta. CR-V on sitten niin iso auto, että siinä 1.5 bensaturbo kuljettaa kyllä autoa rivakasti, mutta kulutus asettuu yli 8 litran. Toki testeissä se on ollut n. litran vähemmän kuin vastaavanlainen Audi Q3.
Honda CVT puolestaan on yksiselitteisesti markkinoiden paras CVT, se on todettu lukuisissa testeissä. Siihen on onnistuttu ohjelmoimaan tosi aidon tuntuiset 'valevaihteet' niille, jotka niitä kaipaa.
Mazdan Skyactivet ovat käsittääkseni hiukan pettäneet lupauksensa kulutuksen suhteen eivätkä ole erityisen rivakoitakaan. Ja sitten niissäkin on sitä öljyn laimentumista.Aika iso ero Hondan hyväksi suorituskyvyssä Mazdaan verrattuna. CVT ei ole ollut mikään ongelma vuosiin, todella jouhevasti toimiva laatikko. CR-V:n ja Jazzin voi ottaa hybridinä, jossa ei ole vaihdelaatikkoa ollenkaan, vaan veto sähkömoottorilla. Toki E myös. Todella hyvää tekniikkaa. Mazdalta puuttuu hybridit kokonaan.
- Anonyymi
No siinä tulikin jo aika paljon skeidaa ja muuta harhaa oikein huolella.
- Anonyymi
Civic kulutus tosiaan korkea. Sedaneissa Civic manuaali 5,9 ja Mazda 3 manuaali 5,0. Automaatteina Civic vie 6,4 ja Mazda 3 5,7. Päästöissäkin Mazda 3 vähempipäästöinen joten ajoneuvovero pienempi.
Kaiken lisäksi Mazda 3 tehokkaampi, 2021 malleissa 186hv kun Civicissä 182hv. Joten moottoripuolella Civic ei oikein pärjää. Lähes litran suurempi kulutus ja kalliimmat ajoneuvoverot.
CVT tietenkin vastenmielinen ajatus monelle autoilusta nauttivalle.
Halvemmalla hinnalla Civic pystyy jotenkin kilpailemaan mutta tuo kulutus on aika iso ongelma nykypäivänä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civic kulutus tosiaan korkea. Sedaneissa Civic manuaali 5,9 ja Mazda 3 manuaali 5,0. Automaatteina Civic vie 6,4 ja Mazda 3 5,7. Päästöissäkin Mazda 3 vähempipäästöinen joten ajoneuvovero pienempi.
Kaiken lisäksi Mazda 3 tehokkaampi, 2021 malleissa 186hv kun Civicissä 182hv. Joten moottoripuolella Civic ei oikein pärjää. Lähes litran suurempi kulutus ja kalliimmat ajoneuvoverot.
CVT tietenkin vastenmielinen ajatus monelle autoilusta nauttivalle.
Halvemmalla hinnalla Civic pystyy jotenkin kilpailemaan mutta tuo kulutus on aika iso ongelma nykypäivänä."CVT tietenkin vastenmielinen ajatus monelle autoilusta nauttivalle."
Huomaa kyllä, että et ole ajanut metriäkään CVT laatikolla varustetulla autolla. On vaan maailman mukavin, ja luotettavin automaattilaatikko. En vaihtaisi enää mihinkään toiseen vaihteistoon, kun autoilu on nykyään pelkkää nautintoa. - Anonyymi
Käytännössä 1 litrainen turbo kulkee maltillisella kulutuksella, ellei omaa poikkeuksellisen raskasta jalkaa ja C-HR on myynyt Suomessa sen verran hyvin, että tuskin hatchbackin hieman poikkeava takapää on ollut varsinaisesti myynnin esteenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civic kulutus tosiaan korkea. Sedaneissa Civic manuaali 5,9 ja Mazda 3 manuaali 5,0. Automaatteina Civic vie 6,4 ja Mazda 3 5,7. Päästöissäkin Mazda 3 vähempipäästöinen joten ajoneuvovero pienempi.
Kaiken lisäksi Mazda 3 tehokkaampi, 2021 malleissa 186hv kun Civicissä 182hv. Joten moottoripuolella Civic ei oikein pärjää. Lähes litran suurempi kulutus ja kalliimmat ajoneuvoverot.
CVT tietenkin vastenmielinen ajatus monelle autoilusta nauttivalle.
Halvemmalla hinnalla Civic pystyy jotenkin kilpailemaan mutta tuo kulutus on aika iso ongelma nykypäivänä.Kovasti se on vastaantulija suorituskyvyssä Mazda. Honda kun ilmoittaa eri tavalla suorituskyvyn mitä muut merkit. Tällä hetkellä millään muulla merkillä ei ole saatavilla saman suorituskyvyn autoa samaan rahaan, kun puhutaan Civicistä. Mazda on kallis.
https://www.youtube.com/watch?v=DAGZha37g9Q
https://www.youtube.com/watch?v=7RPMTX4kgrI
Katumaastureissa CR-V hybrid pieksää suorituskyvyssä ja taloudellisuudessa saman hintaiset dieselit. TM:stä löytyy testi. Mazdan moottoreilla ei mitään asiaa SUV luokassa. CR-V hybrid 80-120 km/h suorituskyky sama mitä RAV4 hybrid, 5,7s. Sitä voi Mazdalla käydä kokeilemassa.
Civicin 1.5T moottorista saa softaamalla 220 hv irti, jos joku tehosta on kiinnostunut. Sillä saa jo EP3:n suorituskyvyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civic kulutus tosiaan korkea. Sedaneissa Civic manuaali 5,9 ja Mazda 3 manuaali 5,0. Automaatteina Civic vie 6,4 ja Mazda 3 5,7. Päästöissäkin Mazda 3 vähempipäästöinen joten ajoneuvovero pienempi.
Kaiken lisäksi Mazda 3 tehokkaampi, 2021 malleissa 186hv kun Civicissä 182hv. Joten moottoripuolella Civic ei oikein pärjää. Lähes litran suurempi kulutus ja kalliimmat ajoneuvoverot.
CVT tietenkin vastenmielinen ajatus monelle autoilusta nauttivalle.
Halvemmalla hinnalla Civic pystyy jotenkin kilpailemaan mutta tuo kulutus on aika iso ongelma nykypäivänä.Luvatuista arvoista huolimatta nuo Mazdan moottorit tuntuvat olevan vähän pettymyksiä. Aina uuteen Skyactiv tms. sukupolveen luvataan sitä ja tätä, mutta käytännön mittaukset sitten osoittavat muuta. TM:n vertailun mittauksissa 180hv Mazdan kiihtyvyys 0-100 km/h 9,4s, eli suhteessa ilmoitettuun tehoon varsin vaatimaton (paperilla 50hv tehottomampi kilpailija jäi vain 0,5s Mazdan ajasta). Samoin kulutus varsinkin kaupungissa oli Mazdalla aivan omaa luokkaansa, eikä siis positiivisessä mielessä.
Onhan Mazdankin myynti pudonnut, mutta se on jotenkin helpompi ymmärtää, koska auto on kallis (vaikuttaa että Mazdaa pyritään rakentamaan enemmän premium-brandin suuntaan), vanhat ruostumisongelmat vaikuttanevat edelleen mielikuviin, ja moottorit käyttöominaisuuksiltaan eivät välttämättä ole ihan parhaita mahdollisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luvatuista arvoista huolimatta nuo Mazdan moottorit tuntuvat olevan vähän pettymyksiä. Aina uuteen Skyactiv tms. sukupolveen luvataan sitä ja tätä, mutta käytännön mittaukset sitten osoittavat muuta. TM:n vertailun mittauksissa 180hv Mazdan kiihtyvyys 0-100 km/h 9,4s, eli suhteessa ilmoitettuun tehoon varsin vaatimaton (paperilla 50hv tehottomampi kilpailija jäi vain 0,5s Mazdan ajasta). Samoin kulutus varsinkin kaupungissa oli Mazdalla aivan omaa luokkaansa, eikä siis positiivisessä mielessä.
Onhan Mazdankin myynti pudonnut, mutta se on jotenkin helpompi ymmärtää, koska auto on kallis (vaikuttaa että Mazdaa pyritään rakentamaan enemmän premium-brandin suuntaan), vanhat ruostumisongelmat vaikuttanevat edelleen mielikuviin, ja moottorit käyttöominaisuuksiltaan eivät välttämättä ole ihan parhaita mahdollisia.0,5s on suuri ero 0-100 mittauksessa.
Käytännön kulutus skyactiv-x:llä on spritmonitorin mukaan alhaisempi kuin useimpien 1.5 turbojen, esim alhaisempi kuin VWn 1.5TSI. Tämä on tosielämän kylmä fakta. Loistava suoritus että vapari kuluttaa jopa vähemmän kuin heikkotehoisempi pikkuturbo.
Ne jotka ovat ovat pettyneitä moottoriin, ovat varmaan niitä jotka ovat ottaneet hieman liian tosissaan joidenkin toimittajiet otsikot "ihmemoottorista". Eihän Mazda itse ole kutsunut tätä miksikään ihmimoottoriksi eikä sen ole luvattu kulkevan ilman bensaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luvatuista arvoista huolimatta nuo Mazdan moottorit tuntuvat olevan vähän pettymyksiä. Aina uuteen Skyactiv tms. sukupolveen luvataan sitä ja tätä, mutta käytännön mittaukset sitten osoittavat muuta. TM:n vertailun mittauksissa 180hv Mazdan kiihtyvyys 0-100 km/h 9,4s, eli suhteessa ilmoitettuun tehoon varsin vaatimaton (paperilla 50hv tehottomampi kilpailija jäi vain 0,5s Mazdan ajasta). Samoin kulutus varsinkin kaupungissa oli Mazdalla aivan omaa luokkaansa, eikä siis positiivisessä mielessä.
Onhan Mazdankin myynti pudonnut, mutta se on jotenkin helpompi ymmärtää, koska auto on kallis (vaikuttaa että Mazdaa pyritään rakentamaan enemmän premium-brandin suuntaan), vanhat ruostumisongelmat vaikuttanevat edelleen mielikuviin, ja moottorit käyttöominaisuuksiltaan eivät välttämättä ole ihan parhaita mahdollisia.Tasainen parivaljakko. Honda voittaa tiloissa ja hieman parempi omasta mielestäni ajokäyttäytymisen ja tuntuman osalta, Nämä ovat kuitenkin myös makuasioita ja tuskin tuon osalta pettyy kumpaankaan. Mazda uudempana voittaa taloudellisuudessa, Civic ei ole saanut useampaan vuoteen kuin facelift päivityksiä, joten seuraava malli kuronee välimatkaa kiinni muihin.
Kohtalaisen surkea saatavuus ja aneemiset myyntilukemat vaivaavat molempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0,5s on suuri ero 0-100 mittauksessa.
Käytännön kulutus skyactiv-x:llä on spritmonitorin mukaan alhaisempi kuin useimpien 1.5 turbojen, esim alhaisempi kuin VWn 1.5TSI. Tämä on tosielämän kylmä fakta. Loistava suoritus että vapari kuluttaa jopa vähemmän kuin heikkotehoisempi pikkuturbo.
Ne jotka ovat ovat pettyneitä moottoriin, ovat varmaan niitä jotka ovat ottaneet hieman liian tosissaan joidenkin toimittajiet otsikot "ihmemoottorista". Eihän Mazda itse ole kutsunut tätä miksikään ihmimoottoriksi eikä sen ole luvattu kulkevan ilman bensaa.Skyactiv-x:ssä on mekaaninen ahdin. Sillä saadaan laiha seos aikaiseksi korkeilla kierroksilla. Ei toimi siis vastaavalla tavalla kuin ahtimet perinteisesti.
- Anonyymi
Mazdan skyactiv x on osoittautunut kaikissa testeissä paljon enemmän kuluttavaksi kuin mitä lupaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0,5s on suuri ero 0-100 mittauksessa.
Käytännön kulutus skyactiv-x:llä on spritmonitorin mukaan alhaisempi kuin useimpien 1.5 turbojen, esim alhaisempi kuin VWn 1.5TSI. Tämä on tosielämän kylmä fakta. Loistava suoritus että vapari kuluttaa jopa vähemmän kuin heikkotehoisempi pikkuturbo.
Ne jotka ovat ovat pettyneitä moottoriin, ovat varmaan niitä jotka ovat ottaneet hieman liian tosissaan joidenkin toimittajiet otsikot "ihmemoottorista". Eihän Mazda itse ole kutsunut tätä miksikään ihmimoottoriksi eikä sen ole luvattu kulkevan ilman bensaa.On mazdassa mekaaninen ahdin, silti ihan tussu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mazdassa mekaaninen ahdin, silti ihan tussu.
Toimii täysin vapari-periaatteella, ahdin ei ole tehonlisäyksen takia siinä vaan se auttaa vaparia hengittämään korkeilla kierroksilla, kone toimii täysin vaparin kaltaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mazdan skyactiv x on osoittautunut kaikissa testeissä paljon enemmän kuluttavaksi kuin mitä lupaavat.
Ilmeisesti muut, esim 1.5TSI eroaa sitten vieläkin enemmän luvatusta koska spritmonitorin mukaan skyactiv-x kuluttaa 1.5 turboja vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti muut, esim 1.5TSI eroaa sitten vieläkin enemmän luvatusta koska spritmonitorin mukaan skyactiv-x kuluttaa 1.5 turboja vähemmän.
SUVeissa Skyactiv-x häviää kaikessa CR-V hybridille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUVeissa Skyactiv-x häviää kaikessa CR-V hybridille.
Koita nyt pysyä aiheessa, ei tässä kukaan ole hybrideihin verrannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita nyt pysyä aiheessa, ei tässä kukaan ole hybrideihin verrannut.
Hybridit toimii polttoaineella. Lisäksi Hondan hybrideissä on sulavatoiminen voimalinja, koska vetää sähkömoottoreilla. Kovasti kehuttu. Mites Mazdassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii täysin vapari-periaatteella, ahdin ei ole tehonlisäyksen takia siinä vaan se auttaa vaparia hengittämään korkeilla kierroksilla, kone toimii täysin vaparin kaltaisesti.
Jo on sitten paljon kasattu turhaa (vanhempana vikaherkkää) tekniikkaa ilman mitään hyötyä. Itse sytytystä, ahdinta, kevythybrid. Silti kuluttaa 50% enemmän kuin vastaavan kokoluokan hybrid Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0,5s on suuri ero 0-100 mittauksessa.
Käytännön kulutus skyactiv-x:llä on spritmonitorin mukaan alhaisempi kuin useimpien 1.5 turbojen, esim alhaisempi kuin VWn 1.5TSI. Tämä on tosielämän kylmä fakta. Loistava suoritus että vapari kuluttaa jopa vähemmän kuin heikkotehoisempi pikkuturbo.
Ne jotka ovat ovat pettyneitä moottoriin, ovat varmaan niitä jotka ovat ottaneet hieman liian tosissaan joidenkin toimittajiet otsikot "ihmemoottorista". Eihän Mazda itse ole kutsunut tätä miksikään ihmimoottoriksi eikä sen ole luvattu kulkevan ilman bensaa.0,5s ero tarkoittaa 15-20 hevosvoiman tehoeroa tuossa kokoluokassa ja 180 hv teholla tuon kokoluokan auton pitäisi mennä mataliin 8s aikoihin 0-100km/h kiihdytyksessä. Mazdan todellinen teho siis jossain 150 hv korvilla luvatun 180 hv sijaan.
Kyllä minusta Mazdan moottoria voi kutsua pettymykseksi, koska samoissa olosuhteissa mitattuna se sekä kuluttaa enemmän kuin kilpailijat ja suorituskyky jää ilmoitettuun tehoon nähden laimeaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
0,5s ero tarkoittaa 15-20 hevosvoiman tehoeroa tuossa kokoluokassa ja 180 hv teholla tuon kokoluokan auton pitäisi mennä mataliin 8s aikoihin 0-100km/h kiihdytyksessä. Mazdan todellinen teho siis jossain 150 hv korvilla luvatun 180 hv sijaan.
Kyllä minusta Mazdan moottoria voi kutsua pettymykseksi, koska samoissa olosuhteissa mitattuna se sekä kuluttaa enemmän kuin kilpailijat ja suorituskyky jää ilmoitettuun tehoon nähden laimeaksi.Mazdan kone on erittäin onnistunut koska vaparilla saavat yhtä pienen kulutuksen, suuremmalla teholla kuin monet pikkuturbot. Ihan tosielämän fakta spritmonitorista oikeilta kuskeilta. Yhdistää vaparin luotettavuuden vs herkkävikaiset pikkuturbot sekä yhtä alhaisen tosielämän kulutuksen kuin pikkuturbot.
Ahdettu se tosiaan ei ole koska se "puhallin" tulee mukaan vasta suurilla kierroksilla auttaen vaparia hengittämään. Jos puristuksista näkee ettei toimi ahdetun periaatteella, noilla puristuksilla hajoaisi jos laittaisi oikean ahtimen.
Alaväännössä voi vähän hävitä turboille mutta ainakin itse otan ennemmin vaparin luotettavuuden kuin herkkävikaisen pikkuturbon vähän paremman alaväännön. Sitapaitsi vapari tuo sporttisen tunnelman moottoriin.
Ja Mazda tosiaan tutkitusti vähävikaisin merkki, voittanut esim USA consumer report 2020 sekä viimeisen euroopan suuren kuluttajatutkimuksen (autobild). Nämä ovat PALJON laajempia kuin katsastustilastot. - Anonyymi
Mulla oli jazz 05 cvt.
Kulutus oli 5.8 kesä - 7.8 talvi.
Cvt loota oli tosi hyvä, vielä ratissakin vaihteen valinnnat mitä ole kovinkaan monissa autoissa, puhumattakaan pikkuautosta. Korimalliltaan kaikkein fiksuin mutta niin kaikki pikkuautot alkaa olla samanlaisia tai onkin.
Nykyinenkin auto on (e-cvt) lexus 350hv.
Olen koeajanut skyactiv lootan eikä ollu miellyttävä, tosin on se automaatti mutta aika karu toiminnaltaan.
- Anonyymi
Porukka ostaa kovina aikoina omalla rahalla tuttuja ja turvallisia tuotteita.
Usein myös markkinajohtajat voittavat kriisitilanteissa.- Anonyymi
Ilmeisesti minulle ei ole vielä sattunut noita kovia aikoja, sillä olen aina halunnut ostaa Hondan. Erilaisuus ja "harvinaisuus" ovat plussaa, eikä katsastustilastossa kärkipäässä oleminenkaan ole haitaksi. En muutenkaan viihdy noissa suositummuistilastoissa.
- Anonyymi
Honda lopettaa polttisautojen myynnin Euroopassa kokonaan vuoden 2022 loppuun mennessä, joten ei enää satsaa niiden myyntiin.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/honda-stop-selling-pure-petrol-and-diesel-cars-europe-2022- Anonyymi
Onko paikalla tulkkia?
- Anonyymi
Muista Hondan malleista en tiedä mutta HR-V on todella omituinen ajaa. Samoin sähkövikoja on riittänyt.
- Anonyymi
Minkähän ikäisestä yksilöstä on kysymys?
- Anonyymi
No kyllä sulla on jo päässä vikaa..HR-V:ssä ole mitään ihmeellistä.
- Anonyymi
Ei ole markkinointia, mitä nyt vähän keikkuu palstoilla käytetyt kun katsastusmiehet huonoja löytämään vikoja
- Anonyymi
Juu tosi on , jotkut laskee kulutuksen kymmenyksen tarkkuudella. Lämpöä tulee nopeemmin ja paremmin kun bensiiniä palaa vähän reilummin
- Anonyymi
Sekä sinänsä hyvän Mazdan ja Hondan rasitteena ovat varustepaketit. Aika harva aikuinen tykkää mustista takalaseista ja jättivanteista. Sellaiset välttääkseen pitäisi Mazda ja Honda ostaa sillä kaikkein heikoimmalla moottorilla. Onkohan Mazdan ja Hondan sisäänostajat jotain lippispoikia?
- Anonyymi
Ai onko olemassa asiakasryhmä, joka ihan tosissaan haluaa volkkarimaiset 15" vanteet ja 60 sarjan pulleat kumit? Minä olen yli 50, enkä todellakaan kuulu noihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai onko olemassa asiakasryhmä, joka ihan tosissaan haluaa volkkarimaiset 15" vanteet ja 60 sarjan pulleat kumit? Minä olen yli 50, enkä todellakaan kuulu noihin.
Vedit sitten autohistoriasi ääripäähän.
- Anonyymi
Kaikilla mahtaa olla 17" vanteet vähintään vakiona Civic kokoluokan autoissa. Isompaakin on. Autot on suunniteltu sellaisille, eikä niissä ajomukavuuden puolesta ole ongelmia. Itse pitää jonkinlainen pinttymä niistä omaan päähänsä luoda, jos ongelmaa niistä kokee. Toistakymmentävuotta vanhassa Accordissakin on vakiona 17".
- Anonyymi
Vanteiden osalta olen samaa mieltä, Suomen teillä korkeintaan 16'' olisi hyvä jotta rengaskin edes vähän vaimentaa jatkuvia kuoppia ja epätasaisuuksia. Pelkään että alustaa hajoaa samantien noilla suuremmilla vanteilla.
Lasien tummennukset ovat ihan käytännöllisiä, vähentävät auringon säteilemää kuumuutta autoon sekä hieman piilottavat tavaraa varkailta. Onhahn ne tehdastummennettuna tyylikkäämpiä kuin ilman, ja itsellä kortti ollut jo 20v. Eri asia sitten teinien itse räpeltämät rumat tummennukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanteiden osalta olen samaa mieltä, Suomen teillä korkeintaan 16'' olisi hyvä jotta rengaskin edes vähän vaimentaa jatkuvia kuoppia ja epätasaisuuksia. Pelkään että alustaa hajoaa samantien noilla suuremmilla vanteilla.
Lasien tummennukset ovat ihan käytännöllisiä, vähentävät auringon säteilemää kuumuutta autoon sekä hieman piilottavat tavaraa varkailta. Onhahn ne tehdastummennettuna tyylikkäämpiä kuin ilman, ja itsellä kortti ollut jo 20v. Eri asia sitten teinien itse räpeltämät rumat tummennukset.Sama täällä, minä nimenomaan haluan ne tummennukset. Muuten auto näyttää 'halvalta', varsinkin farkku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanteiden osalta olen samaa mieltä, Suomen teillä korkeintaan 16'' olisi hyvä jotta rengaskin edes vähän vaimentaa jatkuvia kuoppia ja epätasaisuuksia. Pelkään että alustaa hajoaa samantien noilla suuremmilla vanteilla.
Lasien tummennukset ovat ihan käytännöllisiä, vähentävät auringon säteilemää kuumuutta autoon sekä hieman piilottavat tavaraa varkailta. Onhahn ne tehdastummennettuna tyylikkäämpiä kuin ilman, ja itsellä kortti ollut jo 20v. Eri asia sitten teinien itse räpeltämät rumat tummennukset.16" vanteet ovat auttamattoman pienet suhteessa nykyautojen korilinjoihin. Näyttävät kottikärryn pyöriltä nykyautoissa. Eri asia, jos kyseessä Jazz kokoluokan auto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16" vanteet ovat auttamattoman pienet suhteessa nykyautojen korilinjoihin. Näyttävät kottikärryn pyöriltä nykyautoissa. Eri asia, jos kyseessä Jazz kokoluokan auto.
Eli kyydin tasaisuudesta viis, kunhan näyttää hyvältä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kyydin tasaisuudesta viis, kunhan näyttää hyvältä?
Mulla on 17'' vanteet, eikä ne ole millään tavalla epämukavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16" vanteet ovat auttamattoman pienet suhteessa nykyautojen korilinjoihin. Näyttävät kottikärryn pyöriltä nykyautoissa. Eri asia, jos kyseessä Jazz kokoluokan auto.
Riippuu korimallistakin. SUV/crossover näyttää ihan hyvältä 16'' vanteilla jos isot renkaat. Oikeastaan nuo mallit näyttää hassuilta hevoskärryn pyörien kokoisilla vanteilla.
- Anonyymi
Varmaan monia tekijöitä, lukematta mitä täällä on jo vastattu niin.
Ehkä ulkonäkö ei miellytä, markkinointi, varustetaso?
Hondasta tästä 10 vuoden sisään niin jazz oli kova läpilyönti hondalla pitkään aikaan.
Fiksun kokoinen auto, automaattilla, pienellä koneella, luotettava kuin mikä. Sitten tuli seuraava jazz jollain shit lootalla ja seuraava malli taas moitoilu ollu enää ainakaan minun makuuni vaan pilalle meni. Samoin civik muotoilu.- Anonyymi
Voi olla, että suomalaisilla on kumma maku, jos civicin tai jazzin ulkonäkö vierastuttaa, mutta samaan aikaan susiruma farkku-corolla kelpaa (hatchback corollaa on myyty suhteessa todella vähän) ja vähintäänkin eksoottinen ch-r myy todella hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla, että suomalaisilla on kumma maku, jos civicin tai jazzin ulkonäkö vierastuttaa, mutta samaan aikaan susiruma farkku-corolla kelpaa (hatchback corollaa on myyty suhteessa todella vähän) ja vähintäänkin eksoottinen ch-r myy todella hyvin.
Taitaa se farkku-Corollan rumuus olla vain siellä henkisellä puolella vaan. Eipähän tuo paljoa nykyautojen muotoilusta poikkea.
Meidät on vain kasvatettu auto-ohjelmilla ja muilla topgear-hömpällä karttamaan suosittuja tai muuten kavahtamaan kovaa muovipintaa kojelaudassa, ikään kuin se itse liikkumiseen vaikuttaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa se farkku-Corollan rumuus olla vain siellä henkisellä puolella vaan. Eipähän tuo paljoa nykyautojen muotoilusta poikkea.
Meidät on vain kasvatettu auto-ohjelmilla ja muilla topgear-hömpällä karttamaan suosittuja tai muuten kavahtamaan kovaa muovipintaa kojelaudassa, ikään kuin se itse liikkumiseen vaikuttaisi.Ulkonäkö harvoin on myynnin esteenä. CH-R ja RAV4 ovat hyviä esimerkkejä täällä Suomessa. 2019-2020 Civic on ollut maailman viiden myydyimmän automallin joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkonäkö harvoin on myynnin esteenä. CH-R ja RAV4 ovat hyviä esimerkkejä täällä Suomessa. 2019-2020 Civic on ollut maailman viiden myydyimmän automallin joukossa.
Ja voihan olla, että CH-R:n ja RAV4:n ostajat eivät ole edes huomanneet ko. autojen mahdollista "ulkonäköestettä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voihan olla, että CH-R:n ja RAV4:n ostajat eivät ole edes huomanneet ko. autojen mahdollista "ulkonäköestettä".
Susirumaa Priusta ei ole saanut Toyotakaan myytyä uskovaisilleen, muahahhaahhaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Susirumaa Priusta ei ole saanut Toyotakaan myytyä uskovaisilleen, muahahhaahhaa...
Niin, kyllä pitäisi sinun autot suunnitella. muahahhaahhaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja voihan olla, että CH-R:n ja RAV4:n ostajat eivät ole edes huomanneet ko. autojen mahdollista "ulkonäköestettä".
Rumahan tuo RAV4 on, mutta onneksi sitä ei näe itse ajaessa. Kulkee hyvin ja on vakaampi ajaa tämä malli kun mitä oli edellinen. Seka-ajon kulutus ollut nyt keväällä 5.2. - 5.7 l/100 km. 2.5 l hybrid kyseessä. Samoilla varusteilla Honda CRV olisi maksanut lähes kymppitonnin enemmän. Ei siis ihme että moni muukin valitsee Toyotan eikä Hondaa.
Mitä tulee Priukseen, Toyotan mallistossa on monta kiinnostavampaa vaihtoehtoa kuin prius, samalla tekniikalla.
Ihan samoin ei joskus Honda myynyt montaa Legend autoa Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rumahan tuo RAV4 on, mutta onneksi sitä ei näe itse ajaessa. Kulkee hyvin ja on vakaampi ajaa tämä malli kun mitä oli edellinen. Seka-ajon kulutus ollut nyt keväällä 5.2. - 5.7 l/100 km. 2.5 l hybrid kyseessä. Samoilla varusteilla Honda CRV olisi maksanut lähes kymppitonnin enemmän. Ei siis ihme että moni muukin valitsee Toyotan eikä Hondaa.
Mitä tulee Priukseen, Toyotan mallistossa on monta kiinnostavampaa vaihtoehtoa kuin prius, samalla tekniikalla.
Ihan samoin ei joskus Honda myynyt montaa Legend autoa Suomessa.Cr-v ja RAV4 hintaerohan ei ole noin mustavalkoinen. Täytyy voimakkaasti painottaa jotain tiettyä varustetta, joka Hondasta löytyy vain parhaasta varustelusta. Varusteiden osalta tilanne on myös päinvastainen, joidenkin varusteiden osalta. RAV4 joitain varusteita ei saa esim. penkkeihin mitkä ovat CR-Vssä jo näissä halvimmissa malleissa. Turvavarustus on myös CR-Vssä parempi halvemmissa varustelutasoissa. Hintahaitari on molemmissa hyvin sama halvimmasta kalleimpaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851