Ennakkoilmoitus palkan ulosmittauksesta, mihin palkkaan tämä ehtii?

Anonyymi

Sain ennakkoilmoituksen palkan ulosmittauksesta. Reilun viikon kuluttua tämä ulosmittaus toimitetaan, ja maksukielto lähtee työnantajalle. Minulla on palkkapäivä kolme päivää myöhemmin tästä päivämäärästä, mikä tähän ennakkoilmoitukseen annettiin. Nyt mietinkin, ehtiikö työnantajalle tämä ilmoitus maksukiellosta & ulosmitataanko minun seuraavasta palkastani jo tietty määrä? Onko kellään kokemusta?

12

2855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maksukielto lähtee heti kun uo toimitetaan eli jotakuinkin heti on se kielto työnantajalla. Riippuu toki työnantajan palkanlaskijasta että milloin sit lähtee palkasta, esim meillä pitää olla ensi kuun palkkamatsku laskennassa joku 22. tätä kuuta, jos kielto menisi laskijalle 23. päivä niin ei vielä lähde ensi kuun palkasta joka on maksussa 10. päivä koska ensi kuun palkat on jo laskettu jne.

      • Anonyymi

        Meillä on todennäköisesti juuri ulosmittauspäivänä tullut palkkalaskelma tietoomme. Mahdollisesti jo edellisviikolla. Palkat lähtevät työnantajalta eteenpäin laskentaan suhteellisen aikaisin.


    • Anonyymi

      Eikö ulosotosta lähde kirje työnantajalle? Eli siis eikö uo päivänä tämä kirje saavu muutamat päivät myöhemmi työnantajalle?

      • Anonyymi

        Luultavasti näinkin mutta eiköhän se hoidu myös ihan sähköisesti nykypäivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti näinkin mutta eiköhän se hoidu myös ihan sähköisesti nykypäivänä.

        Meidän työpaikalle se tuli kirjeitse. Onneksi. Minulla näet on toimistollamme sellainen työnkuva että pääsen käymään siellä virallisen työajan ulkopuolellakin jolloin olen voinut tehdä mm. materiaalien tulostuksia ja tietokoneiden päivityksiä niin että on kaikki valmiina tulevia työvuoroja varten. Myös pomon hommia joihin kuuluu mm. saapuneen postin/ s-postin tutkiminen ja jatkokäsittely hänen ollessaan lomalla tai muuten poissa, olen hoidellut. Näin oli asia myös viime kesänä kesäkuun alussa. Minulla oli tiedossa että uo on laittanut maksukiellon tulemaan työnantajalle ja tämä kismitti kovasti koska olin "kerännyt" lomia ajatellen kaikki mahdolliset extrat juhannuksen alla tulevaan palkkaan jolloin tulisivat myös lomarahatkin. Laskin että käteen jäisi jopa 4000 euroa mutta nyt tämä uo-rosvo saattaisi viedä tuosta jopa puolet mikä pilaisi loman ja pitkälti koko kesän. Yritin aiemmin voudin kanssa neuvotella eri tavoista hoitaa asia, mutta se oli p:ntärkeä nilkki eikä tullut yhtään vastaan.

        Sain tästä loistavan idean tutkia postit "sillä silmällä" että kun sitten läjässä oli mukana uo:n kirje niin aukaisin sen höyryttämällä ja kuten arvasin niin siellähän se minua koskeva maksukielto olikin. Normaalisti sen pomo (ei mun kanssa kovin lämpimät välit), olisi faxannut palkanlaskijalle mutta nyt oli minulla mainio mahdollisuus pelastaa kesäni ja lomani niin minäpä otin kirjeen itselleni "jemmaan". Pomo palasi töihin seuraavalla viikolla mutta minä en puhunut uo:n postista halaistua sanaa vaan kirje oli edelleen repussani eväiden alla! Tuli sitten palkka päivä lopulta ennen Juhannusta ja täydet fyrkat tilille. Kävin varmuuden vuoksi aamulla ennen seitsemää nostamassa seinästä suurimman osan ulos ja melkein kaikki loput menikin edellispäivänä valmiiksi näpyttelemiini verkkolaskuihin. Vuokra, sähkö, puhelin, vakuutusmaksut ja monet muut menivät ja tulivat hoidetuksi pitkäksi aikaa eteenpäin. Juhannusaattona kun ei ollut toimistolla ketään töissä, kävin aamulla laittamassa eteistilan postiluukun alle nätisti uo:n kirjeen uudelleen suljettuna ja lähdin jo ulos kunnes mieleeni juolahti että lomaltapaluurahatkin tässä voisi vielä järkätä ja palasin hakemaan kirjeen taas itselleni. Lopulta vein sen sinne vasta heinäkuussa kun oli tuokin tili saatu kokonaan itselle . Elokuussa vasta kun oli muutenkin naurettavan pieni tili, sai uo minulta rahaa. Työt lopetin lokakuussa kun ei viitsinyt perintäkioskeja enempää ruokkia. Näin sain nerokkaasti kesän pelastettua ja varmaan uo vaan ihmetteli että kulkeepa se posti hitaasti. Sähköisesti ei tullut ainakaan silloin mitään ja senkin olisin poistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän työpaikalle se tuli kirjeitse. Onneksi. Minulla näet on toimistollamme sellainen työnkuva että pääsen käymään siellä virallisen työajan ulkopuolellakin jolloin olen voinut tehdä mm. materiaalien tulostuksia ja tietokoneiden päivityksiä niin että on kaikki valmiina tulevia työvuoroja varten. Myös pomon hommia joihin kuuluu mm. saapuneen postin/ s-postin tutkiminen ja jatkokäsittely hänen ollessaan lomalla tai muuten poissa, olen hoidellut. Näin oli asia myös viime kesänä kesäkuun alussa. Minulla oli tiedossa että uo on laittanut maksukiellon tulemaan työnantajalle ja tämä kismitti kovasti koska olin "kerännyt" lomia ajatellen kaikki mahdolliset extrat juhannuksen alla tulevaan palkkaan jolloin tulisivat myös lomarahatkin. Laskin että käteen jäisi jopa 4000 euroa mutta nyt tämä uo-rosvo saattaisi viedä tuosta jopa puolet mikä pilaisi loman ja pitkälti koko kesän. Yritin aiemmin voudin kanssa neuvotella eri tavoista hoitaa asia, mutta se oli p:ntärkeä nilkki eikä tullut yhtään vastaan.

        Sain tästä loistavan idean tutkia postit "sillä silmällä" että kun sitten läjässä oli mukana uo:n kirje niin aukaisin sen höyryttämällä ja kuten arvasin niin siellähän se minua koskeva maksukielto olikin. Normaalisti sen pomo (ei mun kanssa kovin lämpimät välit), olisi faxannut palkanlaskijalle mutta nyt oli minulla mainio mahdollisuus pelastaa kesäni ja lomani niin minäpä otin kirjeen itselleni "jemmaan". Pomo palasi töihin seuraavalla viikolla mutta minä en puhunut uo:n postista halaistua sanaa vaan kirje oli edelleen repussani eväiden alla! Tuli sitten palkka päivä lopulta ennen Juhannusta ja täydet fyrkat tilille. Kävin varmuuden vuoksi aamulla ennen seitsemää nostamassa seinästä suurimman osan ulos ja melkein kaikki loput menikin edellispäivänä valmiiksi näpyttelemiini verkkolaskuihin. Vuokra, sähkö, puhelin, vakuutusmaksut ja monet muut menivät ja tulivat hoidetuksi pitkäksi aikaa eteenpäin. Juhannusaattona kun ei ollut toimistolla ketään töissä, kävin aamulla laittamassa eteistilan postiluukun alle nätisti uo:n kirjeen uudelleen suljettuna ja lähdin jo ulos kunnes mieleeni juolahti että lomaltapaluurahatkin tässä voisi vielä järkätä ja palasin hakemaan kirjeen taas itselleni. Lopulta vein sen sinne vasta heinäkuussa kun oli tuokin tili saatu kokonaan itselle . Elokuussa vasta kun oli muutenkin naurettavan pieni tili, sai uo minulta rahaa. Työt lopetin lokakuussa kun ei viitsinyt perintäkioskeja enempää ruokkia. Näin sain nerokkaasti kesän pelastettua ja varmaan uo vaan ihmetteli että kulkeepa se posti hitaasti. Sähköisesti ei tullut ainakaan silloin mitään ja senkin olisin poistanut.

        Missä hyöty? Siirron aikana maksoit 7 % korkoa pimittämällesi pääomalle. Ulosottoaika piteni ja syyllistyit rikokseen, josta voi joutua vankilaan..

        MIKSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä hyöty? Siirron aikana maksoit 7 % korkoa pimittämällesi pääomalle. Ulosottoaika piteni ja syyllistyit rikokseen, josta voi joutua vankilaan..

        MIKSI?

        Enhän minä mitään maksanut vaan sain rahat itselleni. Siinä oli iso hyöty. Ei mitään väliä jos joku pahoitti nyt tästä mielensä, mutta mulle on täysin yhdentekevää onko mulla uo:ssa 71400 euroa vai 72800 euroa. Ja hyöty oli ikimuistoisin kesäloma vuosikymmeneen, kaiken vaivan väärtti. Eikä ole kukaan tullut jälkeenpäin valittamaan. Päin vastoin yhteiskunnalle oli etua kun jatkoin töitä tuolloin vielä lokakuulle. Ilman tekemääni kikkaa olisin lopettanut jo ennen Juhannusta ja olis jäänyt valtiolta 23 % brutosta veroja saamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän työpaikalle se tuli kirjeitse. Onneksi. Minulla näet on toimistollamme sellainen työnkuva että pääsen käymään siellä virallisen työajan ulkopuolellakin jolloin olen voinut tehdä mm. materiaalien tulostuksia ja tietokoneiden päivityksiä niin että on kaikki valmiina tulevia työvuoroja varten. Myös pomon hommia joihin kuuluu mm. saapuneen postin/ s-postin tutkiminen ja jatkokäsittely hänen ollessaan lomalla tai muuten poissa, olen hoidellut. Näin oli asia myös viime kesänä kesäkuun alussa. Minulla oli tiedossa että uo on laittanut maksukiellon tulemaan työnantajalle ja tämä kismitti kovasti koska olin "kerännyt" lomia ajatellen kaikki mahdolliset extrat juhannuksen alla tulevaan palkkaan jolloin tulisivat myös lomarahatkin. Laskin että käteen jäisi jopa 4000 euroa mutta nyt tämä uo-rosvo saattaisi viedä tuosta jopa puolet mikä pilaisi loman ja pitkälti koko kesän. Yritin aiemmin voudin kanssa neuvotella eri tavoista hoitaa asia, mutta se oli p:ntärkeä nilkki eikä tullut yhtään vastaan.

        Sain tästä loistavan idean tutkia postit "sillä silmällä" että kun sitten läjässä oli mukana uo:n kirje niin aukaisin sen höyryttämällä ja kuten arvasin niin siellähän se minua koskeva maksukielto olikin. Normaalisti sen pomo (ei mun kanssa kovin lämpimät välit), olisi faxannut palkanlaskijalle mutta nyt oli minulla mainio mahdollisuus pelastaa kesäni ja lomani niin minäpä otin kirjeen itselleni "jemmaan". Pomo palasi töihin seuraavalla viikolla mutta minä en puhunut uo:n postista halaistua sanaa vaan kirje oli edelleen repussani eväiden alla! Tuli sitten palkka päivä lopulta ennen Juhannusta ja täydet fyrkat tilille. Kävin varmuuden vuoksi aamulla ennen seitsemää nostamassa seinästä suurimman osan ulos ja melkein kaikki loput menikin edellispäivänä valmiiksi näpyttelemiini verkkolaskuihin. Vuokra, sähkö, puhelin, vakuutusmaksut ja monet muut menivät ja tulivat hoidetuksi pitkäksi aikaa eteenpäin. Juhannusaattona kun ei ollut toimistolla ketään töissä, kävin aamulla laittamassa eteistilan postiluukun alle nätisti uo:n kirjeen uudelleen suljettuna ja lähdin jo ulos kunnes mieleeni juolahti että lomaltapaluurahatkin tässä voisi vielä järkätä ja palasin hakemaan kirjeen taas itselleni. Lopulta vein sen sinne vasta heinäkuussa kun oli tuokin tili saatu kokonaan itselle . Elokuussa vasta kun oli muutenkin naurettavan pieni tili, sai uo minulta rahaa. Työt lopetin lokakuussa kun ei viitsinyt perintäkioskeja enempää ruokkia. Näin sain nerokkaasti kesän pelastettua ja varmaan uo vaan ihmetteli että kulkeepa se posti hitaasti. Sähköisesti ei tullut ainakaan silloin mitään ja senkin olisin poistanut.

        Työnantaja joutuu periaatteessa omasta pussistaan maksamaan, jos ei noudata maksukieltoa.

        ”Suoritusvelvollinen, joka on saanut tiedokseen maksukiellon ja -kehotuksen, on velvollinen niitä noudattamaan. Muussa tapauksessa ulosottomiehellä on oikeus ilman eri ulosottoperustetta ulosmitata määrä suoritusvelvolliselta itseltään. Tämä edellyttää, että suoritusvelvollinen on varmuudella (todistettavasti) saanut maksukiellon tiedoksi. Lisäksi edellytetään, että velallisella on saatavastaan ulosottoperuste tai ettei maksukiellon saaja kiistä maksuvelvollisuuttaan. Kiistämistapauksessa hakija voi ajaa saatavan vahvistamisesta kannetta. Ennen perimistä suoritusvelvollista tulee kuulla. Maksuvelvollisuutta koskeva ulosottomiehen päätös annetaan tiedoksi suoritusvelvolliselle todisteellisesti (UK 4:68). Maksuvelvollisuudesta tulee tehdä kirjallinen ja yleensä myös perusteltu päätös ” – Tuula Linna, Ulosottokaaren pääkohdat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja joutuu periaatteessa omasta pussistaan maksamaan, jos ei noudata maksukieltoa.

        ”Suoritusvelvollinen, joka on saanut tiedokseen maksukiellon ja -kehotuksen, on velvollinen niitä noudattamaan. Muussa tapauksessa ulosottomiehellä on oikeus ilman eri ulosottoperustetta ulosmitata määrä suoritusvelvolliselta itseltään. Tämä edellyttää, että suoritusvelvollinen on varmuudella (todistettavasti) saanut maksukiellon tiedoksi. Lisäksi edellytetään, että velallisella on saatavastaan ulosottoperuste tai ettei maksukiellon saaja kiistä maksuvelvollisuuttaan. Kiistämistapauksessa hakija voi ajaa saatavan vahvistamisesta kannetta. Ennen perimistä suoritusvelvollista tulee kuulla. Maksuvelvollisuutta koskeva ulosottomiehen päätös annetaan tiedoksi suoritusvelvolliselle todisteellisesti (UK 4:68). Maksuvelvollisuudesta tulee tehdä kirjallinen ja yleensä myös perusteltu päätös ” – Tuula Linna, Ulosottokaaren pääkohdat

        Pöh, ihan yks hailee tossa ton kaverin tapauksessa, hän sai rahat ja lopetti sittemmin duunit. Jos nyt sitten työnantaja jälkikäteen omasta pussistaan muka maksaa vielä ulosottoon jälkikäteen jotain mitä vahvasti kyllä epäilen, saa kaveri vielä velkojaankin maksettua ikään kuin ilmaisella rahalla mitä hän ei muuten olisi itselleen saanut.


    • Anonyymi

      Coinimaan niin pitäisikö siirtyä kokonaan coinimaan. hä

    • Anonyymi

      Hei!

      Tiedustelisin miten sinulle kävi palkan kanssa? Saitko täyden tilin, vai lähtikö osa jo ulosottoon?

      • Anonyymi

        Sai rahat kun hävis koko ukko.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe