Mä kysyn menkoista & murrosiästä

Anonyymi

Mua pelottaa et mun menkat alkaa pian, oon 09/12 ja 152cm pitkä, mulla on jo tullu alavatsa- ja selkäkipuja.. Pystyykö menkat ees aikaan jos ei oo vielä tullu kasvupyrähdystä?? Mua pelottaa..😅mä toivon et joku vastaa tähän! Ja et koska te ootte alkanu käymään yksin saunassa, koska mua nolottaa käydä vanhempien kans saunassa koska mulle on kasvanu jo vähän karvoja, ja mun rinnat on jo kasvanu aika paljon.... xd

4

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos sulla on tullut jo valkovuotoa niin sun kuukautiset voi alkaa ja se kuuluu Tytön/naisen elämään.Murrosiässä rinnat ja karvoitus kasvaa.Se on normaalia.Jos se ettei halua muun perheen kanssa enää käydä samaan aikaa saunassa on normaalia.Reaktiosi on ihan normaalia ja aika moni murrosikäinen tyttö ei enää halua näyttäytyä alasti perheensä edessä.Kasvupyrähdyksestä en osaa sanoa koska vaikea sanoa kuinkua pitkäksi kasvat.

• Anonyymi

Jos kuukautisesi ovat jo alkamassa, niin tuskin enää kauhean paljon kasvat. Itse olin hyvin pienikokoinen kuukautisten alkaessa. Olisinkohan ollut sinun kokoinen? Kasvoin 157 cm:iseksi. Se on itselleni ihan riittävä pituus... Eli ei hätää, saatat hyvinkin kasvaa 160 cm pitkäksi tai ainakin melkein, vaikka kuukautiset alkaisivatkin jo. Se on naiselle jo ihan hyvä pituus, vaikka suurin osa ihmisistä alkaa nykyään olla jättimäisen suuria.

Sitä paitsi siitä on etua, ettei ole valtavan suuri. Voi ostaa kenkiä ja vaatteita lastenosastolta, jolloin säästää rahaa.

• Kyllä sun kuukautiset saattaa alkaa jo. Itelläkin alko 12 vuotiaana. :)

• Anonyymi

Hei! Onnea naiseksi kasvusta! Kyllä kuukautiset juuri tuossa iässä usein alkavat. Useat sukuni naiset ovat 157 cm pituisia. Itsellä kuukautiset alkoivat heti 12 v täytettyäni. Voi että kun oli hämmentäviä hetkiä 6. luokkalaisella kun mies ope meni ihan mykäksi kun sanoin uimahallilla etten voi kk takia uida. Ja olin ensimmäinen jolle rinnat kasvoivat, samoin karvoitus. Etenkin tummista säärikarvoista tytöt kiusasivat jumppatunnilla.
      Olisi hyvä jos esimurrosiässä jakaannuttaisiin sauna vuoroissa tytöt /pojat.
      Voimia naiseksi kasvamiseen sinulle toivoo 55 v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      121
      2355
    2. 134
      1885
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1206
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1091
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      996
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      81
      990
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe