Paperin käyttö

Anonyymi

Minulla on ongelmana se että käytän wc paperia aivan liikaa, ei liity pakko oireisiin mutta miten saisin vähennettyä wc paperin käyttöä?

12

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suihkua ja pyyhettä käyttämällä.

• Anonyymi

Jeps, itse otin isoilla asioilla käynnin yhteydessä tavaksi suihkuttaa suoraan, enkä vaihtaisi entiseen. Paperilla ei saa puhtaaksi. Paperi vain rikkoo herkät limakalvot. Alapää kestää vesipesun jokaisella ulostuskerralla, niinhän vauvojen ja muidenkin vaippoja käyttävien pylly pestään joka kakkakerralla.

Toinen mitä ihmettelen, on naisten tapa käyttää vessapaperia tai nenäliinoja retkeillessä pelkällä pissillä käydessä. Aivan turhaa, ja paperit jäävät rumentamaan luontoa. Itse käyn varsin usein lenkillä kyykkyppissillä, enkä käytä sellaisella käynnillä paperia. Jokainen vaihtaa alushousut päivittäin. Pari pissitippaa ei vielä haise.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeps, itse otin isoilla asioilla käynnin yhteydessä tavaksi suihkuttaa suoraan, enkä vaihtaisi entiseen. Paperilla ei saa puhtaaksi. Paperi vain rikkoo herkät limakalvot. Alapää kestää vesipesun jokaisella ulostuskerralla, niinhän vauvojen ja muidenkin vaippoja käyttävien pylly pestään joka kakkakerralla.

Toinen mitä ihmettelen, on naisten tapa käyttää vessapaperia tai nenäliinoja retkeillessä pelkällä pissillä käydessä. Aivan turhaa, ja paperit jäävät rumentamaan luontoa. Itse käyn varsin usein lenkillä kyykkyppissillä, enkä käytä sellaisella käynnillä paperia. Jokainen vaihtaa alushousut päivittäin. Pari pissitippaa ei vielä haise.

Minulla ei ainakaan ole alushousuissa muovisuojaa. Kyllä se pissitippa kostuttaa päälyshousutkin, eikä niitä vaihdeta päivittäin. Nuuskaisepa joskus leggareitasi.

• Anonyymi

Peset saippualla ja vedellä, niin kuin isot pojat

• Anonyymi

Ei julkisissa vessoissa ole käsisuihkua ja en muutenkaan käyttäisi käsisuihkua missään. Tietenkin ratkaisu olisi vaan vähentää paperia mutta ei onnistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei julkisissa vessoissa ole käsisuihkua ja en muutenkaan käyttäisi käsisuihkua missään. Tietenkin ratkaisu olisi vaan vähentää paperia mutta ei onnistu.

Mitä pahaa siinä alapesusuihkussa on? Tulee ainakin puhtaampaa ja wc-paperia käytetään vain loppukuivaamiseen. Säästyy alushousutkin puhtaampana isommalla asialla käynnin jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä pahaa siinä alapesusuihkussa on? Tulee ainakin puhtaampaa ja wc-paperia käytetään vain loppukuivaamiseen. Säästyy alushousutkin puhtaampana isommalla asialla käynnin jälkeen.

itseäni ainakin tökkää ajatus siitä että siinä on 100 ihmistä liipannut takapäätään sillä vehkeellä ja sitten minä olisin se 101. joka tekee sen saman

yök

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itseäni ainakin tökkää ajatus siitä että siinä on 100 ihmistä liipannut takapäätään sillä vehkeellä ja sitten minä olisin se 101. joka tekee sen saman

yök

Et varmaankaan pese käsisäsi hanan alla koska 100 ihmistä on pessyt siinä käsiään. Eihän alapesusuihkulla kosketa kroppaan, vain puhdas vesisuihku koskee takapuolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten julkisissa vessoissa kun niissä ei ole käsisuihkua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten julkisissa vessoissa kun niissä ei ole käsisuihkua?

Joo, niitä ei laiteta koska ne varastettaisiin. Yleisten vessojen miesten puolen koppeihin ei alapesusuihkuja laiteta, naisten puolelle kyllä. LVI suunnittelijat eivät ajattele takapuolen pesua, enemmänkin etupuolen pesua, siksi tuo jakauma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, niitä ei laiteta koska ne varastettaisiin. Yleisten vessojen miesten puolen koppeihin ei alapesusuihkuja laiteta, naisten puolelle kyllä. LVI suunnittelijat eivät ajattele takapuolen pesua, enemmänkin etupuolen pesua, siksi tuo jakauma.

Tarkoitin lähinnä että kun suositeltiin alapääpesua niin miten toimia kun julkisissa vessoissa ei ole käsisuihkua? Kun jo mainitsin että paperin vähentäminen ei onnistu, toinen vaihtoehto olisi wc vetäminen aina välillä pyyhkimisen aikana ettei mene pönttö tukkoon:D

• Anonyymi

Mä käytän niin paljon paperia kunnes paperiin ei ole tarttunut enää ulostetta.Mielummin tarpeeksi paperia kuin likaiset alushousut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      476
      1723
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1487
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1338
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1299
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      100
      895
    6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      856
    7. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      46
      777
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      736
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      722
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      701
    Aihe