Olisi tämmöinen tulossa, niin alustavasti haluan varautua siihen, että aiheuttaako kapulakieli kuinka paljon riitoja ja kiistoja voi syntyä?
Entä kuinka monta tyhmää pitää olla, että se kapulakieli aiheuttaa ymmärtämättömyyttä vai onko ne paperit paras täyttää mahdollisimman yksinkertaisesti, jotta se ainut taikka useampi idioottikin sen ymmärtäisi?
Kokemuksia kaivataan ja ehkä viisaimmilta esimerkkejä millaiset sanat, sanaryhmät ja lauseet aiheuttaa kiistoja.
perinnöjakoriita
8
119
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten täälläkin näkee, ei kannata käyttää tekstiä, jonka sisällöstä ja tarkoituksesta, osa voi olla erimielisiä. Parhaiten tämänlaiset ongelmat löytyvät kun asiakirjat käydään läpi yhdessä.
- Anonyymi
Kävisikö laki tähän antamaan neuvoa?
"Jos erityisjälkisäädös tai tarkoitemääräys on täytettävä jakamattomasta pesästä, älköön jakoa vastoin osakkaan kieltoa toimitettako, ennen kuin jälkisäädös tai määräys on täytetty taikka siihen tarvittava omaisuus pantu erityiseen hoitoon -- Osakkaat saavat toimittaa perinnönjaon sopimallaan tavalla. -- Jako on pesänjakajan toimitettava, jos osakas sitä vaatii tai jonkun osakkaan osuus pesästä on ulosmitattu. Jos velkoja, jonka oikeutta jako koskee, siihen suostuu -- Pesänjakajan on, jos kaikki osakkaat ovat tulleet saapuville, koetettava saada heidät sopimaan jaosta. Jos sopimus saadaan aikaan, jako on toimitettava sen mukaisesti -- pesänjakajan on suoritettava jako siten, että kullekin osakkaalle annetaan osa kaikenlaatuisesta omaisuudesta. Kuitenkin on omaisuus, jota ei sopivasti voida jakaa osiin tai erotella, mikäli mahdollista, pantava samaan osaan".
Minusta tässä on erittäin oivat ohjeet pesän jakoon ja sitten vain paperille omaisuuden laji ja määrä, jos pesässä sellaista omaisuutta, ettei jako suoraan ole mahdollista, niin jakaja sovittelee, kysyy mielipidettä, vaihtelee omaisuutta osakkaiden kesken eli pyrkii tasajakoon, kun se osakkaille sopii.
Jokin määrä ala voidaan joko myydä taikka jakaa tasaosiin.
Minusta yksinkertaista, eikä varmasti aiheuta riitaa.
Mutta ainahan siinä pesänjakaja tienaa kun riitaa tulee.
T. Lawetorder
- Anonyymi
Juridiikka on kuin Katekismus, oppineen täytyy oppimattomalle selittää, mitä mikin sana tarkoittaa.
- Anonyymi
Vuorella jumala laati kivitauluihin Moosekselle kymmenenen käskyä, vuorella jumala teki kivitauluihin Moosekselle kymmenen käskyä.
😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuorella jumala laati kivitauluihin Moosekselle kymmenenen käskyä, vuorella jumala teki kivitauluihin Moosekselle kymmenen käskyä.
😁Ups. Siinain vuorella. 😁
- Anonyymi
Meneeks kahdelle viimeisimmälle ihon alle, voi reppanoita...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391