Onko sinulla alkoholiongelma?

Anonyymi

Oletko kolhinut itseäsi tai joutunut onnettomuuteen jonka syynä alkoholi?

60

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei. Juon vain juhlissa kun tarjotaan. Kaikkiin juhliin en osallistu. Kaikissa juhlissa ei tarjota -> ja hyvä niin. Viimeksi maistoin boolia, olisko ollut vuonna 2015.
      Kerran piti paistille hakee punaviiniä lihan sekaan, mutta alkossa unohdin käydä. No tuli tehtyä se lammaspaisti sitten ilman punaviiniä.
      Alkoholi ei ole siis dilemma.

    • Anonyymi

      Ei ole alkoholiongelmaa. Joskus nuorempana olen joutunut onnettomuuteen, jossa syynä humalatila, putosin mökillä yhdeltä jyrkänteeltä alas, onneksi en ihan jokeen saakka, mutta vähän kyllä kuitenkin loukkasin itseäni.

    • Anonyymi

      En oo juonu alkoholia sitten vuoden 2018.
      Ei oo oikein tehnyt mieli.

      En ymmärrä tota viinin litkimistä. Litkitään juhlaan, litkitään juuston kans, litkitään lampaan kans, välillä litkitään vaan kun se on hienon ihmisen merkki.

      Itse en koe alkoholin litkimistä hienon ihmisen merkkinä. Oli se viiniä tai kaljaa, juuston tai makkaran kera.

      Sama asia. Alkkis mikä alkkis

      Juon itse juhlistaakseni jotain jonkun espresso pohjaisen kahvijuoman ilman alkoholia

      Jos haluan juoda niin vedän sit perseet lonkerolla enkä esitä etten olisi pelkkä kännin hakuinen tavis lipittämällä viiniä

      • Anonyymi

        Mutta jos nyt vain sattuu pitämään siitä viinistä 🙄😋🤭


      • Anonyymi

        Ei se ole ihan noinkaan. Toki moni alkoholiongelmainen lipittää sitä viiniä mutta ottavat myös perseet sillä lonkerolla. Mutta viini myös oikeasti rentouttaa, eli se voi olla monille haastavissa töissä oleville myös rentoutuskeino ilman ongelmaa. Alkoholiongelma tulee siitä kun ei voi olla ottamatta. Jokainen voi kokeilla, että jätänpä tänä viikonloppuna ottamatta kokonaan, viinit, lonkerot, mitä nyt tapana juoda. Onnistuuko helposti? Jos tuohon vastaus on ei, niin sitten on jonkinasteinen ongelma ehkä pahempi kuin itse myöntää itselleenkään.

        Sun kommentti on samaa sarjaa kuin suurin osa palstalla "olen parempi ne, jotka ei tee kuten minä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos nyt vain sattuu pitämään siitä viinistä 🙄😋🤭

        Kukaan ei voi rehellisesti väittää et pitää viinistä!

        Olen itsekin bileaikoinani vetänyt järjettömän kännit viinillä. Hirveetä litkua ja sen oksentaminen oli vielä hirveempää

        Kirkkaat viinat ja ne tavisten kaljat, lonkerot ja siiderit riittää kun kuitenkin se tarkotus on vetää kännit.

        Hienostelijat vaan keksiny et viinillä kun sen tekee niin on hienoo väkee eikä mikään lähipubin keskiluokan tavis tuoppi kädessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi rehellisesti väittää et pitää viinistä!

        Olen itsekin bileaikoinani vetänyt järjettömän kännit viinillä. Hirveetä litkua ja sen oksentaminen oli vielä hirveempää

        Kirkkaat viinat ja ne tavisten kaljat, lonkerot ja siiderit riittää kun kuitenkin se tarkotus on vetää kännit.

        Hienostelijat vaan keksiny et viinillä kun sen tekee niin on hienoo väkee eikä mikään lähipubin keskiluokan tavis tuoppi kädessä

        Olen kaikkea muuta kuin hienostelija 🤭 Ja tykkään viinistä ja sen mausta todella. Juon kyllä vain valkoviiniä, no rosekin käy. Ihan sama, pitääkö joku hienostelijana, juon sitä koska siitä pidän.

        En ole enää oikeastaan moneen vuoteen juonut mitään väkeviä, nuorempana kylläkin 😁🤭😁

        Pidän kyllä muistakin juomista, kuohuviinistä, lonkerosta (etenkin karpalolonkero) ja siideristä nyt etenkin . . . 😋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kaikkea muuta kuin hienostelija 🤭 Ja tykkään viinistä ja sen mausta todella. Juon kyllä vain valkoviiniä, no rosekin käy. Ihan sama, pitääkö joku hienostelijana, juon sitä koska siitä pidän.

        En ole enää oikeastaan moneen vuoteen juonut mitään väkeviä, nuorempana kylläkin 😁🤭😁

        Pidän kyllä muistakin juomista, kuohuviinistä, lonkerosta (etenkin karpalolonkero) ja siideristä nyt etenkin . . . 😋

        Musta kaikki alkoholijuomat maistuu samalta. Kitkerältä alkoholilta. Osaan on lisätty enemmän sokeria lieventään kitkeryyttä osaan vähemmän tai ei yhtään.

        Mutta yksikään alkoholijuoma ei nautinto ole enkä itse joisi alkoholia jos en tavottelisi känniä, koska todellisuudessa ne ei ole hyviä vaan kitkeriä juomia

        Uskon ettei kukaan alkoholia maun takia juo vaan sivutuotoksen eli humalan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kaikkea muuta kuin hienostelija 🤭 Ja tykkään viinistä ja sen mausta todella. Juon kyllä vain valkoviiniä, no rosekin käy. Ihan sama, pitääkö joku hienostelijana, juon sitä koska siitä pidän.

        En ole enää oikeastaan moneen vuoteen juonut mitään väkeviä, nuorempana kylläkin 😁🤭😁

        Pidän kyllä muistakin juomista, kuohuviinistä, lonkerosta (etenkin karpalolonkero) ja siideristä nyt etenkin . . . 😋

        Opiskellessani ravintola-alaa alkoholikursseilla me tunneilla maisteltiin erilaisia oluita, siidereitä, lonkeroita, viinejä ja väkevämpiäkin. Mm. Gini, jne

        Eipä ollut hääppösiä. Kyllä siellä pitää olla se humaltumisen taka-ajatus et sellasta kittaa kurkusta alas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opiskellessani ravintola-alaa alkoholikursseilla me tunneilla maisteltiin erilaisia oluita, siidereitä, lonkeroita, viinejä ja väkevämpiäkin. Mm. Gini, jne

        Eipä ollut hääppösiä. Kyllä siellä pitää olla se humaltumisen taka-ajatus et sellasta kittaa kurkusta alas

        Join nuorena useimmiten juuri Silver dry Giniä, aika vahvaa oli 47 prosenttista. Siihen puolet greipilimua mukaan. No montaa lasillista ei tarvinnut juoda 🤭😝🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Join nuorena useimmiten juuri Silver dry Giniä, aika vahvaa oli 47 prosenttista. Siihen puolet greipilimua mukaan. No montaa lasillista ei tarvinnut juoda 🤭😝🤭

        Muistaakseni Gini oli se joka poltteli
        Ihan suussa ja oli niin kitkerää että
        minä ja lähes koko muu opiskeluryhmämme irvistellen huus maistettuaan et hyi helv. Kuka tätä pystyy juomaan?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni Gini oli se joka poltteli
        Ihan suussa ja oli niin kitkerää että
        minä ja lähes koko muu opiskeluryhmämme irvistellen huus maistettuaan et hyi helv. Kuka tätä pystyy juomaan?!

        Minä pystyin 😁 ja aika vahvanakin 😄 En oikeastaan kaipaa enää väkeviä juomia, miedommat sopivat minulle hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi rehellisesti väittää et pitää viinistä!

        Olen itsekin bileaikoinani vetänyt järjettömän kännit viinillä. Hirveetä litkua ja sen oksentaminen oli vielä hirveempää

        Kirkkaat viinat ja ne tavisten kaljat, lonkerot ja siiderit riittää kun kuitenkin se tarkotus on vetää kännit.

        Hienostelijat vaan keksiny et viinillä kun sen tekee niin on hienoo väkee eikä mikään lähipubin keskiluokan tavis tuoppi kädessä

        Kyllä viini ruuan kanssa on oikeasti paljon parempaa kuin vaikkapa vesi. Maitoa en tietenkään ruoan kanssa juo, maito kuuluu lapsille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viini ruuan kanssa on oikeasti paljon parempaa kuin vaikkapa vesi. Maitoa en tietenkään ruoan kanssa juo, maito kuuluu lapsille.

        Ihmiset syö 4-6 kertaan päivässä jos syö suositusten mukaan. Kittaat alkoholia 4-6 annosta joka päivä?

        Naisen kohdalla se on 2 annosta alkoholia joten juot liikaa. Alkoholisti olet jos joka päivä lipität viiniä ruokajuomana 4-6 annosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viini ruuan kanssa on oikeasti paljon parempaa kuin vaikkapa vesi. Maitoa en tietenkään ruoan kanssa juo, maito kuuluu lapsille.

        Ilmeisesti sitten maito kuuluu lapsille ja minulle 😄 Juon kyllä maitoa.

        Ja tuosta alkoholista, en kyllä juo sitä niinkään humalahakuisesti, vaikka joskus käykin niin, että tulee humalaan. Yleensä kyllä nautin siitä pikkuhiljaa illan aikana . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti sitten maito kuuluu lapsille ja minulle 😄 Juon kyllä maitoa.

        Ja tuosta alkoholista, en kyllä juo sitä niinkään humalahakuisesti, vaikka joskus käykin niin, että tulee humalaan. Yleensä kyllä nautin siitä pikkuhiljaa illan aikana . . .

        Nuorena kyllä tuli juotua ehkä enemmän humalahakuisesti 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena kyllä tuli juotua ehkä enemmän humalahakuisesti 😁

        Mä tossa aloin laskeen että suositeltu ateriointien väli on noin 3 tuntia.

        Jos toi tyyppi kittaa 15-21% viiniä lasillisen 6 kertaa päivässä kolmen tunnin välein niin sehän on jatkuvasti pienessä tuiterissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tossa aloin laskeen että suositeltu ateriointien väli on noin 3 tuntia.

        Jos toi tyyppi kittaa 15-21% viiniä lasillisen 6 kertaa päivässä kolmen tunnin välein niin sehän on jatkuvasti pienessä tuiterissa!

        Höpö höpö. Viiniä voi ottaa vain joskus ruokailun yhteydessä, kuten itsekin teen. Ei tarkoita, että joka aterialla, vaan tiettyinä hetkinä, joskus.

        Olisiko sinun syytä nyt vain huolehtia omasta alkoholinkäytöstä, joka kyllä varmasti on liiallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Viiniä voi ottaa vain joskus ruokailun yhteydessä, kuten itsekin teen. Ei tarkoita, että joka aterialla, vaan tiettyinä hetkinä, joskus.

        Olisiko sinun syytä nyt vain huolehtia omasta alkoholinkäytöstä, joka kyllä varmasti on liiallista.

        En oo juonu alkoholia sitten vuoden 2018, koska ei oo oikein tehny mieli. On niin kitkerää. Sanoin sen tuolla yllä.

        Viinin litkiminen ruokajuomana on vain tekosyy kastaa kielenkärki alkoholiin. Se on näkemykseni viinin päivittäisistä litkijöistä muka ruokajuomana

        Tarvitset huppelia päivittäin. Se on todellinen syy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oo juonu alkoholia sitten vuoden 2018, koska ei oo oikein tehny mieli. On niin kitkerää. Sanoin sen tuolla yllä.

        Viinin litkiminen ruokajuomana on vain tekosyy kastaa kielenkärki alkoholiin. Se on näkemykseni viinin päivittäisistä litkijöistä muka ruokajuomana

        Tarvitset huppelia päivittäin. Se on todellinen syy

        No, minun kaivattuni kyllä käyttää liikaa alkoholia ja olen kyllä siitä tietoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minun kaivattuni kyllä käyttää liikaa alkoholia ja olen kyllä siitä tietoinen.

        Ja olen kyllä välillä hyvin huolissani hänestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, minun kaivattuni kyllä käyttää liikaa alkoholia ja olen kyllä siitä tietoinen.

        Millä perusteella noin ajattelet ja tiedätkö mikä se tilanne on nykyisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi rehellisesti väittää et pitää viinistä!

        Olen itsekin bileaikoinani vetänyt järjettömän kännit viinillä. Hirveetä litkua ja sen oksentaminen oli vielä hirveempää

        Kirkkaat viinat ja ne tavisten kaljat, lonkerot ja siiderit riittää kun kuitenkin se tarkotus on vetää kännit.

        Hienostelijat vaan keksiny et viinillä kun sen tekee niin on hienoo väkee eikä mikään lähipubin keskiluokan tavis tuoppi kädessä

        Mistä näitä sikiää, jotka ihan oikeasti taitavat luulla että se heidän totuutensa/makutottumuksensa/mielipiteensä on se ainoa oikea...? Käsittämätöntä.


    • Anonyymi

      Otan vain lääkkeeksi. Olen absolutisti.

      • Anonyymi

        Absolutisti ei käytä edes lääkkeeksi.


    • Anonyymi

      Eipä ole. En käytä kuin harvoin.

    • Anonyymi

      Tekosiveää väkeä, sanon minä 😝

    • Anonyymi

      Ei ole vielä mutta olen pyrkimässä siien hyvää vauhtia. Tulevaisuuden näkymät synkät, ei mitään menetettävää, joten miksipä ei.

    • Anonyymi

      Alkoholiongelmaa ei ole millään tasolla silloin kun voi sanoa ettei alkoholi tai toisen ihmisen alkoholiongelma aiheuta lähtökohtaisesti negatiivista fiilistä. Jokaisella on jokin ongelma, se on elämää.

      • Anonyymi

        Nautintoaine se on

        Rauhoittaa mieltä

        Tykkään ottaa maltillisesti


      • Anonyymi

        AA:ssa oli jo kauan sitten viime vuosituhannella 12 kysymyksen lista, joka yleensä paljastaa heti, oletko vaikeuksissa alkoholin takia - tai peräti alkoholisti. Se ei ole vanhentunut vieläkään yhtään.
        Jos vastaat vähintään NELJÄÄN kysymykseen myönteisesti KYLLÄ, olet ainakin jo ongelmissa juomisen takia. VIISI tai useampi kyllä on yleensä jo varma tapaus.
        Kolmella kyllä-vastauksella olet vaaravyöhykkeessä, joten skarppaa, koska alkoholismi on paheneva sairaus juomisen jatkuessa/lisääntyessä.
        (Vanhemmissa listoissa oli aikoinaan kysymys:
        Juotko mieluummin yksinäsi kuin seurassa? Se lienee poistettu listalta ilmeisesti siksi, ettei esim. yksin asuvia ihmisiä ehkä tarpeettomasti syyllistettäisi.

        KYSYMYKSET
        1) Oletko koskaan yrittänyt lopettaa juomista viikoksi mutta yltänyt vain 1-2 päivään?
        2) Toivotko ihmisten huolehtivan vain omista asioistaan ja että he eivät arvostelisi sinua juomisesi takia?
        3) Oletko vaihtunut alkoholijuomaa miedompaan toivoen, että se juovuttaisi tai haittaisi vähemmän?
        4) Otatko aamuryypyn tai -oluen lievittääksesi krapulaa tai pahaa oloa tai jatkaaksesi juomista edelleen?
        5) Kadehditko heitä, jotka voivat nauttia alkoholijuomia aina ilman ongelmia?
        6) Onko sinulla ollut ongelmia juomisen takia viimeisen vuoden aikana pari- tai ihmissuhteissa?
        7) Onko juomisesi aiheuttanut vaikeuksia kotona?
        8) Oletko yrittänyt nauttia ylimääräistä alkoholia tilaisuuksissa, joissa ei ole tarjottu sinulle "tarpeeksi?"
        9) Sanotko voivasi lopettaa juomisen milloin haluat, vaikka humallut silloinkin, kun et ole aikonut?
        10) Oletko menettänyt työpäiviä tai työsi juomisen takia?
        11) Onko sinulla ollut muistinmenetyksiä?
        12) Oletko milloinkaan tuntenut, että elämäsi saattaisi olla parempi ilman alkoholia?

        (Muuan kokenut AA-lainen lisää listaan vielä yhden ja lähes takuuvarman kysymyksen: Onko sinut tuomittu ratti-, ruori- tai muusta liikennejuopumuksesta?)
        Asiantuntijat ja aa-laiset ovat yksimielisiä, että varsinkin törkeä rattijuopumus on useimmiten tunnusmerkki jo hallitsemattomasta alkoholismista.
        Kysymyksiin kannattaa suhtautua vakavasti, koska niiden laatijat ovat todellisia asiantuntijoita eli raitistuneita ja rehellisiä alkoholisteja, joten älä petä itseäsi kysymysten parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AA:ssa oli jo kauan sitten viime vuosituhannella 12 kysymyksen lista, joka yleensä paljastaa heti, oletko vaikeuksissa alkoholin takia - tai peräti alkoholisti. Se ei ole vanhentunut vieläkään yhtään.
        Jos vastaat vähintään NELJÄÄN kysymykseen myönteisesti KYLLÄ, olet ainakin jo ongelmissa juomisen takia. VIISI tai useampi kyllä on yleensä jo varma tapaus.
        Kolmella kyllä-vastauksella olet vaaravyöhykkeessä, joten skarppaa, koska alkoholismi on paheneva sairaus juomisen jatkuessa/lisääntyessä.
        (Vanhemmissa listoissa oli aikoinaan kysymys:
        Juotko mieluummin yksinäsi kuin seurassa? Se lienee poistettu listalta ilmeisesti siksi, ettei esim. yksin asuvia ihmisiä ehkä tarpeettomasti syyllistettäisi.

        KYSYMYKSET
        1) Oletko koskaan yrittänyt lopettaa juomista viikoksi mutta yltänyt vain 1-2 päivään?
        2) Toivotko ihmisten huolehtivan vain omista asioistaan ja että he eivät arvostelisi sinua juomisesi takia?
        3) Oletko vaihtunut alkoholijuomaa miedompaan toivoen, että se juovuttaisi tai haittaisi vähemmän?
        4) Otatko aamuryypyn tai -oluen lievittääksesi krapulaa tai pahaa oloa tai jatkaaksesi juomista edelleen?
        5) Kadehditko heitä, jotka voivat nauttia alkoholijuomia aina ilman ongelmia?
        6) Onko sinulla ollut ongelmia juomisen takia viimeisen vuoden aikana pari- tai ihmissuhteissa?
        7) Onko juomisesi aiheuttanut vaikeuksia kotona?
        8) Oletko yrittänyt nauttia ylimääräistä alkoholia tilaisuuksissa, joissa ei ole tarjottu sinulle "tarpeeksi?"
        9) Sanotko voivasi lopettaa juomisen milloin haluat, vaikka humallut silloinkin, kun et ole aikonut?
        10) Oletko menettänyt työpäiviä tai työsi juomisen takia?
        11) Onko sinulla ollut muistinmenetyksiä?
        12) Oletko milloinkaan tuntenut, että elämäsi saattaisi olla parempi ilman alkoholia?

        (Muuan kokenut AA-lainen lisää listaan vielä yhden ja lähes takuuvarman kysymyksen: Onko sinut tuomittu ratti-, ruori- tai muusta liikennejuopumuksesta?)
        Asiantuntijat ja aa-laiset ovat yksimielisiä, että varsinkin törkeä rattijuopumus on useimmiten tunnusmerkki jo hallitsemattomasta alkoholismista.
        Kysymyksiin kannattaa suhtautua vakavasti, koska niiden laatijat ovat todellisia asiantuntijoita eli raitistuneita ja rehellisiä alkoholisteja, joten älä petä itseäsi kysymysten parissa.

        Miksi joku lähtee ajaan kännissä?


    • On mulla, olen lähes absolutisti. En periaatteesta, ei vaan maita.

    • Alkoholiongelmaa ei ole eikä koskaan ole ollutkaan, vaikka oli vuosia etten juonut joko ollenkaan, tai yhden siiderin kahden vuoden välein. Nuorempana sitä kyllä kului aika paljonkin, tuli joka viikonloppu käytyä juhlimassa. Mitä kolhimiseen tulee, niin leuasta löytyy pieni arpi muistona siitä, kun leuka aukesi vaatien tikkejä mun kaatuessani fillarilla humalassa. Muutoin onkin sitten ollut pikemminkin niin päin, että selvänä kompastuessa tai liukastuessa onnistuin hajottamaan polveni pahastikin, kun taas humalassa selvisin pelkillä mustelmilla tuota leuka casea lukuunottamatta. Siis onni on ollut mukana siinä, etten ole pahemmin satuttanut itseä....onneksi.

    • Anonyymi

      Ei ole mutta pitää olla varovainen. Tullut viikonloppuisin otettua viiniä vähän turhan tiheään viime aikoina. Pyörällä oon kerran kaatunut kännissä nuorempana. Pyörä solmussa, vaatteet ja silmälasit rikki ja musta silmä ja naama ruhjeilla.

    • Anonyymi

      Kaikki on niin pahan makuisia, ettei niitä huvikseen juo. Vain humalan takia. Nuorena oli ihan black outteja kyllä, aamulla ihmetteli vai, että miten oli kotiin selvinnyt. Oli tuuri mukana, kun mitään ei koskaan sattunut. Pina colada, mietona aika hyvää.

    • Anonyymi

      En tiedä,,,viikko korkeintaan männöö että en juo miteen alkoholia mutta riippuu kyllä keleistä,

      Kyllä mä pakkasellakin juon mutta mietoja.

      Viinistä oksentoo helposti 😗

    • Anonyymi

      Oommä muuten kolhinutkin itseäni.

      Helposti kaatuiloo,

    • Anonyymi

      Taitaa olla tuo itsensä humalaan juominen vanhanaikaista, ainakin nuorempien keskuudessa, ovat siirtyneet polttelemaan kukkaa, tai eivät käytä mitään.

      • Anonyymi

        Nuuskan käyttö suositumpaa nuorilla, kuin tupakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuuskan käyttö suositumpaa nuorilla, kuin tupakka.

        Kyl mä luulen, ett voitais ainakin parantaa toisiamme

        No sitten toimeen


      • Anonyymi

        Uskaltaako sille henkilölle tuoda ruusuja tai tulppaaneja joka polttelee kukkaa?


    • Anonyymi

      Ei kun tilanne ei ole velvoittanut niin pitkälle. Ehkä kohta on.

    • Anonyymi

      Oli meilläkin täällä korvessa ennen todellinen alkoholiongelma, kun viinakauppa oli kaupungissa. Ei sitä nykyisin ole kun alko on jo omassa pitäjässä.

    • Anonyymi

      Njaa, ei ole alkoholi ongelmaa, ongelmat alkaa kun alkoholi loppuu.
      Päätä pensaaseen vaan...🌳

    • On tietysti, tosin riippuu millä mittaroidaan.
      Viimeksi tilanteessa, jossa alkoholia voidaan pitää todennäköisimpänä tai ainoana syyllisenä, olen kolhinut itseäni... On siitä aika kauan, yli 10 vuotta, mutta on niin käynyt. Junnuna useamminkin, mutta siitä on sitten vielä enemmän aikaa.

    • Anonyymi

      En koskaan. Itse asiassa mun pitäs olla koko aika kännissä niin ei sattus mitään, mutta kun en ole. Selvinpäin noita pikku haavereita sattuu joistakin olisi ehkä pitänyt mennä näyttää, mutta en o mennyt kun ei vertakaan tullut. Tosin kerran erään baari-illan jälkeen meinasin saada mieheltä turpaan taksi jonossa, mutta onneksi taksikuski reippaasti aukaisi oven ja pääsin turvaan. Etuilin mukamas jonossa vaikka olin odottanut taksia jo jonkin aikaa.

    • Anonyymi

      Naapurilla alkaa kohta.

    • Anonyymi

      Kyllä minä olen alkoholistiluonne, vaikka alkoholia en niin paljon käytäkään.

      • Anonyymi

        Mulle se on nautintoaine, mut ei saa ottaa liikaa kerralla

        Hyvä unilääkekin


    • Anonyymi

      Onko aloituksen tehnyt joku vakuutusyhtiön tarkastaja? 😂

    • Anonyymi

      En ole.

      • Anonyymi

        Kännissä ajamaan lähtee usein alkoholisti, jolle viinalastin hakeminen edellyttää ajamista esim. matkan, lastin koon tai muun sellaisen syyn takia, että alkoholistin mielestä kännissä ajaminen on välttämätöntä. Viinan takia alkoholistit ovat tässäkin maassa aina tehneet toinen toistaan törkeämpiä rikoksia - henkirikoksista alkaen.
        Esim. puolikkaan Gambinan tai pikkusoppapullon tiedetään olleen henkirikoksen motiiveja tässä maassa - valitettavasti.


    • Anonyymi

      Kolhin itseäni enemmän selvinpäin kuin alkoholin vaikutuksen alaisena.

    • Anonyymi

      Ei ole ongelma, hyvin toi on aina maistunut, ongelma on se että alkaa viime kerrasta olemaan liikaa aikaa. On toki tullut kolhittua, ajettua autoa ym. typerää tuotteissa ollessa mutta ei nykyään, känni päälle paska housuun ja kotiin nukkumaan.

      T

    • En juo alkoholia.
      Kolhittua tulee muutenkin.

    • Anonyymi

      Entä ne ongelmat?

    • Anonyymi

      Käytän alkoholia kyllä, mutta humalassa en ole koskaan ollut. Kolme annosta max, eikä yhtään enempää.

    • Anonyymi

      En ole kolhinut pahemmin, tavaroita hukannut kyllä. Ei ole enää tullut juotuakaan. Läheisen toilailut ja päänsä telomiset olleet varoittava esimerkki. Humalainen usein kaatuu silleen rennosti, ettei satuta pahasti, mutta ei aina. Se pään reservi tulee sitten joskus vastaan. En tiedä, onhan se voinut olla sen arvoistakin sitten. Omien jalkojen toivoisi kyllä toimivan loppuun asti. Jokainen voi miettiä, mikä on tilanne, kun niin ei enää ole.

    • Anonyymi

      Ei ole alkoholiongelmaa, olen lähes absolutisti. Typerä naisääkäri sanoi tyhmästi että oletko ollut humalassa kun sain selkäkivun työn touhussa. Mistä näitä hölmöjä sikiää?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      69
      1071
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe