Kuolen tylsyyteen. Työt meni, lapset hyppii seinille...

Anonyymi

Seinät kaatuu päälle, rahat loppu. Harrastukset jäissä, lapset hyppii seinille, puolisoki jaksamisen äärirajoilla. Uskoamme koetellaan nyt liikaakin. Voimat loppu, mikään ei kiinnosta, meteli sisällä käy sietämättömäksi ja lepoa ei ole työttömyydestäni johtumatta. Olen totaalisesti sekoamassa. Lapset oppinu kiroilee, kurinpitoon ei riitä enää paukkuja ja puolisoki totesi, ettei tunne enää uskoa sydämellään. Ystävistä monet kieltäneet uskon ja tuntuu, että kaikki uutiset on vain äärimmäisen surkeita.... mun handut ollu jo aikapäiviä ylhäällä. En vain vittu jaksa 😭

33

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tiedän tunteen. Aikaisemmin oli tottunut siihen että elämä rakentui muiden tarpeita tyydyttämään enkä ollut koskaan ajatellut asiaa kummemmin. On vaan niin helppo mennä virran mukana ja "uskoa" kun se on helpompaa kun ei tarvi ajatella itse mitään. Sitten kun totuus iskee päin naamaa niin omat ajatukset pukkaavat esille ja se tekee kipeää kun on tottunut ulkopuoliseen kontrolloituun elämään.

Ihan oikeasti jälkikäteen analysoituna elimme kuin ohjelmoidut robotit. Vie lapset kerhoon, seuroihin, suviseuroihin, maakunnallisiin jne. Tähän päälle vielä perheen normaalit kuviot.

Kun aloin tiedostamaan omaa minuuttani kolmenkympin jälkeen niin otin tietoisesti irtiottoja perheestä. Hyppäsin junaan ja menin isollekirkolle pariksi päiväksi hotelliin. Vedin pikku kännit ja kävin baareissa rentoutumassa. Ihan oikeasti kun se vitutus alkaa kroonistumaan niin se ei hyvin pääty jos mitään et tee asialle. Ala rohkeasti elämään myös omaakin elämää. Se lasten kiljuminen ja seinille hyppiminen jossain vaiheessa alkaa kyrpimään ja epätoivo valtaa mielen. Siihen ei todellakaan mikään seurapuhe auta vaan kunnon känni!

• Anonyymi

Hienosti neuvottu 👍

• Anonyymi

> Kuolen tylsyyteen. Työt meni, lapset hyppii seinille..

En usko, ei voi olla tylsää, jos noin paljon tapahtuu. :D

• Anonyymi

Väitätkö, ettei liikaan työhönkin ja meteliin ja hallitsemattomaan kaaokseen voi kyynistyä, jos voimat on pois ja olet vajonnut apaattiseen tilaan. Silloin mikään ei enää huvita ja jos tällaista jatkuu pitkään eikä sulla oo omaa elämää lainkaan, ni eikö siihen kyllästy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitätkö, ettei liikaan työhönkin ja meteliin ja hallitsemattomaan kaaokseen voi kyynistyä, jos voimat on pois ja olet vajonnut apaattiseen tilaan. Silloin mikään ei enää huvita ja jos tällaista jatkuu pitkään eikä sulla oo omaa elämää lainkaan, ni eikö siihen kyllästy?

> Väitätkö, ettei liikaan työhönkin ja meteliin ja hallitsemattomaan kaaokseen voi kyynistyä, jos voimat on pois ja olet vajonnut apaattiseen tilaan. Silloin mikään ei enää huvita ja jos tällaista jatkuu pitkään eikä sulla oo omaa elämää lainkaan, ni eikö siihen kyllästy?

Tylsyys on mielestäni eriasia kuin kyllästyminen tai kyynistyminen. Mutta, itse olen tullut siihen tulokseen, ettei muita kuin itseä voi muuttaa. Siksi suosittelen sitä, että alkaa kehittää itseä. Jos elämäsi on kerran kuin päivä murmelina elokuvassa, kannattaa ehkä ottaa opiksi siitä elokuvasta, miten kannattaa toimia. Siinä elokuvassa on mielestäni hyvä opetus. :)

• Anonyymi

Jumala salli meille Koronan, Hänen tahtonsa on, että ihmiset rauhoittuvat nyt vakavasti miettimään tätä elämää ja tätä lopunaikaa.
      Mutta toisin kävi, ahdistus lisääntyy, väkivalta ja hirmuteot lisääntyy, tyytymättömyys ja tottelemattomuus Jumalaa ja muita kohtaan lisääntyy, levottomuus lisääntyy , syntielämä lisääntyy jne.
      Jumala sallii nyt koettelemuksia suuressa rakkaudessaan ja haluaa näin vetää ihmisiä puoleensa, Jumala kutsuu!

• Anonyymi

Eiköhän tämä korona aika ole näyttänyt että taikauskot häviää kun tosi asiat on kyseessä ihmiset enenemässä määrin jättää taikahömpät taakseen ja joutuvat itse ottamaan vastuun itsestään.

Onhan taikahömppä kivaa unelmointia mutta joskus tulee se piste kun sellaiset ovat vain rasitteita ja ihmisen vastuu itsestään ja läheisistään menee kaiken taikaharhailun ohitse.

• Anonyymi

Lähde ajelulle äläkä koskaan tule takaisin, niin kuin Brucen laulussa Hungry Heart. Suomi on vapaa maa, vaikka taloudellisia seurauksia voi tullakin.

• Anonyymi

Onpa alas vaivuttu. Entisaikaan vanhoillislestat keksivät hyvinkin ajankulua perheen kesken...

• Anonyymi

Normitilanteessa mies painaa duunia, fyrkkaa satelee ja ku mies palaa duunista, saa nainenki välil hengähtää, ku mies jeesaa. Normitilantees lapsetki voi harrastella jne. Nyt kaikki voi olla jatkuvasti samojen seinien sisällä, harrastuspaikat kii ja raha lopussa, jos ei oo duunii. Kyl sellanen pidemmäs puus pistää vituttamaan!

• Anonyymi

Niin, niistä "ajankuluista" saamme valitettavasti lukea iltapäivälehdistä ja Alibista...

• Anonyymi

Jos korona on ajanut meitä sisätiloihin niin eihän siitä tilanteesta uskoa pidä syyttää. Päinvastoin minulle usko tuo turvaa elämässä, tietää että Jumala johtaa elämäämme korona-aikanakin.

• Anonyymi

Olet ehkä lapseton, tai lapset hyväkäytöksisiä. Ja olet duunis, eikä fyrkat oo finaalis. Helppohan sun on silloin sanoa.

• Anonyymi

Aaahhah haha buahahahah kiviäkin kiinnostaa

• Anonyymi

Jätkä on kyl ku paraski puhujaveli. Ei empatiaa kukkasen vertaa!

• Anonyymi

Katso peiliin.

• Anonyymi

Liikaa mietit uskoa ja lahkoa. Elämä paranee heti kun jätätte sen. Jumala ei kiusaa ketään mutta ihmiset kyllä. Työttömiä on yli 300 000 eli ette ole yksin. Ja todennäköisesti saatte työttömyyskorvauksen jos kuulutte työttömyyskassaan.
      Harrastuksia löytyy vaikka millä mitalla eikä ne maksa mitään. Menkää luontoon, tehkää nuotio ja paistakaa makkaraa. Nauttikaa luonnosta ja unohtakaa uskot ja muut maalliset murheet. Itse te ne olette hankkineet itsellenne.

• Voin jossain määrin tunnistaa tunteesi. Elin muutama kymmenen vuotta sitten Maanis-/ debressivisen oireyhtymän syvimmän kautta, joka johtui etupäässä Säästöpankin konkurssista, vailla velkaa, sekä puolison kärytyksestä.
      Lapset eivät pahentaneet tilannetta.
      Onneksi vahvan urheilutaustan johdosta, oli muutama kaveri, joihin voi luottaa, ja kas` kummaa, myös sain kaiken turvan Jeesukselta, vaikka elin suiside tilassa, joka on itsemurha ajatus, mutta voitin sen.
      Miksi kirjoitan näin, syy on se, että jos mahdollinen masennus ja toivottomuus kohtaa liiaksi, se on biologinen ihmistä säästävä tapahtuma, joskin kyseenalainen.
      Koen kokeneena, että itsemurha on lopullinen ratkaisu tilapäineen ongelmaan. Se olemassa olevaan olotilaan, mutta tuhoaa kaiken, jopa perheesikin harmonian, heille se muodostuu häpeäksi.
      Tämän tajuaminen auttoi minua, se myös voi auttaa Sinua.

Asioita, jotka johtavat kyseiseen ongelmaan on kuuluminen johonkin järjestöön, joka muovaa Sinun elämäsi ja raskauttaa aikatauluillaan.
      Siinä joudut elämään vain muiden tarpeiden mukana, jopa reppanakin.
      Ihminen myös alitajuisena miettii sitä, että mikähän minua taas odottaa Kerhossa, suoriudunko niistä.
      Joten on parempi, että heität pakko- tapahtumat nyt pois, ja alat pikkuhiljaa käydä yksin Jeesuksen eteen, ajattele aina; - Tekisikö Jeesus näin vain näin, silloin saat vahvuutta.
      Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

On vain pakko turvautua Häneen, Hänen tie on myös Sinun tulevaisuuden tie, se on myös totuus, ja elämä. Valitse ne, etene pikkuhiljaa, lue netistä Jeesuksesta kirjoituksia, sillä minä pääsin yli, vaikka olin uskossa jo ennenkin ja juuri Häneen, mutta huomasin, että vain Hän rakastaa ehdoitta.
      Samalla saat lahjaksi myös Jumalan, joka taustalta myös hyväksyy Sinut, muuten et ole kenkään suojeluksessa, mutta nyt on uusi Tie.

Samaa terveeseen elämään paluuseen kuuluu (jota minä en saanut toimimaa) perhesymbioosin toimivuus.
      Mutta kuinka ollakaan, parannus osaltani muutti heitäkin esimerkin osalta, vaimoa vain vähän, mutta jätin Hänet kotiin, hieman eri katekoriaan. Hän ei sitä ole tajunnut, mutta asia toimii, molemmilla.

Raamattu sanoo; Sananl. 31:6 Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
      Minua se auttoi, mutta sen kanssa pitää olla varovainen, kun vaiva loppui, loppui myös viinin käyttö. Kiitos Raamatun sanalle.

Sitten, mitä UT sanoo juuri sinusta, sillä kaikella on määrä aikansa; Matt. 5:5 Autuaita kärsivälliset: he perivät maan.
      Ole kärsivällinen, saat periä maan ja Uuden Jerusalemin, valo alkaa kohta loistamaan myös Sinun ikkunasta.

Summa summarum. Älä ota mitään ulkopuolista pakotteita seurakuntasi osalta, mutta katsele eri seurakuntia netistä, onko heillä Jeesus, käy sitten takapenkissä, saatan kohdata apua, jos ei siinä, ehkä seuraavassa. Maaliko eivät asialle voi mitään, kouluttautuneet voivat aina jotain, mutta Herra Sinussa voi kaiken.

Raha- asioissa on myös nyt vastuu Yhteiskunnalla, rohkeutta siihenkin.

Siunausta ja enkeleitä, rukoilen puolestasi.

• Anonyymi

Moni masentunu on tarrautunu kaikkiin oljenkorsiin ja kääntäny joka kiven. Jumalasta on silloin harvoin löytyny mitään apua. Täysin toimeton hemmo taivaissa, joka ei jaksa ees tehä itestään numeroa. Jeesus on täysin samanlainen. Aika turhia hemmoja siis molemmat!

• Anonyymi kirjoitti:

Moni masentunu on tarrautunu kaikkiin oljenkorsiin ja kääntäny joka kiven. Jumalasta on silloin harvoin löytyny mitään apua. Täysin toimeton hemmo taivaissa, joka ei jaksa ees tehä itestään numeroa. Jeesus on täysin samanlainen. Aika turhia hemmoja siis molemmat!

Masentunut sekä henkisesti sairastuneet luonnollisesti tarrautuu jokaiseen oljenkorteen. Tämä hukkuvan vertaus koskee kaikkia.

- Pahasti velkaantuneihin.
        - Työssään epäonnistunut, joka kokee nolatuksi tulemista.
        - Yksin jätetyt yms.

Joten ei se ole yksin uskovien tauti. Pääsääntöisesti Kristusta tuntemattomien osuus on jopa tilastojen mukaan suurempi, mutta joka hätä on selviämisen kannalta merkityksellinen.

Jumala ei auta, vaan on antanut kaiken vallan Pojalleen. Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.taivaassa.

Vahvistus Dan 7,14.

Kukaan ei voi kertoa, että Jumala on puhunut yhdellekään pakanalle, saatikka auttanut, mutta Jeesus sen tekee, ja Hänen Pyhä Henkensä.

Joh. 15:26 "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.

Hengen saa vain Jeesukseen kastetut, siksi se uupuu Kerhosta.

Niitä ”hemmoja” on maailma täynnä, mutta ei yhtään Taivaassa.

• Anonyymi

Kertomasi perusteella istutte neljän seinän sisällä ja päänne on täynnä vain uskoa ja uskoa. Rivien välistä voi lukea että olette ulkopuolisten orjina pää täynnä väkinäistä ajatusta olemmeko uskossa , olemmeko uskossa?
      Miksi teidän pitää olla uskossa vl liikkeesen? Sieltä se tilanteenne johtuu kun pelkäätte ulkopuolisten ihmisten määrittelevän uskoanne. Käyttäkää nyt hyvät ihmiset omaa järkeänne sikäli kun tervettä ajattelua vielä on.
      Siellä neljän seinien sisällä jatkuva pähkäily ei auta teitä. Astukaa ulos kuplastanne ja etsikää muuta lahkon ulkopuolelta.

• Totta toinen puoli. Moni on seillä menettänyt jäkensä, mutta vielä enemmän oman ajatusmaailman ja Jeesuksen.

• Anonyymi

Oletteko koskaan opiskellut Islamia moni on saanut siitä rauhan ja sisältöä elämäänsä kun tavalliset uskomukset pettävät saisitte myöskin tekemistä siinä samalla

• Anonyymi

Rauhan saa kun yrittää sitkeästi elämässä eteenpäin. Se vie aikaa mutta periksi ei saa antaa. Itse rakensin talon, menetin työn ja ensimmäinen työttömyyskorvaus tuli vasta kolmen kuukauden päästä. Siitäkin oli vähennetty omavastuu, joten ei juuri mitään. Laskuja piikissä valtava määrä. Vaimo myös työttömänä ja sai peruspäivärahan kun lyhyistä työsuhteista ei ehtinyt kertyä liiton päiviä.
        Että tiukoilla on oltu mutta selvittiin. Jälkeenpäin ajatellen vaikeudet kasvattavat ihmistä uskomaan itseensä. Ei siinä auttanut Jumala eikä mikään muukaan. Itse on tehtävä jos meinaa selvitä. Ei se ruikuttamalla parane.

• Anonyymi

Moni on kuollut tylsyyteen ja vajonnut apatiaan näinä aikoina. Päivät eivät enää erotu toisistaan, kun joka päivä vain seinien tuijottelua etenkin näin meillä sinkuilla. Monilla ei ole enää töitä lainkaan, tai joutuvat olosuhteiden pakosta tekemään töitä osa-aikaisena. Ja sitten oma lukunsa etätyöntekijät. Itse kuulun niihin onnettomiin, joilta meni työt. Ensin lomautettiin ja sitten työnantajani meni nurin. Siinä jäi tosi monelta uskovaiselta perheeltä toimeentulot. Itsellänikin on ollut todella tiukkaa, vaikka olen sinkku.
      Leipäjonosta olen leipäni hakenut, mutta jakotilaisuuksia on nyt jouduttu harventamaan ja jonot ovat samalla pidentyneet. Ja jaettavaa vähemmän per hakija.
      Jonossa on paljon myös uskovaisten perheiden vanhempia. Moni heistä tosin ovat väsyneet niin, että ovat jättäneet uskon. Itsekin horjun. Välillä joudun lääkitsee itseäni itse tehdyllä oluella jota olen joutunut tekemään itseni virkistykseksi. Ei tätä tylsyyttä muuten jaksais.

• Anonyymi

Eikö kirjoittaja saa työttömyyspäivärahaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kirjoittaja saa työttömyyspäivärahaa?

Saan työttömyysrahaa, mutten ansiosidonnaista. Ja se raha ei tahdo riittää elämiseen. Kaikki menee pakollisiin kuluihin. Nyt tarvis kunnolla viihdettä kehiin jotta jaksais tämän hukka-ajan. Mutta sen lisäksi, että rahaa ei ole liiemmin, kaikki viihdemestatki on laitettu tauolle.

• Anonyymi

Jumala ei tee virheitä, ollaan kiitollisia, että Hän vielä vetää ihmisiä puoleensa!

• Anonyymi

Tulee lisääntymään tollanen.

• Anonyymi

se on oikein ihmiset alkaa heraa vl kusetuksesta

• Anonyymi

Mutta älä opeta lapsia kiroilemaan!🤫🤐👎

• Anonyymi

jaksamista vaikeaa on ollut ,niin tuttua että ei oikein jaksa ymmärtää
      nuori kun on kova kuori kuurot korvat ja ovat niin kaikki tietäviä.

• Anonyymi

Lestatiolaiset laittaa vastasyntyneet poikaset yleensä heti töihin. Vahinkoa syntyy ja yhteiskunta maksaa. Laita sinäkin poikalapset ammattitöihin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      3856
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      89
      1801
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      28
      1502
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1362
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      23
      1168
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1105
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      93
      1061
    8. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      36
      1057
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      126
      1026
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      188
      921
    Aihe