Minulla on ongelmana se että käytän wc paperia aivan liikaa, ei liity pakko oireisiin mutta miten saisin vähennettyä wc paperin käyttöä?
Paperin käyttö
Anonyymi
12236
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
Vastaukset 12
Vanhimmat
Suihkua ja pyyhettä käyttämällä.
Jeps, itse otin isoilla asioilla käynnin yhteydessä tavaksi suihkuttaa suoraan, enkä vaihtaisi entiseen. Paperilla ei saa puhtaaksi. Paperi vain rikkoo herkät limakalvot. Alapää kestää vesipesun jokaisella ulostuskerralla, niinhän vauvojen ja muidenkin vaippoja käyttävien pylly pestään joka kakkakerralla.
Toinen mitä ihmettelen, on naisten tapa käyttää vessapaperia tai nenäliinoja retkeillessä pelkällä pissillä käydessä. Aivan turhaa, ja paperit jäävät rumentamaan luontoa. Itse käyn varsin usein lenkillä kyykkyppissillä, enkä käytä sellaisella käynnillä paperia. Jokainen vaihtaa alushousut päivittäin. Pari pissitippaa ei vielä haise.
Minulla ei ainakaan ole alushousuissa muovisuojaa. Kyllä se pissitippa kostuttaa päälyshousutkin, eikä niitä vaihdeta päivittäin. Nuuskaisepa joskus leggareitasi.
Peset saippualla ja vedellä, niin kuin isot pojat
Ei julkisissa vessoissa ole käsisuihkua ja en muutenkaan käyttäisi käsisuihkua missään. Tietenkin ratkaisu olisi vaan vähentää paperia mutta ei onnistu.
Mitä pahaa siinä alapesusuihkussa on? Tulee ainakin puhtaampaa ja wc-paperia käytetään vain loppukuivaamiseen. Säästyy alushousutkin puhtaampana isommalla asialla käynnin jälkeen.
itseäni ainakin tökkää ajatus siitä että siinä on 100 ihmistä liipannut takapäätään sillä vehkeellä ja sitten minä olisin se 101. joka tekee sen saman
yök
Et varmaankaan pese käsisäsi hanan alla koska 100 ihmistä on pessyt siinä käsiään. Eihän alapesusuihkulla kosketa kroppaan, vain puhdas vesisuihku koskee takapuolta.
Miten julkisissa vessoissa kun niissä ei ole käsisuihkua?
Joo, niitä ei laiteta koska ne varastettaisiin. Yleisten vessojen miesten puolen koppeihin ei alapesusuihkuja laiteta, naisten puolelle kyllä. LVI suunnittelijat eivät ajattele takapuolen pesua, enemmänkin etupuolen pesua, siksi tuo jakauma.
Tarkoitin lähinnä että kun suositeltiin alapääpesua niin miten toimia kun julkisissa vessoissa ei ole käsisuihkua? Kun jo mainitsin että paperin vähentäminen ei onnistu, toinen vaihtoehto olisi wc vetäminen aina välillä pyyhkimisen aikana ettei mene pönttö tukkoon:D
Mä käytän niin paljon paperia kunnes paperiin ei ole tarttunut enää ulostetta.Mielummin tarpeeksi paperia kuin likaiset alushousut.