Vääränkokoisia puita

Anonyymi

Jo on aikoihin eletty. Isäni itte tehnyt polttopuita ja lämmittää niillä 50 vuotta vanhaa omakotitaloa parikin kertaa päivässä. Viime aikoina minä kantanut ne puut sisälle liiteristä ja isä valittaa että eivät sopivia. Anteeksi mitä... Itse ne siis tehnyt. Sanoinkin että en mittaile niitä puita ja menee ja ottaa itse puunsa. Kohta vien aina puut takaisin liiteriin niin katsotaan kuka ne seuraavaksi hakee... Onko sitten tyytyväinen ja onko puut sopivan kokoisia.

6

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuon olen kuullut ennenkin....
      Joskus rintamahenkilö-talossa asuessani siellä oli leinoliesi ja peltikuorinen
      pönttöuuni. Hellaan piti alkuun laittaa hyvin ohuita klapeja jotta
      hyvin ja nopeasti syttyi, kovin isot ei edes pienestä luukusta mahtunutkaan.
      Pönttöuuniin voi laittaa heti isompiakin, ehkä pari kolme suikaletta väliin sytykkeeksi.
      Olikohan tämä isännän ajatuksena...?

• Anonyymi

Niin piti vielä sanoa että, näille tulisijoille oli oma pärekorinsa joilla
        puita kannettiin, hellan edessä kori jossa pienempiä puita ja olkkarin
        pönttöuunin vieressä koppa missä isommat puut........

• Anonyymi

Eihän uusavuttomat tuollaista ymmärrä, puut ovat heille vain puita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän uusavuttomat tuollaista ymmärrä, puut ovat heille vain puita.

Palmupuut on puita vain... -Mutta kumipuun oksaan kun torppansa laittaa...

• Anonyymi

Veikkaan että takka myyjä.myyny isälle uuden vuolukivitakan johon sopii vaan 35 vm kalpit.
      Mulla sama vika kun vanht puut ei mahdi kun tehty enne talvisotaa ja n uusi takka hnkittu viistoista v utta sitten.

• Anonyymi

Tulisijoja voi olla talossa useanlaisia ja niihin voi sopia eri pituiset puut. Katkonta tehty katkojan näkemyksen mukaisesti. Silloin pitää sisäänroudaajan vähän valkkailla halkoliiterissä, että tulee oikeanlaista kamaa oikeaan tulisijaan.

Älä hermostu, isäsi on tehnyt kovan työn niiden puiden kanssa ja pähkinyt samalla katkonnat tarkoituksenmukaisimmiksi. Se on teidän kaikkien etu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38