Paljonko kaupungin asunnot laskuttaa isommasta reiästä kipsilevyseinässä?

Anonyymi

Sattui sohvaa siirtäessä vahinko ja tuli kipsilevyseinään aika iso ja ruma,About pienen ruokalautasen kokoinen reikä. Katsoin netistä että tuollaisen kipsilevyseinän korjauttaminen maksaisi about 150-400euroa. Itse en tuota lähde paikkailemaan.
Kyseessä on kaupungin vuokra-asunto ja kuullut vaihtelevia kokemuksia että joku on selvinnyt tuolla parilla sadalla eurolla mutta joku on joutunut maksamaan melkein tuhat euroa pienen kipsilevyssä olevan ruhjeen takia. Eikai tässä muuta voi kun laittaa asunnoille viestiä. Kannattaako minun itse tarjoutua hommaamaan korjauttaja tuolle seinän reiälle ja hyväksyttää tämä kaupungin asuntofirman kautta vai kertoa vaan tilanne kaupungin asuntofirmalle ja mennä heidän menettelyn mukaan?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jonkun verran työtä ja pala kipsilevyä sitten maalia päälle niin ei sun kannata maksaa tuota vuokranantajalle. Ota joku maalari niin tekee sulle tuon homman. amuuten saat maksaa koko asunnon tuunaamisen eikä jää pelkän reijän paikkaukseen.

      • Anonyymi

        Onko noin? Kyseessä kuitenkin vaan yksittäinen aukko seinässä. Mitä jos aukon kohta on vähänkin erivärinen kuin muu seinä ja esim. isännöitsijä huomaa eron. Voinko sitten joutua maksamaan kuitenkin koko kämpän tuunaamisen plus lisäsakkoa kun en kertonut taloyhtiölle vahingosta vaan lähdin ns "luvatta/ilmoittamatta" remontoimaan asuntoa?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Omissa kiintiestöissäni olen paikannut itse ja vuokralaisten jäljiltä myös paikkauttanut seiniä. Pienet kolhut menevät umpeen pakkelilla. Laita useita kerroksia, anna kuivua kerrosten välissä ja hio hieman hiekkapaperilla. Sen jälkeen maalaat telalla seinän yhden sivun osapuilleen samalla värillä. Väri haalistuu tai kelastuu ajan kanssa, joten on maalattava koko sivu.

      Suuret reiät ovat sitten hieman hankalampia. Niihin tarvitaan kikka. Opin ammattimaalarilta sen, että kovin suuria reikiä (vuokralainen "laajensi" asuntoa menemällä seinän läpi) tarvitaan lasikuituverkko ja lasikuitupakkelia. Keskisuuria reikiä saa umpeen autojen paikkauksiin tarkoitetuilla 2-komponenttikiteillä. Koska kitti kutistuu kuivuessaan, niin kittiä levitetään paksuutta kasvattaen. Jos tekee huolella, ei tarvitse edes välttämättä hioa. Jos hutiloi, niin hioo. Ja eikun lateksi päälle.

    • Anonyymi

      Muista kuitenkin että pienet kolhut kuuluu normaaliin asunn k n kulumiseen.

      Naatmut ja pienet reiätkin.

      Vuokanantaja saa vähentää korhauskulut veroissaan.

      • Anonyymi

        Lautasen kokoinen reikä ei ole ns. kulumista.
        - Reikä siistiksi
        - kipsilevy parina palana seinälevyn taakse muutamalla ruuvilla ja kunnollisella liimalla (on olemassa kikka kolmosia kiinnittää tukilevy pelkällä liimallakin, jolloin pitää olla hyvä 2 komponenttitilaus)
        - uusi seinäpinta kipsilevystä
        - paklataan ja hiotaan ruuvinkannat ja paikan reunat
        - ylimaalataan joko koko seinä tai otetaan se rikkoutunut pala maalikauppaan ja mittaavat siellä paikkavärin.

        Teetettynä maksaa aika paljon, koska maalari joutuu käymään monta kertaa kohteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe