Kerrostalohuoneistomme ulko-ovi vaihdettiin. Vanhasta poistettiin aikaisemoi vähän käytetty turvalukko ja päätettiin panna se uuteen oveen.
Kun haluttiin tehdä kaikki laillisesti, päätettiin kutsua lukkoseppä kyseisen lukon asennukseen.
Ei käy, vastattiin lukkoliikkeestä; asennamme vain niitä lukkoja, jotka on ostettu liikkeestämme. Asiakkaan antama lukko ei kelpaa. Meidän pitäisi siis samalla hankkia uusi lukkokin!
Voihan lukkoliike sanoa, että' kyseessä on vanha ja pian rikkoutuva lukko .Mitenkä sitten sellainen kävisi, että hankkisin asennettavaksi lukon muusta liikkeestä ja toisin sen uutena lukkona paikallisen lukkosepän asennettavaksi?
Kun eletään kierrätyksen maailmassa ja pyritään välttämään tuhlaamista, niin tuollainen asenne tuntuu nurinkuriselta. Onko tarkoituksena vain lukkoliikkeen tarkoitus rahastaa?
Onko tosiaan noin yleensäkin? Edellä kuvattu lukkoliikkeen antama tieto saatiin lukkoliikkeeltä jostakin Vantaan ja Helsinkin rajamailla
lukkosepälle asennukseen vain lukko omasta liikkeestä(?)
2
83
Vastaukset
- Anonyymi
On täysin laillista asentaa lukko itse.
Minä olen asentanut kaikkien omistamieni kiintiestöjen lukot itse. Lisäksi ostan lukot ulkomailta, koska Abloy ryöstää suomalaisia. Asennan Abloytä, Yalea jne. jne. - Anonyymi
2 syytä moiseen
- se vanha "hyvä" lukko onkin oikeasti romu ja kun se ei asennuksen jälkeen toimi, vika on luonnollisesti asentajassa ... ei välttämättä tässä nimenomaisessa tapauksessa, mutta tällaista varmaan tullut "muutaman" kerran eteen
- tuntihinnat kilpailtu liian alas ja tili pitää tehdä myytävällä tavaralla... joka tyypillisesti ostellaan tukusta jollain -40...-50 % alennuksella, mutta myydään ulos täydellä listahinnalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829