Ajelee vauhdikkaasti,kesäajo nopeuksilla 24/7 VT23 Joensuun-Jyväskylän-Porin välillä.Rekat kärjessä??
Raskas ajoneuvo kalusto
24
103
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa paikassa on ajettava kovaa, menee kumpaan suuntaan tahansa.
Valtion vika jos ei rekka pysy asfaltilla.
Maksetaanko muuten rekasta romutuspalkkiota? Myös tien päällä romutetuista?- Anonyymi
Tarkoitin tietysti tuota Huttulan notkoa.
- Anonyymi
On muuten totta ja kumma juttu, 80 nopeusrajoitukset ylimalkaan talviaikoina, mut kas! rekat päästelevät n, 90 ylikin . Jos henk.auto ajaa ja kiinni jää niin sakko, mut rekkoja ei pysäytetä ?? perin kummallinen liikennekulttuuri ja sakotuskäytäntö Suomessa, jos ajat 80 jonninverran yli, niin rekka persiissä notkumassa.
- Anonyymi
Perin kummallista, että autoilijat varmaan luulee 80km/h -rajoituksen tarkoittavan vähimmäisnopeutta. Suurin osa henkilöautoista kulkee 100km/h ja jos joku vähänkin on juuri tuota nopeusrajoitusta ajava, niin vilkutellaan valoja ja näytellään keskisormea. Onneksi nuo takavetoisest autot ovat myös metsähallituksen puolella helposti hurjastellessaan ja ohittaessaan jäisellä tiellä.
- Anonyymi
Tarkastakaa torvet mittarivirheenne. Harva jaksaa körötellä 70km/h koko Keuruu-Jkl väliä. Talvella on pari kertaa se keli jolloin on syytä körötellä. Rekoissa rajoittimet 85-89 pääsääntöisesti. Miksi heitä pysäyttämäänkään kun tutkan lukemasta vähennetään 3km/h jokatapauksessa. Yli 90km/h päästään vain isoissa alamäissä, ja sekin tapa jäänyt pois
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkastakaa torvet mittarivirheenne. Harva jaksaa körötellä 70km/h koko Keuruu-Jkl väliä. Talvella on pari kertaa se keli jolloin on syytä körötellä. Rekoissa rajoittimet 85-89 pääsääntöisesti. Miksi heitä pysäyttämäänkään kun tutkan lukemasta vähennetään 3km/h jokatapauksessa. Yli 90km/h päästään vain isoissa alamäissä, ja sekin tapa jäänyt pois
Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.
5-10 km/ mittariheitto on yllättävän yleinen, kuten sanoin suosittelen tarkastamaan. Itse tiedän kyllä heittoni, kiitoksia vaan vinkistä takaisin, jonka juuri sinulle opetin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.
Eikä se ole mikään vika, vain ominaisuus. Toyotissa esim tuo 10km/h heitto on ollut aivan normi. - tietysti rengaskoko jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.
Eikä sitä rajoitinta sieltä poisteta Hessu, se tarkastetaan 1 vai 2 vuoden välein en nyt tarkalleen muista, aivan kuten piirturikin. Tietäjät tietää, karavaanit kulkee ja koirat haukkuu
- Anonyymi
nopeussuositukset ei koske ammattikuskeja
- Anonyymi
Juuri siksi eivät pysy ojien välissä.Liian usein ovat metsähallituksen puolella kesärenkaillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siksi eivät pysy ojien välissä.Liian usein ovat metsähallituksen puolella kesärenkaillaan.
Tiesitkö törppö, että aika moni kesärenkaita muistuttava raskaankaluston rengas on merkinnällä M S
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö törppö, että aika moni kesärenkaita muistuttava raskaankaluston rengas on merkinnällä M S
Mud Snow .mutaa ja lunta. ei jäätä. Kun on liukasta .kannattaa ajella rauhallisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mud Snow .mutaa ja lunta. ei jäätä. Kun on liukasta .kannattaa ajella rauhallisesti.
Kyllä, iso massa ja kitka ominaisuus tekee niistä myös ajettavat jäällä. Oletko ammatiksesi ylirattijumala vai muutenko vaan täällä neuvot? Oletko ajanut rekkaa iljamella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, iso massa ja kitka ominaisuus tekee niistä myös ajettavat jäällä. Oletko ammatiksesi ylirattijumala vai muutenko vaan täällä neuvot? Oletko ajanut rekkaa iljamella?
KESÄAIKA, Kesä ajonopeudet alkavat lähiaikana,sit voi raskasliikenne kaahailla samoilla renkailla.kuin talviaikanakin. M S ,turvallista matkaa Team Ahma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KESÄAIKA, Kesä ajonopeudet alkavat lähiaikana,sit voi raskasliikenne kaahailla samoilla renkailla.kuin talviaikanakin. M S ,turvallista matkaa Team Ahma.
Hitsi, no voi hitsin hitsi eikäkö selitäppä vielä kerran mitä ajat takaa? Tuosta ei ota hölkäsen pöläystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, iso massa ja kitka ominaisuus tekee niistä myös ajettavat jäällä. Oletko ammatiksesi ylirattijumala vai muutenko vaan täällä neuvot? Oletko ajanut rekkaa iljamella?
Sama toimi mielestäsi varmaan Konginkankaalla, jossa paperirullia kuljettava rekka heittelehti vastaan tulevaan linja-autoon ja moni nuori kuoli. Istuikohan kuskikin hytissään jalat ratissa tuon vakionopeussäätimen avulla? Ei varmaan ollut mielestäsi yhtään jäätäkään tiellä? Kitkaominaisuus ei kyllä tee ajettavaa millään autolla jäisellä tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama toimi mielestäsi varmaan Konginkankaalla, jossa paperirullia kuljettava rekka heittelehti vastaan tulevaan linja-autoon ja moni nuori kuoli. Istuikohan kuskikin hytissään jalat ratissa tuon vakionopeussäätimen avulla? Ei varmaan ollut mielestäsi yhtään jäätäkään tiellä? Kitkaominaisuus ei kyllä tee ajettavaa millään autolla jäisellä tiellä.
En usko että istui, tässä voisi myös ihmetellä missä oli suola-autot siihen aikaan? Heittoa josta kärry lähti ei ole vieläkään korjattu, tien kaltevuus on myös väärä. Paikalle ei ole tehty yhtikäs mitään. Tässä en lähtisi renkaita syyttelemään, kuljettajassa toki oli vikaa en sitä sano. Bussikuskilla myös kun ei voinut pellolle väistää. En lähtisi tätä ikivanhaa juttua vatvomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama toimi mielestäsi varmaan Konginkankaalla, jossa paperirullia kuljettava rekka heittelehti vastaan tulevaan linja-autoon ja moni nuori kuoli. Istuikohan kuskikin hytissään jalat ratissa tuon vakionopeussäätimen avulla? Ei varmaan ollut mielestäsi yhtään jäätäkään tiellä? Kitkaominaisuus ei kyllä tee ajettavaa millään autolla jäisellä tiellä.
Kyseessä on Suomen suurin tieliikenneonnettomuus, jossa kaikki vain sattui menemään pieleen. Täällä on niin paljon asioista oikeasti tietämättömiä kun näitä juttuja lukee, että jos ette tiedä mistä puhutte niin elkää puhuko. Rekkoja kaatuu yksi päivässä suomessa, joka on tietysti liikaa. Eikä aina syy ole ammattikuskin. Jos te paskanjauhajat olisitte ratissa näitä kaatuisi valtava määrä. Voidaan myös nostaa seikka, että kuljetusyrittäjät on ajettu helvetin ahtaalle polttoaine, verotus ja kilpailu itäblokin kuskeja vastaan jne. Täällä ehdotetaan suurinpiirtein nastarenkaita joka kärryyn ja 70km/h tuntinopeuksia. Miettikääpä nyt vähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on Suomen suurin tieliikenneonnettomuus, jossa kaikki vain sattui menemään pieleen. Täällä on niin paljon asioista oikeasti tietämättömiä kun näitä juttuja lukee, että jos ette tiedä mistä puhutte niin elkää puhuko. Rekkoja kaatuu yksi päivässä suomessa, joka on tietysti liikaa. Eikä aina syy ole ammattikuskin. Jos te paskanjauhajat olisitte ratissa näitä kaatuisi valtava määrä. Voidaan myös nostaa seikka, että kuljetusyrittäjät on ajettu helvetin ahtaalle polttoaine, verotus ja kilpailu itäblokin kuskeja vastaan jne. Täällä ehdotetaan suurinpiirtein nastarenkaita joka kärryyn ja 70km/h tuntinopeuksia. Miettikääpä nyt vähän
Suomen jo paskat tiet nauttisi kun päälle 70-tonninen yhdistelmä kurnuuttaisi nastarenkailla. Megan ympyrään saisi uusia asfaltin joka kuukausi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen jo paskat tiet nauttisi kun päälle 70-tonninen yhdistelmä kurnuuttaisi nastarenkailla. Megan ympyrään saisi uusia asfaltin joka kuukausi.
Suomen raskaissa paloautoissa on erittäin turvalliset NASTARENKAAT ,hyvin toimivat liukkaillakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen raskaissa paloautoissa on erittäin turvalliset NASTARENKAAT ,hyvin toimivat liukkaillakin.
Joo niin on, jos ei kuitenkaan verrattaisi paloautoja ja ammattiautoja keskenään. Ajosuoritteet jäävät todella pieniksi, ja pelastus käytössä vähillä kilometreillä nasta säilyttää purentansa, eikä ole maantien tuhoaja pienessä käytössä. Eikä paloauton massaa voi verrata näihin esim näihin isoihin uusiin yhdistelmiin. Pointtisi ei liity tähän asiaan nyt mitenkään. Väitätkö että kaiken Suomessa liikkuvan raskaankaluston tulisi käyttää nastarenkaita? Ihme kun et suosittele ketjuttamaan jokaista akselia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen raskaissa paloautoissa on erittäin turvalliset NASTARENKAAT ,hyvin toimivat liukkaillakin.
https://yle.fi/uutiset/3-10666197 onneksi niissä on turvalliset nastarenkaat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-10666197 onneksi niissä on turvalliset nastarenkaat
Hienosti on mennyt paloauto, näillä talven kesäksi muuttavilla nastarenkailla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631453Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681269Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä251248Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151134- 1271076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241002Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk317999- 42939
- 72905
- 73899