Kuinka moni tietää

Anonyymi

että Mooses oli murhaaja joka tappoi egyptiläisen ja hautasi hänet hiekkaan. 2. Moos. 2:12.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän ja ei tarvinut kärsiä siitä mitään rangaistusta.

      • Anonyymi

        Miten niin ei tarvinnut kärsiä mitään rangaistusta? Faarao määräsi Mooseksen kuolemaan jolloin Mooses pakeni autiomaahan säästääkseen henkensä ja Jumala salli sen. Päivien taival päyksim polttavan kuumalla aavikolla ennen kuin Mooses eksyi Jethron kaivolle hakemaan vettä.


    • Anonyymi

      Yleensä aina ja vieläkin kuolleet haudataan "hiekkaan". Tuskin Mooseksen aikaan oli arkkuja !?
      Se on sitten eri asia miten ja miksi ihmisestä tuli vainaja, joka piti haudata. Ei siihen aikaankaan jätetty ihmistä taivasalle petojen ruuaksi. !
      Outoja joskus ovat nämä kysymykset täällä, jospa pysyttäisiin tässä hetkessä !?
      Tehty mitä tehty !

      • Anonyymi

        Täällä on luuloja että Mooses meni kuollessaan taivaseen. Jos murhaaja pääsee taivaaseen niin ei sinne kovin suuret pääsyvaatimukset ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on luuloja että Mooses meni kuollessaan taivaseen. Jos murhaaja pääsee taivaaseen niin ei sinne kovin suuret pääsyvaatimukset ole.

        Mooses oli valittu ja valitut saa tehä mitä lystää ja ne armahdetaan mutta jos ei ole valittu ni penintäkään syntiä ei saa anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on luuloja että Mooses meni kuollessaan taivaseen. Jos murhaaja pääsee taivaaseen niin ei sinne kovin suuret pääsyvaatimukset ole.

        Jos meni, niin se olisi Aron kirjoittanut. Mutta hautaakaan ei ole löydetty.
        Hän oli Jumalan mies. <yksikään pakana ei pysty samaan.


    • Kaikki kristityt den tietää, sehän on Raamatussa ja Mooses pelasti sillä yhden heimolaisensa.

      • Anonyymi

        Egyptiläinen oli myös lähimmäinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Egyptiläinen oli myös lähimmäinen.

        Jumalan sanoman mukaan hebrealaisen tuli puolustaa omaa kansaansa.
        Egytiläiset olivat pakanoita.
        Kumman sinä olisit pelastanut?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jumalan sanoman mukaan hebrealaisen tuli puolustaa omaa kansaansa.
        Egytiläiset olivat pakanoita.
        Kumman sinä olisit pelastanut?

        Olisin kehottanut pukareita lopettamaan tappelun.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Jumalan sanoman mukaan hebrealaisen tuli puolustaa omaa kansaansa.
        Egytiläiset olivat pakanoita.
        Kumman sinä olisit pelastanut?

        Tämä päätön kansakiihkoilu ei varsinaisesti lisää Raamatun uskottavuutta.


      • Demonipesä kirjoitti:

        Tämä päätön kansakiihkoilu ei varsinaisesti lisää Raamatun uskottavuutta.

        Se oli kysymys, vastaa siihen, eläkä filosoi.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Se oli kysymys, vastaa siihen, eläkä filosoi.

        En tunne kyseistä kohtaa Raamatusta, joten en osaa tuohon vastata. Riippuu täysin tilanteesta. Joka tapauksessa minulle olisi aivan yhdentekevää kumpi on pakana ja kumpi jotain itsensä ylentänyttä ”pyhää kansaa”.


      • Demonipesä kirjoitti:

        En tunne kyseistä kohtaa Raamatusta, joten en osaa tuohon vastata. Riippuu täysin tilanteesta. Joka tapauksessa minulle olisi aivan yhdentekevää kumpi on pakana ja kumpi jotain itsensä ylentänyttä ”pyhää kansaa”.

        Niinkin voi ajatella, jos ei tunne Jumalan Sanaa.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Niinkin voi ajatella, jos ei tunne Jumalan Sanaa.

        Tunnen kyseistä kirjaa kyllä jossain määrin ja ainakin tiedän sen historiasta ja alkuperästä luultavasti enemmän kuin sinä, mutta en ole aivopesty uskomaan siihen sokeasti.


    • Anonyymi

      Niin murhas ja pakeni erämaahan 40vuotiselle erämää kursille että parjää taas seuraavat 40vuotta erämaassa mutta toimi johtajana.

      • Anonyymi

        Jotkut voi ja saa paeta vastuuta mutta miks kaikki ei saa tätä mahdollisuutta?


    • Anonyymi

      Pelastuihan se toinen ryövärikin ristillä, kun Jeesus armahti hänet, sai siis parannuksen armon ! Yhdennellätoista hetkellä !
      Oli ns. "päivän lapsi", se on vaellus täällä ajassa aina päivän matkan verran. Eilisen uskolla ei tulla autuaaksi, eikä huomisesta tiedetä, herätäänkö enää aamulla, kun tänään uskot, se riittää.
      Jos Jumala suo, niin huomenna on taas uusi armon päivä, käsillä....

      • Anonyymi

        Tämä toinen ryöväri ei sananmukaisesti tehnyt parannusta. Hän nuhteli toista että etkö sinä pelkää Jumalaa. Me olemme ansainneet oikeuden mukaan rangaistuksen mutta tämä Jeesus ei ole tehnyt mitään pahaa. Ja jatkoi, muista minua Jeesus kun tulet valtakuntaasi.
        Uskoiko tämä ryöväri Jeesuksen sanaa ja opetusta joka on parannuksen ehto. Sitä ei Raamattu kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä toinen ryöväri ei sananmukaisesti tehnyt parannusta. Hän nuhteli toista että etkö sinä pelkää Jumalaa. Me olemme ansainneet oikeuden mukaan rangaistuksen mutta tämä Jeesus ei ole tehnyt mitään pahaa. Ja jatkoi, muista minua Jeesus kun tulet valtakuntaasi.
        Uskoiko tämä ryöväri Jeesuksen sanaa ja opetusta joka on parannuksen ehto. Sitä ei Raamattu kerro.

        Toinen ristinryöväri voitti arpajaisissa ja toinen häves.


      • Hän ei tarvinnut parannusta (eikä myösw pakanallista parannuksena rmoa,joka ei ole kirjattu Kirjaan) koska Hän oli Jeesusken seuraaja, sekä; Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.

        Pelaastusta ajatellen, ei terveet tarvitse parantajaa, ainoastaan sairaat, jotka ovat liian sairaita parantumaan.

        Olen kuullut tuon tunnustuksen kerholasilta vain muutamalta, mutta RR;n ilmoituksen on lukenut useita miljardeja ihmisiä.


    • Anonyymi

      Mooses ei tuntenut silloin vielä Jumalaa. Vasta palavan pensaan kautta Jumala ilmestyi Moosekselle ja Mooseksen kautta Jumala vapautti Israelin Egyptin orjuudesta.
      Daavid, Goljatin kaataja, tunsi Jumalan mutta kun hänen olisi pitänyt lähteä sotarintamalle, niin Daavid jäikin kotiin. Daavid viekoitteli kotonaan valiosotilaan vaimon ja nai tätä niin että vaimo tuli raskaaksi. Daavid yritti peitellä aviorikosta kutsumalla vaimon miehen rintamalta kotiin, mutta tämäpä ei mennytkään vaimonsa luo yöksi.

      ***********************
      2. Samuelin kirja11:10 Kun Daavidille ilmoitettiin: "Uuria ei ole mennytkään kotiinsa", sanoi Daavid Uurialle: "Tulethan sinä matkalta, mikset mennyt kotiisi?"
      11:11 Mutta Uuria sanoi Daavidille: "Arkki ja Israel ja Juuda asuvat lehtimajoissa, minun herrani Jooab ja herrani palvelijat ovat leiriytyneinä kedolla; menisinkö minä kotiin syömään, juomaan ja makaamaan vaimoni kanssa? Niin totta kuin sinä elät ja sinun sielusi elää: sitä minä en tee.
      ***********************
      Viimein Daavid salamurhasi tämän sotilaan. Daavid katui ja sai Jumalalta armon, mutta Jumalan oikeusmyllyt jauhoivat Daavidin kohdalla niin hän joutui vakaviin vaikeuksiin perheensä taholta.
      Raamattu kertoo asiat niin kuin ne olivat. Eikä mitään "He elivät onnellisina elämänsä loppuun" - hömpänhömpän satuja.

    • Itse asiassa koko Moosesta ei todennäköisesti koskaan ollut edes olemassa. Kyseessä on ilmeisesti vastaava mytologinen hahmo kuin esim Väinämöinen.

    • Anonyymi

      Siis ei tarvi tuntea kuin vihaa toista kohtaan ni on sydämessä tehnyt murhan.
      Siis me ollaan varmaan kaikki ihmiset murhaajia.

      • Anonyymi

        Varsinkin eräs Kempeleen vapaa-ajattelija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      266
      6420
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3723
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2649
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2506
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2072
    6. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1661
    7. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1655
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1493
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1310
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      108
      1174
    Aihe