Kiusaaminen ja syrintä

Anonyymi

Mielestäni kiusaamisen takana on porukan narsistit. He haluavat alkaa nokkia sellaista, joka on heidän mielestään epäsopiva, heikko, hauras, erilainen, joka ei kuulu joukkoon. Sellaisen narsisti haluaa porukasta ulos. Jos häntä ei saa silmistä pois, niin kaikenlainen syrjintä ja väheksyntä kuvioon sitten. Mikäli narsisti löytää halveksutun seurustelukumppanin, kiusaaminen alkaa jossain vaiheessa. Hän kun huomaa epätäydellisen ja pelkää sellaista.

Syrjintä on ryhmän ulkopuolelle jättämistä. Periaatteessa jonkun asian erilaisuus tai ajattelu eri tavalla voi johtaa syrjintään. Syrjittyä ei haluta jonnekin, häntä ei hyväksytä sisään, jos hän ei ole tietynlainen. Syrjijät tietävät itsekin syyllistyneensä syrintään. Siihen voi olla syynä esim. se, että syrjittyä hävetään. Häntä ei haluta näyttää tietyissä porukoissa. Paremmissa piireissä ei narsisti halua syrjityn olevan, eikä halua paremmille näyttää, että hänellä on tuollainenkin kaveri- tai tuttavapiirissä.

Syrjitty luultavasti tietää itse, ketkä häntä häpeävät ja syrivät. Mutta syrjijät voivat yrittää peittää rikostaan haukkumalla syrjittyä pelkästään takaa päin. Edestä päin haukuttaessa siitä saa helposti suoran kiusaamisen ja kiusaajan maineen. "Sosiaalinen juoruaja" haukkuu pelkästään takaa päin, ettei tekisi kiusatulle kovin ahdistavaa oloa.

21

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Geelistä johtuu, aivogeelistä. Ne vaan ovat sellaisia. Hitaammat geelit, sameammat.

    • Anonyymi

      Osa narsisteista osaa uhriutua sen verran hyvin, että en ole varma miten välttämätöntä narsismi on myös kiusaajalle.

      Omassa pienessä päässäni olen jakanut kiusaamisen kannalta ihmiset vähän kuin kahteen ryhmään. Kutusun ensimmäistä ryhmää vaikka tefloniksi, tai sivusta seuraajiksi. Ihmiset joilla on oikeastaan niin hyvä itsetunto, elämäntilanne jne. Että heihin se kiusaaminen ei oikein vaikuta, voi olla että heitä kokeillaan kiusata, mutta se ei oikein tartu heihin pysyvästi.

      Sitten on tämä loppu “ongelma” porukka, joilla kullakin on hyvä kasa erilaisia ongelmia, ja tämä on myös se porukka mistä tulee sekä kiusaajat, että kiusatut.

      Jos siinä viitekehyksessä narsisti voi jotenkin tiedostaa tai valita, että on parempi olla kiusaaja kuin kiusattu, niin ehkä joo.

      Itselläni ei ole niin paljon tietoa, niin laajoista asioista kuin kiusaaminen tai narsimi, että voisin tämän suorempaa syy yhteyttä rakentamaan niiden välille.

      • Anonyymi

        Tuota tefloniksi nimeämääsi pystyy myös kyllä näyttelemään, vaikka oikeasti pahoittaisikin mielensä. Uskon kyllä juurikin tuon suhtautumisen kiusaamiseen tai syrjimiseen olevan jollain tavoin merkkityksellistä. Toiset vain osaavat jättää omaan arvoonsa halpamaiset ja typerät ihmiset.


      • Anonyymi

        Narsismiin kuuluu aina pala sadismin, ja esim. Psykiatreisksi hakeutuu narsitis sadistiset ihmiset jotka ihalee valtaa ja voimaa ja sitä että psykiatrin ammatissa on rajoittamaton oikeus pidättää ihmisiä jotka ei ole rikosta tehneet.
        Lisäksi psykiatrit saavat ääri suuren nautinon ihmisten leimaamisesta ja psykolokisesta kidutuksesta, näyryytyksestä, alistamisesta, nujertamisesta ja itsetunnon kitkemisesta

        Leimoilla yksilön tekeminen muiden silmissä - naurettavaksi - ei uskottavaksi - lain suojattomaksi. Jonka he voi rajoituksetta pidättää Kuin KGB, ellet yksilö ole marxismin, tässä tapauksessa psykiatrian kidutuksen kanssa yhteistyöhalininen.

        Narsimi ja sadismi näkyy psykiatrista esim. He on listanneet kaikki kehon kivut mielisairaiden merkiksi ja moni syöpä ja aivokalvon tulehdus on heidän akitaation takia kuollut tai selvinnyt hengissä Jumalan avulla tappavasta aivokalvon tulejduksesta jonka hoito on estetty psykiatrien puoskaroinnilla ja yli viisaudella,
        Psykopatia estää heitä kojraamasta kun yksityiseltä tuodaan oikea diaknoosit,
        Nuo despootit ei korjaa vaan lyö lyöntiä jälkeen syksilöä valehdellen "on siellä mielisairauttakin" joka on valhe kun rajuista aivokalvon tulejduksesta puoskarit tekee hullun papruja,

        Psykiatrin ammatti on tyypillinen ammatti joka on niin täynnä yliviisautta, puosrointia ja yksilön mitätätöintiä, että siihen kykenee vain narsistinen psykopaatti sadisti.


      • Anonyymi

        Älä yritä väittää, että kiusaaminen olisi kiusatun syy tai vika. Kiusattu on yleensä se kuka on valittu porukan syntipukiksi, jotta muiden virheitä ei huomattaisi ja olisi Sosiaalinen hierarkia. Tällaista ylläpitävät uskovat, että ihmiseen pätee luonnonlait missä heikoin selviää nokkimalla tai aggression kautta. Erittäin pystyvä fiksukin ihminen voi tulla kiusatuksi jos kateellinen saa muut mukaan touhuun. Toki hyvällä itsetunnolla varustettu pärjää paremmin kuin joku jolla on jotain erityistä, mutta jokaiselle löytyy elämässä hetkiä jolloin ei ole vahvimmillaan ja silloin voi vahvakin joutua kohteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsismiin kuuluu aina pala sadismin, ja esim. Psykiatreisksi hakeutuu narsitis sadistiset ihmiset jotka ihalee valtaa ja voimaa ja sitä että psykiatrin ammatissa on rajoittamaton oikeus pidättää ihmisiä jotka ei ole rikosta tehneet.
        Lisäksi psykiatrit saavat ääri suuren nautinon ihmisten leimaamisesta ja psykolokisesta kidutuksesta, näyryytyksestä, alistamisesta, nujertamisesta ja itsetunnon kitkemisesta

        Leimoilla yksilön tekeminen muiden silmissä - naurettavaksi - ei uskottavaksi - lain suojattomaksi. Jonka he voi rajoituksetta pidättää Kuin KGB, ellet yksilö ole marxismin, tässä tapauksessa psykiatrian kidutuksen kanssa yhteistyöhalininen.

        Narsimi ja sadismi näkyy psykiatrista esim. He on listanneet kaikki kehon kivut mielisairaiden merkiksi ja moni syöpä ja aivokalvon tulehdus on heidän akitaation takia kuollut tai selvinnyt hengissä Jumalan avulla tappavasta aivokalvon tulejduksesta jonka hoito on estetty psykiatrien puoskaroinnilla ja yli viisaudella,
        Psykopatia estää heitä kojraamasta kun yksityiseltä tuodaan oikea diaknoosit,
        Nuo despootit ei korjaa vaan lyö lyöntiä jälkeen syksilöä valehdellen "on siellä mielisairauttakin" joka on valhe kun rajuista aivokalvon tulejduksesta puoskarit tekee hullun papruja,

        Psykiatrin ammatti on tyypillinen ammatti joka on niin täynnä yliviisautta, puosrointia ja yksilön mitätätöintiä, että siihen kykenee vain narsistinen psykopaatti sadisti.

        Psykiatri, psykologi, terapeutti yms. ovat tunnetusti ammatteja, joissa ei ole minkäänlaista vastuuta, saati tulosvastuuta. Lääkärit joutuvat joskus huonoon maineiseen ja jopa oikeusistuntoihin, kun potilas kuolee tai vammautuu, mutta psykoammattilaisen potilaan/asiakkaan voinnin kehityksellä ei ole väliä.

        Palkka on hyvä ja työajat voi pitkälti itse päättää. Psykiatri saa kirjoitella reseptejä, mutta psykologeilla sun muilla ei ole sitäkään huolta kannettavanaan. Työ on juttelua ja lausuntojen kirjoittelua. Jos asiakkaan pärstä ei miellytä tai hänestä on ikävänkuuloista ennakkotietoa, kirjoitetaan hänen jatkonsa kannalta epäedulliset lausunnot ja kivoillle ihmisille taas jotain kivaa.


    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeassa. Mutta kerron lisää. Tarvitaan vain yksi vallanhimoinen, ilkeä manipuloiva narsisti sekä useampia harmaita tyyppejä, jotka ovat luontaisia seuraajia ja samaa mieltä "pomon" kanssa. Heidät voi muutamalla valheella tai muulla palkkiolla yllyttää jonkun heikommassa asemassa (niissä ympyröissä) kimppuun.

      Ihmisillä on tapana ja halu olla samaa mieltä. Sitä sanotaan konformatiivisyydeksi. Jos narsisti saa ryhmän puolelleen, niin hän saa sen myös näkemään jonkin asian hänen tavallaan, vaikkei se olisi totta. Ja jos hän on aito sellainen, niin hän myös kokeilee surutta rajoja, kuinka pitkälle voi mennä. Kaikki heistä ei ole vankimielisairaalassa vaan osa on jossain paikoissa jossa voi käyttää valtaa toisen yli, ja heilutella toisen kohtaloa hänen nenänsä edessä. Psykopaatti ei välitä siitä että sanot häntä psykopaatiksi.

      • Anonyymi

        Minä ainakin yhdyn kirjoitukseesi


      • Anonyymi

        Mun äiti on muuttunut entistä pelottavammaksi varsinkin uudelleen toisella tavalla tapahtuneen fyysisen sairastumiseni myötä. Hän on tehnyt vähän outoja juttuja puhunut outoja puheita ja kuulostaa odottavan kuolemaani. On mielestäni psykopaatti tosiaankin,


        popiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti on muuttunut entistä pelottavammaksi varsinkin uudelleen toisella tavalla tapahtuneen fyysisen sairastumiseni myötä. Hän on tehnyt vähän outoja juttuja puhunut outoja puheita ja kuulostaa odottavan kuolemaani. On mielestäni psykopaatti tosiaankin,


        popiuuu

        En edes halua enää mitään henkistä yhteyttä äitiini. Koen epäreiluksi ettei minua tuettu yhteyden katkaisemisessa 8 vuotta sitten vaikka ihan valtavasti pyysin ja pyysin., Olisin voinut säästyä sairastumiseltakin jpysyä hengissä pidempään.

        poiuuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edes halua enää mitään henkistä yhteyttä äitiini. Koen epäreiluksi ettei minua tuettu yhteyden katkaisemisessa 8 vuotta sitten vaikka ihan valtavasti pyysin ja pyysin., Olisin voinut säästyä sairastumiseltakin jpysyä hengissä pidempään.

        poiuuuuu

        Minun äitini kysyy vaan saatuani sairauskohtauksenkin kylmästi, että "Voiksä vielä ens yönä kuolla siihen samaan ?"
        En voi. Ja poliisin pitää tutkia jos kovasti alkaa kuoleminen edistymään.

        poioiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun äitini kysyy vaan saatuani sairauskohtauksenkin kylmästi, että "Voiksä vielä ens yönä kuolla siihen samaan ?"
        En voi. Ja poliisin pitää tutkia jos kovasti alkaa kuoleminen edistymään.

        poioiuu

        En halua kuunnellaenää mitään kamalia juttuja. Vaikka kuinka sairaana pitäisi elää niin mieluummin ilman niitä kamalia juttuja.


        pouuyyyyh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua kuunnellaenää mitään kamalia juttuja. Vaikka kuinka sairaana pitäisi elää niin mieluummin ilman niitä kamalia juttuja.


        pouuyyyyh

        Kyllä minun äitini on kiusannut minua vuosikausia. Mä en oikein voi käsittää kuinka ihmiset eivät muka sitä huomaa, ja miksi kukaan ei suhtaudu asiaan kriittisesti.


        ppooiiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun äitini on kiusannut minua vuosikausia. Mä en oikein voi käsittää kuinka ihmiset eivät muka sitä huomaa, ja miksi kukaan ei suhtaudu asiaan kriittisesti.


        ppooiiuuuu

        Mulle asia on aivan kirkkaan päivänselvä ja ollut jo pitkään.


        ppioiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle asia on aivan kirkkaan päivänselvä ja ollut jo pitkään.


        ppioiuuu

        Huvittavaa suorastaan on se, että moni jopa luulee minun äitiäni jotenkin minua älykkäämmäksi, vaikkei hän lähimainkaan tavoita minun älyäni.
        Miten se on mahdollista, ettei he näe mitään....


        ppoiuiuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavaa suorastaan on se, että moni jopa luulee minun äitiäni jotenkin minua älykkäämmäksi, vaikkei hän lähimainkaan tavoita minun älyäni.
        Miten se on mahdollista, ettei he näe mitään....


        ppoiuiuu

        Mutta mun ei ehkä enää kannattaisi sokeita seurata...


        ppoiuuuu


    • Anonyymi

      Pitihän sekin kokea että omat henkilökohtaiset tiedot levitetään , pilkka kirjoituksia kuvan kera, ulkona sama jatkuu , kävelytyylin matkimista , kuvaamista

    • Anonyymi

      Aika hauskahan tämäkin kokemus on. Kai sitä on joku niin kiinni toisessa kaikesta huolimatta, että jaksaa sitten vaikka näin toimia? Kertoo enemmän tekijästä kuin kohteesta.

    • Anonyymi

      Enemmistö on konformatiivisua perässähiihtäjiä joilta puuttuu aidot moraaliarvot. Siten lähtevät heti mukaan vaikka tuntemattoman kiusaamiseen, koska muutkin niin tekevät. Narsistinen manipuloija tietysti käyttää tätäkin hyväkseen niin että alkaa puhua kohdehenkilön olevan "hankala" henkilö ja outo. Sitten laittaa muutaman juorun liikkeelle ja pian kaikki huomasvat uhrin olevan jatkuvasti pahalla päällä (syystäkin, koska ympärillä juonitellaan, tai yksi juonittelee, mutta muut eivät näe sitä). Siitä tilanne on helppo eskaloida. Manipuloija iskee aina tilaisuuden tullen, yleensä selän takana. Pyörittää koko yhteisöä. Muiden pitää ajatella samoin kuin hän. Ego kuin Napoleonilla.

      • Anonyymi

        Luonnehäiriöisen narsistipsykon vaikutuksia ryhmän käyttäytymiseen on vähän tutkittu ja/tai tietoa ei sovelleta käytäntöön.

        Jos edes osa luonnehäröilijöistä saataisiin poimittua muista erilleen jo kouluaikoina, säästettäisiin mielenterveyskuluissa ja työkyvyttömyyseläkkeissä, kun suurempi osa nuorista saisi käydä peruskoulunsa rauhassa ja hankkia ammatin.

        Ihannemaailmassa myös työelämä puhdistettaisiin psykokiusaajista. Käytännössä sieltä joutuvat sivuraiteelle heidän uhrinsa. Nohevimmat työpsykologit ja konsultit saattavat kyllä havaita ongelmien alkulähteen, mutta tämä on lähes aina johdon erityisessä suojeluksessa, jolloin mikään ei muutu. Uhri saa kyllä lähtökehotuksen ja kiusaaja jatkaa toimintaansa.


    • Anonyymi

      Kyläkiusaamisissa hovin tekemiset korostuu. Ihmiset maalla on idiootteja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3727
    2. 208
      3029
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      174
      1374
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe