Kertokaa valehtelusta

Anonyymi

Tunnetko ketään, joka valehtelee huomattavan usein tai oletko itse patologinen valehtelija? Miksi tuntemasi tapaus valehtelee sinun käsityksesi mukaan?

Onko kyse oman edun tavoittelusta? Toisen ihmisen maineen mustaamisesta? Voiko valehtelu olla keino hallita stressiä? Miten tuntemasi tapauksen ympäristö suhtautuu valehteluun?

15

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Useimmat lääkärit ainakin valehtelevat jatkuvasti mitä tulee psyykenlääkkeiden sivuvaikutuksiin, haittoihin ja vieroitusoireisiin. On vuosi 2021 tiedon supervaltatiellä ja monet heistä väittävät myös usein, että tietoa ei ole. He eivät voi olla niin aaseja, etteivät tietäisi.

      • Anonyymi

        Joko he eivät tiedä. Tai sitten vetoavat juuri tuohon, ettei ole tarpeeksi tutkimustulosta ja näyttöä takana lääkkeiden haittavaikutuksista.

        Mutta useimmiten perustelevat potilaiden hoitoa lääkkeillä, niiden "hyvällä hoitovasteella".
        Sivuvaikutuksista huolimatta ja niistä riippumatta.


    • Anonyymi

      Täällähän kirjottelee tää joka keksii näitä pimeitä tarinoita itsestään ja muista. joka päivä ilmestyy usemapi höpö juttu. Lataamista vailla oleva keski ikäinen katkera mies. kysy siltä ammatti valehtelijalta.

      • Anonyymi

        Mä kerron myös juttuja, jotka ei pidä paikkaansa. Saatan kuvitella olevani kauheassa taloudellisessa ahdingossa, jonka seurauksena huudan hädissäni ympäriinsä ja laitan viestiä ihmisille. Tosiasia on se, että olen ollut siinä tilanteessa muutamia vuosia aiemmin ja stressaantuneena nämä tunnemuistot vyöryvät päälle. Teen sitten siinä hätätilassa kaikkea hölmöä, lievästi sanottuna. Mua nolottaa, hävettää ja kaduttaa. Tuntuu, ettei ole äly lainkaan käytettävissä, jos sitä koskaan on ollutkaan. Mun elintila vaan pienenee ja pienenee ja kurkkua kuristaa. Luen keskusteluja netistä ja tuntuu, että niissä ihmiset ilkeilevät, joka saa mun ahdistumaan entisestään. Sitten katselen tai teen jotain vanhoja asioita ja koitan miettiä positiivisuuden kautta, sillä kaikki tuntuu pelottavalta. Siinä tilassa pelkään itseäni. Se olo on niin karsea, kauhua 24/7, ettei sitä voi sanoin kuvata.


      • Anonyymi

        Olkaahan ihmisiksi. Käyttäytykää asiallisesti ja toisia kommentoijia ystävällisesti huomioivasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kerron myös juttuja, jotka ei pidä paikkaansa. Saatan kuvitella olevani kauheassa taloudellisessa ahdingossa, jonka seurauksena huudan hädissäni ympäriinsä ja laitan viestiä ihmisille. Tosiasia on se, että olen ollut siinä tilanteessa muutamia vuosia aiemmin ja stressaantuneena nämä tunnemuistot vyöryvät päälle. Teen sitten siinä hätätilassa kaikkea hölmöä, lievästi sanottuna. Mua nolottaa, hävettää ja kaduttaa. Tuntuu, ettei ole äly lainkaan käytettävissä, jos sitä koskaan on ollutkaan. Mun elintila vaan pienenee ja pienenee ja kurkkua kuristaa. Luen keskusteluja netistä ja tuntuu, että niissä ihmiset ilkeilevät, joka saa mun ahdistumaan entisestään. Sitten katselen tai teen jotain vanhoja asioita ja koitan miettiä positiivisuuden kautta, sillä kaikki tuntuu pelottavalta. Siinä tilassa pelkään itseäni. Se olo on niin karsea, kauhua 24/7, ettei sitä voi sanoin kuvata.

        Puhuitko todella itsestäsi, vai muista tänne kommentoivista?
        Tekstisi sävy oli jotenkin kummallinen. Kerätty yhteen tiettyjä osia, tai sanoja toisten tänne aiemmin tekemistä keskustelunaloituksista ja kokemuksista.

        Jos olet tuota ensimmäisessä kysymyksessä esitettyä jälkimmäistä, niin olet siinä tapauksessa vain pelkkä ilkeä trolli.

        En tiedä, kumpaa olet. Mutta jos olet tullut tänne leimaamaan toisia ihmisiä, niin toivottavasti keksit itsellesi sen sijaan jotakin järkevämpää ja parempaa tekemistä.


    • Anonyymi

      Tuntemani ihminen valehtelee aina kun se on tarpeen. Hän on myös oma äitini. Hän lupaa mutta sitten unohtaa kuin mitään ei olisi luvannutkaan. Hän valehtelee päästäkseen tilanteesta ja saadakseen hyväksynnän lapsiltaan. Hän ei ajattele lasten huomaavan valhetta, vaan että hän pystyy vedättämään heitä loputtomiin. Kun hänelle sanoo ettei hän ole pitänyt sanojaan tai ei ole tehnyt kuten on luvannut tulee aina uutta selitystä ja uutta lupausta jotka unohtuu häneltä heti.

      Epäilen että tuo johtuu erityisen heikosta itsetunnosta ja että hänen täytyy nostattaa omaa itsetuntoaan siten kuin lupaus tarkoittaisi sitä että se on myös toteutettu. Kun hän lupaa jotakin hän antaa itselleen pisteet suorituksesta jota hän ei koskaan edes tee. Hän luulonsa omasta ylivertaisuudesta pysyy todennäköisesti koossa siten, ainuttakaan kertaa hän ei itsestään ole löytänyt mitään huonoa, vaikka hänelle sanoo hän ei sitä usko eikä edes muista luvanneensa mitään. Hän peittelee valehtelulla asioita joita ei varmaan itse kestäisi ja luo itsestään täydellisyyden illuusion joka ei saa mennä rikki. Se menisi jos hän toteaisi ettei pitänyt sanaansa vaan valehteli.

      • Anonyymi

        Nyt piippasi tosi vahvasti; tämähän on aloitusta myöten trolli isoisän ketjua. Nauttii eläkettä opettajan työstä.

        Piippasi siinäkin kohtaa, että kirjoittaa äitinsä olevan eräs näitä valehtelijoita.
        Mamma mia! Äitihän on levännyt haudassaan kymmeniä vuosia. Pitäisi joku roti olla vainajien pilkkaamisessakin - varsinkin kun kysymyksessä on oma äiti.


    • Anonyymi

      Patologinen valehtelu on yksi narsistisena persoonallisisuushäiriönä pidetyn diagnoosin merkeistä. Tuskin kaikki vedättäjät nyt sentään narsisteja ovat, mutta jonkin asteisia häiriintyneitä kuitenkin.

      • Anonyymi

        Kuvittelen että narsistien lisäksi on hyvä joukko ihmisiä joille valehtelu on jonkinasteinen coupping mekanismi. Heistä on vielä jotenkin vaikea sanoa, kuinka paljon he itse uskovat omiin sepustuksiinsa.


      • Anonyymi

        Nimen omaan Narsitit ovat niin taitavia valehtelemaan ettei lääkäritkään saa oikeita hoitoja määritettyä. Narsiti korjaa valheensa aina uudella valheella narsiti tietää olevansa muita ylenpi parenpi täydellinen.


    • Anonyymi

      Sanoma Oy pahoittelee syvästi vääristelevää uutisointiaan.

    • Anonyymi

      Provosoimme kansaa raivoon ja pelkoon jatkuvasti.

      IS iL HS Yle

    • Anonyymi

      Luterilaisuuspalstalla esiinnytään mieli ja terveys erotettuna. Asian huomaa totuuteen vihkiytyneet ennenkaikkea.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe