Vai hiippaileeko sieltä joku lauma kun nukahdan?
Jos kiellän opiskelijat leikkauksesta, niin pitävätkö lääkärit sanansa?
9
260
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä pahaa siinä on jos erikoistuvat lääkärit osallistuu leikkaukseesi? Olin joitakin vuosia sitten tekonivelleikkauksessa jonka teki erikoistuva lääkäri pätevän ortopedin ohjauksessa. Olihan se mielenkiintoista kuunnella mitä milläkin hetkellä tehtiin ja leikkaustuloskin oli hyvä kun työtä tehtiin kahden lääkärin toimesta huolellisesti.
Joskus aiemmin olin ohutneulanäytteen otossa ja lääkäri kysyi saako opiskelijat seurata toimenpidettä. Myönsin luvan, eikä niistä opiskelijoista ollut mitään haittaa kun katselivat sivusta.
Sama tuon luulisi olevan potilaalle ketä kaikkia siellä leikkaussalissa liikkuu leikkauksen aikana. Jokin vuosi sitten jälkitarkastustani tehdessään lääkäri kertoi että kävi leikkaukseni aikana leikkaussalissa, kun kaksi muuta lääkäriä teki leikkausta, enkä kokenut tuota mitenkään ongelmana. - Anonyymi
Eikös potilas saa valita sairaalansa. Valitse sairaala, joka ei ole opetussairaala. Siinä on se riski, että sinulle tehtävästä toimenpiteestä on sellaisessa sairaalassa vähemmän kokemusta.
- Anonyymi
Itse ei voi sairaalaa valita.
Ainakin HUS:n alueella erikoissairaanhoito on ripoteltu eri laitoksiin, ortopedia eri talossa kuin esim. vatsakirurgia, jne.
Jos leikkauksessa on mukana opiskelija, niin häntä ohjaa kyllä aivan kokenut kirurgi.
Jostainhan se oppi on saatava, leikkauksen tekemistä on vaikea opetella kirjan sivuilta tai tietokoneelta.- Anonyymi
Otetaanpa tähän pari lainausta STM:n nettisivuilta jossa käsitellään hoitopaikan valintaa.
"Vuodesta 2014 alkaen potilaalla on ollut mahdollisuus valita terveysasema ja erikoissairaanhoidon yksikkö kaikista Suomen julkisista terveysasemista ja sairaaloista."
"Erikoissairaanhoidon hoitopaikka valitaan yhdessä lähetteen antavan lääkärin tai hammaslääkärin kanssa.
Potilaalla on hoitopaikan käytäntöjen mahdollistamissa rajoissa oikeus valita myös häntä hoitava lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaanpa tähän pari lainausta STM:n nettisivuilta jossa käsitellään hoitopaikan valintaa.
"Vuodesta 2014 alkaen potilaalla on ollut mahdollisuus valita terveysasema ja erikoissairaanhoidon yksikkö kaikista Suomen julkisista terveysasemista ja sairaaloista."
"Erikoissairaanhoidon hoitopaikka valitaan yhdessä lähetteen antavan lääkärin tai hammaslääkärin kanssa.
Potilaalla on hoitopaikan käytäntöjen mahdollistamissa rajoissa oikeus valita myös häntä hoitava lääkäri tai muu terveydenhuollon ammattilainen."Sairaanhoidon ja hoitopaikan voi toki valita, mutta leikkausten suhteen on pikkuisen eri asia.
Jokaisesta talosta ei löydy joka alan ammattilaista, kirurgia.
Leikkauksia on keskitetty eri laitoksiin. - Anonyymi
Ai ei saa kieltäytyä opiskelijoista? Miksi lapussa sitten lukee että saat halutessasi kieltää opiskelijat? Sekin valetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaanhoidon ja hoitopaikan voi toki valita, mutta leikkausten suhteen on pikkuisen eri asia.
Jokaisesta talosta ei löydy joka alan ammattilaista, kirurgia.
Leikkauksia on keskitetty eri laitoksiin.Aloittajan tapauksessa pitäisi riittää se ettei menisi yliopistolliseen sairaalaan jossa opiskelijoita voi olla seuraamassa leikkauksia.
Ihmettelen kyllä aloittajan ajatuksia että mitä hän kokee pahaksi että alaa opiskeleva henkilö katselisi leikkausta, koska siellä leikkaussalissa liikkuu aika iso joukko ihmisiä muutenkin, eikä vaan leikkaava lääkäri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan tapauksessa pitäisi riittää se ettei menisi yliopistolliseen sairaalaan jossa opiskelijoita voi olla seuraamassa leikkauksia.
Ihmettelen kyllä aloittajan ajatuksia että mitä hän kokee pahaksi että alaa opiskeleva henkilö katselisi leikkausta, koska siellä leikkaussalissa liikkuu aika iso joukko ihmisiä muutenkin, eikä vaan leikkaava lääkäri.Minua ei ole uskottu lääkärissä kertaakaan kun olen kertonut olevani sairas. Olen joutunut syömään ties mitä mielialalääkkeitä koska olen mielisairas, kuvittelen että minulla on sairaus. Minut on naurettu ulos sairaalasta. Suoraan sanottuna v*tuttaa pelkkä ajatuskin että pitäisi kaiken tämän jälkeen toimia vielä opetusvälineenä. Suorastaan v*tuttaa pelkkä lääkärien ja hoitajien naaman näkeminen ja sairaalassa oleminen. En taida mennä ollenkaan. Taidanpa sittenkin, että saavat sitten vaikka tappaa sinne leikkauspöydälle
- Anonyymi
Onko sillä jotain väliä kun nukut?
Enemmän olisin huolissani siitä kuka sinua hoitaa kun olet hereillä.
Itse en mene kunnalliseen terveydenhoitoon vasta kun on todellinen pakko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124600MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar912366Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5671800- 91503
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671187Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64967Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3958