Neuvoja tarvitaan

Anonyymi

Koko aikuisikäni olen tehnyt töitä. Siis duunari olen. Alkujaan kävin kurssit levyseppä hitsariksi. Sitten kävin putkiasentajan kursssin. Olen ollut laivoilla villoittajana, asennellut kaikkea mahdollista laivoihin suomen telakoilla. On tullut käytyä reviisiot ydinvoimaloissa, paperitehtailla, mihin vaan on pyydetty. Nyt alkaa olla mitta täysi. Vielä olisi 6 vuotta eläkeikään. Ei enää jaksaisi painaa ympäri maata ja maailmaa, viimeaikoina tosin ollut hiljaisempaa. Täällä olen lukenut paljon miten ei Saa töitä. Neuvoa kysyn siis, miten pystytte olemaan menemättä töihin. On syytetty hallitusta, ulkomaalaisia, ihan mitä vaan. Onko tullut hankittua liian monta ammattia. Aina kun työt loppuu, ajettelen pitäväni huilia, mutta ei. Aina jostain joku ilmoittaa työpaikasta. Jopa TE palvelusta soittavat. Toisaalta taitaa työttömyyskorvaus olla nykyään melko heikko. 1980 luvulla muistaakseni oli jotain 80-90% palkasta.
Eli miten luistatte tarjolla olevista työpaikoista. Tämä EI ole provo. Kiitos.

5

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanot vaan että jalaka klopsuttaa.

    • Anonyymi

      Täällä töihin tahtomattomat ovat pääosin nuorempaa väkeä kuin sinä. Heillä on erilainen maailmankuva. Siinä maailmankuvassa täydellinen työ tuodaan ovelle, valmiina ottamaan vastaan ne taidot joita nuorilla ei ole, koskapa odottelevat täydellistä työtä. Toinen syy voisi olla se, ettei vielä ole olemassa sellaista työtä, johon tyypillä olisi taidot, esim vapaa-kansalaisen päiväkirjablogi mainostuloilla, pelaaminen näyteikkunassa, läpänheitto sohvalla tai baarissa ja samalla katumuotimallina oleminen, herjanheitto torilla, tai dokumenttitähti aiheena miten vältellä typeriä työkkärin kursseja.
      Kolmas syy voi olla että kela elättää, eikä tarvitse tehdä yhtään mitään. Kuten trendisofistit hokevat: riittää että on; sinä riität; älä teeskentele ole oma itsesi ; ole vapaa ja luo itseäsi.
      Tämä aika tekee ihmisistä patalaiskoja. Typerät vanhemmat kantavat kaiken jälkikasvunsa eteen. Ei ihme ettei opita ansaitsemaan. Ehkä pappa betalar. Tärkeintä on näyttää hyvältä, sisällöstä viis. Viihde-elektroniikka auttaa unohtamaan elämän realiteetit. Ja kaverit: porukassa väistämättä tyhmyys tiivistyy. Ei uskalleta ajatella porukan (laatikon) ulkopuolelta. Meillä tulee aina olemaan free-loadereita vaikka hallitus antaisi mitä porkkanaa tai keppiä. Osa jengistä on päättänyt (tai ajautunut mentaalikeissiksi) ettei eväänsä lotkauta. Ja mikä hienointa, he ovat siitä ylpeitä! Kukapa tässä itsemurhien, paskan hallituksen, vihervassareiden tyrannian ja tasa-arvoa kuljuvassa maassa nyt näennäisdemokratiaa haluaisi tukea.

    • Anonyymi

      Kannattaa esittää työkkärin tädille mahdollisimman epärealistisia vaatimuksia. Sano vaikka, että haluat Sanna Mariinin erityisavustajaksi. Tai no, siinä on riski että ne jopa palkkaa sut. Ainakin jos pystyt osoittamaan, ettet osaa etkä tiedä mitään, mutta olet hyvin kiinnostunut sosiaalidemokratiasta.

    • Anonyymi

      No jos tarjotaan 9 euroa päivässä niin mielummin makaan kotona. Töihin ei kutsuta vaikka hakee töitä eikä palkkaa haluta maksaa jolla pärjää. Yksinkertainen asia että juttelin eilenyhden urakoitsijan kanssa ja se sanoi että halutaan ulkomaalaisia jotka tekee 4-5 eurolla työt.

      Julkisuudessa olevat työehtosopimusten mukaiset palkat on vain sanoja. Oikeesti palkat neuvotellaan piilossa ja raksatöihin haalitaan ulkomaalaisia joille maksetaan se 4-5 euroa tunti.

      Jos joku aloittaa vaikka jonkun ison rempan ja tarvii sinne 50 raksamiestä niin ei ne hae suomalaisia sinne töihin koska tulee muuten kalliiksi. Se vaan on niin ettei raksamiestä oteta töihin johonkin kaupan kassalle koska ei ole mitään kokemusta eikä raumalla ole muutenkaan töitä hirveesti.

    • Anonyymi

      Hyvä kun jotakuta edes kiinnostaa vastailla. Hallitukset ei paljon duunariin vaikuta. On ollut kokkareita, keskustaa, SDP, kommunisteja SMP.tä vallassa. Ei niillä mitään merkitystä ole ollut. Eri liitot ovat neuvotelleet edut. Nykyään nuoret ei halua liittoihin liityä. No sen huomaa, jossain autotehtaalla tekevät 10e tuntipalkalla töitä. Banaanivaltio tulee pikkuhiljaa suomesta. Kunhan saavat vielä Oikeiston valtaan, eli kokoomuksen, ja perussuomalaiset, silloin maa kahtiajakautuu kunnolla. Se ihmetyttää, että ihmiset luulevat perussuomalaisten olevan työläisten ja vähempiosaisten asialla. Ei ole, vaan oikeiston asialla. Ei oikeisto koskaan ole duunareitten asioita ajanut. Olen elänyt niin SMP.n kuin Soinin hallitustaipalella. Ei mennyt ihan niin kuin piti. Noo, uudet suomenrakentajat kehiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe