Raskas ajoneuvo kalusto

Anonyymi

Ajelee vauhdikkaasti,kesäajo nopeuksilla 24/7 VT23 Joensuun-Jyväskylän-Porin välillä.Rekat kärjessä??

24

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa paikassa on ajettava kovaa, menee kumpaan suuntaan tahansa.
      Valtion vika jos ei rekka pysy asfaltilla.
      Maksetaanko muuten rekasta romutuspalkkiota? Myös tien päällä romutetuista?

      • Anonyymi

        Tarkoitin tietysti tuota Huttulan notkoa.


    • Anonyymi

      On muuten totta ja kumma juttu, 80 nopeusrajoitukset ylimalkaan talviaikoina, mut kas! rekat päästelevät n, 90 ylikin . Jos henk.auto ajaa ja kiinni jää niin sakko, mut rekkoja ei pysäytetä ?? perin kummallinen liikennekulttuuri ja sakotuskäytäntö Suomessa, jos ajat 80 jonninverran yli, niin rekka persiissä notkumassa.

      • Anonyymi

        Perin kummallista, että autoilijat varmaan luulee 80km/h -rajoituksen tarkoittavan vähimmäisnopeutta. Suurin osa henkilöautoista kulkee 100km/h ja jos joku vähänkin on juuri tuota nopeusrajoitusta ajava, niin vilkutellaan valoja ja näytellään keskisormea. Onneksi nuo takavetoisest autot ovat myös metsähallituksen puolella helposti hurjastellessaan ja ohittaessaan jäisellä tiellä.


      • Anonyymi

        Tarkastakaa torvet mittarivirheenne. Harva jaksaa körötellä 70km/h koko Keuruu-Jkl väliä. Talvella on pari kertaa se keli jolloin on syytä körötellä. Rekoissa rajoittimet 85-89 pääsääntöisesti. Miksi heitä pysäyttämäänkään kun tutkan lukemasta vähennetään 3km/h jokatapauksessa. Yli 90km/h päästään vain isoissa alamäissä, ja sekin tapa jäänyt pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastakaa torvet mittarivirheenne. Harva jaksaa körötellä 70km/h koko Keuruu-Jkl väliä. Talvella on pari kertaa se keli jolloin on syytä körötellä. Rekoissa rajoittimet 85-89 pääsääntöisesti. Miksi heitä pysäyttämäänkään kun tutkan lukemasta vähennetään 3km/h jokatapauksessa. Yli 90km/h päästään vain isoissa alamäissä, ja sekin tapa jäänyt pois

        Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.

        5-10 km/ mittariheitto on yllättävän yleinen, kuten sanoin suosittelen tarkastamaan. Itse tiedän kyllä heittoni, kiitoksia vaan vinkistä takaisin, jonka juuri sinulle opetin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.

        Eikä se ole mikään vika, vain ominaisuus. Toyotissa esim tuo 10km/h heitto on ollut aivan normi. - tietysti rengaskoko jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mittarivirhe ei ole noin paljon. Kesä- ja talvirenkaiden koko voi tietysti vaikuttaa, mutta olisi todella harvinaista, jos monessa autossa on noinkin suuri vika. Jos sinulla onkin mailimittari käytössä? Oletko tarkastanut asian? Ihmekös noita hurjastelijoita ja metsään ajajia onkin paljon. Mutta kuinka moni myös poistaa tuon rajoittimen rekoista? Tuntuu menevän kovempaa, kuin tuo mainitsemasi nopeusrajoitin määrää.

        Eikä sitä rajoitinta sieltä poisteta Hessu, se tarkastetaan 1 vai 2 vuoden välein en nyt tarkalleen muista, aivan kuten piirturikin. Tietäjät tietää, karavaanit kulkee ja koirat haukkuu


    • Anonyymi

      nopeussuositukset ei koske ammattikuskeja

      • Anonyymi

        Juuri siksi eivät pysy ojien välissä.Liian usein ovat metsähallituksen puolella kesärenkaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri siksi eivät pysy ojien välissä.Liian usein ovat metsähallituksen puolella kesärenkaillaan.

        Tiesitkö törppö, että aika moni kesärenkaita muistuttava raskaankaluston rengas on merkinnällä M S


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö törppö, että aika moni kesärenkaita muistuttava raskaankaluston rengas on merkinnällä M S

        Mud Snow .mutaa ja lunta. ei jäätä. Kun on liukasta .kannattaa ajella rauhallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mud Snow .mutaa ja lunta. ei jäätä. Kun on liukasta .kannattaa ajella rauhallisesti.

        Kyllä, iso massa ja kitka ominaisuus tekee niistä myös ajettavat jäällä. Oletko ammatiksesi ylirattijumala vai muutenko vaan täällä neuvot? Oletko ajanut rekkaa iljamella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, iso massa ja kitka ominaisuus tekee niistä myös ajettavat jäällä. Oletko ammatiksesi ylirattijumala vai muutenko vaan täällä neuvot? Oletko ajanut rekkaa iljamella?

        KESÄAIKA, Kesä ajonopeudet alkavat lähiaikana,sit voi raskasliikenne kaahailla samoilla renkailla.kuin talviaikanakin. M S ,turvallista matkaa Team Ahma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KESÄAIKA, Kesä ajonopeudet alkavat lähiaikana,sit voi raskasliikenne kaahailla samoilla renkailla.kuin talviaikanakin. M S ,turvallista matkaa Team Ahma.

        Hitsi, no voi hitsin hitsi eikäkö selitäppä vielä kerran mitä ajat takaa? Tuosta ei ota hölkäsen pöläystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, iso massa ja kitka ominaisuus tekee niistä myös ajettavat jäällä. Oletko ammatiksesi ylirattijumala vai muutenko vaan täällä neuvot? Oletko ajanut rekkaa iljamella?

        Sama toimi mielestäsi varmaan Konginkankaalla, jossa paperirullia kuljettava rekka heittelehti vastaan tulevaan linja-autoon ja moni nuori kuoli. Istuikohan kuskikin hytissään jalat ratissa tuon vakionopeussäätimen avulla? Ei varmaan ollut mielestäsi yhtään jäätäkään tiellä? Kitkaominaisuus ei kyllä tee ajettavaa millään autolla jäisellä tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama toimi mielestäsi varmaan Konginkankaalla, jossa paperirullia kuljettava rekka heittelehti vastaan tulevaan linja-autoon ja moni nuori kuoli. Istuikohan kuskikin hytissään jalat ratissa tuon vakionopeussäätimen avulla? Ei varmaan ollut mielestäsi yhtään jäätäkään tiellä? Kitkaominaisuus ei kyllä tee ajettavaa millään autolla jäisellä tiellä.

        En usko että istui, tässä voisi myös ihmetellä missä oli suola-autot siihen aikaan? Heittoa josta kärry lähti ei ole vieläkään korjattu, tien kaltevuus on myös väärä. Paikalle ei ole tehty yhtikäs mitään. Tässä en lähtisi renkaita syyttelemään, kuljettajassa toki oli vikaa en sitä sano. Bussikuskilla myös kun ei voinut pellolle väistää. En lähtisi tätä ikivanhaa juttua vatvomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama toimi mielestäsi varmaan Konginkankaalla, jossa paperirullia kuljettava rekka heittelehti vastaan tulevaan linja-autoon ja moni nuori kuoli. Istuikohan kuskikin hytissään jalat ratissa tuon vakionopeussäätimen avulla? Ei varmaan ollut mielestäsi yhtään jäätäkään tiellä? Kitkaominaisuus ei kyllä tee ajettavaa millään autolla jäisellä tiellä.

        Kyseessä on Suomen suurin tieliikenneonnettomuus, jossa kaikki vain sattui menemään pieleen. Täällä on niin paljon asioista oikeasti tietämättömiä kun näitä juttuja lukee, että jos ette tiedä mistä puhutte niin elkää puhuko. Rekkoja kaatuu yksi päivässä suomessa, joka on tietysti liikaa. Eikä aina syy ole ammattikuskin. Jos te paskanjauhajat olisitte ratissa näitä kaatuisi valtava määrä. Voidaan myös nostaa seikka, että kuljetusyrittäjät on ajettu helvetin ahtaalle polttoaine, verotus ja kilpailu itäblokin kuskeja vastaan jne. Täällä ehdotetaan suurinpiirtein nastarenkaita joka kärryyn ja 70km/h tuntinopeuksia. Miettikääpä nyt vähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on Suomen suurin tieliikenneonnettomuus, jossa kaikki vain sattui menemään pieleen. Täällä on niin paljon asioista oikeasti tietämättömiä kun näitä juttuja lukee, että jos ette tiedä mistä puhutte niin elkää puhuko. Rekkoja kaatuu yksi päivässä suomessa, joka on tietysti liikaa. Eikä aina syy ole ammattikuskin. Jos te paskanjauhajat olisitte ratissa näitä kaatuisi valtava määrä. Voidaan myös nostaa seikka, että kuljetusyrittäjät on ajettu helvetin ahtaalle polttoaine, verotus ja kilpailu itäblokin kuskeja vastaan jne. Täällä ehdotetaan suurinpiirtein nastarenkaita joka kärryyn ja 70km/h tuntinopeuksia. Miettikääpä nyt vähän

        Suomen jo paskat tiet nauttisi kun päälle 70-tonninen yhdistelmä kurnuuttaisi nastarenkailla. Megan ympyrään saisi uusia asfaltin joka kuukausi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen jo paskat tiet nauttisi kun päälle 70-tonninen yhdistelmä kurnuuttaisi nastarenkailla. Megan ympyrään saisi uusia asfaltin joka kuukausi.

        Suomen raskaissa paloautoissa on erittäin turvalliset NASTARENKAAT ,hyvin toimivat liukkaillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen raskaissa paloautoissa on erittäin turvalliset NASTARENKAAT ,hyvin toimivat liukkaillakin.

        Joo niin on, jos ei kuitenkaan verrattaisi paloautoja ja ammattiautoja keskenään. Ajosuoritteet jäävät todella pieniksi, ja pelastus käytössä vähillä kilometreillä nasta säilyttää purentansa, eikä ole maantien tuhoaja pienessä käytössä. Eikä paloauton massaa voi verrata näihin esim näihin isoihin uusiin yhdistelmiin. Pointtisi ei liity tähän asiaan nyt mitenkään. Väitätkö että kaiken Suomessa liikkuvan raskaankaluston tulisi käyttää nastarenkaita? Ihme kun et suosittele ketjuttamaan jokaista akselia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe