Nyt tuli ajankohtaiseksi öljylämmiyksen vaihto VILP:iin. Talossa on n 20vuotta vanha 2000l sisällä oleva lasikuituöljysäiliö valuma-altaineen. Kunto kuin uudessa.
Ajattelin tyhjentää tuon itse. Mitä sitten teen sen jälkeen tuolle säiliölle? Käytöstä poistosta täytynee ilmoittaa jollekin taholle, mille?
Puhdistustodistuskin tarvittaneen, jos vie kaatopaikalle.
Jos yritän myydä, onkohan noille markkinoita? Jos myyn tuleeko vaikeuksia minulle puhdistusvelvoitteen osalta , vai siirtyykö kaikki ostajan vastuulle?
Ongelmasäiliö
8
63
Vastaukset
- Anonyymi
Laita toriin myyntiin kun saat tuon tyhjäksi, jos ehjä ja
siisti kyllä sen joku noutaa, varsinkin jos esim. motoralin
muovisäiliö valumasuojalla niin varmaan kelpaa, kyllä omasikin... - Anonyymi
Laita sahalla paloiksi niin kukaan ei kysy mitään kun toimitat sen kotitalousjätteenä kierrätykseen.
- Anonyymi
Tuolle säiliön poistolle ja lämmitysjärjestelmän muutokselle on haettu asiaan kuuluva toimenpidelupa rakennusvalvonnasta. Voisikohan sitä kautta tulla selvityspyyntö siitä, mitä säiliölle on tapahtunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolle säiliön poistolle ja lämmitysjärjestelmän muutokselle on haettu asiaan kuuluva toimenpidelupa rakennusvalvonnasta. Voisikohan sitä kautta tulla selvityspyyntö siitä, mitä säiliölle on tapahtunut?
Mitä väliä. Jos kyseessä on oma säiliösi niin voit sanoa että siitä tehtiin anopille asunto tai koirille koirankoppi. Tai kissoille kiipeilypuu. Kyllä ihan uudestakin pöntöstä voi tuommoisia värkätä.
- Anonyymi
Ei tule selvityspyyn töä
Naapuri myo torissa. Jiksikin lasten uimaltaaksi ja maajussit ostelee noita säiliötä kilvan.
Laita kunnon hinta jitta voi t y inkii.
Nykyjäön ostaja y h alu y inkii ja määrää.hinnan.
Jos maajussi ostaa ota maksu. Vaikka porsaankinkuina .- Anonyymi
Niin just. Lähes kaikki rakennusvalvonnan määräykset tehty tolloille
ja uusavuttomia varten jotka eivät tiedä ettei mikrossa saa kuivata mitään.
Jos on suurinpiirtein täysjärkinen niin säiliön jämiä mitä pohjalla on, niin EI SAA
kaataa takapihan ojaan eikä viemäriin. Omaisuudellaan kuten tuo säiliökin
on, saa tehdä mitä huvittaa kunhan ei riko lakeja eikä ole kenellekkään harmiksi...
Itse myisin pöntön tarvitsevalle.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin just. Lähes kaikki rakennusvalvonnan määräykset tehty tolloille
ja uusavuttomia varten jotka eivät tiedä ettei mikrossa saa kuivata mitään.
Jos on suurinpiirtein täysjärkinen niin säiliön jämiä mitä pohjalla on, niin EI SAA
kaataa takapihan ojaan eikä viemäriin. Omaisuudellaan kuten tuo säiliökin
on, saa tehdä mitä huvittaa kunhan ei riko lakeja eikä ole kenellekkään harmiksi...
Itse myisin pöntön tarvitsevalle..Joo, tulee vaikka hieno juhannuskokko vanhasta säiliöstä, mitä se muille kuuluu jos oman säiliönsä polttaa ja siinä sivussa muutaman hetaarin metsää ja naapurin lehmät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tulee vaikka hieno juhannuskokko vanhasta säiliöstä, mitä se muille kuuluu jos oman säiliönsä polttaa ja siinä sivussa muutaman hetaarin metsää ja naapurin lehmät.
ei niin yhtikäs mittää
mut joo, ei se vanha säiliö onkelmajäte ole, pikkurahan siitä saa
ja ostaja roudaa pois, eikä kädet likaannu.
Juhannuskokko menee vielä rajoilla mutta jos vähän mettää ja ne lehmät...
se kyllä saattaisi joitakin harmittaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446