Omistatko Hevosen.

Anonyymi

Ihan uteliaisuuttani kysyn.

27

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Omistatko sinä?
      Minulla on vain hevosvoimia.

• Anonyymi

Ihmisen voimia ei hevosvoimissa kannattane esittää, hyväkuntoinen kookas mies pystyy ylläpitämään yhtään pitempään, puoli tuntia tai enemmän, enintään noin 250 Watin tehoa, joku painonnostaja sitten pienen hetken hieman suurempaakin.

• Anonyymi

En omista hevosta. Erikoinen kiinnostuksen aihe, mutta vastaan kun kysytään ja nimenomaan siihen mitä kysytään. Ei ottanut voimille yhtään ja toivon että aloittaja on tyytyväinen tältä pieneltä osin galluppiaan.

• Anonyymi

Mitä minä sillä tekisin?????

• Anonyymi

Hevonen on uljas eläin. Lapsuuden kodissa sekä naapureissamme oli hevosia niin kaun kun hankittiin traktorit. Siis kunnes olin 11 vuotias. Silloin koneellistui maanviljely enemmän ja enemmän eikä hevoselle enää jäänyt juurikaan työtehtäviä. Sitä pidettiin kuitenkin niin kauan kun hevosella ikä ja terveys kesti.
      Koska itsellä ei ollut kiinnostusta jäädä maalle asumaan eikä ole ollut kiinnostunut ratsastuksesta niin ei ole hevosen hankintaan ole jäänyt kiinnostusta.
      En edes omista ainuttakaan osaa ravihevosesta.
      Hytinäx1

• Anonyymi

Hytinäxsille sanoisin, että jos pidät hevosista, et ehkä edes haluaisi olla missään tekemisissä niin brutaalin homman kuin raviurheilun kanssa, itse pidän sitä lähes eläinrääkkäyksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hytinäxsille sanoisin, että jos pidät hevosista, et ehkä edes haluaisi olla missään tekemisissä niin brutaalin homman kuin raviurheilun kanssa, itse pidän sitä lähes eläinrääkkäyksenä.

Kyllä,kauhukertomuksia on silloin tällöin ollut lehdistössä kuinka ravihevosia lääkitään ja tehdään niistä rääkkejä dopauksella. Kumma kun täällä Ruotsissa melkein kaikki rahapelien mainostaminen on kielletty, niin yhdeltä tv kanavalta tulee joka päivä raviurheilua eri muodoissa. Ja se on rahapeliä jos mikään. Joskus pelaajat voittavat aivan satumaisia summia ja joka päivä voivat peliriippuvaiset mennä pelaamaan netissä suuren rahavoiton toivossa.
        Hytinäx1

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katson Kouvolan raveja MT-kanavalta , joka lauantaina.
        Ihmettelen raviohjastajien jaksamista, raveja on joka päivä jouluaattoa lukuunottamatta.
        Pitkät ajomatkat, ja osa ohjastajista jo ikämiehiä.

• Anonyymi

No johan oot utelias:)
      Minä oon nuorena harrastanut hevostelua. Ratsastustalli oli kivenheiton päässä kotitalostani. Niinpä oli helppoa tallustella tallille joka päivä. Oma ratsastustunti oli lauantaisin, joskus muinakin päivinä jos isä antoi rahaa ylimääräiselle ratsastustunnille. Meillä oli kotipihassa paljon omenapuita ja vein muovikassikaupalla omenoita hevosille.
      Hevosia oli paljon. Minä tykkäsin lämminverisistä hevosista. Ne olivat NIIIN uljaan näköisiä. Yhden valkoisen hevosen nimi oli Isabella. Jotenkin jäänyt tuo nimi mieleen.

Aikuisena aloin ratsastamaan uudelleen. En kuitenkaan viikottain. Enkä kouluratsastus, vaan maastoratsastusta. Kävin eri paikoissa ratsastamassa.
      Vähän matkan päässä Vaasasta on Islanninhevostalli. Siellä kävin jonkun aikaa. Maasto oli mainiota. Mutta Islanninhevoset eivät kuitenkaan minuun kolahtaneet.
      Lopetin sitten sielä kulkemisen. Kuljin sitten sellaisissa paikoissa, joissa oli isoja hevosia.
      Kreikassa, yli 10-vuotta? sitten olen ratsastanut viimeksi. Siellä hevoseni villaantui totaalisesti ja lähti kiitolaukkaamaan. Meinasi meikäläisellä tulla kakkat housuihin:)
      Helevetin lujaa mentiin. Minä seisoin jalustoilla puo pystyssä. Laukkasin ihmisten ohi vinhalla vauhdilla ja ehdin nähdä niukin naukin heidän pöljähtäneet ilmeensä.
      Sain pysäytettyä hevosen vasta monen kilometrin päässä.
      Sydän pypytti hulluna. Ja sain migreenin, kun tilanne oli rauhottunut.

Nykyään en menisi enää ratsastamaan. Pitäisi varmaan tikapuita pitkin kämpiä hevosen selkään. Heh heh. Ja alas luultavasti jonkun liukumäkisysteemin voimin. Toinen Heh heh.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Olipa menoa Kreikassa.
        Yhden ainoan kerran olen toisen yllyttämänä ratsastanut Visby:ssä. Varmaan tallin lauhkein hevonen. Olisi pitänyt olla tarra takapuolessa: ei minun lajini.
        Pelkään hevosia ja nehän vaistoavat.
        Vermossa olen käynyt katsomassa raveja ja vetoakin lyönyt.
        Olisi pitänyt Pekka Korven ohjastuksiin laittaa. Taisi viedä kaikki ajamansa lähdöt.
        Ihan siinä aidan toisella puolen pyörähteli heppansa kanssa.
        Ravit on elämys ja se miten 'ravikanssa' hyrisee tai murisee ilosta tai pettymyksestä.
        Haluan uskoa, että harva rääkkää hevosiaan, koska se on elinkeino.
        Suomenhevoset ovat jänniä; nehän päättävät laukata, milloin huvittaa, että skopodoskopodikoijaa... 🐎
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa menoa Kreikassa.
        Yhden ainoan kerran olen toisen yllyttämänä ratsastanut Visby:ssä. Varmaan tallin lauhkein hevonen. Olisi pitänyt olla tarra takapuolessa: ei minun lajini.
        Pelkään hevosia ja nehän vaistoavat.
        Vermossa olen käynyt katsomassa raveja ja vetoakin lyönyt.
        Olisi pitänyt Pekka Korven ohjastuksiin laittaa. Taisi viedä kaikki ajamansa lähdöt.
        Ihan siinä aidan toisella puolen pyörähteli heppansa kanssa.
        Ravit on elämys ja se miten 'ravikanssa' hyrisee tai murisee ilosta tai pettymyksestä.
        Haluan uskoa, että harva rääkkää hevosiaan, koska se on elinkeino.
        Suomenhevoset ovat jänniä; nehän päättävät laukata, milloin huvittaa, että skopodoskopodikoijaa... 🐎
        Beng

Beng.
        Oli menoa Kreikassa. Enemmän kuin olin toivonut.
        Sain kaverini houkuteltua tälle retkelle tosi vaivalloisesti. Kaveri ei ollut koskaan ratsastanut. Lopuksi suostui, vaivoin.
        Minä sanoin ratsastusilmoittautumisessa, että jep osaan ratsastaa ja kaverini sanoi, että pelkää kuollakseen.
        Valittiin hevoset.
        Jälkeenpäin ajateltuna ajattelen, että kaverilleni valittiin lopen uupunut koni, jolla elinikää ehkää kuukaus.. Minulle valittiin joku Joku, joka osasi liikkua. Ripeään.

Jos ei tiedä ratsastuksesta mitään, niin ei tiedä sitäkään, että on eri asia laukata kuin kiitolaukata.
        Minä olin tottunut laukkaamaan aikaisemmin, mutta en koskaan kiitolaukannut.
        Jos hevonen äityy kirmaisemaan jotain 70km tunnissa, niin ratsastajan pitää pitää suu supussa, ettei edestä puuskuttava tuuli työnny suuhun. Lommoposket kiinnaussysteemillä, ei kiva ei kiva :)

Noh.
        Kiitolaukasta hevosen pysäyttäminen ei ole ihan helppoa. <eikä niille, jotka ovat ÖÖitä.
        Sain hevosen pysähtymään koska, jokin aika sitten aikaisemmin olin sattumalta lukenut (kohtalo?)
        sen, miten villiintyneen hevosen voi pysäyttää. Kohtaloa siitä kiitän.
        En ala selittämään hevosen silmien toimintaa ja jne. mutta sen sanon, että tämä ratsastus on jäänyt mieleen, koska onnistuin kaikessa. Jos olisin tehnyt väärin, olisin ties missä??????

Raviurheilusta en osaa sanoa mitään.
        Olen ollut katsomassa täälä Vaasassa muinoin joskus. Se ei ole ollut mun juttuni.

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng.
        Oli menoa Kreikassa. Enemmän kuin olin toivonut.
        Sain kaverini houkuteltua tälle retkelle tosi vaivalloisesti. Kaveri ei ollut koskaan ratsastanut. Lopuksi suostui, vaivoin.
        Minä sanoin ratsastusilmoittautumisessa, että jep osaan ratsastaa ja kaverini sanoi, että pelkää kuollakseen.
        Valittiin hevoset.
        Jälkeenpäin ajateltuna ajattelen, että kaverilleni valittiin lopen uupunut koni, jolla elinikää ehkää kuukaus.. Minulle valittiin joku Joku, joka osasi liikkua. Ripeään.

Jos ei tiedä ratsastuksesta mitään, niin ei tiedä sitäkään, että on eri asia laukata kuin kiitolaukata.
        Minä olin tottunut laukkaamaan aikaisemmin, mutta en koskaan kiitolaukannut.
        Jos hevonen äityy kirmaisemaan jotain 70km tunnissa, niin ratsastajan pitää pitää suu supussa, ettei edestä puuskuttava tuuli työnny suuhun. Lommoposket kiinnaussysteemillä, ei kiva ei kiva :)

Noh.
        Kiitolaukasta hevosen pysäyttäminen ei ole ihan helppoa. <eikä niille, jotka ovat ÖÖitä.
        Sain hevosen pysähtymään koska, jokin aika sitten aikaisemmin olin sattumalta lukenut (kohtalo?)
        sen, miten villiintyneen hevosen voi pysäyttää. Kohtaloa siitä kiitän.
        En ala selittämään hevosen silmien toimintaa ja jne. mutta sen sanon, että tämä ratsastus on jäänyt mieleen, koska onnistuin kaikessa. Jos olisin tehnyt väärin, olisin ties missä??????

Raviurheilusta en osaa sanoa mitään.
        Olen ollut katsomassa täälä Vaasassa muinoin joskus. Se ei ole ollut mun juttuni.

Heikunkeikku

Seurasin sitä " Kreikan menoa", lefkas-saarella vuosia sitten. Viiden naisen ryhmä, joista jokainen pääsi satavarmasti ratsastamaan. Myös moottoripyöräkyytiä oli tarjolla, kohteliailta Kreikkalaismiehiltä. Voi sitä elämän iloa. Lentokoneen ikkunasta vilkutettiin ja silmät kosteana huudettiin lasin läpi, ensivuonna tulemme, odottakaa.

• En vielä mutta ehkä seuraavassa elämässä.

• Anonyymi

Syö terveellisesti, niin saat iankaikkisen elämän.

• Anonyymi kirjoitti:

Syö terveellisesti, niin saat iankaikkisen elämän.

Niin sitä on moni muukin luullut🥴

• Ravihevonen on pitkälle jalostettu kilpailemaan tehty hevonen. Eläinrääkkäyksestä ei kyse ole. Hevosista pidetään parempaa huolta kuin moni jälkikasvustaan. Kun huonosti hoidettu hevonen ei pärjää.

• Anonyymi

Ex-eukkoni setä oli ravihevosmiehiä. Hevosista hän kertoi että oriit ovat hankalia kouluttaa. Tamman kun kunnolla hakkaa, se siitä jotakin oppii.

• Anonyymi kirjoitti:

Ex-eukkoni setä oli ravihevosmiehiä. Hevosista hän kertoi että oriit ovat hankalia kouluttaa. Tamman kun kunnolla hakkaa, se siitä jotakin oppii.

Hevonen kyllä tommosen hakkaajan muistaa. Ja monoa tulee jos lähelle yrittää.

Vain hyvin hoidettu ravihevonen pärjää.

• Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

Hevonen kyllä tommosen hakkaajan muistaa. Ja monoa tulee jos lähelle yrittää.

Vain hyvin hoidettu ravihevonen pärjää.

Ravimiesten elämä jatkuvaa matkustelua, vuoden jokaisena päivänä pl jouluaatto.
        Moni, nuorikin ohjastaja näyttää ihan propsinkolojalta, väsymys näkyy kasvoilta.

P.s tykkään suomenhevosista. Omaa hevosta ei ole, eikä muutakaan omaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ravimiesten elämä jatkuvaa matkustelua, vuoden jokaisena päivänä pl jouluaatto.
        Moni, nuorikin ohjastaja näyttää ihan propsinkolojalta, väsymys näkyy kasvoilta.

P.s tykkään suomenhevosista. Omaa hevosta ei ole, eikä muutakaan omaa.

Juu, kovaa on homma, mutta varmaan mielenkiintoista, jopa huumaavaa..

Ei mullakaan tällä hetkellä. Sit taas kun "taateleita" enemmän taskuissa..

• Anonyymi

Ja mitä sille huonosti pärjäävälle konille sitten tapahtuu, kun nimittäin vain muutamat harvat voivat rahoja juosta?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä sille huonosti pärjäävälle konille sitten tapahtuu, kun nimittäin vain muutamat harvat voivat rahoja juosta?

Osasta tulee ratsuja, osa menee siitokseen (tammat), osa jää talliin ns pullahevoseksi, ja osa menee teuraaksi.

Siinä tuo hyvin pitkälti.

• Anonyymi

Luulin kerran omistaneeni melkein kilon hevosta kun ostin hevosen jauhelihaa Kuopion kauppahallista, mutta sitten ilmeni että siinä on puolet sikaa. Silti hyviä jauhelihapihvejä siitä tuli.

• Anonyymi

Ostan kotletteja, 6kpl pakkaus 2,95. Niin hyviä , päivällä kolme, illalla kolme, salaatin ja yhden perunan kanssa. Näillä tasaan kauppalaskua, siksi syön niitä kahdesti viikossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ostan kotletteja, 6kpl pakkaus 2,95. Niin hyviä , päivällä kolme, illalla kolme, salaatin ja yhden perunan kanssa. Näillä tasaan kauppalaskua, siksi syön niitä kahdesti viikossa.

Varmaan ihan kelvollista paskaa niistä saa tehtyä ja vessapaperiakin kuluu 😁

• Anonyymi

Jälkeläiset omistaa hevosten täyshoitotallin, ei hevosia.

• Anonyymi

Sitähän voi omistaa osuuden hevosesta, siis kimpparatsu.
        Ylläpito ei liene ihan ilmaista. Kookaseläin rouskuttaa heinää ja jotain muuta. Mitä?
        En ole oerehtynyt hevosen menuun.
        Beng

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3111
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2689
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1782
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    Aihe