Syömishäiriöklinikka Ulfåsa

Anonyymi

Hei. Mun lapsuuden ystävä on joutunut väkisin kyseiselle osastolle. Siellä häntä pakotetaan käyttämään maitotuotteita, vaikkei ole niitä yli vuoteen käyttänyt. Häntä myös pomotellaan jatkuvasti ja uhkaillaan suljetulla, jos hän ei tee juuri niinkuin käsketään. Mun ystävällä on diabetes ja hänen verensokeriarvot ovat nousseet tosi korkealle, eikä häntä osata hoitaa kunnolla tuolla paikassa. Hän ei enään saa pistää edes insuliinia omaan kehoonsa, vaan hoitajat tekevät sen hänen puolestaan.

Kun hän ei syö maitotuotteita, hoitajat pakottavat hänen ottamaan maitokorvikejuomia, joista hänelle tulee huono-olo ja joka kerran jälkeen alkanut itkemään pahoinvoinnista. Jos hän ei juo näitä juomia, niin hän laitetaan siis suljetulle osastolle letkuihin.

Ystäväni huoltaja on ottanut yhteyttä Ulfåsaan, mutta asioihin ei ole tullut minkään näköistä muutosta. Tää on ihan järkyttävää kuunnella ja katsoa, kun mun läheiseni kärsii tällaisista ihmisoikeusten rikkomuksesta. Tää ei oo mun mielestä millään tasolla oikein, ja ylittää jonkin sortin lakipykälän. Eihän ketään voi pakottaa tekemään mitään, ja sen jälkeen uhkailla vielä? Toivon niin että mun ystävä pääsee pian pois tuolta helvetistä, ei kenestäkään olisi kiva joututa väkisin tommoseen paikkaan ”asumaan”...

Ystäväni ei saa syödä edes haluamallaan tavalla, tai häntä aletaan moittimaan ja rankaisemaan. Tämä on niin kohtuutonta että ei mitään rajaa. Luulisi nyt että hoitajille tärkeämpää olisi muutenkin se ylipäätään syöminen, kun se tapa, että miten sitä ruokaa syö.

Jos teillä on kokemuksia tästä osastosta, puhukaa niistä, niin kukaan ei jää yksin tämän asian kanssa ja saadaan julki kuinka kammottava paikka tuo todellisuudessa on!

4

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hui! Oikeesti. Siis toi loukkaa kaikkia ihmisoikeuksia

    • Anonyymi

      ite oon ollu tuolla, ja on kyllä tainnu kaveris vähä pahennella asioitaan. Ei se mukavaa ole, mutta ei se ihmisoikeuksia riko!

    • Anonyymi

      niin sitä anoreksiaa hoidetaan. Jos hänellä ei ole mitään allergiaa niin kaikki mitä hoitajat laittaa eteen pitää syödä. Jos voisi päättä ”lempparit” ja ”inhokit” niin potilaita ois mahotonta hoitaa.
      Oon tällä hetkellä Ulfåsassa S1 osastolla (vasta toista päivää), ja voin sanoa, että kyllä tuntuu pahalta, haluan kotiin äidin luoa, haluan laihtua, enkä koe olevani sairas. Joten ymmärrän ystävääsi.

      Mut loppupelissä ei hoitajii voi syyttää, sillä ne vaan tekee työtään. Tällä hetkellä mulla on kauheat rajoitukset, ja kaikki päin vittua. Joten vaikka mä ”kauniisti” paikasta puhuin, älkää hemmetissä hakeutuko tänne!

    • Anonyymi

      Ole onnellinen, hän saa hoitoa ja hänestä välitetään. Kannusta häntä toipumaan, hän tarvii oikeanlaista ystävää, ei sellaista joka "ruokkii" syömishäiriötä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe