Valittajat Pedersöressä

Anonyymi

Olen asunut kauan samassa kylässä. Olen huomannut selvästi. Ruotsinkieliset ovat todella kovia valittamaan kuntaan. Ojista, lumesta. Viemäröinnistä, vedestä. Mistä johtuu heidän tyytymättömyys. Itse suomenkielisenä osaan kolme kieltä aika mukavasti. En näe asiassa kielipolitiikkaa. Mistä johtuu ruotsinkielisten kapinointi vuosikymmeniä ja samat henkilöt. Kuka selittää ilmiön. En tiedä vastausta.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      lessuja se riittää

      • Anonyymi

        Valittajat ovat uskonnottomia, ei lestadiolaisia. Lestadiolaiset ovat todella ahkeria. Katsopa heidän kahta rukoushuonetta paikkakunnalla. Arvauksesi meni aivan metsään. Valittajat valittavat tiestä ym. joka vuosi. Eivät tiedä uskosta. eipä edes uskonnosta juuri mitään. Sen voin sanoa varmuudella. Kaipaan luotettavaa selitystä. Ei asia ole kielipolitiikkaa. Joka kunnassa on edelleen paljon byrokratiaa, ja se kyllä pysyy.


      • Anonyymi

        Ajattele edes hieman valhettelija. Vertaapa Pietarsaaren seudulla poliittisten puolueiden, eri kirkkokuntien kokoontumispaikkoja.Ja niiden pihoja. 80% kaikista ovat vuosikymmeniä jäljessä rakennuksissa ja ympäristössä lestadiolaisten rukoushuoneista Pedersöressä. Niin tyypillistä valehtelua harrastat sinäkin kun ei ole parempaa tekemistä. Mene nurkkaan häpeämään.


      • Anonyymi

        Kuka, mikä, ketkä, mitkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka, mikä, ketkä, mitkä.

        Ainakin Forsbyn asukit.


    • Anonyymi

      Niillä on myös se käsitys että oikeuslaitos on Ruotsin peruja ja heille kuuluu kaikki oikeus muille finnjääveleille ei mitään oikeuksia

      • Anonyymi

        Kiitän vastauksesta. Nyt tuli jo valaisua asiaan. Lestadiolaisuudella ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa. Jos on vielä ajatuksia asiasta, luen kyllä ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitän vastauksesta. Nyt tuli jo valaisua asiaan. Lestadiolaisuudella ei ole mitään tekemistä aloituksen kanssa. Jos on vielä ajatuksia asiasta, luen kyllä ne.

        katso Karpo "Ruotsinkielisten eri oikeudet | Karpolla on asiaa"
        https://www.youtube.com/watch?v=z4hynCHf-As


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe