Kattolamppu ja televisio

Anonyymi

Ongelmana oli kun yläkerran naapurin kolahdukset sammuttivat television. Keksin ottaa sitten kattolampun kokonaan pois ja enää ei ole televisio sammuilut. Mikä ihmeen selitys tähän voi olla?

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Selitys on että joko itse lapussa on vika tai sitten lampun liitännöissä.

    • Anonyymi

      Pistorasialle tulevat johdot haaroitettu samassa jakorasiassa, johon kattolamppukin liitetään (koukkukansi jakorasian peittona). Huono johtoliitos... eli myös tulipalon vaara tässä.

      • Anonyymi

        Huonot johtoliitokset varsinkin vanhoissa kerrostaloissa ovat aika yleisiä ja tulipalon vaara on toki olemassa, mutta se on onneksi suhteellisen pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonot johtoliitokset varsinkin vanhoissa kerrostaloissa ovat aika yleisiä ja tulipalon vaara on toki olemassa, mutta se on onneksi suhteellisen pieni.

        Aloittajan kannattaa olla yhteydessä sähkömieheen joka uusii johtoliitokset.


    • Anonyymi

      Keskustele yläkerran naapurin kanssa että lopettaisi tuollaiset kolahdukset. Onneksi nyt kuitenkin jo sen verran valoisaa että pärjäät kyllä varmasti ilman kattolamppuakin.

    • Anonyymi

      Tuo käytäntö että valaisin liitetään jakorasiaan, on ollut huono käytäntö jo alunperinkin.
      Valaisimia räpeltää kattoon ja pois, ihan maallikot, niin siinä samalla sorkkivat jakorasioiden kytkennät hajalle.
      Valaisinpisteeseen pitäisi tulla muualla sijaisevasta jakorasiasta vain valaisimen tarvitsemat johtimet.

    • Anonyymi

      Onko aloittaja itse sörkkinyt niitä liitosjohtoja? Monesti tosiaan jos niitä menee ilman tietämättään sörkkimään niin voi saada aikaan pahaakin jälkeä. Myös ns. aavevalo on mahdollinen eli kattovalon polttimoiden epäsäännöllinen kirkkaus.

    • Anonyymi

      Jos kattolampun pois ottaminen auttoi niin silloin vika on liitosjohdossa joka lampusta yhdistyy kattoon.

    • Anonyymi

      Vika saattaa myös olla itse kattolampussa.

      • Anonyymi

        Niin jos virta telkkarille on otettu"eeriksonnilla" kattovalosta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe