Kielenkäytössä parantamisen varaa

Anonyymi

Onpa vaan kamalaa kuultavaa kun vanhus käyttää rumaa kieltä, kiroilee ja muutenkin. Esimerkiksi aamulla toteaa että kyllä akkojen vittu parempi värkki kun miesten munat, ja vessassa ollessaan kiroilee vittu, saatana ym..
Ei mitään tapoja muutenkaan.

35

630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä tässä ikä merkitsee? Jokainen törkyturpa on rasitus ympäristölleen, vaikka muuta itse luulee.

    • Eikös tuon tyyppinen kielenkäyttö lueta dementian oireisiin ?Muistuu mieleen parikin tapausta, jossa ihan tolkulliset ikäihmiset, naisia, alkoivat heitellä kaksimielisiä vitsejä ja käyttivät rivoa kieltä.
      Ja sitten on tämä nuoremmillakin esiintyvä Tourette-oireyhtymä, joka tekee sen, ettei itse pysty konrolloimaan sitä, mitä suustaan syytää...
      Mutta tietysti olen yhtä mieltä siitä, etteivät nuo ilmiöt ole mukavia kenenkään korville. Toivoa sopii, ettei itse joutuisi tuohon tilaan...

    • Anonyymi

      Kiroilu ja rivous uutena "oireena" voi todellakin kertoa jostakin muistisairauden lajista. Sairauteen voi kuulua myös itsensäpaljastelu.
      Geriatrille kuuluisi mennä ja tutkimuksiin.

    • Anonyymi

      Jos elämänsä suurimmaksi osaksi jo elänyt ihminen pitää kiroilua ja epäsovinnaista kielenkäyttöä jotenkin outona, niin millainen nättinokka, hienohelma ja herkkähipiä sellainen ihminen on?

      Ts. ei yhtään sen kummallisempi kuin törkyturpakaan ja molemmat mahtuvat maailmaan. Eletty elämä määrittelee sen, millainen ihmisestä tulee, eikä sitä ole muitten arvioiminen erilaisista lähtökohdistaan ja tietämättä toisesta mitään. - Nm. Kuplansa kullakin

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Rivouksien ja seksipitoisten puheiden ilmestyminen kielenkäyttöön on ikäihmisellä on usein merkki vähitellen hiipivästä dementiasta.

    • Anonyymi

      Aloittaja haluaa "herkutella" läheisensä ikääntymisen tuomilla oireilla.
      Itsellä taitaa olla päässä vikaa, kun ei mitään ymmärrä eikä vie läheistään
      lääkärille. Kauheaa jos joutuisi tuollaisen tahvon armoille jäämään vanhana.

      • Anonyymi

        Jos läheinen törkyilee sairautensa oireiluna, niin se on ymmärrettävämpää, kuin täysissä ruumiinvoimissa olevan aloittajan kuvaukset. Häneltäkin törkeily sujuvasti tuntuu käyvän.


    • Anonyymi

      Aloittaja voisi hiukan kunnioittaa arvoisia vanhuksia, jotka tähän asti ovat pitäneet kielensä kurissa.
      Eivät he ole törkyjä nykyisin opetelleet, kyllä ne ovat vanhuksen mielen syvyyksissä aina olleet, mutta kauniisti käyttäytyvinä ei heillä ole tullut mieleenkään soittaa suutaan rumilla puheilla. Nyt kun ikä vie arvostelukyvyn ja dementia alkaa vaivata, heidän itsekontrollinsa karisee.
      Kunnioita heitä, ovat jaksaneet puhua sinullekin kauniisti vuosikymmenet.
      Ei varmaankaan ole ihme, jos heidän on joskus elämänsä aikana tullut rumatkin sanat mieleen jossakin tilanteessa, mutta eivät ole niitä käyttäneet, kuten tämän päivän nuoremmat estoitta tekevät.

    • Anonyymi

      Tärkeää kuitenkin, ettei rupea sen kanssa väittelemään noista asioista.

    • Olen alkanut kiroilla aika paljon. Ärsyynnyt kädestäni, kiertäjäkalvosin repesi ja ajat sitten, ei kuulemma kannata leikata.
      Olen oikeakätinen ja repeämä on oikealla puolella. Hiusten kampaamisesta lähtien kaikki on tullut hankalaksi.
      Edes maitotölkkiä ei pysty nostamaan ylöspäin.
      Voimaa kädessä on kuntoutan sitä päivittäin, mutta kiertoliikkeen vaativat hommat eivät tahdo toimia.
      Toinen asia minkä olen huomannut, on tullut inhokkeja televisiossa esiintyvistä ihmisistä. Yleensä sellaisista joiden naama on esillä vähän joka ohjelmassa.
      Ehkä ikä vaikuttaa, muita dementian oireita ei ole.

      • Anonyymi

        Eikös niitä inhokkeja tuke täällä palstallakin, jos naama on aina esillä ja minäminäminä-meininki kaiken aikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niitä inhokkeja tuke täällä palstallakin, jos naama on aina esillä ja minäminäminä-meininki kaiken aikaa?

        Miksi seuraat heitä ja osallistut meininkeihinsä? Jos ärsyttää, jätä väliin. - Nm. Oma ongelmasi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi seuraat heitä ja osallistut meininkeihinsä? Jos ärsyttää, jätä väliin. - Nm. Oma ongelmasi

        En minä heitä seuraa. Tulevat vain vastaan joka käänteessä.
        Sellainen tekoiloisuus ja yliriehakkuus saa ärsyyntymään. Onneksi voi vaihtaa kanavaa.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En minä heitä seuraa. Tulevat vain vastaan joka käänteessä.
        Sellainen tekoiloisuus ja yliriehakkuus saa ärsyyntymään. Onneksi voi vaihtaa kanavaa.

        Minulla on noiden tv:stä tuttujen kasvojen kanssa sama juttu. Jotkut ärsyttävät niin etten voi katsoa ohjelmaa vaikka muutoin olisi mielenkiintoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on noiden tv:stä tuttujen kasvojen kanssa sama juttu. Jotkut ärsyttävät niin etten voi katsoa ohjelmaa vaikka muutoin olisi mielenkiintoinen.

        Huutokauppakeisari sai 100000 euroa toiminnan kehittämiseen, samoin ällöttää muutkin julkut jotka sai yhteiskunnan tukirahaa ja ostelee itselleen uusia asuntoja ja viettää ökyelämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huutokauppakeisari sai 100000 euroa toiminnan kehittämiseen, samoin ällöttää muutkin julkut jotka sai yhteiskunnan tukirahaa ja ostelee itselleen uusia asuntoja ja viettää ökyelämää.

        Joo,, tukea saivat Vappu Pimiä, Mikko Leppilampi jne.

        Minua kyllä ärsyttää Sumarin sisaruksetkin, Sikke ja Hanna ja moni muu jotka alvariinsa ovat ruudussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,, tukea saivat Vappu Pimiä, Mikko Leppilampi jne.

        Minua kyllä ärsyttää Sumarin sisaruksetkin, Sikke ja Hanna ja moni muu jotka alvariinsa ovat ruudussa.

        Miksi hemmetin ihmeessä katselet / kuuntelet, jos kerran "ärsyttää" ? - Nm. Oma moka


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        En minä heitä seuraa. Tulevat vain vastaan joka käänteessä.
        Sellainen tekoiloisuus ja yliriehakkuus saa ärsyyntymään. Onneksi voi vaihtaa kanavaa.

        Miten tällaisella sivustolla esitetään tekoiloisuutta ja yliriehakkuutta? - Nm. Sanallisesti hankalaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niitä inhokkeja tuke täällä palstallakin, jos naama on aina esillä ja minäminäminä-meininki kaiken aikaa?

        Nämä rekatut minä-minät toistoineen ja lainauksineen ovat pilanneet palstan.


    • Anonyymi

      Kieleni halajaa Reisijärvelle :-*

    • Anonyymi

      Kyllähän se vituttaa näin vanhempaakin dementikkoa tämä vanhempienkin vittujen aliarvostus.

      • Anonyymi

        Voi herra isä ja kaikki muut pyhät miehet.


    • Anonyymi

      Arsyttävät televisiossa ja radiossa tekopirteät ja ylikohteliaat.
      Miksi pitää muuten sanoa "oikein hyvää huomenta"?

      • Anonyymi

        Miksi pitää sanoa KIITOS PALJON, kun se on niin vastoin suomen kielen kielioppia, että karvat nousevat pystyyn joka kerta, kun sen kuulee!
        "Kiitos" on substantiivi, joka taipuu kuten muutkin suomen kielen nimisanat: Kiitos, kiitoksen, kiitosta, kiitokseen, kiitoksia, kiitokset jne.
        Vertaa mihin tahansa toiseen sanaan. Sanotko Käsi paljon, talo paljon, kissa paljon?
        Sinä sanot: Käsiä paljon, taloja paljon, kissoja paljon, mikset siis sano "Kiitoksia paljon, tai mieluummin "Paljon kiitoksia"? (Vrt. paljon käsiä, paljon taloja, paljon kissoja.)

        Minusta suomen kielen riepottaminen on sivistymätöntä oman kielen ylenkatsomista. Matkitaan muita kieliä, joissa sanapari kuuluu kielioppiin siellä. Suomennetaan suoraan toisesta kielestä jokin sanonta mitään miettimättä.


    • Anonyymi

      Tekkee mieli värkkiä :D

      Lipoja

    • Anonyymi

      Mitäpäs erikoista tuossa on? Käyttäväthän nuoremmatkin tuollaista sanastoa.

    • Anonyymi

      alotukseen,,, joooo

      onhan se pimpeli-pompeli nätimpi
      kuin miesten roikkuva taikasauva,

      • Anonyymi

        Noiń on. Onhan se leikkisämpi ílmaus, josta naiśet pitävät.


    • Anonyymi

      Asut siis kyseisen vanhuksen kanssa? Siloin kun vanhus alkaa puhuman vastaavaa.huhtelee ymm. Hän on muistisairas eli alkava alzmer. Hänellä ei suojamuria ajatus sanat. Asiasta kipin kapin puhuu vanhuksen kanssa Terveysasema. Jos ei lähde. Kutsut kunnan tai kaupungin sosialityöntekijän vanhuspuoli kotikäynnille. Arvioivat tilanteen ja saavat vanhus tutkimus.Ylensä he käyvät jokaisen koti kun ikää 80v. Kertovat mitä on mahdollisuus saada. esim. Lainaksi välinen varastolta.Tai ostopalvelut siivous. Tai tarvitaanko kotihoitoa apua ymm. Kuin 1 kerta viikossa virkistys päiväkerho. auto hakee tuo.On halpa heidän kautta.

    • Onpa vaan myös kamalaa lukea avauksen törkeydet.
      Jos joku on rääväsuinen, ei hänen sananparsiaan kuitenkaan tarvitsisi levittää S24:n lukijoille.
      Ruokottomuuksien lateleminen ei sitä paitsi ole pelkästään vanhusten synti.

    • Anonyymi

      pskaa pitäisi lässyttää sulokielellä paitsi rääväsuu stubb ivttu mitä pashaa

    • Anonyymi

      Eihgän tuollaisessa puheenaiheessa mitään pahaa ole. Moni miestään inhoava nainen tosin mielellään nimittää tuota Alzheimerin taudin tai dementian oireeksi.

      Antaa hänen käsitellä tuota asiaa. Tosin elinten nimistä puhuttaessa voisi häntä neuvoa käyttämään yleisiä lääketieteellisiä termej. Ovat kaikille tutumpiakin.

    • Anonyymi

      Muija ei anna mun kieltä käyttää , sanoo että suussani pöpöjä :´-(

      Lemmenkäinen

    • Anonyymi

      Pullossa ovat palstan vanhukset ilmeisesti kasvaneet, vai ovatko muuten hienohelmoja.
      Viime vuosina ilmestyneitten naiskirjailijoitten sisältöä , sävyttävät ylenmääräinen rivouksien ja kiroilun käyttö.
      Tavarasta puhutaan kuin leivästä, entä tv ja elokuva sitten?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe