Asiat, mitä ajattelit tekeväsi huomenna, voivat jäädä tekemättä tänään,.... tai ikinä.
Olen hieman harrastanut moottoriurheilua. Thaimaalainen vaimoni on näin ollen myös hieman ”joutunut harrastamaan” tätäkin urheilua. Ihan huono ratinpyörittäjä hän ei ole. Chiang Maissa sijaitsevan Go Kart radan naisten ennätys oli, tai voi olla yhä, tyttönimissään.
Nürburgringillä ajaessani vaimoni ei ole ikinä uskaltanut kyytiini.
”Miesten juttuja” ja ”kuka lämmittää tuttipullon” - ovat olleet selityksiään.
Miesten juttuja. OK. Juttu mikä jäi tekemättä, nyt ja huomenna.
Nürburgringillä on ns. Taxipalvelu. Olisin halunnut istuttaa vaimoni ns. Taxipalvelun auton pelkääjän paikalle. Auton minkä tahansa, jota tämän kuljettaja olisi osannut ajaa minua paremmin.
R.I.P. Sabine Schmitz
Hetkellisyydestä
15
54
Vastaukset
Kiva tarina vaikka kuulostaakin tyypilliseltä numerosensein sadulta. Vaimosihan on ollut myös lentäjä ja uimahyppääjä ja poikasi ajanut jo 7 vuotiaan road racingia 250 kuutioisilla salaisella radalla?
Näin saman uutisen tuosta Sabinesta lehdestä. Kepeät mullat hänelle.
En viitsi tässä yhteydessä alkaa kertomaan omista moottoripyöräilyistäni, mutta totean että jos Sabine veti Ford Transitilla vähän päälle yhdeksään minuuttiin vihreän helvetin, niin en voi kehuskella omalla ajallani Hayabusalla joka oli 8 ja puolen minuutin paikkeilla.
Tietty matkarenkaat prätkässä ei ole mitkään kisakumit eikä lomalla viitsi mennä könölleen radalla tai se oli se loma sitten siinä, eikä tavalliset vakuutukset korvaa radalla sattuneita onnettomuuksia.
Tuossa rataennätys mainitulla radalla https://www.youtube.com/watch?v=PQmSUHhP3ug Katselin tuon uutisen jälkeen varta vasten.- Anonyymi
Kiitos jälleen kerran 2010 asiallisesta kommentistasi.
Nyt taidat kuitenkin räkyttää ns. väärän puun alla.
En voi tasan tarkkaan tietää miksi, mistä ja kuka kopioi elämääni ja tarinoitani tänne suomi24 palstalle, jonne en ole näitä tarkoittanut.
Tarkistin tuossa muutama vuotta jo sitten ”mukamas” suhteillani, että kuka on tämä Chiang Main Sensei. S Mersunsaomistaja, Vitaran omistaja, jne.
OK? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos jälleen kerran 2010 asiallisesta kommentistasi.
Nyt taidat kuitenkin räkyttää ns. väärän puun alla.
En voi tasan tarkkaan tietää miksi, mistä ja kuka kopioi elämääni ja tarinoitani tänne suomi24 palstalle, jonne en ole näitä tarkoittanut.
Tarkistin tuossa muutama vuotta jo sitten ”mukamas” suhteillani, että kuka on tämä Chiang Main Sensei. S Mersunsaomistaja, Vitaran omistaja, jne.
OK?"Kiitos jälleen kerran 2010 asiallisesta kommentistasi. Nyt taidat kuitenkin räkyttää ns. väärän puun alla".
Pattayan rakkaille räkyttäminen asiallista. - Anonyymi
Ainoa yhtymäkohta avaukseen on se että vaimollani on suomalainen ajokortti, vaikka thaimaalainen onkin, sen hankinta osoittautui erittäin hankalaksi, mutta kärsivällisyys palkittiin, opetusluvalla. hän osaa ajaa, lisäksi meillä on kummallakin thaimaalaiset ajokortit kaksin kappalein . Suomalainen ajokortti on jonkinlainen osaamisen tae, thaimaalainen ei taas ole tae yhtään mistään... valtaosalla thaikuista ei ole mitään käsitystä liikennesäännöistä.
By NumBall HHN 60v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa yhtymäkohta avaukseen on se että vaimollani on suomalainen ajokortti, vaikka thaimaalainen onkin, sen hankinta osoittautui erittäin hankalaksi, mutta kärsivällisyys palkittiin, opetusluvalla. hän osaa ajaa, lisäksi meillä on kummallakin thaimaalaiset ajokortit kaksin kappalein . Suomalainen ajokortti on jonkinlainen osaamisen tae, thaimaalainen ei taas ole tae yhtään mistään... valtaosalla thaikuista ei ole mitään käsitystä liikennesäännöistä.
By NumBall HHN 60v.Pistä se thaimaalainen ajokorttisi titaani-amexin ja pankkikorttisi viereen ja ota valokuva. En nimittäin usko sanaakaan mitä kirjoitat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistä se thaimaalainen ajokorttisi titaani-amexin ja pankkikorttisi viereen ja ota valokuva. En nimittäin usko sanaakaan mitä kirjoitat.
Sinun ongelmasi, ei minun.
- Anonyymi
So? Mutta mikä oli pointti?
- Anonyymi
Hyvä kakku... paha kakku...
- Anonyymi
Aloitus mukavaa tarinointia ja sen jälkeen neito, sekä jopa aloittaja senssuttelemaan.
Suhteet on suhteellisia ja selityset selittelyitä, mutta kukin tavallaan.
Mersututkijalla vain sanoja.- Anonyymi
Senssuttelu on senssuttelua.
Vuokra Vitaran omakseen väittäminen.
Taidetta. Anonyymi kirjoitti:
Senssuttelu on senssuttelua.
Vuokra Vitaran omakseen väittäminen.
Taidetta.Hyvää huomenta.
Todella viisasta,ai että ja jassoo, siis Senssuttelu on Senssuttelua, aina tältä uunojen sananvaihtopalstalta jotain oppii.
Kyseinen auto on edelleenkin kukkamarketin omistuksessa ja jopa päivittäin parkissa myymälän edessä, siis katsahtamaan tyhjänpuhujan "suhteet".
Ässä on kotitallissa, kaasut purettu ja odottaa entisöintiä, jolla ei ole kiire.
Maailmaan mahtuu tyhjänpuhujien sanoja, vaan ei sanoihin sisälly "suhteilla" selvitettynä omistajaa.
Mukavaa viikonloppua.
Ai että miten muuten menee, no ei ole pomppulinnaa, mutta sellainen dramboliini.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Hyvää huomenta.
Todella viisasta,ai että ja jassoo, siis Senssuttelu on Senssuttelua, aina tältä uunojen sananvaihtopalstalta jotain oppii.
Kyseinen auto on edelleenkin kukkamarketin omistuksessa ja jopa päivittäin parkissa myymälän edessä, siis katsahtamaan tyhjänpuhujan "suhteet".
Ässä on kotitallissa, kaasut purettu ja odottaa entisöintiä, jolla ei ole kiire.
Maailmaan mahtuu tyhjänpuhujien sanoja, vaan ei sanoihin sisälly "suhteilla" selvitettynä omistajaa.
Mukavaa viikonloppua.
Ai että miten muuten menee, no ei ole pomppulinnaa, mutta sellainen dramboliini.Kaikenlaista on kotitallissasi, vaan kuksa ei pääse koskaan Thaimaahan.
Hyvää päivää! Jatketaanpas hieman tuosta moottoripyöräilystä, joka on hyvin tärkeä ollut itselle jo pikkupojasta saakka. Kun aikuiset kysyi mitä haluan isona, niin vastasin noin viiden vanhana että "pitkän tukan, nahkatakin ja moottoripyörän"
Esikuvana toimi setäni ja myöhemmin broidini. Bändijulisteiden ohella Jarno Saarisen julisteet koristi kotitalomme vinttiä, jossa me lapset asuttiin.
Mopojen, crossipyörän ja kolmepuolikkaan Hondan kautta sitten varsinaisen moottoripyöräilyn pariin 19 vuotiaana. Kotikylällä asuva kaveri toi Libanonista YK-hommista Suzuki 1100 GSX-E prätkän, jossa oli sama moottori kuin legendaarisessa Katanassa.
124 heppaa vakiona muistaakseni ja itse tehdyllä suoralla rosteriputkella lisää tehoa ja ääntä. Rungot oli niin veteliä siihen aikaan, että sen tunsi mutkissa kun se vääntyi.
Ohjausiskunvaimentimia ei vielä tuohon aikaan ollut siviilipyörissä ja jos hellitit molemmat kädet sarvista oikaistaksesi selkäsi tai rotsisi, niin etupää saattoi aloittaa hillittömän woblauksen yksikseen.
Prätkäilyssä on samaa kuin hevosratsastuksessa. Tiedät ja tunnet että allasi on voimaa ja se täytyy hallita, ettei käy huonosti.
Prätkät herätti meidän köyhällä kylällä kunnioitusta. Pikkupojat seisoi tien varressa fillareineen odottamassa että miten kovaa se kohta tuosta menee, kun horisontista kantautui kiihdytyksen ääniä.
Kuudenkympin rajoituksella kaksimarkkaa sai rikki helposti ja pikkupojilla oli hymy korvissa.
Elämäni ainoa prätkällä kaatuminen sattui crossipyörällä 15 vuotiaana, kun poliisiauto tuli kotikulmilla vastaan. Heitin ukarin lähteäkseni karkuun, niin asfaltilla nappularenkaat olikin varsin liukkaat. Pikku sakollahan siitä selvittiin. Äitini näki tilanteen ja naureskeli vain.
Parhaat hetket prätkäilyssä omalta osaltani on vietetty Alpeilla. Ekoilla reissuilla ei ollut GPS:iä käytössä, vaan kartat ja karttakirjat. Ruutupaperille oli tankkilaukun karttalaukun muovin taakse kirjoitettu ohjeita: "Käänny siitä ja siitä 50km jälkeen" jne.
Ekalla alppireissulla ainoana kriteerinä oli bongata kaikki Alppien korkeimmat huiput. Myöhemmin kävi ilmi että vahingossa oltiin (tulevan vaimon kanssa) löydetty kaikki prätköilijöiden keskuudessa tunnetuimmat solatiet ja serpentiinit siinä kylkiäisinä.
Oltiin niin vaikuttuneita Alpeista, että kotona tehtiin matkoista päiväkirjoja, videokoosteita ja kuvakollaaseja.
Uskollinen Suzuki- ratsumme toimi matkoilla kuin kello. Autobahnoilla matkavauhti oli 140-170. Huomasin että yli 160 vauhdissa bahnalla eturengas kuluu silmissä lämmetessä karkealla betonilla.
Uudet renkaat Suomesta lähtiessä muodostui vakioksi. Niillä ajoi sen 8-10 tuhatta kilometriä, jonka mittaiseksi matkat muodostui. Yhden ainoan kerran jouduttiin vaihtamaan matkan aikana uudet kumit.
Alppireissuja tehty noin 11kpl joista kahdeksan kaksi päällä ja kolme yksin. Naiset poikkeuksetta tykänneet kyydistä ja matkanteosta. Ekalla vaimollani on niin hyvät unen lahjat että hän nukkui vähintään kolmanneksen kyydissä.
Se oli turvallista, sillä takalaukkuun oli asennettu selkänoja jossa oli kuskiin asti ulottuvat käsinojat ja kyytiläinen oli tiukasti kuskin ja selkänojan välissä. Lapsia kyyditessä he oli lisäksi kiinni vyöllä kuskissa.
Olin salskea nuorukainen monilla reissuilla kisamallisissa nahkapuvuissa, jotka sai daamit kuumiksi. Silloin harmitti, jos sattui olemaan vaimo tai tyttöystävä mukana.
Ritari uljas joutui tyytymään ahnaisiin katseisiin.
Itsenäisillä reissuilla kivoja muistoja hotellin respatytöistä ja eräästä saksalaisesta hotellin omistajasta, joka oli superkuuma puuma tuohon aikaan.
Myös iloisissa taloissa tuli käytyä ja jouduin ryöstetyksi elämäni ainoan kerran Pariisissa ja oikein kunnolla, mutta se oli vain opettavaista jälkikäteen ajateltuna.
Alpeilla voi törmätä erilaisiin olosuhteisiin vartin sisällä. Kun laaksossa on 30 astetta lämmintä, niin 3 kilsaa korkeammalla voi olla 5 astetta pakkasta. T-paita ei sovellu ajoasuksi molempiin olosuhteisiin.
Ajettu on myös noin viisimetristen lumivallien väliin auratuilla teillä. Kahdella eri kerralla ja pyörällä käynyt mainitulla Nurburgringillä. Pari kierrosta kummallakin kerralla. Maksaa muutaman kymmenen euroa silloin kun on vapaavuoro prätkille.
Mitäpä tähän vielä sanoisi.. Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä. Harkinnassa on Panigale V4. En ole enskamiehiä. Chang- rata kiinnostaa enemmän käydä vapaavuoroilla kokeilemassa.
Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!Tästä vielä mopotarinoiden jatkoksi hieman Rakkaudesta Buriramiin ja Thaimaahan tehty ylistyslaulu https://www.facebook.com/oo.sing.1/videos/1127617767662402
Hyvää yötä, olkoon onni myötä! <3
- Anonyymi
Facebook kaveri oli romuttanut Fieronsa, oli kuulemma tullut vain pari naarmua
https://ylilauta.org/ajoneuvot/129134142
Olisisi voinut käydä hullusti jos alla olisi ollut paskempi auto
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979