En halua olla kaverin kanssa

Anonyymi

Ongelmana on siis että en halua olla kaverin kanssa mut en uskalla sanoa sitä sille. Syitä on paljon... ensinnäkin meillä molemmilla on ihan erilaiset kiinnostuksen kohteet. Mua ei kiinnosta sen jutut pätkääkään vaikka yritän olla niin ettei se näkyisi päälle päin. Sitä ei ikinä kiinnosta mun jutut ja se vaan puhuu sen omista asioista. Ja tää mun kaveri on peli ihminen ja se aina puhuu siitä, että on saanut poikaystävän tyylii minecraftissä ja se muutenkin yleensä juttelee joidenkin tuntemattomien tyyppien kanssa netissä ja fleksaa sillä, ja se on ärsyttävää kun mua ei kiinnosta ne jutut yhtään. En siis sano sille ettei kiinnosta vaan myötäilen vaan vieressä ja se turhauttaa mua, mut oon niin pelkuri etten uskalla sanoa että EI KIINNOSTA xd Ja oon kans introvertti eli viihdyn parhaiten omassa rauhassa. Mutta sitä harvoin saan kun tää kaveri haluaa koko ajan olla. Joudun usein keksimään jonkun tekosyyn miks en pääse niille. En siis uskalla sanoa suoraan etten jaksa mennä niille, koska en haluaisi loukata. Nimittäin tää kyseinen kaveri suuttuu tosi helposti. Äskenkin hän pyysi mua niille. Valehtelin, että meillä on muka vieraita. Tiiän olen varmaan aika hirvee, mutta kun en vaan jaksa...Nään häntä melkein joka päivä. Eikö kerran viikossa riittäisi? Ja tää kaveri on joskus ehkä vähän ilkee. Mä kärsin aknesta enkä oo mitenkään erityisen kaunis. Sen sijaan mun kaverilla on ihan täyellinen iho se on muutenkin ihan semi hyvännäköne ja se usein yrittää vihjailla mulle mun aknesta ja siitä et oon aika ruma. Kerran se sano sen ihan suoraan hiljaa xd Siitä tulee aina niin paska fiilis. Ja se myös pitää mun juttuja yleensä tosi outoina, esim mun kiinnostuksen kohteita yms... Koska no, sehän on semmonen prinsessa jonka jutuista mun on pakko olla kiinnostunut ja mennä niiden mukana. Olen huomannut myös et tää tyyppä tulee aika helposti kateelliseksi. Pienistäkin jutuista. Ja sillon yleensä katsoo vinoon. Ja aina kun epäonnistun jossain, se tulee vahingon iloiseksi. Sen huomaa oikeesti.. Mun koulun käynti kärsii tän kaiken takia. Siinä tyypissä on paljon muutakin inhottavaa mut en nyt jaksa selostaa niitä kaikkia juttuja. En tavallaan pysty olemaan oma itseni hänen seurassa. En jaksa häntä enään..Haluaisin vaan päästä siitä eroon ja saada ehkä uusia parempia kavereita, jotka on kivoja mulle ja voisin olla rennosti ja oma itseni niiden seurassa. Oon 8 luokalla. Tavoite on että pääsen sitten eri lukioon kuin hän. Älkää pliis tuomitko mua!!!Kertokaa onko teillä ollut vastaavia ongelmia?

7

2441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kerro sille mitä ajattelet.Mitä sä menetät kun sä et kerta halua olla sen kaveri.Jos se haukkuu sut niin mitä sitten.Sun ei tartte miellyttää sitä ja vielä koko ajan.Sä löydät vielä ihmisiä jotka ei ole tollasia.Älä pilaa elämääsi tollasen ihmisen takia.

Olen jo aikuinen mutta aikuisenakin tulee ihmissuhteita jotka muuttuu.Itse olen pistänyt kaverisuhteita poikki koska he eivät ole kiinostuneet kuuntelemaan.Esim kysyvät jotain ja kun vastaan niin toinen sanoo " anteeksi mitä sä sanoit" ja katselee muualle.Tällästä jaksaa vähän aikaa mutta pidemmän päälle on rasittavaa kertoa sama asia kahteen kertaan ja silti toinen kattelee seinille kun sille puhuu.

Sulla ei ole mikään velvollisuus olla jonkun kaveri sen takia ettet halua loukata häntä ja samalla hän loukkaa sua sata kertaa enemmän toiminnallaan.

• Anonyymi

Elä itsellesi ole hyvä rauhoitu ja hymyile, saat taas kavereita. Tai murhaajia..

• Anonyymi

Pysy asiallisena mutta kerro, että sinulla on paljon muutakin tekemistä, et ehdi nähdä niin usein. Jos kaverisi tästä suuttuu niin suuttukoon. Varsinkin jos hän on välillä noin ilkeäkin. Etsi uusia kavereita myös.

• Anonyymi

Mullakin on kaveri joka haluu olla mun kanssa joka päivä tai soittaa koko ajan että voinko jutella tai pelata. Eli oon aika samassa tilanteessa kun sä mut oon kuitenki tuntenu mun kaverin koko mun elämän ajan mut en aina jaksais olla sen kanssa. Ja kerran se sano mulle että mä voisin hankkii hienompia vaatteita D:

• Anonyymi

Hyvä ajatus. Menkää ostelemaan toisillenne vaatteita, niin maailma pelastuu.

• Anonyymi

Olkaa niiden kavereiden kanssa, joiden kanssa on hyvä olla. Sanotte vaikka että ei huvita niin ei huvita. Tuollaisia arvosteluja ja alaspainamisia ei ikinä tarvitse eikä pitäisi sietää.

Porukoihin voi olla hyvä idea yrittää ottaa sitten enemmän kaikkia mukaan, ei sulkea täysin ulkopuolelle.

• Anonyymi

Asioista voi kyllä sanoa, jos sanoo nätisti. Eli mieti vaikka etukäteen, miten voisit rehellisesti ja nätisti kertoa, mikä teidän kaverisuhteessanne on vialla, miksi teidän ei kannattaisi jatkaa sitä. Voi olla että siinä on vielä korjausmahdollisuus, jos kaverisi pystyisi ja haluaisi tehdä jotakin eri tavalla, ja se riittäisi sinulle. Se ei ole mikään loukkaus, jos koet että teillä on eri kiinnostuksenkohteet, ja sekin on jo riittävä syy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6294
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3252
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2566
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2198
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      355
      1788
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1696
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1480
    8. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1413
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1392
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1368
    Aihe