Kerrostalohuoneistomme ulko-ovi vaihdettiin. Vanhasta poistettiin aikaisemoi vähän käytetty turvalukko ja päätettiin panna se uuteen oveen.
Kun haluttiin tehdä kaikki laillisesti, päätettiin kutsua lukkoseppä kyseisen lukon asennukseen.
Ei käy, vastattiin lukkoliikkeestä; asennamme vain niitä lukkoja, jotka on ostettu liikkeestämme. Asiakkaan antama lukko ei kelpaa. Meidän pitäisi siis samalla hankkia uusi lukkokin!
Voihan lukkoliike sanoa, että' kyseessä on vanha ja pian rikkoutuva lukko .Mitenkä sitten sellainen kävisi, että hankkisin asennettavaksi lukon muusta liikkeestä ja toisin sen uutena lukkona paikallisen lukkosepän asennettavaksi?
Kun eletään kierrätyksen maailmassa ja pyritään välttämään tuhlaamista, niin tuollainen asenne tuntuu nurinkuriselta. Onko tarkoituksena vain lukkoliikkeen tarkoitus rahastaa?
Onko tosiaan noin yleensäkin? Edellä kuvattu lukkoliikkeen antama tieto saatiin lukkoliikkeeltä jostakin Vantaan ja Helsinkin rajamailla
lukkosepälle asennukseen vain lukko omasta liikkeestä(?)
2
63
Vastaukset
- Anonyymi
On täysin laillista asentaa lukko itse.
Minä olen asentanut kaikkien omistamieni kiintiestöjen lukot itse. Lisäksi ostan lukot ulkomailta, koska Abloy ryöstää suomalaisia. Asennan Abloytä, Yalea jne. jne. - Anonyymi
2 syytä moiseen
- se vanha "hyvä" lukko onkin oikeasti romu ja kun se ei asennuksen jälkeen toimi, vika on luonnollisesti asentajassa ... ei välttämättä tässä nimenomaisessa tapauksessa, mutta tällaista varmaan tullut "muutaman" kerran eteen
- tuntihinnat kilpailtu liian alas ja tili pitää tehdä myytävällä tavaralla... joka tyypillisesti ostellaan tukusta jollain -40...-50 % alennuksella, mutta myydään ulos täydellä listahinnalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882