Narsismi taiteen teossa

Anonyymi

Viime vuosina someen on pölähtänyt monia itseoppineita taiteilijoita/videoiden tekijöitä ym, jotka pitävät suurta numeroa itsestään ja luomuksistaan. On luotu omat taiteilijasivut, missä kerätään tykkäyksiä ja kehuja liittyen omiin töihin. Onko tällä pohjaa jonkinlaiseen narsismin olemassaoloon?

On suoraan sanottuna kiusallista, jos yhteinen tapaaminen menee siihen, että toinen hakee kehuja kehujen perään omille töilleen. Kun vierailu ei ole enää vierailu, vaan enemmänkin omien töiden markkinointitilaisuus. Joskus se omien töiden kauppaaminen ja myyminen on aloitettu samantien, kun on päässyt sisään. Osa tuotteista ei edes ole niin taitoja vaativia, mitä tekijä itsestään luulee.

Oletteko törmänneet samaan? Että nykyaika oikein kannustaa oman narsismin häpeilemättömään esiin tuomiseen, mikä näkyy esim. taiteen teossa?

60

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En voi sanoa törmänneeni moiseen, vaikka taiteilija persoonat ovat Persoonia isolla P kirjaimella. Enemmän olen törmännyt muihin MT-kentän ihmisiin joille taide on iso osa elämää.

      Sen vähän minkä taiteesta tiedän, niin siinä mitä suurimmassa määrin pätee kysynnän ja tarjonnan laki.

      Eli jos taiteella meinaa itseään elättää edes osittain, niin taiteellisen lahjakkuuden lisäksi tarvitsee muitakin avuja, miten sitten tuotteistaa taiteensa, tai hakea apurahoja jne. (en. mitenkään ole sen aslan asiantuntija.)

    • Anonyymi

      Minusta kaikenlainen väkisin myynti on kiusallista ja vastenmielistä. Varsinaisten taiteilijoiden taholta en siihen ole törmännyt, mutta jos haluaa töitään myydä on niitä kai jotenkin markkinoitava. Onko kaikki esiintyminen narsismia, tuskin. Joillekin se kai on kuitenkin tärkeää, toiset ovat sitten sitä mieltä, että työt puhuvat puolestaan, mutta siinäkin tapauksessa ne on jotenkin saatava esille. Harrastuspohjalta voin sanoa, että joskus törmää siihen, että kaikkea pensselistä irtoavaa kakkaa pidetään suurena taiteena ja mikäs siinä jos tekijälleen iloa tuottaa, vaikka ei ehkä ole kaupallista potentiaalia.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen väliä sillä on, onko omien yöiden jja saavutusten esittely narsismia vai jotain muuta. Kukas sen kissan hännän nostaa ellei kissa itse?

      Eikä sinun tarvitse silti toisen töistä pitää tai edes siitä toisesta ihmisestä. Anna olla ja elä omaa elämääsi!

      • Anonyymi

        Tuskinkukaan kuolee siihen että joku esittelee jotain taideteoksiaan vaikka kuinkakin ylpeenä, jos ne ei ole mitään ihan hirveetä. Minusta tosi hassua, että ihmiset edes miettii noin mitättömiä asioita vakavasti.


        ppoiiuuyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinkukaan kuolee siihen että joku esittelee jotain taideteoksiaan vaikka kuinkakin ylpeenä, jos ne ei ole mitään ihan hirveetä. Minusta tosi hassua, että ihmiset edes miettii noin mitättömiä asioita vakavasti.


        ppoiiuuyuy

        Niin kauan kun vaan innoissaan esittelee jotain käsitöitään, on ainakin poissa todellisesta pahanteosta, se on mun näkökulma taiteeseen .
        Kaikenlainen kirjava porukka tuolla netissäkin käyttäytyy niin kiltisti kun vaan esittelevät taideteoksiaan. Pahiksetkin on aika kilttejä tuossa puuhassa. Joten enolisi huolissani asiasta.


        poiuuuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kun vaan innoissaan esittelee jotain käsitöitään, on ainakin poissa todellisesta pahanteosta, se on mun näkökulma taiteeseen .
        Kaikenlainen kirjava porukka tuolla netissäkin käyttäytyy niin kiltisti kun vaan esittelevät taideteoksiaan. Pahiksetkin on aika kilttejä tuossa puuhassa. Joten enolisi huolissani asiasta.


        poiuuuuy

        Mun mielestä hyvä tapa pitää porukka ja narsistikin poissa pahanteosta.


        popiiuiuui


      • Anonyymi

        Ja noin on ettei taiteellaan pääse mihinkään jos ei ole ensin siitä itse itsevarma oli miten hyvää tahansa. Kyllä ihmiset yleensä aina mitätöi jos kohde suostuu siihen.


        ppiuyhgg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja noin on ettei taiteellaan pääse mihinkään jos ei ole ensin siitä itse itsevarma oli miten hyvää tahansa. Kyllä ihmiset yleensä aina mitätöi jos kohde suostuu siihen.


        ppiuyhgg

        Mä vaan en tienny että ihmiset on semmosia. Ku mä en kertakaikkiaan ymmörrä miksi pitää mitätöidä' toista,


        pojuyhyhyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä vaan en tienny että ihmiset on semmosia. Ku mä en kertakaikkiaan ymmörrä miksi pitää mitätöidä' toista,


        pojuyhyhyu

        Mun mielipide on että toisen mitätöinti on enemmän narsismia kuin itsestään ylpeily.
        Jos ylpeilee mitätöimättä toisia mun mielestä se ei ole lainkaan narsismia. Narsismia on kohottaa itsensä toisen mitätöinnillä., Jos vain nostaa oman häntänsä se ei ole narsismia. Varsinkaan josa kannustaa muitakin nostamaan häntänsä.
        Tää on mun mielipide.


        pouuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielipide on että toisen mitätöinti on enemmän narsismia kuin itsestään ylpeily.
        Jos ylpeilee mitätöimättä toisia mun mielestä se ei ole lainkaan narsismia. Narsismia on kohottaa itsensä toisen mitätöinnillä., Jos vain nostaa oman häntänsä se ei ole narsismia. Varsinkaan josa kannustaa muitakin nostamaan häntänsä.
        Tää on mun mielipide.


        pouuuy

        Vain semmosesta narsismista on haittaa josta aiheutuu jotain tuhoa toiselle.,

        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä hyvä tapa pitää porukka ja narsistikin poissa pahanteosta.


        popiiuiuui

        Niinpä, jos siitä Hitleristä olisikin tullut taiteilija. Olihan sillä mielikuvitusta ja muita kykyjä mitkä olisi voinut käyttää luomiseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain semmosesta narsismista on haittaa josta aiheutuu jotain tuhoa toiselle.,

        poiuuuu

        Jos jotain ärsyttää toisen hyvä itsetunto, munmielestä narsisti on enemmän se ketä ärsyttää se että joku on tyytyväinen itteensä.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jotain ärsyttää toisen hyvä itsetunto, munmielestä narsisti on enemmän se ketä ärsyttää se että joku on tyytyväinen itteensä.


        ppiuuuu

        haitallista narsismia on vasta kun toimitaan niiin että jollein koituu jotain tuhoa siitä.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        haitallista narsismia on vasta kun toimitaan niiin että jollein koituu jotain tuhoa siitä.


        ppoiuuuu

        oon samaa mieltä ei sillä ole väliä mikä on nimeltään mitäkin vaan sillä mitä seurauksia aiheutetaan on olennaista

        ppoiii


      • Anonyymi

        Ei ole kyse siitä etten töistä pitäisi tai ettei niihin saisi olla tekijänä tyytyväinen. Jatkuva markkinointi, myyminen ja kehujen kalastelu vain kyllästyttää.


    • Anonyymi

      Seurustelin 90-luvulla nuoren miehen kanssa joka oli Taideteollisessa korkeakoulussa. Hän piti aina itseään aivan ylivertaisena yksilönä. Hän tuli usein humalassa kotiin, silloin kun tuli, herätti minut yleisöksi. Alkoi selitys, kuinka minä olen tavis ja hän on aivan poikkeuksellinen erityisyksilö.
      Kummallista oli etten koskaan nähnyt hänen keksivän mitään itse. Piirustus/maalaus tehtäviä hän kopioi kirjoista. Työt onnistui vain ryhmissä.
      Minun luovuuttani hän pilkkasi, kuinka piirustuksen oli hieno, mutta se ei kuitenkaan ollut mitään, koska en ollut oikeassa taidekorkeakoulussa.
      Eron jälkeen ysärillä menin sitten itse taidekouluun. Huomasin että kaikki on suunnilleen yhtä keskinkertaisia. Mutta ne pärjäsi joilla oli kova ääni, hieno nimi ja boheemi vaatetus. Eikä itsekritiikkiä. Samat saattaa yhä nyhertää kolmiota tai palloa ja elämä on rakentunut taiteilija-identiteetin varaan. Jätin koulun kesken.
      Narsisti esittää pätevää aiheissa joita ei voi tieteellä määrittää esim uskonto tai taide. Niinpä kukaan ei voi osoittaa hänen olevan väärässä.
      Narsistisia "taiteilijoita" on ollut myös ennen nettiaikaa.
      On myös hyviä taiteilijoita, hiljaisia puurtajia, joille voi tulla ansioita myöhemmin ja heillä on töiden kuvia netissä. Se ei kuitenkaan ole narsismia.

      • Anonyymi

        Minä olen tuntematon taiteilija ilman meriittiä, tutkintoja, suhteita, rahaa tai näkyvää julkisuutta tai näyttävää sosiaalisuutta. Olen tyytyväinen tuloksiini ja sisältööni ottaen huomiooon kaikki nämä seikat. En kopioi ketään. Taiteeni on autenttista.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tuntematon taiteilija ilman meriittiä, tutkintoja, suhteita, rahaa tai näkyvää julkisuutta tai näyttävää sosiaalisuutta. Olen tyytyväinen tuloksiini ja sisältööni ottaen huomiooon kaikki nämä seikat. En kopioi ketään. Taiteeni on autenttista.


        ppiuuuu

        Tai on mulla sen verran pientä meriittiä erinäistä, että voin väittää missä vain olosuhteissa olevani oikea taiteilija.


        ppoiuuu


    • Anonyymi

      Me Sanomassa olemme selvin päin. Kyllä olemme.

      • Anonyymi

        Olen narsisti ja harrastan naivismia. Ihailen kaikkea mitä luonto minulle tarjoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen narsisti ja harrastan naivismia. Ihailen kaikkea mitä luonto minulle tarjoilee.

        💩💩💩


    • Anonyymi

      Esimerkkinä "taiteilja" Veijo Baltzar, joka on vuosikymmenet pitänyt itsestään meteliä ihan valtamediassa ja netonnut huikeat määrät yhteiskunnan varoja ympärillään pörräävien poliittisten päättäjien avulla. Vasta nyt äijä on vastaamassa ihmiskauppa- ym. syytteisiin oikeudessa.

    • Anonyymi

      Sanoisit että some on vain tuonut esiin nämä tyypit. On kanava jakaa tuotantoa helposti ja laajalle.

      Narsisti toki ovat kaikkien alojen asiantuntijoita, miksei taiteen jos sellaisella keksivät huomiota saavansa. Lähipiirin kaksi umpinarsistia ovat sattumoisin myös "taiteilijoita" kaiken muun olemisensa rinnalla. Toinen vääntää tietokone"musiikkia", joka kuulostaa kuin kaveri olisi aineissa toteuttanut tajunnanvirtaa. Ahdstavaa kuunnetavaa. Hän kutsuu itseään säveltäjäksi ja taiteilijaksi ja n. 10 muuksi eri osaajaksi.

      Toinen umpinarsisti on kuvataiteen harrastaja. Hänellä on kyllä hetkensä, mutta paljon syntyy tuherrustakin jota sitten odottaa muiden kehuvan. Jossain vaiheessa hän teki kuvankäsittelyä, mutta ei koskaan oppinut kuin lisäämään sen yhden ja saman tehosteen. Hän on sen verran fiksumpi ettei enää niin esittele taidettaan, tajunnut ettei vaan osaa. Hän keskittyy väheksymään muiden osaamista.

      • Anonyymi

        Juuri tämä mulla oli ajatuksissa, mutta en osannut kirjoittaa sitä. Todellinen lahjakkuus voi liittyä esim. piirtämiseen, mutta henkilö/henkilöt ajattelevat olevansa lahjakkuuksia vähän joka saralla. Olen esim. itse harrastanut yhtä juttua yli 10 v mikä on vaatinut harjoitusta ja harjoitusta. Niinpä on vähän kiusaantunut olo, kun joku luulee olevansa lahjakas ilman yhtäkään saatua oppituntia ja kun kuulee ja näkee, että todelliseen taitoon on pitkä matka. Sitten tätä itseoppinutta lahjakkuutta pitäisi kehua ja kehua, vaikka lähes kuka vaan pystyy ne muutamat alkeet oppimaan.


    • Anonyymi

      Kyllä taiteilijankin pitää elää ja promota omia tuotoksiaan. Miksi pitää olla niin negatiivinen? Miksei voi vain antaa ihmisten promota taidettaan rauhassa, mitä se on sinulta pois?

      Tietty jos tapaaminen ei liity taiteen promoamiseen niin onhan se aika töykeää muuttaa tapaaminen oman egon pönkitystilaisuudeksi

      • Anonyymi

        Mulla on aina ollut ajatus, että taide ei suinkaan ole oman egon pönkitystä vaan juurikin päinvastoin jotain mitä voi antaa ja lahjoittaa toiselle ja jolla voi ilahduttaa toisia.
        Näinmulle opetettiinmuunmuassa nuorena joogajärjestössä, että mun taide on jotain millä voin tehdä hyvänteleväisyyttä toisille epäitsekkäästi..


        ppoiiuiuii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on aina ollut ajatus, että taide ei suinkaan ole oman egon pönkitystä vaan juurikin päinvastoin jotain mitä voi antaa ja lahjoittaa toiselle ja jolla voi ilahduttaa toisia.
        Näinmulle opetettiinmuunmuassa nuorena joogajärjestössä, että mun taide on jotain millä voin tehdä hyvänteleväisyyttä toisille epäitsekkäästi..


        ppoiiuiuii

        Tuohon aikaan mä en edes laittanut nimeäni taideteoksiini ollenkaan.
        Nykyään laitan taulun taakse,.

        poiuyyyyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon aikaan mä en edes laittanut nimeäni taideteoksiini ollenkaan.
        Nykyään laitan taulun taakse,.

        poiuyyyyu

        Kyllä jos mulle tulis vieraita, niin kyllä mä ihan ekana esittelen heille taidettani. En tosin myytäväksi, Kyllä mä koen että se on kiintoisin anti mitä mulla on ihmisenä antaa vieraalleni. Siis kyllä mä teen taidetta osin siksi, että mulla olis köyhänäkin jotain antaa toisile ihmisille ja millä ilahduttaa edes pikkuisen.


        ppoiiuuuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jos mulle tulis vieraita, niin kyllä mä ihan ekana esittelen heille taidettani. En tosin myytäväksi, Kyllä mä koen että se on kiintoisin anti mitä mulla on ihmisenä antaa vieraalleni. Siis kyllä mä teen taidetta osin siksi, että mulla olis köyhänäkin jotain antaa toisile ihmisille ja millä ilahduttaa edes pikkuisen.


        ppoiiuuuuyu

        Mun mielestä aika erikoinen ajatus ylipäätään tehdä taidetta johonkin egoistiseen tarkoitukseen. Kyllä taidetta toiselle esitellään toisen ilahduttamiseksi eikä itsen pönkittämiseksi.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä aika erikoinen ajatus ylipäätään tehdä taidetta johonkin egoistiseen tarkoitukseen. Kyllä taidetta toiselle esitellään toisen ilahduttamiseksi eikä itsen pönkittämiseksi.


        ppiuuuu

        Se on sitten katsojastakin kiinni reagoiko kateudella vai antautumisella taidekokemukseen.


        pouiuuyuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitten katsojastakin kiinni reagoiko kateudella vai antautumisella taidekokemukseen.


        pouiuuyuuu

        Kun esimerkiksi menin nuorena katsomaan tanssiesityksiä, niin kyllä ne on minun saamiani henkisiä elämyksiä. Ja kylläö esiintyjä on hienot liikkeensä. jotta minulle tuotetaan hyvä elämys.

        popiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun esimerkiksi menin nuorena katsomaan tanssiesityksiä, niin kyllä ne on minun saamiani henkisiä elämyksiä. Ja kylläö esiintyjä on hienot liikkeensä. jotta minulle tuotetaan hyvä elämys.

        popiiuuu

        Taide on henkistä antamista toiselle. Antamista erityisen jalostetussa muodossa., Erityisen henkisessä muodossa.


        popiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taide on henkistä antamista toiselle. Antamista erityisen jalostetussa muodossa., Erityisen henkisessä muodossa.


        popiuyyyy

        Siis ei esim vain tokaista "pidän sinusta" vaan se ilmaistaan niin jalostunein kädeb liikkein kuin pystytään. Sillä arvostetaan toista, että ilmaistaanniin jjalosti ja kauniisti kuin pystytään värillä, muodolla tai liikeellä, ei vain tokaista.


        ppiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei esim vain tokaista "pidän sinusta" vaan se ilmaistaan niin jalostunein kädeb liikkein kuin pystytään. Sillä arvostetaan toista, että ilmaistaanniin jjalosti ja kauniisti kuin pystytään värillä, muodolla tai liikeellä, ei vain tokaista.


        ppiuuuuu

        Kyllähän jokainen aito ystävä ystävälleen ilmaisee omaa persoonaansa, taiteilija taidettaan joka on ilmaisullisin tapa ja jalostunein tapa ilmaista persoonaansa.


        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän jokainen aito ystävä ystävälleen ilmaisee omaa persoonaansa, taiteilija taidettaan joka on ilmaisullisin tapa ja jalostunein tapa ilmaista persoonaansa.


        ppoiiuuu

        Nytkin ku mä oon fyysiosesti varsin sairas, niin mulla on kuitenkin vielä henkistä antia taiteeni muodossa ja kaikki melkeen sosiaalinen hyvä on kyllä sen taiteen ympärillä. Kun se on jotain mitä voi antaa toisile sairaanakin.


        ppoiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nytkin ku mä oon fyysiosesti varsin sairas, niin mulla on kuitenkin vielä henkistä antia taiteeni muodossa ja kaikki melkeen sosiaalinen hyvä on kyllä sen taiteen ympärillä. Kun se on jotain mitä voi antaa toisile sairaanakin.


        ppoiuuu

        Olen myös huomannut että monet ihmiset eivät arvosta esimerkiksi taiteen muodossa olevaa henkistä antia, Itse arvostan suuresti jos toinen haluaa jakaa minulle taidettaan.
        Valitettavan harvoin sitä tapahtuu.


        ppiuyuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös huomannut että monet ihmiset eivät arvosta esimerkiksi taiteen muodossa olevaa henkistä antia, Itse arvostan suuresti jos toinen haluaa jakaa minulle taidettaan.
        Valitettavan harvoin sitä tapahtuu.


        ppiuyuyyy

        Minulle se taiteen jakaminen on rakkautta jalostetussa muodossa,


        popiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle se taiteen jakaminen on rakkautta jalostetussa muodossa,


        popiuuuuu

        Lisään toisesta aiheesta.
        Se on hyvin järkyttävää ne käymäni keskustelut auttavissa puhelimissa. Jotain niin kauheaa että se on minulle täysin käsittämätöntä miten sellaista voi edes olla olemassa.
        En koskaan enää suostuisi sellaisiin keskusteluihin.


        pouyyyy


      • Anonyymi

        Saa toki promota, mutta olis kiva tavata joskus ihan vaan ystävyyden merkeissä, ilman että on jatkuvasti jonkun markkinoinnin kohde. On aika raskasta olla pitkä aika kylässä keskittyen vaan toisen kehumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä aika erikoinen ajatus ylipäätään tehdä taidetta johonkin egoistiseen tarkoitukseen. Kyllä taidetta toiselle esitellään toisen ilahduttamiseksi eikä itsen pönkittämiseksi.


        ppiuuuu

        Ei tässä ole kyse pelkästään esittelystä ja jakamisesta vaan että aletaan myymään omia tuotteita. Ei ole joka kerta varaa tai halua ostaa. Arvostan ihan todella sitä osa-aluetta missä on hyvä ja lahjakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole kyse pelkästään esittelystä ja jakamisesta vaan että aletaan myymään omia tuotteita. Ei ole joka kerta varaa tai halua ostaa. Arvostan ihan todella sitä osa-aluetta missä on hyvä ja lahjakas.

        Joo ymmärrän.
        On vaan tosi köyhä taiteilija kun ei myy mitään.
        Mutta koen kyllä että on mukavaa tehdä taideta ilmaiseksi. Toisaalta joskus taiteenteko ilmaiseksi käy loukkaavaksi, jos toiset saa vastaavasta työstä hyvää palkkaa ja arvonantoa, mutta itseltä viedään vastaavat aikaansaannokset ilmaiseksi ja ilman meriittiä käsistä.

        popiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ymmärrän.
        On vaan tosi köyhä taiteilija kun ei myy mitään.
        Mutta koen kyllä että on mukavaa tehdä taideta ilmaiseksi. Toisaalta joskus taiteenteko ilmaiseksi käy loukkaavaksi, jos toiset saa vastaavasta työstä hyvää palkkaa ja arvonantoa, mutta itseltä viedään vastaavat aikaansaannokset ilmaiseksi ja ilman meriittiä käsistä.

        popiuuuuu

        Tota mun äitikin sanoi että monet muut saa palkkaa vastaavasta mitä mä teen vaan jakoon viimeisistä ruokarahoistani. ..keho kipeenä ilman tarvitsemaani hoitoa edes terveusvaivoihin.

        ppiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tota mun äitikin sanoi että monet muut saa palkkaa vastaavasta mitä mä teen vaan jakoon viimeisistä ruokarahoistani. ..keho kipeenä ilman tarvitsemaani hoitoa edes terveusvaivoihin.

        ppiuyyy

        Jumala on suuri


        ppouyttrft


    • Anonyymi

      Taidehan aika pitkälle toteuttaa markkinatalouden ehtoja, jos se ei mene kaupaksi se ei mene kaupaksi.

      • Anonyymi

        Mä en toteuta taiteessani mitään ehtoja. Mun taide on autenttista itseilmaisua.

        poiuyuyuiu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en toteuta taiteessani mitään ehtoja. Mun taide on autenttista itseilmaisua.

        poiuyuyuiu

        Olen elämässäni tehnyt palkalla ja palkatta,


        ppoiuiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen elämässäni tehnyt palkalla ja palkatta,


        ppoiuiuuu

        Mun taiteen ainoo ehto oh ehdoton autenttisuus,


        poiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun taiteen ainoo ehto oh ehdoton autenttisuus,


        poiuyyy

        Taidetta on niin monenlaista.


        poiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidetta on niin monenlaista.


        poiuuu

        Mä kerran jouduin tosi rankkaan tilanteeseen kun mun oli pakkopitää tuosta autenttisuudesta kiinni, muuten taiteeni ois menetetty. En tiedä itkiskö vai naurais mihin tilanteeseen. mä ton takia jouduin. Noh sentäs se on vissiin ohi, vaikka onki entistäkin rankempaa...


        poiuyyyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä kerran jouduin tosi rankkaan tilanteeseen kun mun oli pakkopitää tuosta autenttisuudesta kiinni, muuten taiteeni ois menetetty. En tiedä itkiskö vai naurais mihin tilanteeseen. mä ton takia jouduin. Noh sentäs se on vissiin ohi, vaikka onki entistäkin rankempaa...


        poiuyyyyuy

        Mulle taiyeen arvo on henkisessä, tunteellisessa ja älyllisessä' sisällössä, ei taiteen myyvyydessä. Vaikka ei myis yhtään mulle taide on arvokasta jos siinä ion tuotavissa esiin henkinen arvo.


        ppoiuuuyuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle taiyeen arvo on henkisessä, tunteellisessa ja älyllisessä' sisällössä, ei taiteen myyvyydessä. Vaikka ei myis yhtään mulle taide on arvokasta jos siinä ion tuotavissa esiin henkinen arvo.


        ppoiuuuyuu

        Eo jotlut maailman kuuluisatkaan taiteilijat myyneet yhtään taulua elämänsä aikana


        pouuyyyyyhyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eo jotlut maailman kuuluisatkaan taiteilijat myyneet yhtään taulua elämänsä aikana


        pouuyyyyyhyh

        Sanoin väärin Vincent van Gogh möi kenties kaksi taulua. ..tai jotenkin niin.


        poiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin väärin Vincent van Gogh möi kenties kaksi taulua. ..tai jotenkin niin.


        poiuuuu

        Eli voi olla oikea taiteilija vaiokka ei onnistuisi myymään.


        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli voi olla oikea taiteilija vaiokka ei onnistuisi myymään.


        ppiuuuu

        Multakin voitais ostaa tauluja jos maalaisin mökkejä. Jokusen kerran olen maalannut muita varten mökkejä. Oma taiteeni on erikoisempaa eikä niin halittua joka kodin seinälle kuin mökit,


        poiuyyyy


      • Anonyymi

        Juuri näin! Ei mulla ole varaa toisena köyhänä olla ostamassa ku harvoin. Mun mielestä ystävyys ja kauppaaminen pitäis pitää toisistaan erillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin! Ei mulla ole varaa toisena köyhänä olla ostamassa ku harvoin. Mun mielestä ystävyys ja kauppaaminen pitäis pitää toisistaan erillään.

        Minä katselen omalla seinälläni mieluummin jotain sisustukseen sopivaa kuvaa, kuin esimerkiksi huonoa kopiota tai jonkun sekaisen pään sisältöä tai jotain luontoa kehnosti jäljittelevää maisemaa. Taiteen määritelmäkin jäänyt jotenkin epäselväksi, ehkä ero näkyy vain hinnoissa. Toiset taiteilijat ja niiden arvostus taiteilijaksi tekee, muut kuin harrastajat yleensä kuittaa; ihan kiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä katselen omalla seinälläni mieluummin jotain sisustukseen sopivaa kuvaa, kuin esimerkiksi huonoa kopiota tai jonkun sekaisen pään sisältöä tai jotain luontoa kehnosti jäljittelevää maisemaa. Taiteen määritelmäkin jäänyt jotenkin epäselväksi, ehkä ero näkyy vain hinnoissa. Toiset taiteilijat ja niiden arvostus taiteilijaksi tekee, muut kuin harrastajat yleensä kuittaa; ihan kiva.

        Minä sisustan omilla tauluillani. Eivät näytä sekavan pään sisällöltä, eivät maiseman tai kenenkän muun taulun huonolta kopiolta.


        ppoiuuyyuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä sisustan omilla tauluillani. Eivät näytä sekavan pään sisällöltä, eivät maiseman tai kenenkän muun taulun huonolta kopiolta.


        ppoiuuyyuyu

        Omasta mielestäni tauluni ovat omaperäisiä, esteettisiä ja filosofisia.

        ppiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta mielestäni tauluni ovat omaperäisiä, esteettisiä ja filosofisia.

        ppiuuuu

        Ne ovat aika ainutkertaisia, olen ottanut huomioon että toteutus on esteettinen ja että ne ovat sisällöksekkäitä ja että sisältö on tunteellisuuden lisäksi myös älyllistä .


        ppiuiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ovat aika ainutkertaisia, olen ottanut huomioon että toteutus on esteettinen ja että ne ovat sisällöksekkäitä ja että sisältö on tunteellisuuden lisäksi myös älyllistä .


        ppiuiuuuuu

        Tekniikat on kokonaan itsekeklsittyjä mikä lisää sitä, ettei ole saman näköisiä kuin jonkun toisen taulut


        pouuuuu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe