Jo on aikoihin eletty. Isäni itte tehnyt polttopuita ja lämmittää niillä 50 vuotta vanhaa omakotitaloa parikin kertaa päivässä. Viime aikoina minä kantanut ne puut sisälle liiteristä ja isä valittaa että eivät sopivia. Anteeksi mitä... Itse ne siis tehnyt. Sanoinkin että en mittaile niitä puita ja menee ja ottaa itse puunsa. Kohta vien aina puut takaisin liiteriin niin katsotaan kuka ne seuraavaksi hakee... Onko sitten tyytyväinen ja onko puut sopivan kokoisia.
Vääränkokoisia puita
6
83
Vastaukset
- Anonyymi
Tuon olen kuullut ennenkin....
Joskus rintamahenkilö-talossa asuessani siellä oli leinoliesi ja peltikuorinen
pönttöuuni. Hellaan piti alkuun laittaa hyvin ohuita klapeja jotta
hyvin ja nopeasti syttyi, kovin isot ei edes pienestä luukusta mahtunutkaan.
Pönttöuuniin voi laittaa heti isompiakin, ehkä pari kolme suikaletta väliin sytykkeeksi.
Olikohan tämä isännän ajatuksena...?- Anonyymi
Niin piti vielä sanoa että, näille tulisijoille oli oma pärekorinsa joilla
puita kannettiin, hellan edessä kori jossa pienempiä puita ja olkkarin
pönttöuunin vieressä koppa missä isommat puut........ - Anonyymi
Eihän uusavuttomat tuollaista ymmärrä, puut ovat heille vain puita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän uusavuttomat tuollaista ymmärrä, puut ovat heille vain puita.
Palmupuut on puita vain... -Mutta kumipuun oksaan kun torppansa laittaa...
- Anonyymi
Veikkaan että takka myyjä.myyny isälle uuden vuolukivitakan johon sopii vaan 35 vm kalpit.
Mulla sama vika kun vanht puut ei mahdi kun tehty enne talvisotaa ja n uusi takka hnkittu viistoista v utta sitten. - Anonyymi
Tulisijoja voi olla talossa useanlaisia ja niihin voi sopia eri pituiset puut. Katkonta tehty katkojan näkemyksen mukaisesti. Silloin pitää sisäänroudaajan vähän valkkailla halkoliiterissä, että tulee oikeanlaista kamaa oikeaan tulisijaan.
Älä hermostu, isäsi on tehnyt kovan työn niiden puiden kanssa ja pähkinyt samalla katkonnat tarkoituksenmukaisimmiksi. Se on teidän kaikkien etu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446