Korona muutti tilanteita, eikä Oulu/Helsinki juurikaan järjestä enää tavaraliikenne yrittäjä tutkintoja. Eli 15.3 lähtien pystynyt Ajo varmalla suorittamaan..
Toisin kuin kurssin ohjeissa oli, että tavaraliikenne yrittäjä kirja saisi olla kokeessa mukana eipäs saakaan.
Tutkinto on 2 osainen,, haluaisinkin kysyä onko monikin jo tuon suorittanut? 1-osa hyväksytty ja 2-osaan menossa. Millaisia laskutehtäviä siellä on? Painottuuko enemmän kirjanpito asioihin, alviin vai?
Traficom Tavaraliikenne yrittäjä tutkinto
6
203
Vastaukset
- Anonyymi
No sitä mieltä olen ,että laskutehtävät saisivat olla lukion pitkän matematiikan YO-kirjoitusten tasoa eli todella vaikeat. Kun tällaisen oikean matematiikan tutkinnon suorittaa niin silloin syntyy sellainen kuljetusyrittäjä joka myös pärjää alalla. Mitä olemme nähneet nykyisestä menosta uusiila yrittäjillä. Talouspallo on täysin hukassa ja asiakas määrää tahdin ja pomputtaa uutta yrittäjää surutta konkurssiin asti. Jos tykkää ajaa autoa niin kannattaa pysyä kuskina ja pitää huolta siitä,että saa asianmukaisen palkan. Jos haluaa yrittäjäksi niin pääasia on talouden pyöritys voitollisesti. Jos sitten jää aikaa niin voi nautiskella ajohetkistä.
- Anonyymi
Pääasia on että ajua on paljon!
- Anonyymi
Takana Lukion pitkä matikka sekä sh lääkelaskutentit, mutta lisää ne kirjanpitäjätkin opiskelee hallitakseen kirjanpitoasiat!!
Kysyinkin aloituksessa minkälaisiin tehtäviin painottuu, koska en ole kirjanpitäjä..
- Anonyymi
Siel oli laskuja joka osa-aluuelta. Verotuksesta ajokustannuksiin
- Anonyymi
No vihdoinkin. Hyvä homma ,että vaaditaan yrittäjältä todella hyvää laskupäätä jotta pärjäisi.
Tähän asti on menty sillä linjalla,että talousluvut on ihan pielessä ja firman taloutta on yritetty saada tasapainoon palkkaamalla ulkomaataustainen kuljettaja ja on otettu hänestä maksimaalinen hyöty hänen tietämättömyydestä Suomen työehtosopimuksista ja niin edelleen............... Sillä on suomenkielessä nimitys "kusetus" Sitten täällä päättäjät ihmettelee Miksi kuljetusala ei kiinnosta nuoria? Ei se kiinnosta jos valtaosa yrittäjistä yrittää jatkuvasti
viilata linssiin ainakin joissain asioissa työehdoissa. Suomi on täynnä laadukkaita kuljetusyrityksiä. Uransa ensimetreillä tarpova kuljettaja tuskin pääsee tällaiseen hyvään työpaikkaan,sillä sellaisista harvoin vapautuu.Työpaikka jos vapautuu niin se täyttyy puskaradion kautta ihan huomaamatta, ei tule mitään julkista hakua. - Anonyymi
OK, kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta791927Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181729- 161594
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201326Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61252En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121244hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121216Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101192Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu441186Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291181