NUUSKA

kekepossu

sanokaa mielipiteenne:

-Nuuska vai tupakka?

-Tupakasta vai Nuuskasta helpommin syöpä?

-Miten on mahdollista, että Ruotsissa on melkein vähiten suusyöpää Euroopasta?

-Pitäisikö nuuska sallia jälleen?

-Kuinka kauan nuuskaa saa käyttää että, alkaa tulla suusyövän ensi asteita... jos niitä tulee?

ps. tollasii tarttisin vastauksia ..kiitos koulun esitelmän:)

16

7463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nuuskaa

"-Nuuska vai tupakka?"

Ilman muuta tupakka. Rusakonpaskaa en huuleeni laita, se on varma. Tupakka on erinomaisen makuista ja antaa hyvän olon. Hajuhaitatkin koskevat vain tupakoimattomia, ja se on niille ihan oikein.

"-Tupakasta vai Nuuskasta helpommin syöpä?"

Ainakin nuuskasta saa nopeammin syövän. Mutta onko se sitten helppoa? En haluaisi tunkea paskaa huuleeni ensimmäistäkään kertaa. Tupakasta syövän saaminen edellyttää sekin pitkää ja runsasta polttamista ja lisäksi huonoa onnea. Monet kyllä onnistuvat vuosittain.

"-Miten on mahdollista, että Ruotsissa on melkein vähiten suusyöpää Euroopasta?"

Suusyöpään vaikuttavat monet muutkin asiat kuin nuuska. Myös tupakka ja alkoholi aiheuttavat suusyöpää, monien muiden tekijöiden ohella. Suusyövän esiintymisestä Ruotsissa ei voi tehdä päätelmiä nuuskan terveellisyydestä.

"-Pitäisikö nuuska sallia jälleen?"

Mielestäni pitäisi, jotta kiinnostus siihen loppuisi ja käyttö vähenisi.

"-Kuinka kauan nuuskaa saa käyttää että, alkaa tulla suusyövän ensi asteita... jos niitä tulee?"

On sanottu, että viisi vuotta riittää siihen, että limakalvoissa alkaa tapahtua epänormaaleja muutoksia. Joillekin voi syöpä tulla tätä nopeamminkin, joillekin taas ei koskaan. Harvat kuitenkaan nuuskaavat koko ikäänsä. Tässä muuten syy siihen, miksi tupakka tuntuu vaarallisemmalta. Sitä käytetään aivan toisessa mittakaavassa kuin nuuskaa.

Kerro esitelmässäsi selkeästi, että nuuskasta ei ole mitään iloa ja ettei sitä kannata kenenkään edes kokeilla.

• vitu pälli nuuska on paljon parempaa ku joku syöpätikku, ja siitä saa enemmän irti koska nikotiinii vitust enemmä ja se ei tee keuhkoille haittaa myös sitä on eri makusina

• Hauskajuttu
        nuuskakeisariodensjumala kirjoitti:

vitu pälli nuuska on paljon parempaa ku joku syöpätikku, ja siitä saa enemmän irti koska nikotiinii vitust enemmä ja se ei tee keuhkoille haittaa myös sitä on eri makusina

Hyvä näi 12 vuotta myöhemmi huudella :D

• ei tupakka

-Nuuska vai tupakka?

-Kuinka kauan nuuskaa saa käyttää että, alkaa tulla suusyövän ensi asteita... jos niitä tulee?

ps. tollasii tarttisin vastauksia ..kiitos koulun esitelmän:)

1. Nuuska``oma mielipide``.

2.Lue hammaslääkäri liiton sivuilta. tupakista helpommin... Ruotsissa käyttää jo yli miljoona ihmistä nuuskaa ja Ruotsissa tulee esille joka vuosi 0,5 ihmistä miljoonasta ketkä ovat saaneet nuuskan takia syövän. ja kuinkahan monta kuolee suomessa tupakkaan?

3. kauppoihin takas.

4. vuosikymmenten kuluessa ja riippu äijästä ketä käyttää.

• mikkooo

Haluisin vaan toho kolmanteen kysymykseen vastata , että pitäisikö nuuska sallia jälleen? tottakai pitäisi. En ymmärrä miksi kaupanhyllyiltä löytyy viinaa ja tupakkaa , jotka tappavat suomalaisia kauniiseen tahtiin? Mikä siinä*****nuuskassa on , että sitä ei myydä Suomessa. Ei muuten ..kyllä sitä saa täältä Suomestakin jos haluaa ..mut ois se nii kiva ostaa sitä ärrältä.

• tottakai

Nuuska vai tupakka?

Nuuska ilman muuta. Ei haittaa muita, ei haise hengitys. Itsella jo 20 vuotta paivittaista nuuskausta takana.

Enpa ole kuullut, etta kukaan olisi nuuskasta syopaa saanut, saman vahvistavat tilastot. Tupakoinnista kai voi saada keuhkosyovan.

No suht. terveelliset elintavat, ja hyva ruokavalio, ehka geeneillakin on merkitysta.

Enpa usko, etta tulee koskaan. Itsellani ei edes hammaslaakari loyda ikenista mitaan vikaa. Jos nuuskaa kayttaa tosi paljon, esim. boxin paivassa, voi ikeniin tulla jalkia yms, mutta tama ei tarkoita syopaa.

• olivat jo

opiskelijakavereissani oli pari ruotsalaista ja jenkkiä kaverit 20 psiä ikenet aivan loppu, hampaat irti jne, et olen nähnyt nuuskan tekemät tuhot ,et ei ole mutu puhetta .

• just
        olivat jo kirjoitti:

opiskelijakavereissani oli pari ruotsalaista ja jenkkiä kaverit 20 psiä ikenet aivan loppu, hampaat irti jne, et olen nähnyt nuuskan tekemät tuhot ,et ei ole mutu puhetta .

Joo ja pitäiskö tohon nyt sit uskoo vai:) 20psiä ikeneet aivan loppu. Ite olen koht 30pinen ja olen vedelly biittiä 12.v ja paljon, mutta ikenet ihan suht hyvässä kunnossa.....

• tottakai
        olivat jo kirjoitti:

Juu, juu ja hampaat tippu 25sina. Ei oikein noi sun jutut tipu vuosikymmenien henk.koht. kokemusten jalkeen...

Elleivat sitten vetaneet jenkkinuuskaa, sehan on vissiin aika myrkkya, tassa puhuin ihan ruotsalaisesta peruskamasta.

• .....
        tottakai kirjoitti:

Juu, juu ja hampaat tippu 25sina. Ei oikein noi sun jutut tipu vuosikymmenien henk.koht. kokemusten jalkeen...

Elleivat sitten vetaneet jenkkinuuskaa, sehan on vissiin aika myrkkya, tassa puhuin ihan ruotsalaisesta peruskamasta.

niimpä ite kans olen vedelly 12.v ruottalaista kamaa .. ja omasta mielestä on kyllä hampaat suussa ja hyvin.

• aiheesta tietäjä
        ..... kirjoitti:

niimpä ite kans olen vedelly 12.v ruottalaista kamaa .. ja omasta mielestä on kyllä hampaat suussa ja hyvin.

ilman muuta nuuska.Siitä ei ole havaittavissa syöpää.Lue hamaaslääkäriliiton sivuilta saat varmaa tietoa.Ei kannate uskoa koulu valistus paskaa.Siinä yritetään vaan että ihmiset eivät aloittaisi nuuskaamista.

• homo132435

molemmat

• seksipeto420

-Nuuska vai tupakka? Nuuska

-Tupakasta vai Nuuskasta helpommin syöpä? Tupakasta

-Miten on mahdollista, että Ruotsissa on melkein vähiten suusyöpää Euroopasta? Koska ne ei juuri polta ja nuuskasta tulee vähemmin kait

-Pitäisikö nuuska sallia jälleen? kyllä

-Kuinka kauan nuuskaa saa käyttää että, alkaa tulla suusyövän ensi asteita... jos niitä tulee? monta monta vuotta

• Tuhottu

1 v riittää on ikenet syöpyneet lopulta hampaat irti. Olen nähnyt pitemmän ajan nuuskanneiden ikeniä kuinka ovat syöpyneet.

• Denssinräkiä

Paska puhetta olen 13 ja kaveri nuuskannut 3v. 1 purkki päivässä ja ei ole muutakun 2 limakalvoa molemmilta puolilta irronnut (niitä on 3 molemmilla puolilla) että itse nuuskaan siinä 2pv purkin mutta en ole käyttänyt kuin about 6kk

• 43645654

Tupakka parempi, vahvinkaan nuuska ei tuo samaa rentouttavaa tunnetta. Nuuska kätevä autossa/sisätiloissa/lentokoneessa mutta minusta ei koskaan tullut säännnöllinen nuuskan käyttäjä vaikka vuosia olen tuonut kotiin tukkeja. 2 tukkia riittää vuodeksi kun käytän satunnaisesti tupakan rinnalla.

Tupakasta varmasti helpommin syöpä jos näitä kahta vertailee

Ruotsin esimerkki kertoo että nuuskasta ei saa syöpää yhtä helposti, oikeastaan sen verran paljon terveellisempää kuin tupakka ettei EU saanut edes lupaa yhtä vakaviin varoitusteksteihin nuuskapurkkeihin, ei löydy todisteita että olisi yhtä haitallista kuin tupakka.

Tietenkin nuuskaa pitäisi myydä suomessa, vähentäisi savuhaittoja, vähentää syöpiä ja tulisi lisää veroeuroja. Nuuska on suomessa ihan samanlainen perinne kuin ruotsissa ja norjassakin missä nuuskan myynti sallittua. Suomen päättäjät ei vain osaa yhtään pitää suomen puolta vaan EU vie heitä kuin pässiä narusta.

Syöpä riippuu hyvin paljon geeneistä. Omassa suvussa ei ensimmäistäkään syöpätapausta vaikka enemmistö tupakoi. 3 tärkeintä syövän aiheuttajaa: geenit, myrkyt (tupakka) ja säteily. Hyvät geenit ei muunnu syöväksi yhtä helposti myrkkyjen ja säteilyn vaikutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe